The Crew Motorfest - érdemes egy év után visszatérni?

Link másolása
Tavaly ősszel gurult be a Ubisoft versenyzős szériájának legújabb felvonása, melynek kezdeti lendülete hamar alább hagyott. Idén ősszel viszont pár ügyes húzással ismét életet csiholtak a franciák Oahu szigetére – megnéztük érdemes-e visszatérni.

Noha a kritikusok és a játékosok visszajelzései egyáltalán nem voltak rosszak a The Crew Motorfestről, a játék eléggé beragadt a rajtrácson, a kezdeti hónapokban nagyon lassan fogyott, 2-3 héttel a megjelenése után már 20%-kal csökkentették az árát, és folyamatosan újabb és újabb ingyenes próbaidőszakokat kínáltak. A játékosok viszont csak szállingóztak, az alkotás magabiztosan hasított az elnéptelenedés felé. Mindezt pedig csak tetézte, hogy a sajtó mindenfelé a The Crew teljes leállításától, valamint a lépés megkérdőjelezhető jogi hátterétől volt hangos. És aztán ilyen körülmények közt jött a nagy csavar! A francia kiadó szeptemberben belengette a The Crew 2 és a Motorfest offline módját, ami igencsak megnyugtatta a rajongói bázist, a második rész 1 eurós leárazása, majd a Motorfest új évadjának elindítása pedig olyan életet lehelt a szériába, melyre korábban még sosem volt példa. Kizárólag a Steam számait nézve nyáron alig játszott egyszerre 6-700 ember a Crew 2-vel, az akció után viszont ez a szám egyik pillanatról a másikra 55.000 fölé ugrott, és azóta is jóval a korábbi átlag felett mozog. Kisebb mértékben, de hasonló folyamatok voltak láthatóak a Motorfest esetében is, amit a rengeteg új tartalma miatt ismét górcső alá veszünk, hogy kiderüljön: már láttunk mindent, vagy esetleg érdemes újból visszatérni O’ahu szigetére.

A Motorfest egyik legnagyobb hibája a megjelenés idején a rendkívül kevés tartalom volt; Playlistekből nem sok akadt, és azokat is gyorsan le lehetett pörgetni, emellett pedig még a multi is eléggé soványkára sikerült. A legnagyobb érvágást viszont talán a játék világa jelentette, az O’ahu sziget gyönyörű színekben káprázott, rendkívül hangulatos volt, de gyakorlatilag pár perc alatt keresztül lehetett autózni, ami jócskán elmaradt a korábbi részek majdnem teljes USA térképétől. Hiába nézett ki remekül a játék, és hiába sikerült szórakoztatóan az új vezetési modell, a hiányosságok drasztikusan csökkentették a játék szavatosságát, a megjelenés idejében nehéz volt elképzelni, hogy egy évvel később is lesz még élet a játékban. Pedig van, és nem is akármilyen! A Ubisoft szerencsére nem kukázta, vagy vette félvállról a projektet, és úgy kitömték mostanra tartalommal, hogy valószínűleg egy egész ponttal többet is rásüthetnénk, ha újból értékelnénk. Rengeteg új jármű, Playlist, multis event, és a térképet jócskán kibővítő vadonatúj sziget érkezett az elmúlt hónapokban. Nézzük is meg az utóbbit részletesen!

Az új sziget, Maui szintén a Hawaii-szigetcsoport része, konkrétan a második legnagyobb szigete, amit hat vulkán együttes hatása hozott létre. Ez a játékon belüli design során is szépen visszaköszön: az irdatlan hosszúságú függőhídon végigszáguldozva – ami egyébként remek teret fog nyújtani később majd a hyperkocsis ámokfutásoknak – hamar észre fogjuk venni, hogy noha az éghajlat maradt ugyanaz, az új régió mégis egészen más élményt nyújt, a kietlen vulkáni vidék, az erdőkkel tarkított új város és a korábbiaknál sokkal erőteljesebben jelentkező vertikális szinteződés képes új színt hozni a játékba.

A két legnagyobb új Playlist pedig egyenesen telitalálat. Egyrészt folytatást kapott a közönségkedvenc Made in Japan, melyben pár futam erejéig megint úgy érezhetjük magunkat, mintha átteleportáltunk volna a Toky Drift világába, a fejlesztők egyszerűen még mindig hibátlan érzékkel képesek 100%-ban variálni a játék atmoszféráját, hangulatát, feelingjét csupán néhány új díszlettel, átrajzolt UI-val és speciális fényeffektekkel. A másik újdonság pedig a Chase Squad, ahol rendőrként próbálhatjuk ki magunkat, amolyan „kutya-macska” párharcot vívva a rosszfiúkkal. Ennek a Playlistnek egyébként meglepően igényesen sikerültek az átvezetői, az első pályákon még a gyakorlótéren kell róni a köröket és kerülgetnünk a ledönthető kartontáblákat, később pedig egyre gyorsabb autókkal kerülünk majd éles bevetésekbe, és még a rendőrségi helikopteres üldözésbe is belekóstolhatunk.

A Playlisthez kapcsolód kihívásként megérkezett a Rivals-rendszer is, melynek lényege, hogy Freeride módban különböző bandatagokat kutathatunk fel, akiket aztán vagy egy versenyben kell levernünk, vagy a rendőrkocsinkba átpattanva trancsírozhatjuk szét kocsistól, mindenestül őket... Ami egyébként szintén egészen jól néz ki, a belassított ütközések, lökéshullámok, szanaszét repkedő alkatrészek sokat képesek dobni a hangulaton.

Mindezeken túl már az első évadban is több tucat új verda érkezett, és idén is 28 újdonság teszi tiszteletét a katalógusban, ami mellett hetente újabb és újabb kihívások várnak ránk, és a multis Grand Race és roncsderbis futamok is úgy pörögnek, mintha ne lenne holnap. A tartalom mennyiségére szóval végre már nem lehet panaszunk, mint ahogyan a multis játékosok hiányára sem. Ami pedig a technikai részleteket illeti, szintén többnyire jó hírekkel szolgálhatunk.

A kezdeti hálózati problémákkal, lagokkal és optimalizációs hibákkal már javarészt leszámoltak a fejlesztők, ugyan a szervereket rendkívül gyakran állítják le 2-3 órás etapokra karbantartás címszó alatt, ám a játék így is teljesen jó állapotnak örvendhet. A PC-sek számára fájó pont lehet még mindig a modern grafikai effektek – pl.: ray tracing – hiánya és a 60fps-es lock, de ezekkel azért bőven együtt lehet élni, utóbbira pedig teljesen jó megoldás lehet a Lossless Scaling bekapcsolása, mellyel mindenféle bonyodalom nélkül 120-ra generálhatjuk a másodpercenkénti képkockaszámot.

A The Crew Motorfest sosem fog szimulátorokat megszégyenítő precizitást nyújtani, sem a Flight Simulator-hoz hasonló technológiai bravúrokat végrehajtani, de még csak az NFS-játékok hőskorának hangulatát sem fogja tudni maradéktalanul megidézni. Elnagyolt, leegyszerűsített, infantilis… de közben szórakoztató, szerethető, élvezetes, sokszínű, és az atmoszférája mindig képes magával rántani. Így pedig, hogy a meglepően kitartó live service felállással még mindig lapátolják bele a tartalmat, sok szempontból bizony képes valós alternatívát állítani a legnagyobb konkurenseivel szemben is. Ha pedig amúgy is bejön a hawaii élet, akkor egyenesen vétek kihagyni!

A The Crew Motorfest tavaly ősszel jelent meg PC-n, Xbox One-on, Xbox Series X/S-en, PlayStation 4-en, PlayStation 5-ön és Amazon Lunán. A játékról írt tesztünket itt olvashatjátok.

Kapcsolódó cikk

1.
1.
cyberstaker
Nekem ez a játék az év pozitív csalódása volt. 0 elvárással ültem le elé, és az lett a végeredmény, hogy a kedvenc verseny játékom lett. Szerintem még a forza horizon szériát is simán lenyomja szinte minden szempontból, jelen állapotában.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...