Őszinte bejegyzés jelent meg az Artifact hivatalos weboldalán a Valve-tól, amelyben a csapat elismeri, hogy komoly, mélyen gyökerező problémái vannak a kártyajátéknak. A fejlesztőcég szerint az Artifact esetében mutatkozott eddig "a legnagyobb eltérés a játékaik fogadtatásával kapcsolatos elvárásaik, illetve a valóság között".
Habár az Artifact nem kapott rossz kritikákat, sokan kritizálták az üzleti modelljét és a fejlődési rendszer hiányát. A játék tavaly novemberben rajtolt el, ehhez képest hamar zuhanni kezdett az aktív játékosok létszáma, az elmúlt hónapban átlagosan 359-en játszották egyszerre az Artifactet, ami nem éppen rózsás eredmény, különösen attól a címtől, amit a Dota 2 mögött álló csapat rakott össze, és amely a Dota 2 sikereit volt hivatott átültetni egy másik műfajba.
A mostani blogposztban a Valve elismeri, hogy az eredetileg tervezett frissítési ütemtervük, amely leginkább az új funkciók és kártyalapok adagolásáról szólt, nem alkalmas arra, hogy kezeljék a játék problémáit, ők ugyanakkor eltökéltek, hogy kijavítsák őket.
Ennek megfelelően a tervezett tartalmi frissítések késnek, a főszerepet pedig a tűzoltás kapja, és bár nem tudni, hogy mikor térhet vissza az eredeti menetrend, a Valve arra számít, hogy sok időt emészt majd fel mindez: a bejegyzésből kiderült, hogy nem pusztán hibajavításban gondolkodnak, a játékdizájnját, gazdaságát és közösségi élményét is felülvizsgálják majd.
Zárójelben érdemes megjegyezni, hogy mindezt már az Artifact tervezője nélkül csinálja végig a Valve: Richard Garfielddal nemrég bontotta fel a szerződését a cég.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.