Halo Infinite - részletek a tegnapi bemutató kapcsán

  • Írta: szlav
  • 2020. július 24.
  • Hír
Link másolása
A Halo Infinite első gameplay-bemutatója látványosan megosztotta a játékosközösséget, a később napvilágot látott infómorzsák azonban annyit elárulnak, hogy bőven tartogat még meglepetéseket a játék.

Habár a Halo Infinite bemutatója tiszta képet adott arról, hogy körülbelül mire számíthatunk Master Chief legújabb kalandja során, sok felfedezetlen újdonság vár még ránk. A 343 Industries és a Microsoft megnyitotta a kapukat a külföldi sajtó előtt, így több interjú, személyes próbalehetőség, kérdezz-felelek és még egy belsős blogposzt is napvilágot látott a prezentáció után - ezekből szemezgettünk néhány érdekesebb infómorzsát.

Kezdésként érdemes megemlíteni, hogy a tegnap látott gameplay-felvételek különös módon nem a Microsoft új konzolján, hanem PC-n készültek, habár a redmondiak szerint az itt látottak megegyeznek a Series X által nyújtott látvánnyal. Az ellenben továbbra sem teljesen egyértelmű, hogy a kész produktum pontosan így fest majd-e, a demó ugyanis egy jóval korábbi buildben lett felvéve. Mindenesetre annyit leszögezhetünk, hogy az új Slipspace Engine-ben készülő játék  szakít az eddig megszokott, fényárban úszó látványvilággal.

Az Infinite nem csak ezen a téren szakít az eddigi normákkal. Ahogy azt láthattuk, a játék egyjátékos kampánya során a megszokottnál jóval nagyobb szabadságot kapunk majd - széles, nyílt terepet járhatunk majd be, így ne csodálkozzunk majd, ha esetleg visszaköszönnek az open world-játékok jegyei és a titkos, felfedezésre váró helyek. Alanah Pearce magáról az új Halo-gyűrűről is kifaggatta a fejlesztőket, és habár hivatalos bejelentés nem érkezett efelől, a 343 sejtelmes válaszai arra engednek következtetni, hogy valószínűleg több világra is ellátogathatunk majd a kalandok során.

A játékmenet egyik látványos újdonsága a grappling hook volt - Chief az alkarjára erősített csörlővel a magasabb helyekre is könnyen felránthatja magát. Ennek kapcsán megtudhattuk, hogy a kampányban csupán egy rövid cooldown timer limitálja az eszköz használatát, ezzel a csörlővel azonban a többjátékos módban is találkozhatunk majd, habár itt nem alapfelszerelésként. Afféle felvehető power-up formájában szedhetjük majd össze, csakúgy mint a bemutató során látott Drop Wall képességet.

Ami pedig a helyi multiplayert illeti: habár a Halo 5: Guardians ejtette az osztott képernyős módot, a 343 visszahozza a sokak által kedvelt fícsört - ha úgy tartja kedvünk, akár négyfelé is feloszthatjuk majd a tévénket. Ezek után már csupán arra leszünk kíváncsiak, hogy a játék így is képes lesz-e tartani a 60 fps-es sebességet a 4K felbontás mellett.

Mivel egyelőre az Xbox Series X pontos megjelenési dátuma nem ismert, a mellé nyitócímként érkező Halo Infinite premierjét sem leplezte le a Microsoft, tudtátok azonban, hogy akár jóval korábban is megérkezhetett volna a játék? A fent mellékelt interjúból kiderült, hogy a Halo 5: Guardians negatív fogadtatása alaposan rátette a bélyegét a folytatásra - nyilvánvaló, hogy az Infinite kezdetben erősen támaszkodott volna az előző rész történetére, a rajongói visszajelzéseket látva azonban a 343 Industries gyakorlatilag teljesen újraírta a forgatókönyvet.

56.
56.
Drraco
Elég szomorú, hogy a next-gen lényege elsikkadt a grafika mentén. Mindenhol azt olvasom, hogy "ez nem next-gen, mert hogy néz ki..." (Most nem csak erre a játékra gondolok, hanem általánosságban.) Pedig az igazi generációváltás az lenne, ha végre ráfeküdnének a fejlesztők a mesterséges intelligencia fejlesztésére például. Vagy a környezeti interakciók csiszolgatására, rombolhatóságra, felhasználhatóságra. Hogy a környezet ne csak díszlet legyen, hanem játékelem. Meg biztos lenne még ezer és egy dolog, ami next-gen lehetne... de nem, első a grafika. (Ami persze szintén jó dolog, csak kicsit túl van tolva.)
55.
55.
Marcus88
#54: Nálam ez már réges rég eldőlt,de nem nyitásra majd 2021 vége és ps5!
Nálam az exek döntenek,az erő nem érdekel.
A sonynál tudom,hogy mit várhatok minőségben és játékok terén valamint a folytatások készülnek.
A ms oldala nagyon ködös e téren.CGI előzetesektől nem ájulok el a gameplay a döntő,de kitudja mikor lesz és tetszeni fog-e a játékmenet.
54.
54.
adamsfamily
#47: A legelső xbox óta mindegyik generációban volt boxom,de ezzel a felhozatallal szerintem a következőt már kihagyom.Drukkoltam nekik,de ez így elég karcsú.
Eleve ez a Halo szerintem rondább,mint az 5. rész One x-en.
53.
53.
Oistrakh01
Jó nagy adag kula volt minden szempontból.
50.
50.
Aanash
Nem ide tartozik de tudja valaki hogy mi lett a kupola város cimű játèkkal?
Eszembe jutott erről a sci-fi tèmáról.
Esetleg Dome City nèven lehet ismert.
35.
35.
semike
Régen rossz ha egy játékot azért ítélnek el emberek - megjelenés előtt- mert “nem elég szép”, nem elég next gen.
Nagyon komoly gondok vannak az emberek fejében.
Anno örültünk egy quarcjátéknak meg az N64-nek....tudom /tudom öreg vagyok , az akkor volt, most ha nincs 60fps akkor az egy szar, nincs nééégyká az egy fos....
én nem tudom......
- Játszatok!
Legyetek “gyerekek”.
Ne analizáljatok!
27.
27.
Ps fanboy
Én technológiailag semmi kivetnivalót nem látok a Halo ban, majdnem azt is elhittem, hogy ez már a nextgen, kis túlzással. Inkább művészi szinten látok hiányosságokat a képi világban, picit olyan steril, bár ez a Halo egy védjegye és mivel sci-fi, jól áll neki, de attól még csak egy Halo, ha érted mire célzok. De hát a Sony exekhez szokott szemnek nem lehet parancsolni ugyebár.
26.
26.
Ps fanboy
A Stalker után az Atomic Heart-ot is vegyék meg exkluzívba, hogy meglegyen a kötelező kvóta.:D
25.
25.
Gyerekek ez egy xbox one ra készített játék amit felhúznak one x-re meg series x-re,ennyi.
20,30X-os zoom alatt még a Last of Us és a Sekiro fái is Nintendo 64 szinten vannak!
19.
19.
Marcus88
#18: Amúgy nem rosz dolog ez a game pass,kb ez mentette meg a seggüket.
Hiszem ha fej fej mellett haladtak volna a sonyval játékok és gép eladás terén ez nem valósul meg.Égett a ház valamit ki kellett találni.
Na mit is? Hááát adjunk sok játékot apró pénzért,teszünk bele neki AAA is,tuti bekajázzák. És bejött!
18.
18.
xSHx
#6: Én drukkoltam nekik, h alázzanak és hogy olyat mutassanak, h mindenkinek felálljon (még a csajoknak is) de így nagyon ciki volt. Ahogy mondod a környezet is pocsék volt de a végén az az arc... Akkor értettem volna ezt a full total kamerabeállítást, ha olyan nagyon durva arc animációt csináltak volna, h az indolokja, de ez így kb x360 szint volt.

Sztem ott van a titok nyitja, h az MS a Game Pass-t tolja, oda pedig kontent kell, viszont úgy, h sok PC-n elfusson, így garantálva a több előfizetőt. Nem véletlen vásároltak be indie fejlesztőkből.

-> Lásd Netflix. Egyre több az előfizető, egyre több a kontent viszont a minőség folyamatosan romlik.
14.
14.
#11: A gépre én is gondoltam. Mivel vélhetően egy ilyen Series X-em nem lesz, sokkal előbb kapom a markomba ezt a Halo-t gamepass miatt, mint gépet fejlesztenék. Ami nagyon jó, mert a talán teljesen középszer gépemen tudom majd vizsgálgatni azt a grafikát. Csak 1440p-s a monitorom, de a driverben tudok állítani 4K-s rendert és visszaskálázni 1440-re. Arra vagyok alapvetően kíváncsi, hogy az ilyen állítgatások és különféle felbontások milyen hatással vannak az fps-re és ebből tippelni a Series X erejére. De ez csak tipp, mert semmi sem bizonyítja, hogy ennél nem tud többet az X. Robbanásoknál, sok ellenfélnél, ezzel a grafikával a proci terhelés beszédes lehet.

Viszont az a mondatösszeállítás, amit most írtál, ilyen bulvársajtó szintű doom spiral :) De amúgy te olyanokon idegeskedsz, amin nekik kéne. Meg azt vágod, hogy a Scorn hogy néz ki?
11.
11.
kexiaxel
#9: Ebben teljesen igazad van és ezzel nincs is baj!
De ne kommunikálják már azt önelégült vigyorral fűszerezve folyamatosan, hogy ilyen erős a gép olyan erős stb...
Amikor meg az összes fosukon nyomják a képedbe az indi címeket meg ezt itt.
Nekik nagyon mutatni kéne valamit legalább egyszer!
Mert így nem fog mindenki szaladni előrendelni a konzoljukat.
Ez egy verseny konkurenciák közt!
Amikor megkérdezik tőlük hogyan tovább mik tervek sikerül e megnyerni a versenyt. Azt válaszolja ez a nagytudású : game pass, mi csak a google stadiával rivalizálunk.
Vr meg nem kell senkinek stb.
10.
10.
Ha ennyire Doom-os áthallás lesz játékmenetben is, mint látható, akkor kíváncsi vagyok, hogy megy a combat chess. Talán egy új zsánert is létre lehet hozni az FPS játékokon belül. Mondjuk Zöld Faszi Sisakban FPS. Szóval az új Halo műfajilag ZFSFPS.
9.
9.
#6: 2014-15 látvány...? Azért ennyire ne túlozzunk, mert 2011-ben is szarrá verte minden klotyós tetris-en. :)

Azt bírom, hogy magáról a játékról, mármint a sisakos doomos faszis kitekintéstől, meg a gyors melee és kötéllel odahúzós részekről senki sem beszélt, pedig én azt hittem, hogy mindjárt elkezdi csinálni a glory killeket a csíf. Mert amúgy a grafikát fikázni én is tudom, sőt, bizonyítom is: csíf megy fel a lifttel és a bal szélső hegycsúcsnál, valamint a kép a középtől kicsit jobbra a nagy semmiből megjelenik minden átmenet nélkül két ordas nagy fellegzet:

https://youtu.be/-E-1BcILTPk?t=275

De ezt nem haterkedésből mondom, csak elsőre is amikor láttam, rendesen beletörött a látásom. Kellett 8-10 óra sötétség hozzá, hogy visszajöjjön, de még most is csak mankóval látok. De akkor mi van? A játékmenetről nem beszélt senki részletesebben, vagy a zenéről, ami igen jónak tűnik, csak hogy szar a grafika és vállalhatatlan a játék. És van egy olyan érzésem, hogy olyanok fikázzák a földbe ezt a grafikát, akiknek mondjuk semmi ellenvetésük sincs egy Minecraft, vagy Carrion ellen, 4K@60 fps-ről eddig pedig csak hírekben olvastak.
8.
8.
kexiaxel
Kíváncsi voltam a jétékra hátha bekerül a zsákba egy új xbox.
Erre ezt látva még a gondolat is elszállt!
Úgy kirúgnám ezt a fíííl szpenszert ebből a mikrofosból, hogy a lába nem érné a földet.
6.
6.
Marcus88
Egészséggel jól szórakozva használd majd.
A játékmenettel lehet nem is lesz nagy baj,de itt az zavarja az embereket,hogy 2020 ban előadnak egy 2014-15 látványt.
Aminek ez a 8-10 perce gameplaye ezer sebből vérzik,mert itt nem csak a grafikával van baj.A környezet legalább akkora gáz.A fák,szikla,sár,űrhajó,vagy fegyverek,a végén az a fő boss ahogy kinéz stb...
A háttérben a MS áll van pénz is egyik legnagyobb húzó cím a legelső box óta él a sorozat,aztán mint ha egy háttér nélküli amatőr kis költségvetésű csapat csinálta volna!
5.
5.
Ah, ti nem tudjatok mi a jo, fasza jatek lesz ez, nekem bejon, ahogy az eddigi reszek is PC-n, meg a Halo 5-ot varom, hogy kiadjak pluszban ;-)
2.
2.
Nem akartam bekiabálnmi a PC gameplayt (mondjuk egyértelmű volt a tipikus PC ex mikrolag után).
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...