A Battlefield Labs tesztsorozatának első állomását a hétvégén tartották, így szinte elkerületlenül szivárogtak ki felvételek az új Battlefield alfaverziójáról. A kezdeti tesztek még a játék alapvető pillérjeire összpontosítottak, például a harcra és a rombolhatóságra, majd később áttérnek a fegyverek, járművek és kütyük egyensúlyára a visszajelzések alapján, majd később a térképeket, játékmódokat és a squad play-t teszik rendbe.
Az első beszámolók szerint az új iteráció leginkább a Battlefield 3 mechanikájára hajaz, ami mindenképp bizakodásra ad okot - ezt már az első klipek alapján leszűrhető volt, ám most, hogy a Redditet elárasztották a hosszabb videók, még nagyobb bizonyosságot nyer. A rombolhatóság például sokkal jobban néz ki már most is, főleg egy tankkal lehet nagyot pusztítani.
Az EA emellett átalakítja a gunplayt és a mozgást is, utóbbi sokkal folyékonyabbnak ígérkezik, mint a legutóbbi részekben. Bevezették a guggoló sprintet, de a földre érkezés például már gurulva is elképzelhető, illetve a kihajolások is vizuális jelzéseket kaptak. Ami a fegyvereket illeti, jelentősen csökken az az idő, ami alatt a golyók megjelennek a képernyőn a tüzelés lenyomása után, sokkal reszponzívabb lesz a rendszer. A visszarúgási rendszer is jelentős módosításokon esett át annak érdekében, hogy minden fegyver egyedinek hasson.
A legújabb Battlefieldet 60 Hz-es tick rate-re optimalizálják, ami azt jelenti, hogy a játék szervere gyakrabban frissíti a játékosok pozícióit és akcióit, ami pontosabb lövéseket és mozgást, illetve fokozott sebzés-visszajelzést eredményez.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.