Anyukám születésnapja miatt február 5-e mindig is piros betűs nap volt az évben, de idén ez ha lehet még a szokásosnál is különlegesebb nap volt, hiszen egyszerre jelent meg a Halo Wars és a Killzone 2 demója. Miután szó szerint hazarohantam a munkából, osztott képernyőn néztem, ahogyan csigalassúsággal kúszik lefelé a Halo Wars és ha lehetséges még lassabban vánszorog a Killzone 2 demo. Bizton állíthatom, hogy érdemes volt közel három órát várnom arra, hogy végre letesztelhessem őket.
A döbbenetesen jól sikerült Killzone-ról Ghost kollega fog nektek egy szösszenetet írni, enyém lett a megtisztelő feladat, hogy a GK kirendelt Halo specialistájaként leteszteljem nektek eme remekművet. A demo egyedül csak a co-op illetve multis lehetőségekbe nem nyújt nekünk betekintést. Ezt a hiányosságot kiheverve azonban próbára tehetjük magunkat skirmishben és a kampány első két pályáján is.
A történetről nem szeretnék túl sokat írni nektek, erre inkább majd a teljes változat tesztelésénél fogok kitérni. A lényeg, hogy 20 évvel járunk a Halo incidens előtt, részesei lehetünk annak az öt hosszú évig tartó véres háborúnak, amikor az emberiség először találkozott a Covenanttal. Ezek azok a hősies csatákat ígérő idők, amikor a Spartanokat először bevetették, amikor az egyetlen túlélő majd Master Chief lesz. Kíváncsi vagyok, hogy szó esik-e majd a legendás, akkor még csak Spartan 117-ként ismert hősünkről, remélem ezt a fordulatot nem fogják kihagyni.
Mielőtt nekivágnánk a küldetéseknek, érdemes végigcsinálni a nyúlfarknyi kis tutorialt, hiszen itt megismerkedhetünk a félelmetesen egyszerű és zseniálisan kézreálló irányítással. Látszik, hogy kifejezetten erre a konzolra lett kitalálva, hiszen olyan könnyű és kellemes, hogy ehhez képest még a Red Alert 3 is röhejesen bonyolultnak tűnik. Látszik, hogy az Essemble Studio emberei mindig is a stratégiázás nagymesterei voltak. Éppen ezért nem értem azt az információt, amit egy dalos pacsirtától (Kovacskati) hallottam. Eszerint amolyan fekete özvegy módon, a Microsoft nem sokkal a végleges változat leadása után teljesen feloszlatta az Essemble-t. Nem tudom miért volt erre szükség, nem vagyok üzletember, de valahogy nem áll össze a kép…
Ha a végletekig le akarjuk egyszerűsíteni az irányítást, akkor igazából csak két gombra lesz szükségünk. Az „X"-el tudunk az egységeinknek parancsot adni az előrehaladásra, míg az „Y"-al tudjuk a speciális képességeiket használni. A bázisunk teljesen kompakt, van rajta elég hely ahhoz, hogy megépítsük a legfontosabb épületeket, amiket egyenként tovább tudunk fejleszteni a nagyobb hatékonyság érdekében. Az egységek készítéséhez nem lesz másra szükségünk, csak energiára és nyersanyagra. A bázis négy sarkába tornyokat tudunk rakni, amiket tovább lehet fejleszteni földi egységek, járművek vagy légiegységek visszaveréséhez.
Remek ötletnek tartottam, hogy az Age of Empiresből át lett véve a bázis lezárása funkció, amikor az elkészített egységeink bent maradnak a bázison belül és csak akkor jönnek ki, amikor újra kinyitjuk a főbejáratot. Ennek köszönhetően sosem lehet majd tudni, hogy mennyire támadható egy bázis. Természetesen mindenki nagy kedvencei a Spartanok is nagy szerepet fognak kapni a játékban, egyszerre akár három is lehet belőlük. Speciális képességük, hogy bármilyen járművet képesek magukévá tenni, ilyenkor ahogyan a Haloban is, szépen ráugranak az áldozatra és addig verik a puszta kezükkel, amíg a szerencsétlen vezetőt ki nem tudják ráncigálni belőle.
Építhető lesz a Halo 3-ból kedvelt Elephant is, ami tulajdonképpen egy mozgó erődként funkcionál a játékban. Ha letelepszünk vele egy stratégiailag fontos helyre, akkor további gyalogos egységek gyártására is alkalmas lesz, nem kevés kellemetlenséget okozva ezzel az ellennek. Mindkét oldalon megtalálhatóak lesznek az FPS-ből ismert járművek, de ezen felül természetesen lesznek újak is.
Ahogyan az sejthető volt, a játék grafikája egészen döbbenetesen szép. A hangeffektek egy az egyben át lettek véve a Haloból, az atmoszféra utánozhatatlanul megteszi a hatását. Az egyedüli gondom csak az volt, hogy valószínűleg nem Martin O'Donnel írta a zenéket, ami miatt a hangulat sajnos nem teljes. De ettől eltekintve egy zseniális RTS-t tudhat majd magáénak minden kedves vásárló, csak győzzük kivárni a megjelenésig azt a pár hetet. Hamarosan újra jelentkezem, addig is gyakoroljatok jó sokat a végleges változatra!
A történetről nem szeretnék túl sokat írni nektek, erre inkább majd a teljes változat tesztelésénél fogok kitérni. A lényeg, hogy 20 évvel járunk a Halo incidens előtt, részesei lehetünk annak az öt hosszú évig tartó véres háborúnak, amikor az emberiség először találkozott a Covenanttal. Ezek azok a hősies csatákat ígérő idők, amikor a Spartanokat először bevetették, amikor az egyetlen túlélő majd Master Chief lesz. Kíváncsi vagyok, hogy szó esik-e majd a legendás, akkor még csak Spartan 117-ként ismert hősünkről, remélem ezt a fordulatot nem fogják kihagyni.
Mielőtt nekivágnánk a küldetéseknek, érdemes végigcsinálni a nyúlfarknyi kis tutorialt, hiszen itt megismerkedhetünk a félelmetesen egyszerű és zseniálisan kézreálló irányítással. Látszik, hogy kifejezetten erre a konzolra lett kitalálva, hiszen olyan könnyű és kellemes, hogy ehhez képest még a Red Alert 3 is röhejesen bonyolultnak tűnik. Látszik, hogy az Essemble Studio emberei mindig is a stratégiázás nagymesterei voltak. Éppen ezért nem értem azt az információt, amit egy dalos pacsirtától (Kovacskati) hallottam. Eszerint amolyan fekete özvegy módon, a Microsoft nem sokkal a végleges változat leadása után teljesen feloszlatta az Essemble-t. Nem tudom miért volt erre szükség, nem vagyok üzletember, de valahogy nem áll össze a kép…
Ha a végletekig le akarjuk egyszerűsíteni az irányítást, akkor igazából csak két gombra lesz szükségünk. Az „X"-el tudunk az egységeinknek parancsot adni az előrehaladásra, míg az „Y"-al tudjuk a speciális képességeiket használni. A bázisunk teljesen kompakt, van rajta elég hely ahhoz, hogy megépítsük a legfontosabb épületeket, amiket egyenként tovább tudunk fejleszteni a nagyobb hatékonyság érdekében. Az egységek készítéséhez nem lesz másra szükségünk, csak energiára és nyersanyagra. A bázis négy sarkába tornyokat tudunk rakni, amiket tovább lehet fejleszteni földi egységek, járművek vagy légiegységek visszaveréséhez.
Remek ötletnek tartottam, hogy az Age of Empiresből át lett véve a bázis lezárása funkció, amikor az elkészített egységeink bent maradnak a bázison belül és csak akkor jönnek ki, amikor újra kinyitjuk a főbejáratot. Ennek köszönhetően sosem lehet majd tudni, hogy mennyire támadható egy bázis. Természetesen mindenki nagy kedvencei a Spartanok is nagy szerepet fognak kapni a játékban, egyszerre akár három is lehet belőlük. Speciális képességük, hogy bármilyen járművet képesek magukévá tenni, ilyenkor ahogyan a Haloban is, szépen ráugranak az áldozatra és addig verik a puszta kezükkel, amíg a szerencsétlen vezetőt ki nem tudják ráncigálni belőle.
Építhető lesz a Halo 3-ból kedvelt Elephant is, ami tulajdonképpen egy mozgó erődként funkcionál a játékban. Ha letelepszünk vele egy stratégiailag fontos helyre, akkor további gyalogos egységek gyártására is alkalmas lesz, nem kevés kellemetlenséget okozva ezzel az ellennek. Mindkét oldalon megtalálhatóak lesznek az FPS-ből ismert járművek, de ezen felül természetesen lesznek újak is.
Ahogyan az sejthető volt, a játék grafikája egészen döbbenetesen szép. A hangeffektek egy az egyben át lettek véve a Haloból, az atmoszféra utánozhatatlanul megteszi a hatását. Az egyedüli gondom csak az volt, hogy valószínűleg nem Martin O'Donnel írta a zenéket, ami miatt a hangulat sajnos nem teljes. De ettől eltekintve egy zseniális RTS-t tudhat majd magáénak minden kedves vásárló, csak győzzük kivárni a megjelenésig azt a pár hetet. Hamarosan újra jelentkezem, addig is gyakoroljatok jó sokat a végleges változatra!
Kapcsolódó cikkek
kankadi: igen magyar lesz a játék, magyar felirattal! ;)
Batri: addig amíg náluk van a nyerő labda biztosan nem, de nem lesz ez feltétlenül mindig így... ;)
Nem tudom.Jól néz ki,hangulata is van... a történetből eddig nem olyan sokat látott a nép.Annyit hallottam még hogy sokallják az F-bombákat itt-ott.:) De háborúban én sem azt mondanám hogy:"Vigyázz pajtikám,egy robbanó krumplit dobtak melléd!"Valahogy inkább így nézne ki:********** egy ******* gránát! :)
http://www.edge-online.com/magazine/killzone-2-the-edge-verdict?page=0%2C0
Chavez: ezt bizony teljes mértékig lehetetlennek tartom, de csodák mindig vannak ugyebár... ;)
Maga a csoda lenne ha kiadnák pc-re.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.