Az AMD frissen bemutatott új RDNA 4-es kártyáival debütál az FSR 4 is, és az eddig tesztek alapján nemcsak árban fogják tudni felvenni a versenyt az Nvidia RTX 50-es szériájával, de végeredmény, azaz a képminőség és a másodpercenkénti képkockaszám tekintetében is jelentős előrelépést értek el az FSR 3.1-hez képest. Azt is tudjuk már, hogy ki segített az AMD-nek a technológia kialakításában.
Mark Cerny, a PlayStation vezető architektúra tervezője egy interjú során beszélt az AMD-vel közös Amethyst projektről. Véleménye szerint az FSR 4 egyértelműen túlszárnyalta a PSSR képminőségét, ám mivel kooperációról van szó, ezt egy kicsit saját eredményének is érzi. Már csak azért is, mert a PlayStation 5 Pro-ban elérhető technológia fejlődéséhez is hozzájárul az FSR 4, és a tervek szerint az PSSR evolúciójának következő lépcsőfokát is elősegíti majd 2026-ban. Ennek egyik módszere, hogy lényegesen több játék támogatja majd az AMD megoldását, mint a Sony saját technológiáját, ám nem a PSSR lecseréléséről van szó, hanem az FSR-ben felhasznált technológiák implementálásáról. Nem kizárt, hogy az együttműködés eredménye túlmutat magán a PlayStation 5 Pro életciklusán is, és már a PlayStation 6 számára készítik elő a technológiát.
A Sony és az AMD együttműködése nemcsak a két cégnek válik majd a hasznára, de a technológia elterjesztése révén új lehetőségek nyílnak majd a fejlesztők számára is. Ez nem minden előzmény nélküli, ugyanis az AMD-nek már korábban is volt egy hasonló kezdeményezése GPUOpen néven, ahol a cég megosztotta a fejlesztési eredményeit másokkal.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.