A Two Point Studios első játéka, a Two Point Hospital kiváló lett. Bájos grafikájával, humoros jeleneteivel, könnyen tanulható és befogadható játékmenetével rengeteg ember szívét elvarázsolta. Nyilván a sikeréhez az is hozzátett, hogy kórházi környezetet feldolgozó menedzserjátékokkal nem voltunk ellátva a ’97-es Theme Hospital óta. Ettől függetlenül a Two Point Hospital jogosan kapta meg az elismerést az újságíróktól, és a szeretetet a játékosok részéről. A sikernek köszönhetően pedig elkészülhetett a stúdió legújabb játéka, a Two Point Campus. Az egyedi meseszerű grafika, a játékmenet, valamint a játék humorvilága megmaradt, csupán a kórházi környezetet cserélték le egyetemire. Lássuk, sikerült-e az elvárásoknak eleget tennie, netalán túlszárnyalnia az elődjét!
A Two Point Campus az elődhöz hasonlóan egyáltalán nem veszi magát komolyan. Nem kell attól félnünk, hogy a játék közben előtörnek majd belőlünk az egyetemi éveink alatt szerzett rossz emlékeink, vagy épp a szigorú követelmények és szűkös határidők teljesítése miatti stressz. Sokkal inkább igyekszik megnevettetni a játékost vicces animációival, humoros jeleneteivel és könnyed hangulatával. Már az egyetemünkön tanítható tárgyak is poénosak, hiszen képezhetünk profi középkori lovagokat, titkosügynököket, varázslókat, bohócokat vagy épp a megye legjobb sajtdobálócsapatát is kinevelhetjük az egyetemi évek alatt.
A könnyed hangulat nemcsak a megjelenésében, de a játékmeneten is tetten érhető. A Two Point Campus egy nagyon könnyen befogadható, egyszerűen tanulható és fokozatosan épülő játék. Nem kell attól tartanunk, hogy elveszünk a végeláthatatlan almenük és statisztikák között, a fejlesztőknek sikerült egy végtelenül letisztult, könnyen átlátható felületet létrehozniuk, továbbá fokozatosan adagolják az újabbnál újabb játékelemeket és mechanikákat, így azok is élvezhetik a játékot, akik eddig idegenkedtek a menedzser műfajtól.
A világtérképen számos egyetemet találunk, melyek mindegyikét egyesével kell felépítenünk és irányítanunk. Előrehaladva egyre nehezebb körülmények között kell helytállnunk, mindig kapunk valami új épületet, helyiséget, berendezési tárgyat vagy szituációt, melyhez alkalmazkodnunk kell a siker érdekében. Például van olyan kampusz, ahol figyelembe kell vennünk az időjárás viszontagságait, és ennek megfelelően kell az épületeket hűteni/fűteni, vagy épp az adott helyen kitüntetett figyelmet kell fordítanunk az egyetemünk küllemére, és ennek megfelelően kell feldíszítenünk az épületeket. Olyan is előfordul, hogy épp pénz szűkében vagyunk, így kölcsönt kell felvennünk ahhoz, hogy egyáltalán elkezdjük a tanévet, és egy darabig azon kell dolgoznunk, hogy elég bevételünk legyen a kölcsön törlesztéséhez.
A különböző kampuszokhoz különböző célok tartoznak, melyek teljesítésével csillagokat szerezhetünk. Három csillag megszerzése jelenti az adott egyetem teljesítését, de persze utána is fejleszthetjük és szépíthetjük az egyetemünket, sőt, akár újra is kezdhetjük az építését. Minden kampusz megépítése, valamint az első tanév elkezdése hasonló előkészületeket igényel. Talán ez a játék egyik legnagyobb negatívuma is, mely már a Two Point Hospitalban is így volt: minden alkalommal a nulláról kell felépítenünk az újabb egyetemünket, mely kissé monotonná teszi a kezdeti lépéseket.
Az első tanév megkezdésekor ugyan kevés diák, tanár és asszisztens igényeit kell kielégítenünk, ugyanakkor ezek szinte minden alkalommal megegyeznek. Az alapvető helyiségeket, mint a fürdőszobát, mosdót, előadótermet, diákszállót, személyzeti szobát és könyvtárat mindig fel kell építenünk, és megfelelően be kell rendeznünk, ami az első pár alkalom után meglehetősen unalmas tud lenni. Persze a játék későbbi szakaszában további helyiségekre is szükségünk lesz ahhoz, hogy gördülékenyen folyjon az élet a kampuszunkon, ilyen például az orvosi szoba, az ifjúsági klub, a kutatólabor, a pszichológusi szoba, a magántanári oktatószoba stb.
Játékmenet szempontjából nem változott sokat a Two Point Hospitalhoz képest a játék. Nyilván a kórházas környezetet egyetemre cserélték, így nem orvosokat, hanem tanárokat kell alkalmaznunk, és nem a betegeink, hanem a diákjaink jólléte miatt kell aggódnunk. Egyszerre maximum három tantárgyat oktathatunk az iskolában, ezeket minden tanév elején lehetőségünk van fejleszteni. A tantárgyakhoz igazodva kell megfelelő tanárokat alkalmaznunk, figyelembevéve a szakmai felkészültségüket és fizetési igényeiket. Ezenfelül megfelelő személyzetet kell összeállítanunk, könyvtárost, pszichológust, iskolaorvost, magántanárt és pultost kell találnunk, hogy ellássák az alapvető feladatokat az épület körül. Természetesen a karbantartókról és biztonsági őrökről is gondoskodnunk kell, nélkülük összeomolna az egyetem ökoszisztémája.
Lehetőségünk van képezni is alkalmazottjainkat, melynek hatására hatékonyabban tudják végezni a munkájukat, amiből a diákjaink is profitálnak majd. Például, ha felfejlesztjük egy tanárunkat, akkor jobban át fogja tudni adni a tudást a tanulóknak, akik emiatt jobb érdemjegyet szereznek, és boldogabbak lesznek. Vagy ha a karbantartóinkat fejlesztjük, akkor gyorsabban tudnak takarítani és megjavítani a meghibásodott berendezéseket, amik szintén hozzájárulnak a hallgatók jóllétéhez. Ha szeretnénk, akkor akár teljesen más területen is képezhetjük az alkalmazottakat, így például egy pultosból készíthetünk egy könyvtárost is attól függően, hogy épp mire van szükségünk az egyetem körül.
Különös figyelmet kell fordítanunk a diákjaink közérzetére. Minél jobban és otthonosabban érzik magukat az egyetemünkön, annál jobban fognak teljesíteni a tanórákon. Mindent biztosítanunk kell nekik ahhoz, hogy nyugodtan tanulhassanak a vizsgáikra, viszont az egyetemi élet nem csak tanulásból áll. Lehetőségünk van bulikat, koncerteket, filmvetítéseket és sporteseményeket szervezni, melyek segítségével jobb hangulatot csempészhetünk a hallgatók szürke hétköznapjaiba. Ezen felül figyelnünk kell arra, hogy a tanulók létszámához kell igazítanunk a mellékhelyiségek és diákszállók számát, valamint a higiéniai előírásoknak is meg kell felelnünk (több diák, több piszok). Előfordulhat az is, hogy egy-egy hallgató személyesen keres fel minket ügyes-bajos dolgaival, máskor pedig nekünk kell figyelnünk, ha épp extra órákat kell vennie valakinek, vagy épp érdemes lenne meglátogatnia a pszichológust, vagy csak ráférne egy alapos pihenés.
Menedzserjátékhoz hűen kellően nagy és változatos palettát kapunk arra, hogy személyre szabhassuk a kampuszunkat. Többszáz dekorációs tárgy közül válogathatunk, melynek nagy része hatással van a játékmenetre is, más csupán esztétikai jelentőséggel bír. Utóbbira néha különös figyelmet kell fordítanunk, ugyanis néha minőségellenőrök látogatják meg a kampuszunkat, akik igen kifinomult szépérzékkel rendelkeznek, és alapvetően befolyásoljs az egyetemről alkotott képüket az, hogy miként díszítettük fel azt. Természetesen itt is tetten érhető, hogy ez egy könnyed menedzserjáték, találkozunk limitációkkal a dekorációt illetően is. Példának okáért kizárólag egyenes falakat húzhatunk, továbbá nincs lehetőségünk többszintes épületeket létrehozni.
Összegezve a fent leírtakat, a Two Point Campus felnőtt a hozzá fűzött elvárásokhoz. Ugyanolyan szórakoztató, mókás, könnyen befogadható és könnyed menedzserjáték, mint amilyen a Two Point Hospital volt. Az egyetemi környezet nagyon jól passzol a formulához, és ugyan a játék nem hozott annyi újítást, mint azt sokan remélhették, így is egy nagyszerű alkotás lett, a hasonszőrű játékok közül talán az egyik legjobb.
A Two Point Campus PC-re, valamint PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S és Nintendo Switch konzolokra fog megjelenni, és már első naptól az Xbox Game Pass szolgáltatás részét fogja képezni. Mi PlayStation 5-ön teszteltük.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.