A Call of Duty: Modern Warfare 3 ott folytatódik, ahol az előző rész befejeződött. Az amerikai US Delta Force és a brit SAS erők közösen harcolnak a világbékéért, az oroszok viszont megint nem tudnak nyugodtan ülni a fenekükön, Moszkva célpontja pedig nem más, mint az Egyesült Államok. Gigászi méretű hadihajók lövik egymást Manhattan közvetlen közelében, a partmenti felhőkarcolók sorra dőlnek le, a légicsapást pedig gyalogos megszállás követi, a büszke amerikai nép most a saját bőrén tapasztalja meg, hogy milyen érzés, mikor tankok dúlják fel szeretett városuk utcáit.
A játék az invázió nagykeményebb frontjára dob minket, az MI24-esek tisztítótüzének árnyékában elég egyetlen rossz döntés, és már halottak is vagyunk, az Activision zárt ajtók mögött mutatott részleteket a játékból. A demó elején teljes volt a káosz, karakterünk épphogy a tárat be tudta rakni fegyverébe, már húzta is a ravaszt, nem kisebb feladatot kapott osztagával, mint átvágni a belvároson, s visszafoglalni a tőzsde épületét. Égő autóroncsok, és magasból alázuhanó törmelékek kísérnek utunkon, a Broad Streetről már tisztán kivehető a főbejáratot díszítő csillagos, sávos lobogó, bent közvetlen tűzharc vár ránk, az épület tetejére érve pedig a környező házakon megbúvó mesterlövészeket kell egyenként leszedegetnünk, mielőtt helikopterbe ülve elhagynánk a terepet.
Hősünk brutális támadófegyverrel indul csatába, a távcső, és a vörös lézerirányzék egyszerre teszi alkalmassá a puskát közeli, illetve távoli célpontok kiiktatására, a hangulat pedig drámai, adrenalinból hiány ezúttal sem lesz. A Modern Warfare 3 az elődök által jól kitaposott utat követi, a legapróbb részletekig megrendezett eseménysorozatban lesz részünk, a játék minden perce előre meg van írva, mintha egy mozifilmet néznénk, s mindezt még a hangok is fokozzák. A gépfegyverek zajától a csatatér kellős közepén érezzük magunkat, a zene a megfelelő pillanatokban borzolja a kedélyeket, az invázió legnagyobb csapásaként pedig Oroszország beveti a nukleáris rakétákat, P700 Shipwreck töltetek emelkednek magasba egy tengeralattjáró fedélzetéről, hangjuk fülsüketítő, akárhova is csapódjanak be, épségben ott nem marad semmi.
New York mellett a játék premierjén Londont is bemutatták az erre érdemes újságírói seregletnek. Az SAS Bravo Six tisztjeként először indusztriális környezetben kell helyt állnunk, P90-es, hangtompítós fegyverünkkel ritkítva az ellenség katonáit, majd folytatódtak a bevetések, a gyártelepek után egy parkoló, s egy építkezés következett, ezt követően pedig katonáinkat a híres londoni metróalagutakba vetette a sors. Az üldözött ruszkik éppen csak, hogy fel tudtak ugrani egy vonatra, mi pedig stílusosan egy kisteherautóval indulunk utánuk, záporoznak a golyók, nem egyszer centikre száguld el mellettünk a szembejövő szerelvény, a következő megálló pedig vészesen közeleg, több százan álldogálnak a peronon, hétfő esti csúcsforgalom van. Ekkor azonban nem várt baleset történik, a vonat kisiklik, s az oldalára borul, sorra ütve ki maga elől az alagút oszlopait, a beszakadó betondarabok a mi autónkat is eltalálják, hirtelen minden elsötétül, s ami ez után következik, azt jobb nem is elképzelni.
Párizst és Berlint sajnos egyelőre nem mutatták be a fejlesztők, de erről a két helyszínről is szállingóznak már információk, a gonosztevők ezeket se fogják kímélni. Franciaország fővárosát biológiai támadás éri, a mérgező gáz tucatszám szedi áldozatait, a belső kerületek szinte teljesen kihalnak, Németország pedig tankok harcterévé válik, a rozsdás lánctalpak a második világháborús időket idézik, ezeknek a gépeknek a tűzereje viszont többszöröse annak, ami akkor országokat döntött romba. S hogy a négy főváros mellett hol fordulunk még meg? Egyelőre nincsen pontos lista, de annyi biztos, hogy Oroszországban, Afrikában, sőt a Himaláján is lesznek küldetéseink, nem gyenge helyszín egyik se.
A harci járművek szerelmesei igazi katonai parádéban vehetnek részt, az amerikai inváziónál találkozunk majd a Humvee flottát nyugdíjazó JLTV-k első darabjaival, s akadnak majd szép számmal helikopterek, vadászrepülők is, míg a komolyabb földi bevetéseken az M1126 IAV Stryker páncélos lesz a segítségünkre. Érdeksség, hogy Angliában egyszer be kell ülnünk egy Volvo rendőrautó volánja mögé, a németeknél pedig T90-esek és M1 Abrams-ek lövik majd egymást, ami gurul, úszik vagy repül, s fegyver szerelhető rá, az Vladimir Makarov terrortámadásainál valamilyen formában biztosan fel fog tűnni.
A látvány ezúttal sem fog csalódást okozni, nem csak rendezés, de grafika tekintetében se. Igazi hollywoodi hangulatban lesz részünk, repeszek pattognak körülöttünk, a füst mindent belep majd, törmelék és kosz fogja borítani az utcákat, mindez pedig 60 FPS sebességgel kel életre a képernyőkön, hihetetlen, de a Modern Warfare 3-at az a saját készítésű IW Engine fogja hajtani, mely már a Call of Duty 2 óta szolgálja a sorozatot, minden évben fejlődik egy kicsikét, most se ússza meg reszelés nélkül.
A játék nem kis eséllyel pályázik az idei év legjobb FPS-einek táborába, az Infinity Ward, a Raven Software és a Sledgehammer hozza az elvárt minőséget, komoly változásra viszont ne számítson senki. Megállás nélküli, néhány óra alatt, co-opban is végigtolható egyjátékos kampány, és brutálisan jól összerakott, komplex multiplayer élmény lesz terítéken, a recept bevált, felesleges is lenne rajta változtatni, a játék úgy jó, ahogy van. Ezt pedig a számok is igazolják, az Activision 2009-ben ünnepelte az 55 milliomodik eladott Call of Duty játékot, s azóta két folytatás is megjelent, jelenleg úgy 100-nál tarthatnak, a rengeteg DLC-ről nem is beszélve, öt napja jött ki a játék leleplező trailere, s már azt is 9 millióan nézték végig, csak a YouTube-on. Ezek után meri valaki azt mondani, hogy nem érdekli a folytatás?
Kapcsolódó cikkek
#59 +1
#82 +1
#53: senki nem fog megkövezni, de nézz utánna annak amiket írsz...
a CODWAW, MW2, Black Ops, MW3 lényegében mind a COD4 (tovább?)fejlesztése.. ugyanaz a motor. sztem a cod4 óta egy jó codot sem adtak ki.
viszont a BF3 nem a BC2 fejlesztése. a BC1 és BC2 a frostbite 1 motoron futnak, míg a BF3 frostbite 2-n... nézd meg a legújabb BF3 "hogyan készült" viedót (ird be YouTube-ra: EA PWNED Battlefield 3. sztem ki kéne h dobja) láthatod hogy jelentőset fejlődött a játék grafikailag, és még a romboláson is javítottak, RENGETEGET. egyértelműen TELJESEN ÚJ MOTORT használ. a coddal ellentétben. ezen túl már ne mvitatkozom, hogy kinek melyik játék tetszik jobban. ezek tények. am nekem nem jött be a BC2 mielött lefanboyozna bárki is:P
még valami: az eladási számok nem mutatnak meg semmit. a codot tökm1 milyen szar, veszik, mert COD. de sztem ez is csak azért van, mert a COD4 valóban jó volt:D
#51: hogyhogy spoiler veszély? egy előzetesben? csak összefoglalta amit eddig is tudtunk
jééézusom!! ebbe mi a rák volt spoiler? uristen miket mondtok!
#46: az IW játékok valóban minőségibb munkák, de az MW2 óta én már inkább nem nyilatkoznék. cod2/cod4 FTW. :)
#43: annyira de annyira nagyon igazad van. :P
#39: Cod4ig volt jó móka, onnantól agyonhypeolt szar az egész....
ac od4 rengeteg uj dolgot hozott a sorozatba és az FPS játékokba egyaránmt szal STFu... :D
onnantól már tényleg szar a cod sorozat, és mégis nyalják
#20: Teljesen egyet értek, száz százalékig elfogult előzetes és hatásvadász szöveg.
"adrenalin pumpáló" az utolsó 3-4 codra ezt mondták... és nem fostam össze magam az adrenalintól.. az egyetlen télleg adrenalin pumpáló game a cod4 volt, mert az új és remek volt akkoriban, no meg MW2ben mikor száguldtál lefelé a snowmobile-al.. az beteg volt O.o
#16: mi az a multy?
azt nem multiplayernek => multinak hívják??? multy....lol.
#8: ezt honann veszed? mármint a bf3mat?
am meg a new york mániát én a GTA4től illetve a prototypetól kezdeném.. na m1.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.