A live-service láz közepette született egy érdekes felmérés a Midia jóvoltából, ami megerősíti azt, amire szinte mindenki gondolt: az ilyen játékokat nem elsősorban a játékosi, semmint a befektetői igények szülik. A Midia kutatása ugyanis azt mutatja, hogy a megkérdezettek 53%-a inkább egyjátékos címekkel tölti az idejét. A felmérésben több kontinens országaiból kérdeztek meg 9000 különböző korú és élethelyzetű játékost, és ugyan csak kicsivel, de a magányos kalandok kerültek ki győztesen az összevetésből.
A felmérés alapján általánosságba elmondható, hogy a fiatalabb generáció számára vonzók a kompetitív, többjátékos címek a társasági faktor miatt, illetve számukra könnyebben szervezhető meg egy-egy csoportos kockulás. Az idősebb generáció esetében viszont a túlnyomó többség a magányos játékot preferálja. A Midia adatai alapján a live-service játékokkal játszók egy-egy szezon között szünetet tartanak, így ezek az ablakok szerintük ideálisak lehetnek az egyjátékos címek megjelenését illetően, amikor nem kell versenyezniük egy multis játékkal.
A fentiek talán nem meglepő eredmények, az viszont már igen, hogy a mobiljátékosok 58%-a is inkább egyedül játszik. A platform szinte egyet jelent az állandó online kapcsolatot igénylő, közösségi funkciókat előtérbe helyező mechanikáknak, viszont számos single player cím is elérhető a telefonokra, és úgy fest, hogy a játékosok többsége itt is ezeket részesíti előnyben.
De ehhez még hozzájön, hogy a live service játékok központi eleme a virtuális sikerélmény, de ha valakinek nincs szüksége erre (értsd van karrierje, pénze stb.), akkor az nem fog fizetni érte, akinek meg a virtuális világra van szüksége beteljesüléshez az meg általában nem tud fizetni...
Ezzel szemben single játékokat a sztorijuk miatt veszik az emberek (helló Infinite Wealth, 80 óra után végre elértem Act 7-be).
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.