Ugyan voltak már előjelei, de csak a tegnapi hivatalos bejelentés után állt össze, miért is késik ennyit a 2016 nyarán sikeres Kickstarter-kalapozás után elindult System Shock Remastered projekt. Durván másfél évvel ezelőtt még úgy tűnt, hogy az 1,3 millió dollárból elindult fejlesztés sínen van, még úgyis, hogy az eredetileg 2017 végére időzített premiert végül eltolta a csapat, valamikor 2018 második negyedévére.
Tegnap aztán a támogatók kaptak egy tájékoztatót, amiben a Nightdive Studios CEO-ja, Stephen Kick bejelentette, hogy egyelőre parkolópályára helyezik a projektet. Az indoklás szerint a túlzott siker után elvesztették a fókuszt, a korábban kitűzött célok teljesen megváltoztak, így nem csak a Unityről Unreal Engine 4-re váltás, de minden más is a csapat fejére nőtt. Egyelőre most úgy döntöttek, hogy egyelőre félreteszik a fejlesztést, átgondolják, hogyan tovább, aztán ha igaz Kick ígérete, akkor valamikor be is fejezik majd a klasszikus teljes renoválását.
A Polygon közben egy belsős forrásra hivatkozva arról ír, hogy az egész fejlesztés mindvégig irreális ambiciókra épített, aminek következtében a csapat teljesen felélte a Kickstarter-adományokat. Larry Kuperman, az üzleti részleg vezetője pedig megerősítette, hogy nem igazán tudtak más tőkét bevonni a fejlesztésbe, mert a kiadók nem repültek rá a felújítás ötletére, a csapat víziója és ambíciói ugyanis nem egyeztek a piaci elvárásokkal, így nemrég 15 szerződött munkatárstól meg is vált a Nightdive. Azt viszont Kuperman is egyértelművé tette, hogy be fogják fejezni a játékot.
A Nightdive döntése természetesen nem érinti az Otherside Entertainment gondozásában készülő System Shock 3-at.
https://www.kickstarter.com/projects/2122031929/novus-aeterno-the-next-evolution-in-rts-games/description
Ráadásul 75.000 dolláros projektről beszélünk, amiből így is 268.000 lett teljesítve és egy ilyen hírrel rukkolnak elő több mint 5 év múlva, hogy nincs pénz. :D
Van egy olyan érzésem egy két ráérősebb modder valamivel megcsinálná otthon pár év alatt, mint a Half Life-nál, vagy mik voltak még, Stalker, Skyrim Oblivion stb
Fizikai dolgoknál be kell mutatniuk egy létező prototípust.
Ezek az emberek befizették előre a pénzt, csak azért, hogy most ez történjen. Én nem török pálcát senki feje felett, hiszen nem voltam ott, nem láttam, de érdekes. A fejlesztők vezetőségének látnia kellett volna és a rendelkezésre álló pénzhez kellett volna igazítania a játékot - de elkészíteni.
Persze ötletei mindenkinek vannak, meg mindenki jót akar. De ugye nem szabad elfelejteni, hogy ezek nem az eredeti fejlesztők és egy játékot lemásolni és áttextúrázni nem egészen az, mint megalkotni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.