A parancs pedig az volt, hogy őrizni kell a környéket, bármi áron, minden gyanús elem közeledtére, engedély megadva: „tűz akarat szerint”... Valami furcsa nyikorgó hangra lettek figyelmesek a folyosó végében lévő kis tisztás felöl. Óvatosan közelítettek felé, tökéletesre kiélezett érzékszerveikkel még a sarokban lévő hangyák tüsszentését is észre vették volna. De ehhez fogható hangot még sosem hallottak, éppen emiatt aggódniuk kellett volna, amit viszont nem tehettek meg. Mikor a folyosó végérte értek, arra lettek figyelmesek, hogy egy ember áll a tisztás közepén, furcsa pózban. A férfi szőke volt, rövid hajú, terpeszben állt, a bal kezében leengedett lőfegyver a jobb keze meg ki volt nyújtva, enyhén az ég felé. Még arra sem volt idejük, hogy jobban megfigyeljék ezt a furcsa alakot, egyedül annyit hallottak, hogy az a bizonyos nyikorgás egyre közelebb ér hozzájuk. Majd sötét lett minden... Ha a másodperc tört része alatt képesek lettek volna maguk felé nézni is elkésnek , mert a több száz tonnás építkezési konténer már mindenképpen agyonnyomta volna őket, ennek így kellett történnie. Annak viszont nem éppen, hogy mindezt egy ember tegye velük... A szőke, sötétben álló alak leengedte égbe emelt kezét, hosszan sóhajtott egyet, majd kinyitotta szemét, azokat a gyilkosan hideg kék szemeket és elengedett egy halvány mosolyt... Pár pillanat múlva már indult is tovább, új áldozatokat keresve magának és a célnak, ami mindenek felett áll...
A Midway neve bizonyára mindenki számára ismerősen cseng. Ez a cég nagy általánosságban arról híres, hogy a programok amiket készítenek, nem éppen tarka pillangókról és szerelmes párok mindennapjairól szólnak. Elég, ha csak a Mortal Kombat sorozatot megemlítem és mindenki rögtön tudja, hogy miről beszélek. Játékaikat a hidegség, brutalitás jellemzi. Ezen felül mindig pontosan ügyelnek arra, hogy ha esetleg, kórboncnokok játszanának a gémekkel, mindenképpen meg legyenek elégedve az emberi test szétroncsolásának élethűségével és pontosságával, realitásával. Ezek a szempontok ebben az anyagban is hűen tükrözik a Midway üzletpolitikáját. Brutalitással, sötét hangulattal és durva jelenetekkel itt is bőven fogunk találkozni. Erről már rögtön az igen hosszú, több részből álló előtörténetből is megbizonyosodhatunk, ahol is nagyjából megtudhatjuk, hogy „hősünk” honnan jött, mit tett és miket kell majd végre hajtania. Itt megemlíteném azt a tényt, hogy engem személy szerint, rendkívüli módon zavart az a játék közben, hogy a főszereplő egy igen unszimpatikus egyén. Tudom, hogy katona meg minden és nem lehet mindenki Brad Pitt (sajnos :) ), de ennek az embernek olyan arcszerkezete van, hogy sokkal inkább megfelelne a főgonosz szerepére, mint a „jófiú-éra”. Na mind1, ezt csak úgy hozzátettem, mindenki eldönti majd maga, hogy mit gondol erről.
Szóval a történet szerint egy nagy összeesküvés kellős közepébe csöppentünk, amiről mi még csak nem is sejtünk semmit, mert még azt sem tudjuk igazán, hogy mi kik vagyunk. Eme igazán eredeti story után jön a lényeg, ugyanis ahogy előrébb haladunk a történetben egyre több mindenre emlékezünk vissza a múltból és lassan összeáll a kép. Eleinte csak a speciális Psi képességeinkre kezdünk el visszaemlékezni, ami valljuk be sokunk számára örömteli élmény lenne, de hősünk látszólag nem igazán örül a dolognak. Ő sokkal inkább annak örvendezne, ha visszakapná a régi osztagát, és pontot tehetne ennek az egésznek a végére. De nem kell majd sok idő neki, hogy rájöjjön, ő majd egymagában is többet ér, mint az a bizonyos régi osztag együttvéve...
Szóval, mint az kiderült, a cucc különlegessége, hogy Psi képességekkel rendelkezik az emberünk. Jó ötletnek tartom, hogy ránk van bízva, hogy a 3 játékmód közül melyiket alkalmazzuk. Ugyanis egyiket sem kötelező, mivel a történet több fajta módon is végigjátszható. Splinters Cell stratégiával lopakodhatunk, őrült Rambo módjára szétlőhetünk mindent és mindenkit és Psi képességeinket használva végig „varázsolhatjuk” és trükközhetjük az egész játékot. Én azt tanácsolnám, hogy vegyítsük mindhármat, mert ez okozza a legnagyobb játékélményt és így is leszünk képesek a leghatékonyabban előre haladni. Akkor lássuk, hogy milyen képességeket tudnunk majd alkalmazni:
Telekinesis: Tulajdonképpen ez az a psi, amit a legtöbbször fogunk használni, amire igazából az egész játék engine-je és története épül. Ugyanis rendkívül profin van modellezve, ahogy a dolgokat össze vissza reptetjük. Nagyon élethű fizikát alkalmaztak a készítők. Tárgyakat lebegtetünk, dobálhatunk. Embereket felemelve azt csinálunk velük, amit csak akarunk, a kedvencem, amikor felemelünk valakit és ő a levegőben kapálózva sorsát várva, kénytelen elviselni azt a fél tárat amit ilyenkor akár bele is lőhetünk. De megtehetjük, hogy robbanó palackokra ejtjük, vagy esetleg ledobjuk a magasból, vagy akár a többi emberre ejtjük, vagy valami nehezet dobunk rá. Rengeteg a lehetőség, számtalan módon tudjuk majd alkalmazni és a használata is rendkívül egyszerű. A bal ravasszal használjuk, ha van éppen valami a célkeresztben, ha nincs, akkor az „Y” folyamatos nyomásával célra tudunk tartani és utána használni. A bal ravasz nyomásának erejétől függ, hogy mennyire magasra emeljük meg a tárgyat, a jobb joy-al meg irányítani tudjuk azt. Fontos, hogy ha esetleg a maximális magasság nem lenne elég, megtehetjük, hogy a ravaszt egy pillanatig elengedjük, majd újra meghúzzuk, ezzel még magasabbra tudjuk emelni a tárgyat. Miután elengedtük a bal ravaszt, hősünk lendíteni fog a megemelt áldozaton, ezzel is biztosítva az erőt és a biztos halált.
Remote View: Ennek a psi-nek a segítségével képesek vagyunk kiszállni a testünkből, és FPS nézetben úgymond előre megnézni, hogy mi vár ránk. Használni a D-pad balra nyomásával tudjuk. Ez rendkívül hasznos tud lenni, ha egy kicsit elővigyázatosan akarunk játszani, vagy érdekel minket, hogy a zárt ajtók mögött mik várnak ránk. Arról nem is beszélve, hogy az esetek többségében az ellenfeleink már csőre töltött, fejmagasságba emelt, ránk szegezett puskával várnak az ajtók mögött! Szóval érdemes elővigyázatosnak lenni. A másik hasznossága meg abban rejlik, hogy kileshetjük, hogy az ellenfeleink merre és milyen módon mozognak. Sokszor az a hasznosabb megoldás, ha meglepjük a rosszakat, nem pedig az, ha berontunk és kiirtunk mindenkit.
Mind Drain: Ez talán a legbrutálisabb psi-nk ami egyben rendkívül fontos is. A lényege az, hogy az emberek elméjének energiáját felhasználva, feltölthetjük a mi psi-energiánkat. Ezt megtehetjük halottakon, (egyébként a fekete gombbal folyamatos nyomásával tudjuk használni), amivel kisebb részt lehet visszanyerni, vagy élőkön, amivel majdnem az egészet. Ahhoz, hogy élő embert kapjunk el, a háta mögé kell lopózni és meg kell lepni. Ekkor történik az, hogy a szerencsétlen a levegőbe emelkedve, könyörögve kér minket, hogy hagyjuk békén, miközben mi kiszívjuk az energiáját, mígnem a végén egy hangos fröccsenés kíséretében szét nem robban a feje.
Mind Control: Rendkívül hasznos psi, a segítségével irányítani tudunk bárkit, akit csak akarunk. A lehetőségek ennél fogva adják magukat gondolom nem kell részletezni. Ez az egyik favoritom, nagyon mókás tud lenni, ahogy az egyik katonát elkapva kiirtjuk vele a többit... :)
Aura View: Ennek segítségével képesek vagyunk a szemünk előtt rejtett dolgokat látni. Hasznos tud lenni például rejtett extrák megkeresésénél, vagy eldugott ellenfelek felkutatásánál, kiszúrásánál.
Pirokinesis: Ennek a psinek a segítségével tüzet tudunk „kilőni” a kezünkből, aminek a használata ugyancsak adja magát. Annyit segítek, hogy nem csak lövöldözésre lehet használni. SŐT! De ennek a felfedezését rátok hagyom... ;)
Mint azt láthatjátok lehetőségek bőven vannak a játékban, és higyjétek el szükségetek is lesz rá. Hiszen igaz, hogy elképesztően erősnek tűnhet a karakterünk első ránézésre, ami igaz is, de az ellenfeleink ennek megfelelően, meglehetősen nagy kihívást jelentenek. Mert nem elég, hogy mindig egyszerre 4-5-en jönnek ellenünk, de mindezek mellett le sem szállnak a ravaszról, megállás nélkül lőnek, ezen kívül halálos pontossággal céloznak, rendkívül szívósak és nagyon intelligensek. Mint ahogy manapság már szinte minden játékban, itt is annyira jól meg van írva az a.i., hogy az embernek nagyon hamar elege lesz, az egészből, ha nem figyel oda kellőképpen, és 5 percenként kell emiatt visszatölteni az állást. Az állásmentés egyébként checkpointokra (cp) van osztva. A gép magától adja meg az újra kezdési helyeket, mi pedig a menübe kilépve menthetjük el az éppen utolsót. Ebben az a rossz, hogy ha éppen egy cp előtt halunk meg, akkor kezdhetjük az egészet elölről, de ehhez már gondolom hozzá szokott mindenki.
A játék grafikája nagyon szép. Úgy gondolom, hogy egy ilyen típusú játéknak ennél szebb külső már nem is nagyon kell. A fizika törvényei profin bele vannak írva, mint ahogy minden egyes psi használata közben ügyeltek arra a készítők, hogy élethűek legyenek az események. A robbanások, fényefektek gyönyörűek, mint ahogy a zene is rendkívül hangulatosra sikeredett. Engem a látványban (a főszereplőn kívül), leginkább az átvezető animok zavartak, amik még mindig nem elég szépek ugyebár. Az X-Box határainak köszönhetően és mivel a játék belső engine-jével lettek elkészítve ezért nem elég jók. Pár CG anim van benne, kár hogy nem az összes ilyen. Lehet, hogy ez az én hülyeségem, de úgy vagyok vele, hogy az átvezető filmek legyenek minél szebbek, és minél filmszerűbbek, mint például a Final Fantasy-ben. Egyébként mindent egybe vetve egy nagyon kellemes és jóra sikeredett akció játékkal van dolgunk, érdemes beszerezni, nem fogjuk megbánni!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.