Mivel a történetet már nagyjából ismerjük, így erről csak pár szót szólnék. Barátunk miután kinyírta a fő gonoszt (az első részben), különböző démonok, pokolfajzatok irtására indul persze a mi vezetésünkkel. A gamma típusa nem változott meg, mindenhol mindenkit irtani, ölni kell, de hát mit várjunk a Painkillertől? A kiegészítő tíz pályát tartalmaz, természetesen teljesen különböző helyszíneken fordulunk meg. Az első pálya egy árvaházban indul (pszichopata kislányokat és fiukat kell halomra lőnünk). A pályákra majd később térnék vissza.
Mivel változásokat még grafikában várhattunk ezért erre a témára térnék rá a legelején. A játékot hajtó pain engine kérem szépen, tovább fejlődött. Ezen ne valami hatalmas változást értsünk, csupán a motor nagyobb tereket képes megjeleníteni nagyobb részletességgel. A belső terek nagyon jól ki lettek dolgozva, az égő tűz körül vibrál a levegő. Az árnyékok is jobban ki lettek dolgozva, így sokkal több ijesztő árnyékot fugunk látni, mint a sima Painkiller-ben. Az emberek sokkal élet hűbben esnek el, illetve esnek darabjaikra. Szóval a motor mindenképp fejlődött. A víz se rossz, de a Hl2 óta ez kicsit kevés. Persze a motor nem tökéletes. Ha lángszóróval (igen, ez is van benne) belefújunk a vízbe, bizony elég pixelesen tűnik el a láng. Azonban minden tárgy mozgatható, széttörhető. Ha meglökjük a fogóajtót bizony, mint a valóságban elfordul úgy, ahogy annak lennie kell. Szóval a grafikai motorról csak jót tudok mondani. Egyetlen egy nagatívumként talán csak azt tudnám mondani, hogy akinek nyolc hónappal ezelőtt jól futott a pk annak most lehetnek majd „akadozási” gondjai.
Nézzünk olyan dolgokat, amik nem voltak benne a sima PK-ban. Van két új fegyverünk: ugyebár tudjuk, hogy a PK arról híres, hogy keveri a fegyvereket. Na, hát ez a két fegyver sem kivétel ez alól, az első egy SMG és egy igen erős lángszóró keveréke. Mindkét része alkalmas tömegoszlatásra, így csak ajánlani tudom. Nekem az egész játék során a kedvencem volt.
A másik fegyver hasonlít az első részben lévő karóvető nevezetű fegyverre, csak éppen 5 karót lő ki egyszerre, a másik része pedig egyszerre 10 gránátot lő ki, ami ismét csak tömegoszlatásra alkalmas,
ráadásul van rajta egy távcső, ami a messzi monszták kiirtására alkalmas. A többi fegyver nem változott semmit. Fegyvereink igen jól ki vannak dolgozva, úgyhogy erre se lehet panaszunk.
A játékban természetesen új monszták fordulnak elő. Ahogy a PK-ban itt is minden pályán más szörnyek lesznek, úgyhogy ilyentájt nem fogtok unatkozni.
A zene is változott de mindenképpen megtartotta a pörgős mivoltát. Szerintem zene a játék egyik legnagyobb erőssége.
Most rátérnék a játék gyengéire. Az első, de egyben a legsúlyosabb hiba a pályák megszerkesztése. Egyáltalán nem olyan színvonalas, mint az első részben. Néha nagyon unalmas bosszantó részek vannak benne. Pl. a 7. pályán vannak ilyen unalmas elemek, de rengeteg, ezt értsd úgy, hogy minden második sarkon ugyan az a pályarész tárul a szemünk elé. Ettől az egész játék kicsit unalmassá válik. Az átvezető videók unalmasak illetve kidolgozatlanok. A történet totál gáz (értsd semmi). Baromi hosszú a töltési idő, ami néhány pályán kifejezetten frusztráló (pl. Colosseum). Ja, és ráadásul ellenfelek mérhetetlenül hülyék. Úgyhogy, mint láthatjuk elég sok hibája van a játéknak, és a legtöbb elég nagy is úgyhogy nem valami „hű de klafa” a játék.
Térjünk rá kicsit a pályákra. Most leírom nektek mi tetszett, illetve nem tetszett egyes pályákban néhány tippel, és különböző érdekes dolgokkal vegyítve:
1. Orphanage: Egy árvaházban járunk, ahol késes gyerekek vadásznak ránk. Szerintem az egész játékban ez a leghorrorrisztikussab pálya. A környezet jól ki van dolgozva. A végén találkozunk egy csontozó bárddal felszerelt rusnya személlyel, aki a pálya főellene. Csak úgy tudjuk a pokolra küldeni, hogy a körülötte levő összes ellent kinyírjuk, mert ő is magába szívja a lelkeket ugyanúgy, mint mi. Ezután már nekieshetünk barátunknak. Összességében ez az egyik legjobb pálya, szeretni fogjátok.
2. Looney Park: A játékban a kedvenc pályám, illetve szerintem a legjobb is. A pálya megtervezése hű a régi PK pályáihoz. Bohócokat és különböző akrobatákat fogunk itt irtani, és a végén a hullámvasút… hát az valami felejthetetlen élmény (majd meglátjátok).
3. Lab: Nem valami nagyszám ez a pálya, ez az első, amiben semmi ötletet sem láttam. Itt kapjuk meg az egyik új fegyverünket (azt, amelyik 5 karót lő ki). Először begyakoroltatja velünk a használatát, aztán már mehetünk is. Főellen nincs.
4. Pentagon: Csak magasabb nehézségi szinten elérhető pálya. Nincs rajta semmi, csak egy főellen. A legyőzése sem nehéz csak lőni kell, míg a szájában nem formál egy energia gömböt. Lőjük ki a gömböt a szájából. Ekkor lefagy az állat, szaladj a pálya szélén álló egyik ágyúhoz és lődd, amíg ki nem döglik.
5. Dead City: Nem valami nagy szám, sőt inkább unalmas… A pálya elején meg kell küzdenünk egy pókkal, aki persze elmenekül, úgyhogy még kétszer fogunk vele találkozni. Csak akkor lehet lőni a pókot, ha minden lába a talajon van, és akkor is csak a fejét. Időközönként felágaskodik és a földre csap, minek hatására mi hátra repülünk. Ezt úgy kerülhetjük el, ha felugrunk a földről. A pálya elég unalmas, úgyhogy semmiképpen nem idézi az eredeti PK hangulatát.
6. Leningrád: Ez a pálya az egyik legnehezebb. Ömlenek ránk tömegesen a zombik, illetve más nyalánkságok. Elvetve néhány tankkal is fogunk találkozni, amit legkönnyebben shotgunnal lőhetünk szét (LOL). A hangulat nem rossz de a pálya megtervezése nem túl jó, egy idő után nagyon unni fogjuk.
7. Colosseum: Na hát számomra ez volt a játék mélypontja. Az igénytelen pályatervezés mellett, unalmas is volt, ezen kívül volt néhány megcsinálhatatlan „ugrálós” feladat. De minek, ha egyszer ez egy „zúzom-vágom-tépem” játék, akkor kinek kell egy ilyen vacakul megcsinált ügyességi részt betenni? A pálya végén van egy főellen, csak akkor tudjuk sebezni, ha már a pálya közepén lévő fák alatt nem ég a tűz (a tüzeket szét kell lőni). Ekkor lássunk neki a kinyírásának.
8. UnderWorld: Itt kezdődtek az igazi bajok. Nem elég, hogy unalmas is volt a pálya, de rosszul, igénytelenül volt minden megtervezve. Itt látszott hogy a tervezőknek elfogyott a türelmük. Innentől nincs igazán jól megtervezett, izgalmas pálya.
9. Stone Pit: Ez már egy kicsit jobban meg volt tervezve, mint az előző act. De nem idézi a régi PK-t. Irdatlan sok ellen van, te meg csak lősz, és folyton lősz. Ezen kívül vannak nagyon idegesítő, ügyességi részek itt is. Minek? Na szóval nem valami „hűűű de űber” pálya.
10. Alastor: A legutolsó pályán először is végigmegyünk egy hosszú fegyver és töltény soron majd meg kell küzdenünk Alastorral. Nem annyira nehéz. Állj be egy vörösen világító körbe majd hagy, hogy Alastor megsebezzen. Ekkor megszületik egy kőóriás. Tereld el Alastor figyelmét (minden erejével azon lesz, hogy szétüsse a kőóriást), és ha a kőóriás megsebzi, akkor Alastor lefagy egy ideig, ekkor küldjük őt a pokol mélyére vissza.
Miután ezeket a dolgokat megtettük, nincs más hátra, minthogy megnézzünk egy vacak videót, amint hősünk barátnője felveszi Alastor lelkét (persze ezért hősünk szét is lövi). Miután befejeztük, nem marad más hátra nekem, minthogy értékeljem a gammát.
Nem rossz próbálkozás de nem alkotott valami nagyot a People Can Fly stúdió. A pályák az első részhez képest nullák, az ellenfelek MI-je nem túl jó. De aki egy kis délutáni szórakozásra vágyik, annak mindenképp egy üdítő élmény (ja meg persze ha ideges az ember :) ).
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.