A Naughty Dog társalapítója elmondta, miért adták el annak idején a stúdiót
- Írta: JesusHun
- 2025. január 5.
A 90-es években már kéz a kézben dolgozott a Naughty Dog és a Sony, a Crash Bandicoot széria első 3 részének köszönhetően hatalmas játékosbázist hódítottak meg, a stúdió neve pedig ma már egyet jelent a garantált minőséggel. A Sony korán felismerte a bennük rejlő potenciált, 2001-ben pedig egy meg nem nevezett összegért fel is vásárolták őket, ami a cégóriás egyik legjobb üzleti lépésének bizonyult az elmúlt 20+ év tekintetében.
Andrew Gavin, a Naughty Dog társalapítója LinkedIn profilján osztott meg egy számokkal teletűzdelt szösszenetet, amiben kifejtette miért volt szükséges eladni stúdiójukat a Sony-nak. A játékfejlesztés a 80-as évek óta egyre költségesebb mulatság lett, míg a kezdeti 8 bites időkben elég volt egy maroknyi ember egy komplett játék elkészítéséhez, addig a mai AAA kategóriás alkotásoknál már percekig gördülnek a stáblisták, emiatt pedig értelemszerűen a kiadások is jelentősen megduzzadtak.
Első játékaikat a korai 80-as években még kevesebb mint $50 000 dollárból készítették el, a költségvetés következő projektjüknél - Rings of Power (1988-1991) - viszont már $100 000 dollárra rúgott, innentől pedig minden további új cím majdhogynem exponenciálisan drágult - Crash Bandicoot (1994-1996) $1.6 millió, Jak and Daxter (1999-2001) $15 millió, Jak 3 (2004) $45-50 millió, mai AAA játékok $300-500 millió.
A 2000-es évekig saját zsebből finanszírozott játékaik elképesztő terhet jelentettek mentálisan a csapat számára, elég lett volna egy rossz döntés vagy hiba ahhoz, hogy mindent kártyavárként temessen maga alá, így a Sony 2001-es üzleti megmozdulása kapóra jött a srácoknak, az így érkezett anyagi stabilitásnak köszönhetően már bátrabban készíthették játékaikat. Nem kellett többé az elszálló büdzsé miatt aggódniuk, így pedig olyan fejlesztésekbe foghattak bele, amikről mindig is álmodtak.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.