Másfél évvel ezelőtt Jez Corden már belengette, hogy készül egy nagyszabású MMO, amely Pax Dei névre hallgat, és a Microsoft felhős technológiájára támaszkodva építik azt. Nos, a Mainframe Industries csapata (melyen tagjai közt az EVE Online egykori fejlesztőit, illetve Blizzard-, Remedy- és Ubisoft-veteránokat is találni) most végre hivatalosan is bemutatta a játékot. Íme, az első kedvcsináló:
A Pax Dei egy hatalmas, teljesen nyitott közösségi túlélő MMO lesz, melyben minden fontos döntés és játékmechanika a játékosközösség kezében lesz - hasonlóan az EVE Online-hoz. Habár ebben a hatalmas, procedurális rásegítéssel generált közös világban mindenki az istenek által védett békés területen kezd, a valódi kalandorok messze merészkedhetnek az ismeretlenbe, ahol új tájak, kihívások, történetek és kincsek várnak rájuk.
Habár a játéknak meglesz a maga története, a fejlesztők mindent a játékosokra bíznak majd, a kereskedelemtől és gazdaságtól kezdve egészen a városok és a civilizáció kiépítéséig. Egyedül vagy a barátainkkal bátran alapíthatunk aprócska falvakat a vadonban, ha találunk magunknak egy üres földterületet, de ha úgy tartja kedvünk, csatlakozhatunk hatalmas klánok burjánzó városaihoz is.
A PC Gamer újságírói már személyesen is kipróbálhatták a korai változatot, melyből megtudhattuk, hogy a játékot valahol a New World és a Valheim keresztezéseként érdemes elképzelnünk, kivéve persze, hogy itt a pazar látványért az Unreal Engine 5 felel. A képességeinket (és esetleg később a varázslatainkat) a hagyományos MMORPG-k felhasználói felületére emlékeztető UI-on követhetjük, de az életpontjaink alatt egy stamina-csík is található, hasonlóan a Souls-játékok megoldásához. A játékban egyébként PVP is lesz, de csak akkor támadhatnak meg bennünket, ha szándékosan engedélyezzük a játékosok közti harcot.
A Pax Dei egyelőre nem kapott megjelenési dátumot, de az érdeklődők már jelentkezhetnek a korai alfatesztekre.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.