A ritka együttállást az Eurogamer szúrta ki. Az egyik áldozat a Portal 64 volt. A projekt az eredeti Portal játék demake-je, azaz egy korábbi platformra portolt verziója lett volna. A tervek szerint – a nevéből is sejthető módon – a fejlesztő Nintendo 64-re szerette volna elérhetővé tenni a játékot.
A játék készítője, James Lambert december végén a YouTube-on jelentette be, hogy az első 13 tesztkamra kilépett a béta fázisból. Nem sokkal később, január 10-én azonban a projekt elérhetetlenné vált. A Time Extension tanúsága szerint a fejlesztő Patreonon jelentette be: a Valve kérésére hagyott fel a fejlesztéssel, akiknek a Nintendo-szabadalmakkal kapcsolatban voltak aggodalmai.
Ugyanezen a napon jelentette be az Amper Software fejlesztőcsapata, hogy felhagynak a Team Fortress: Source 2 projekttel. A csapat a Valve újabb motorjára szerette volna elérhetővé tenni a népszerű lövöldét. Azonban, ahogy a közleményéből kiderül, a Valve jogi eljárást indított ellenük a szerzői jog megsértése miatt. A hivatalos indoklás szerint a Team Fortress 2 elemeit engedély nélkül portolták az új motorra.
Az első esetben a döntés érthető, korábban is volt rá példa, hogy az amerikai vállalat nem kívánt belefolyni a Nintendo ügyeibe, aki egyébként is híresen vigyáz a termékeire. A Team Fortress újabb verziójának ellehetetlenítésére azonban kevés magyarázat van, hiszen épp ezen a héten vált elérhetővé egy egészen komoly mod a Portal 2-höz, amelyet szintén teljes egészében fanok csináltak. Esetleg előfordulhat, hogy a Counter-Strike és a Dota-szériához hasonlóan maga a kiadó dolgozik a Source 2-es verzión, erre azonban egyelőre nem utal semmi.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.