Még mindig az egyjátékos címek a népszerűbbek

  • Írta: pandaril
  • 2024. október 5.
  • Hír
Link másolása
Egy friss felmérés szerint a játékosok többsége a single player élményeket részesíti előnyben a PvP vagy co-op mókákkal szemben, sőt még azok is, akik főleg mobilon játszanak.

A live-service láz közepette született egy érdekes felmérés a Midia jóvoltából, ami megerősíti azt, amire szinte mindenki gondolt: az ilyen játékokat nem elsősorban a játékosi, semmint a befektetői igények szülik. A Midia kutatása ugyanis azt mutatja, hogy a megkérdezettek 53%-a inkább egyjátékos címekkel tölti az idejét. A felmérésben több kontinens országaiból kérdeztek meg 9000 különböző korú és élethelyzetű játékost, és ugyan csak kicsivel, de a magányos kalandok kerültek ki győztesen az összevetésből.

A felmérés alapján általánosságba elmondható, hogy a fiatalabb generáció számára vonzók a kompetitív, többjátékos címek a társasági faktor miatt, illetve számukra könnyebben szervezhető meg egy-egy csoportos kockulás. Az idősebb generáció esetében viszont a túlnyomó többség a magányos játékot preferálja. A Midia adatai alapján a live-service játékokkal játszók egy-egy szezon között szünetet tartanak, így ezek az ablakok szerintük ideálisak lehetnek az egyjátékos címek megjelenését illetően, amikor nem kell versenyezniük egy multis játékkal.

A fentiek talán nem meglepő eredmények, az viszont már igen, hogy a mobiljátékosok 58%-a is inkább egyedül játszik. A platform szinte egyet jelent az állandó online kapcsolatot igénylő, közösségi funkciókat előtérbe helyező mechanikáknak, viszont számos single player cím is elérhető a telefonokra, és úgy fest, hogy a játékosok többsége itt is ezeket részesíti előnyben.

7.
7.
delphijos
Szerintem az is probléma hogy abból a szempontból mindenképpen elég toxikus a kompetitív játékos bázis hogy nem túl türelmesek / elfogadók a kezdőkkel. Egyre frusztrálóbb lehet újként egyedül beszállni valamibe ha nem mondjuk egy baráti társasággal együtt indulsz neki…
6.
6.
Spazz Maticus
#5: Igen,a legdurvább az egészben tényleg ez. Csak azon csodálkozik az ember, hogy az összes "AAA" kiadó mára nem kizárólag a mobil piacra gyárt "tartalmakat"...XD
5.
5.
Zuzmo
Na, és akkor most tegyük mellé, hogy a mobiljátékok bevétele egyenlő a konzol plusz pc-s játék piac bevételével. Amiből nehéz azt leszűrni, hogy az évekig készülő sztoris single címekben van a nagy zseton.
4.
4.
#3: Ezzel egyet tudok érteni.

De ehhez még hozzájön, hogy a live service játékok központi eleme a virtuális sikerélmény, de ha valakinek nincs szüksége erre (értsd van karrierje, pénze stb.), akkor az nem fog fizetni érte, akinek meg a virtuális világra van szüksége beteljesüléshez az meg általában nem tud fizetni...

Ezzel szemben single játékokat a sztorijuk miatt veszik az emberek (helló Infinite Wealth, 80 óra után végre elértem Act 7-be).
3.
3.
Tr4nCe
Nem csoda, hogy a legtöbb live service nem életképes hosszú távon. Aki tud is fizetni a szolgáltatásokért, azok az idősebbek és hááááát... ők nem akarnak csalókkal teli PvP élményt. Azok működnek, amik már régóta működnek és kialakult egy jó community, így fizetnek bele az idősebbek. A többi meg....nos, látjuk milyenek. Ez olyan mint a 2okos jelenség és a The VR srácok. Nem véletlen, hogy a VR-os srácok pénzügyileg, marketing ügyileg sokkal előrébb lesznek mint a 2okos. Nekik van egy nagyon erős, fizetőképes bázisuk, amíg a fiatalokról egyik sem mondható el. Úgy is lehet működni, csak épp nem fejlődik semerre és csak idő kérdése mikor lesz más a trendi.
2.
2.
Extol
Én sem csodálkozom, mikor olyan felmérések érkeznek hogy a játékosok 40%-a folyamatosan csal, nem beszélve a toxikus viselkedésről, kinek kell ez, én sok sok éve már csak egymagam játszom, és jól elvagyok így
1.
1.
Shao Kahn
Én ezen nem csodálkozom. Én is a single player híve vagyok. A multiplayer játékok valahogy olyan bonyolultak, legalábbis a single-nél jóval bonyolultabbak.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...