Rayman: Raving Rabbids

  • Írta: Daks
  • 2006. augusztus 12.
Link másolása
Ifjúkorunk egyik kedvenc karaktere, Rayman visszatér a képernyőkre és egy semmi eddigihez nem fogható őrült kalandba kezd. Tudtátok, hogy a nyulak nem tudnak tehenet fejni és, hogy sosem csukják be az ajtót vécézés közben?
A játék eredetileg Nintendo Wii-re készült exkluzívan, de július elején megtört a jég. Az UbiSoft megnyitotta legújabb stúdióját Szófiában és nem kis meglepetésre a Rayman: Raving Rabbids PC-re való portolását adta a kezükbe. Kétségtelen, hogy a Wiimote-nak köszönhetően páratlan játékélményt nyújt majd a Nintendo-s verzió, de lássuk be, a magyar gamer nyuszik kímélve pénztárcájukat inkább a PC-s edisön mellett fognak dönteni - nekik nagy hír az átírat készülte.


A Rayman negyedik részén Michel Ancel és csapata dolgozik, akik a Rayman 2-t, a Beyond Good & Evil-t és a King Kong-ot is jegyzik. Az elsődleges feladatuk egy olyan szórakoztató játék elkészítése, mely tökéletesen kihasználja a Wii távkapcsolós kontrollerét és persze a szemeket sem hagyja majd szárazon. De miért is éppen a Wii-re álltak rá Puha Ubiék? Ancel a Nintendo Power-nek adott interjújában elmondta, hogy az egész óriáskiadót lenyűgözi az idézem „forradalmian új és innovatív kontroller" és szeretnék a maximálisat kihozni a kicsikéből. Azt nyilatkozta, hogy amikor a stáb tagjai először próbálták ki a kütyüt, teljesen le voltak döbbenve és elhatározták, hogyha a Nintendo erre építi háborús stratégiáját, akkor ők ebben támogatni fogják. Ancel nem ma kezdte a szakmát, úgyhogy bátran elhihetjük minden szavát. Miután befejezte az interjút, halkan megjegyezte még, hogy a nyulak nem tudnak focizni, de még a tűzijátékkal sem bánnak előírásnak megfelelően. - Meghibbantál öreg?


A King Kong játék befejezése után az UbiSoft azonnal ráállította Ancel-t a Rayman 4 fejlesztésére. Nem volt hát mit tenni, kicsomagolta a reggeli postával érkezett Wii-t, leült a gép elé, de véletlen bevágta koponyáját a CRT monitor sarkába, majd a 3 órás mély álomból való felébredés után rájött, hogy a nyulak bizony nagyon gonoszak is tudnak lenni. Felcsapta hát a Kis Állathatározót (sajnos fordítva fogta) és egyetemi profot megszégyenítő tanulmányozásba kezdett ezen faj eredetét kutatva. Munkájának eredményét idén karácsony előtt már kézbe is vehetjük egy Rayman: Raving Rabbids feliratú DVD formájában.


Ne vakard a fejed! Nem én hibbantam meg, hanem az UbiSoft - de tényleg. Ancel (akit Darwin-nak csúfoltak a suliban) több perces kutatómunkája során rájött, hogy létezik egy eddig ismeretlen nyúl faj is, a vérnyulak. A vérnyulak több ezer éve a föld alatt élnek, szövögetve világmeghódító terveiket, hogy egy napon előtörve elfoglalják a bolygónkat. Ancel benyomott egy sört és kiagyalta, hogy Rayman új küldetése legyen a vérnyúl invázió megállítása. Lássuk hát most, hogy hogyan építette be ezt a játékba. A Raving Rabbids elején végtagvesztett hősünk börtönben pihen, ahonnan a későbbi ellenségei, a vérnyulak szabadítják ki. Ancel a Gladiátor című filmből merítette az ötletet, hogy Rayman váltsa meg szabadságát egy erőpróba keretében. Szegény hősünknek egy 70 feladatból álló bajnokságon kell részt vennie, melyben nyulakat kell szórakoztatnia, futóversenyen kell indulnia, arénában kell küzdenie és táncolni kell tanítania jövendőbeli ellenségeit. Miután népszerű és sikeres lett a nyúltársadalom körében, egy szép napon rájött, hogy ezek valójában lelkileg romlottak és el akarják foglalni a Földet. Nem gondolkozott hát sokat és szembeszállt a barátnak hitt gonosz birodalom tagjaival!


A játék teljesen a Wiimote-ra lett készítve, ezért rengeteg olyan feladat lesz, melyet a távkapcsolóval a legélvezetesebb megcsinálni. Egyik küldetésében például egy vaddisznón kell lovagolni, melyhez csak simán „kormányozni" kell majd a távkapcsolóval. Amikor Rayman verekszik, nekünk kell kalimpálni helyette, és amikor fut, akkor is nekünk kell diktálni az iramot. Lövöldözni FPS módban lehet majd, ilyenkor mindössze annyi lesz a dolgunk, hogy „játéktermes" stílusban mi célozzuk be a monitor azon részét, ahol a leendő áldozataink tanyáznak. Nem semmi, hogy ilyen ficsőrökkel bombázzák tele a játékot és csak remélni tudjuk, hogy PC-n is olyan izgalmas lesz a játék, mint az új Nintendo konzolon.


A játékot osztott képernyőn is lehet majd tolni három barátunkkal. Indulhatunk majd co-op módban, sőt egymás ellen is versenyezhetünk egy, a fenti „erőpróbához" hasonló bajnokságon. Amikor rákérdeztünk az E3-on, hogy lesz-e online móka is, azt a választ kaptuk, hogy még nem tudják. A Nintendo nem küldte még el a WiiConnect24 szolgáltatás tájékoztatóját és fejlesztői brossúráját, úgyhogy még nem kezdtek bele a multiplayer mód programozásába.


A cikk illusztrációjaként látható képek a Wii verzióból származnak és bár gyönyörűek, azért valljuk be, közel sem nyújtanak olyan lenyűgöző vizuális élményt, mint egy X360-as vagy egy Playstation 3-as játék. Michel Ancel azért elmondta nekünk, hogy ők igyekeznek nem csak a kontrollert kihasználni, hanem a gép teljesítményét is. „Eddig is rengeteg gyönyörű játékot készítettünk, most sem hagyunk fel ezen jó szokásunkkal. A PC-nél a régebbi videókártyákat és a gyengébb konfigurációkat is figyelembe vettük eddig is, ezeknél pedig azért jóval komolyabb lesz a Wii konzol. És különben is, a nyulak nem szeretnek porszívózni" - Köszönjük kedves Ancel, épp a nyulak házimunka-kultúrájáról akarunk kérdezősködni.


Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...