Egy banánklikkelős játék a Steam második legnépszerűbb játéka
- Írta: szlav
- 2024. június 16.
Vannak olyan clicker-játékok, amelyek bizonyos szinten valóban rendelkeznek némi addiktív vonzerővel, meg vannak olyan "játékok" is, amik kizárólag azért jöttek létre, hogy aktív felhasználókat farmoljanak, néhány elvétett centért cserébe. Reméljük, hogy az utóbbiakból nem válik majd trend a Banana után, ami az olyan apró játékokat, mint a DOTA 2, PUBG, Apex Legends, GTA 5, és minden mást leuralva a Steam második helyére ugrott fel aktív játékosok tekintetében. A cikkünk írásakor közel 600 000 játékossal rendelkezik a program, az eddigi csúcs pedig több mint 700 000 egyidejű játékost jelentett. No, de miről is van itt szó?
A játékmenet egyszerű: letöltöd az ingyenes játékot, megnyitod, rákattintasz a banánra, majd várod a steames dropokat. Az utóbbi itt a kulcs, hiszen a profilunk eszköztárába kerülő digitális tárgyak (jelen esetben különböző kinézetű banánok) értékesíthetők a Steam Marketplace-en. Nyilvánvalóan a legtöbb drop alig ér egy-egy eurocent tizedét vagy századát a piacon, ám aki hatalmas szerencsével igazán belenyúl a tutiba, az akár többszáz dollár értékű Steam Wallet összegért is továbbadhatja a gyakorlatilag NFT-ként felfogható, extrém ritkaságú banánját.
Innen pedig nyilvánvalóan egyenes út vezet ahhoz, hogy a játékot elárasszák a bot accountok százezrei, melyek egyetlen feladata az, hogy automatizálva klikkeljék a sárga gyümölcsöt. Ezzel pedig maga, a játék fejlesztői is tökéletesen tisztában vannak, hiszen a csapat egyik tagja néhány napja interjút adott a Polygonnak, melyben elárulta, hogy a saját méréseik szerint is a felhasználók túlnyomó része automatizált programmal farmolja a banánklikkeket.
A Banana készítői jelenleg egy legális "infinite money glitch"-ként tekintenek a játékukra, gyakorlatilag arra várva, hogy a Valve mikor lép közbe annak leállításával vagy korlátozások életbe léptetésével. Ám mivel a ritka banánok értékét, csakúgy, mint a hagyományos NFT-ket, a piaci igények szabják meg, egyáltalán nem garantált, hogy a platformtulajdonos beleszól majd az értékesítésbe - főleg úgy, hogy a tranzakciókból a Valve is lecsippenti a maga részesedését.
Eddigi legdurvább húzásuk egy "játék" volt ami Bitcoin nevű item-et dobott, aminek bitcoin volt az ikonja...
Aztán egyik éjszaka a "fejlesztők" felverték az árát a valódi bitcoin szintjére és teleszórták a steam marketplace-et vele, belehúzva jópár embert a csőbe.
Végül bannolva lettek a csaláshoz kapcsolódó account-jaik, az átvertek pedig visszakapták a pénzüket...
Banános is hasonló szisztéma, maguknak bármikor le tudnak generálni bármilyen ritka cuccot, hogy elsózzák egy balfácánnak.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.