Ha mindig is érdekelt, hogy mi történt pontosan a 20. század során a Szent Koronával, akkor most egy magyar fejlesztésű lopakodós játéknak hála mindent megtudhatsz, sőt, még számos más érdekességről is olvashattok a Hungame 22/23 interjúsorozat negyedik gyűjtésében.
Phantom Pixels
A Follow the Crown egy pályázatra készült, melyet az Amerikai Nagykövetség írt ki 2021-ben. A rövid, 11 hónapos fejlesztési időszak bár sok téren kompromisszumokat igényelt, így is egy kerek történet alakult ki a Szent Korona kimenekítéséről és visszacsempészéséről. A fejlesztőpáros korábban is dolgozott már együtt, ebben a projektben egy következő szintre emelték a fejlesztést mind technológiai, mind narratív szempontból.
"Számunkra úgy tűnt, hogy ez a huszadik századi kissé meglepő sztori nem igazán volt benne a köztudatban, viszont, érdekesnek hatott és a követség múltjához is szorosan kapcsolódott, és úgy éreztük többféle játéktípusban is izgalmasan bemutatható lehet. Nem nagyon hittük, hogy a követség a mi pályázatunkat fogja pozitívan elbírálni, ezért nagyon meglepődtünk, mikor kiderült, hogy ők is látnak ebben fantáziát."
Teleport Games
Gonda Zoltán olyan régóta van a játékiparban, hogy még benne volt az egyik utolsó c64-re készült hazai fejlesztésben is. Végtelen ötleteit, mind a korábbi tapasztalatok, mind a legújabb technológiák segítik, legyen az AI generált fordítás vagy grafika. Videojáték fejlesztés mellett társasjátékot is készít, illetve nemrég egy legendás 30 évvel ezelőtti játékból is írt egy regényt, és jelenleg is dolgozik a folytatásán.
"A grafikusok vagy nem érnek rá, vagy nincs kedvük, vagy túl sok pénzt kérnek, vagy nem készülnek el időben, vagy nem azt kapom, amit szerettem volna. Minél rutinosabb “prompt-zsoké” az ember, annál gyorsabban megy a szükséges grafika előállítása. Természetesen a tech még nem tökéletes, de látom benne a potenciált. Az AI-k néhány éven belül minden ilyen állást át fognak adni a múltnak, beleértve az enyémet is."
Putnai Csaba
A Bob: a 1000 lives a fejlesztő saját meséje a mindennapi rutinokról. A Limbo-t és Inside-ot idéző játék kellően nyomasztó és nehéz ahhoz, hogy ne egy könnyed platformernek nézzük csak. Mind a szakma, mind a játékos közösség oda van érte, nem véletlenül nyert az IndieDB és a GWDC versenyén is. Bár a sikerek mellett egy végtelen kálváriát járt a Steam platformjával, talán év végétől egy kiadó segítségével nem csak visszajuthat a Steam-re, de konzolokra is megjelenhet a cím.
"A játék története számomra is meglepő módon hamar megszületett. Utólag úgy érzem, hogy a Bob történet részét csak le kellett vetkőzzem magamról, hiszen ha átvitt értelemben is, de a minden napunk egyforma küzdelmei mindannyiunk életében megvannak egyfajta rutinként. Ezek a rutinok ha minden embernél nagyon hasonlók is, mindenki máshogyan éli meg, azaz máshogyan meséli el. Az én mesém a Bob: A thousand lives."
Invictus Games
Az Invictus bár korábban a saját játékairól lett ismert, ma már többek közt a svéd Zordix-nak dolgoznak be. A Flåklypa Grand Prix-ben továbbvitték korábbi autóverseny játékos tapasztalataikat és versenymódok mellet a pályákon, járműveken, karaktereken is ők dolgozhattak. Jelenleg a Maximum Football teljes fejlesztésén dolgoznak önállóan, mind az amerikai focis, mind az Unreal Engine-s tudásukat tökéletesítve.
"Hogy jött a foci? Mint derült égből a villámcsapás! A Modus label alatt a testvércégünk, a Maximum Games adja ki a Maximum Footballt (a névegyezőség csak véletlen) akiknek sürgősen fejlesztőre volt szüksége. Egy pár hónap után úgy döntöttek, hogy annyira elégedettek a csapattal, hogy inkább 100%-ban az Invictus lesz a Maximum Football fejlesztője."
A stúdió bár a kezdetektől foglalkozik outsourcing munkákkal, számos kisebb játék fejlesztésében is részt vettek vagy támogatták azokat. Ma már olyan nagy nevű játékoknak szállítanak modelleket és pályákat, mint a Hot Wheels Unleashed vagy az Elite: Dangerous. Ettől függetlenül viszont még mindig elképzelhető, hogy egyik első játékukhoz visszakanyarodva fogunk VR-ban unikornisokkal versenyezni ray-tracingelt grafikával.
"Mint a Milestone egyik legstabilabb állandó partnere jött a lehetőség, hogy a Hot Wheels-en is dolgozzunk. Eleinte arra számítottunk hogy itt is autókat fogunk gyártani, azonban legnagyobb meglepetésünkre itt pályákon dolgozhattunk, ráadásul a korábbiaktól eltérően kevésbé realisztikus stílusban. Teljes pályákat gyártottunk a játékhoz, például a Looney Tunes, Batcave, Garage pályákat is mi készítettük."
Etherfield Studio
Az Etherfield Studio egy nem mindennapi műfajban fejleszti jelenlegi játékát a DROP-ot. A 8-bites megjelenés csak pluszban ráerősít a hacker-szimulátorra, aminek a kiadásában a legendás MicroProse vállalt szerepet. Régre visszanyúló közös játékfejlesztéseik mellett, többek közt egy olyan pixel-art galériát is fejlesztgetnek, melyből már hivatalos Hyundai reklámkampány is készült.
"A DROP projekttervére közel 25 kiadó jelzett vissza pozitívan, de a MicroProse volt a leggyorsabb és egy Skype megbeszélés végén gyakorlatilag egyértelművé tették, hogy ezt játékot mi nem szeretnénk más kiadóhoz vinni. A kapcsolat nagyon jó, gyakorlatilag szabad kezünk van minden területen, csak kérés esetén adnak tanácsot."
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.