A felskálázási eljárások segítségével a natívan rendereltnél magasabb felbontáson futtathatjuk a játékainkat, mindezt pedig látványos minőségromlás nélkül - a dolog pedig fordítva is működik, akár teljesítményoptimalizálásra is használhatjuk őket. Az ehhez hasonló technológiák zászlóvivője természetesen az NVIDIA-féle DLSS, azonban már az AMD is előrukkolt hasonlóval (ez az FSR), és nem sokkal korábban az Epic Games is bejelentette a TSR-t az Unreal Engine 5-ös játékokhoz, amely hasonló feladatokra hivatott.
Nagyon úgy néz ki azonban, hogy a Microsoft is beszállna a buliba, legalábbis erről árulkodnak azok az álláshirdetések, amelyeket a Hardware Times szúrt ki. Ezek leírása szerint a redmondiak arra készülnek, hogy "a gépi tanulás segítségével hatékonyabbá teszik a hagyományos renderelési algoritmusokat", a megfogalmazás alapján pedig úgy tűnik, hogy elsősorban az Xboxokra szánják a megoldást. Ez persze nem jelenti azt, hogy később ne találhatna el Windowsra is a fejlesztés, a Microsoftnak azonban minden bizonnyal kritikusabb felhasználási terület a konzolos piac.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.