Jövőbe tekintő sorozat 34. rész: Virtuix Omni Treadmill: Az otthoni FPS szimulátor

  • Írta: Daks
  • 2013. július 5.
  • előzetes, virtuix omni treadmill
Link másolása
Jövőbe tekintő sorozatunk előző részében az Oculus Rift rendszerét mutattuk be nektek, most pedig itt van egy eszköz, ami kiegészítve a szemüveget, egy egészen új dimenziót nyit meg a játékosok előtt. Ez a Virtuix Omni Treadmill.

A virtuális valóság szemüveggel szabadon nézelődhetünk, a nagyfelbontású, 3D-s megjelenítő, és a különleges kialakítású, beépített lencse olyan képet ad, mintha a játék tényleg körülvenne minket, mi hiányzik hát ahhoz, hogy teljes legyen az élmény. A kérdést a Virtuix Omni Treadmill készítői válaszolják meg, dobjuk el a régi kontrollereket, és lépjünk elő kedvenc játékunk főszereplőjévé.


Legyen a kezünkben egy fegyver, tudjunk célozni, lehessen sétálni és fordulni, érezzük tényleg úgy, hogy benne vagyunk a játékban. Hasonló rendszert korábban csak The Gadget Show egyik részében láthattunk, a Battlefield 3 szimulátort csodálkozva néztük, az pedig egyenesen elképzelhetetlen volt, hogy hamarosan valami hasonló berendezés legyen akár a mi lakásunkban is. Márpedig ez a helyzet, a Kickstarter segítségével összegyűltek az adományok hozzá, hogy elkészülhessen az első tömeghasználatra szánt FPS szimulátor.


A Virtuix Omni Treadmill alapja nem más, mint egy különleges taposógép. A hozzá készített cipők segítségével egy helyben tudunk sétálni, a játékok pedig úgy érzékelik, mintha az irányítót nyomnánk, mozoghatunk lassan, de lehet futni is, tudunk fordulni, hajolni és ugrani. A játékost az Omni és a Kinect közösen érzékeli, míg a célzásért, és a lövésért egy mozgásérzékelős fegyver kontroller felel majd, valami hasonló, amiket most is kapni lehet. A három eszközt a csapat saját fejlesztésű szoftvere hangolja össze, és alakítja át számítógépes parancsokká, egyszerű megoldás, és mennyire fantasztikus. Nem kell drivereket gyártani, kiadókat, és fejlesztőket rábeszélni a támogatásra, megy majd minden magától.


A játékélmény elsődleges szempont volt a fejlesztések során, de a készítők nagy hangsúlyt helyeztek a biztonságra is. Mozognunk kell majd, futni és ugrálni, mindezt úgy, hogy az Oculus Rift szemüvege miatt azt se látjuk, hogy mi van körülöttünk, a dolog durván hangzik, testi épségünket viszont egy deréköv védi. A fémből és fából készült biztonsági gyűrű megakadályozza, hogy elveszítsük egyensúlyunkat, és leessünk a taposógépről, strapabíró lesz és erős, egy átlagos ember nem is tudja majd összetörni, a nagyobb meg nem fér bele ugye, vagy amúgy is lusta ilyennek játszani. 


A készítők célja, hogy mire megjelenik a rendszer, annak minden darabja tökéletes szinkronban működjön egymással. Szeretnék például megoldani, hogy a fegyver ne csak mint célzást végző segédeszköz vegyen részt a játékban, de úgy használhassuk azt, mint a való életben, például menekülve valaki elől, a vállunk fölött tudjunk vele hátrafelé lőni. Persze ehhez olyan játék is kell majd, ami ezt támogatja, ebből viszont nem sok van, a támogatók nem állnak sorba a srácok irodája előtt. Az Oculus Rift mellett olyan játékfejlesztők kampányolnak, mint John Carmack, vagy Gabe Newell, a Virtuix Omni Treadmill viszont egy garázsprojekt csak. Izgalmas és újszerű játékélményt kínál, de nem kapták még fel, nem sokan hisznek benne, még ha eredményei, és képességei vitathatatlanok is.


Nincs nagyon pénz se. Az E3-ra a készítők nem is tudták például kivinni a gépet, helyette kénytelenek voltak bérelni egy közeli hotelszobát, ahová meghívva az újságírókat, mindenkinek egyenként mutatták be az Omnit. Egyébként ez a szűk körű, közvetlen stílus jellemzi a srácok minden megmozdulását, sűrűn rendeznek rajongói találkozókat, ahova tíz-húsz Kickstarter adományozónál többet nem is hívnak meg, mindenki részese lehet egy kicsit az új játékélménynek, és elmondhatja a véleményét. Meghallgatják a rajongókat, aztán úgy formálják a rendszert, hogy az nekik, nekünk tetsszen. Követhetnék ezt a hozzáállást néha a nagyok is. 


A rendszer egyelőre a PC-s játékokat tudja csak megmozgatni, a konzolos támogatás nincs tervbe véve. A készítők szerint ez egyrészt azért van, mert ők maguk is számítógépen játszanak, másrészt pedig se a Microsofttal, se a Sonyval nem sikerült még komolyabban tárgyalni, így nem tudják, nyithatnak-e egyáltalán feléjük. Az eszköz egyébként jó úton halad a kész állapot felé, a szoftver minden nap egyre tökéletesebb lesz, a hardver is jól fel tudja dolgozni a mozgásunkat, talán csak az lesz nagy feladat, hogy csendesebb legyen. A taposófelület műanyag borítása jelenleg ugyanis rettentően hangos, a szomszéd fél óra játék után átcsöngethet majd, hogy hány szöget akarunk még beverni a falba, reméljük, hogy sikerül hamar javítani.


Meglepő, de a komoly hardver ellenére az ár egyáltalán nem szállt el. Az Omni kezdőcsomagja már 249 dollártól megvásárolható lesz, bár a megfelelő játékélményhez a készítők a 399-ért kínált, valamivel teljesebb kiszerelést ajánlják majd. A legnagyobb változat, külön tárolóval és mindenféle exkluzív kiegészítővel 539 dollárba fog kerülni, akit pedig felvet a pénz, az rendelhet egy fémből és fából készült, limitált kiadású darabot is, potom 7999 amerikai zöldhasúért, csakhogy legyen mit irigyelni.


A Virtuix Omni Treadmill izgalmas szimulátornak ígérkezik, ám hiába a különleges játékélmény, és a viszonylag alacsony ár, az eszköz valószínűleg sosem fog komolyabban elterjedni. Ennek pedig két oka is van. Az egyik, hogy rengeteg helyet foglal, nehéz lesz tárolni, ha pedig elővesszük, akkor át kell hozzá rendezni a nappalit, a másik pedig az a gondolat, mely az eszköz értelmét adja, vagyis, hogy mozognunk kell. Nem sokan lesznek, akik órákat gyalogolnak majd maguk, csak azért, mert a játék főszereplője is ezt teszi, gondolj a Skyrim gigantikus térképére, bejárnád magad is? Pár órára kipróbálnád talán, de hogy ezért egy fél fizetést otthagyj a boltban, az ki van zárva. Ettől függetlenül drukkolunk nekik.

A nyitóképet a The Verge-ről loptuk.

Kapcsolódó cikkek

37.
37.
mrfire
#36: Jaj, hát ez nem az irányításról szól, hanem a játékélményről. Ha csak az eredmények érdekelnek, akkor nem neked való, de ha kicsit is vágysz rá, hogy jobban beleélhesd magad a játékba akkor nagyon jó kis masina lesz ez.
Amióta ülő munkát végzek és abbahagytam az edzést felszedtem magamra egy keveset, de ez a gép tökéletes lenne számomra, mert örömmel elrohangálnék benne napi 2-3 órát, pont ennyi mozgás kéne nekem :)
36.
36.
Hofi3
Nekem sose volt igényem ilyen mozgásérzékelős cuccokra. Tökéletesen lehet irányítani egy FPS-t egérrel és billentyűzettel. Ilyen baromsággal a francnak van kedve bohóckodni. Max. a túlsúlyos embereknek jó, hogy fogyjanak, de azok meg lustábbak, hogy ilyet csináljanak amikor kényelmesen lehet ülni egy székben XDDD
35.
35.
Jery
A tulsulyos embereknek egy uj sportolasi lehetoseg all majd rendelkezesukre, keto az egyben lusta vagy sportolni a problema meg oldva vegy ilyet!
34.
34.
mrfire
#32: Biztos be lesz tesztelve, de én sem zárom ki a szemkárosodás esélyét. Lehet ezen is lesz egy figyelmeztetés, hogy mennyi ideig lehet használni egyhuzamban. Amúgy meg nem 10cm-re fog fókuszálni az ember szeme ha 3D-s.
33.
33.
Giggsy
Jó ötlet, csak hát az vele a gáz, hogy külön játékra lenne hozzá szükség, vagy olyan szerverekre, ahol csak ezt használva lehetne játszani. Mivel közel van a valós szimulációhoz, az egér+billentyűzettel játszók ellen esély sem lenne vele. Én biztos szívesebben játszanék ilyenben BF3-at, mint a fotelban ülve, de erősen kétlem, hogy eléggé el fog valaha is terjedni ahhoz, hogy megvalósuljon a dolog.
32.
32.
Cooper911
Hát ettől a szem elé 10cm-re rakott "szemüveg"-től olyan hamar rövidlátó lesz a user pillanatok allatt hogy csak na.
Az igazi FPS szimulátor a paintball meg az airsoft kint az erdőben.
31.
31.
szinkron
A hagyományos kontrollerekben van egy nagyon előnyös dolog. MAximaális hatást lehet elérni minimális erőkifejtéssel. Ezt kb negyed óráig bírná egy átlagjátékos. Gamepaddel megmozdítom a mutatóujjam és robban szét minden. Na ezért egy baromság ez.
30.
30.
ultra pc
Akkor se vennék ilyet ha megnyerném a lottót Arábiában!
29.
29.
metercsiken
Nekem is tetszenek ezek az elgondolások / megvalósítások, de szerintem sem lesz egy tömegcikk!
A cikkben is leírták már, túl nagy, és túl sokat kell mozogni hozzá!
Tényleg jó lehet annak, aki egész nap ül, és utána ezzel mozog, de aki igazán mozogni akar az megteszi ezt a természetben/ kondiban !
Ez max kiegészítésre lenne jó, de annak megint csak nagy.
Ott vannak a szobabiciklik, meg hasonlók is tudom, de azt akár a nagyi is használja, de ezt csak "mi" gamerek.
Attól persze tényleg szeretem az ilyen fejlesztéseket, és még vennék is, ha lenne rá keretem, és tudnám hova tenni!
Bár akkor sem használnám minden nap, mert annál kényelmesebb vagyok! : )
Kipróbálni mindenképp kipróbálnám az biztos! : )
Sok sikert nekik!

28.
28.
Runo
#27: Szerintem meg pont jó irányba megy. Aki napi 8-10 órákat ül egy irodában, aztán haza megy és előveszi a kedvenc játékát, otthon is ül... na annak ez tökéletes arra, hogy az élete kicsit megváltozzon helyesebb irányba...
27.
27.
Henry82
Nekem ez már kicsit sok. Legyenek minél nagyobb felbontású monitorok, oké, legyen 3D-s, oké, tegyünk a fejünkre virtuális valóság szemüveget, határeset, de oké, de ez már azért messze túlzás! Ennyire nem kell a valóságot keverni a játékok világával, használjuk csak arra a játékokat amire valók, suli, vagy munka után kényelmesen levezetni, kikapcsolódni.

Ez az egész nagyon rossz irányba megy, a fiatalságot képezni kell, beléjük nevelni, hogy ha el akarsz valamit érni az életben, ahhoz keményen kell dolgozni, nem pedig azt sugallani nekik, hogy elbaszhatod nyugodtan az életedet, nem gond, csak annyi pénzed legyen, hogy ilyen cuccokat vehess, majd mi adunk neked alternatív világokat, ahol te leszel a menő!
26.
26.
Lorthirash
Egy biztos hogy ez kinectnél sokkal jobb
25.
25.
randall13
Ennek ebben a formában nincs jövője. Talán úgy lenne értelme, hogy egy játékterembe beletuszkolnak 10-12 bf3 szimulátort. Viszont nincs olyan befektető aki ebbe baromi sok pénzt ölne úgy, hogy nagyban függ a kiadóktól is. Viszont egy kiadó meg megint nem fog plusz milliókat költeni a játékra csak ezért.. :D Még lehet várni akár egy évszázadot is, mire meglesz a technológia egy elfogadható szintű találmányra.
24.
24.
Avander
Már régóta várom hogy eljussanak ide is, és végre, noha persze még lenne mit fejleszteni rajta, de már így is veri a Kinectet Move-t véleményem szerint.
Való igaz, munka után nem szívesen rohangálna benne az ember, de egyébként nagyon szórakoztató lenne, szívesen játszanék vele :) Engem még az se zavarna ha Multiban ez miatt lenne rossz a statom, az élményért megérné, másrészről lehet csak hozzá kell szokni és ugyanúgy jó játékos lehet valaki mint egy egeres - elvégre nem lehet tudni amíg nem próbáltad ki. Ha meg a jövőben játékok jönnének ki csak egy ehhez hasonló ketyeréhez, akkor meg mindenki egyenlő eséllyel indulna. Remélem lesz esélyem a Halo valamelyik részét kipróbálni vele :)
23.
23.
SLi
úgy néz ki mint egy etetőszék csecsemőknek
22.
22.
Lorthirash
érdekes izgalmasnak tűnik
21.
21.
bence51
Hát persze hogy nem multira van kitalálva, na de képzeljetek el pár horror játékot vagy az Elder scrolls következő részét ezen plusz Oculus Riftben. Egy singleP játék hangulatát mérföldkövekkel megtudná dobni. Bár valami tényleg igaz, nem biztos hogy munka után szívesen futnék még 4órán keresztül. (De Mondjuk FastTravel nemvéletlenül lett kitalálva :D, Skyrimot sem kell 3 óráig egy joystikot előrefelé nyomva végigjárnod.)
20.
20.
Angelwing
talán rendőröknek,katonáknak jó lesz életszerűen szimulálni bizonyos helyzeteket.bár arra is ott van a megépített pain-ball pályályuk :) ezzel a cuccal,egy monitoros ellen nincs esélyed multiplayerben.
19.
19.
névtelenség
A jövő idáig nagyon ígéretes!
18.
18.
Zombiekiller6
Drága és hülyén néz ki + kényelmetlennek is tűnik, kösz, de nem én inkább maradok a kontrollernél, mint egy ilyen baba etetőszéknél :D
17.
17.
msmester
Ja és a háromdés cuccok közül nekem ez tetszik a legjobban:
http://www.iglooinsimulation.com/uploads/images/igloo.jpg
http://vimeo.com/49762674
ezt próbálnám ki a legszívesebben
16.
16.
KőbányaKispest
A vicc az, hogy ez a jövő, mivel mást nagyon nem lehet kitalálni. Ez a virtuális valóság a "new world".
15.
15.
msmester
Jól hangzik, csak nekem semmilyen ötletem nincs mire lehetne használni.
13.
13.
Daks
#12: Szerintem a single-re gondolt, azt kipróbálnám vele én is.
12.
12.
mrfire
Szerintem pont nem a COD-hoz való. Nagyon nagy hátrányt jelentene egy ilyen használata más játékosok ellen. Egérrel sokkal gyorsabban forgatod a kamerát, mint a fejeddel az oculust. A célzás is biztos nehezebb ha ilyen fegyverrel kell lőni. Szerintem ez pont hogy a Skyrimhez lenne jó, de legalábbis azokhoz a játékokhoz, amikben van időd a teljes átélésre is figyelmet fordítani.
Egy jó kis horror FPS-re lenne szerintem a legalkalmasabb, csak a gyűrű nem engedi, hogy összekuporodva sírjon a játékos egy sarokban, mert az fix, hogy nekem szétgyilkolná az idegeimet, egy ilyen szintű cucc. :D
Az ára nagyon jól hangzik, de ha az oculus be is jön hozzánk, azt nem nagyon hiszem, hogy ezt is lehet majd kapni nálunk.
Azzal a pár óra mozgással én pl. teljesen ki lennék békülve. A munkám miatt így is egész nap a gép előtt döglök.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...