Januárban, az anyacég alapítója, Cevat Yerli úgy nyilatkozott a Codename: Kingdoms Kinect-támogatásának játékba építéséről, hogy "talán igen, talán nem". Nos, azóta változott a helyzet, a Gamasutra biztos forrásokra hivatkozva említi, hogy egy belős nézetű, közelharci játékkal lesz dolgunk. A szenzor előtt bemutatott ütésvágások visszaköszönnek majd a képernyőkön is, ahol fontos lesz az időzítés és a halálos találatok bevitele, hogy gladiátorunk túlélje a véres viadalokat.
A játékot a Crytek Budapest fejleszti, ám a jelentések szerint 30-35 alkalmazottól kellett megválnia a cégnek, indokként pedig azt mondták, hogy "hangsúlyváltásra" készülnek a kizárólag Xbox 360-ra készülő Codename: Kingdoms munkálatai során. Ez pedig azt jelenti, hogy a Crytek Budapest a jövőben a tabletes játékokra koncentrál majd, megerősítve ezzel a németországi anyacég korábban felvetett elképzeléseit. A szerényebb munkaerőkapacitás bőven elég lesz a tabletes címekhez, s mivel már nincs szó Xbox 360-as megaprojektekről, így az elbocsátások elkerülhetetlenek voltak.
Ez egyáltalán nem jó hír, furcsa, hogy Magyarországon vagyunk és mégis külföldi forrásból kell értesülnünk a tényekről. A Microsoft megerősítette, hogy elveszi a Codename: Kingdoms fejlesztését hazánk fiaitól és a munkálatokat a frankfurti stúdió veszi át. Avnit Yerli - a két alapító fivér egyike - meg is erősítette a híreket: "Mi is megerősítjük, hogy a budapesti stúdió új irányba fókuszál a jövőben!"
A Codename: Kingdoms minden jel szerint kinn lesz a jövő hónapban tartandó E3-on, reméljük, már játszható formában.
Nem tudja valaki a címét ?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.