Need for Speed World bétateszt

  • Írta: zoenn
  • 2010. augusztus 15.
  • béta, need for speed world
Link másolása
Világra szabadult a félkész online autóverseny, ráadásul a tízedik szintig ingyen. A Need for Speed Worldből viszont olyan alapvető funkciók hiányoznak, melyek évről-évre meghatározták az újkori sorozat rágógumi-szagú, instant élményeit. Következzen hát a teszt!

A Need for Speed World első ránézésre egy teljesen ingyenes MMO program, a legutóbb az Undercoverrel a negatív kedélyeket felkorbácsoló  EA Black Box boszorkánykonyhájából. A felvonultatott „világ”  voltaképpen két unalomig ismert város, melynek minden zeg-zugát betéve fújja az összes Most Wanted és Carbon tulaj. Könnyedén belerázódsz, EA-s fiókoddal bejelentkezve eléd tárulnak a megszokott lehetőségek. Elvagy vele akár egy hétig is, majd jön az első pofon: 10 szint után 20 euróért meg kéne vásárolnod a Starter Packot, mellyel az új járgányok és versenyek elérhetővé vállnak, és egészen az 50-es szintig mehet a móka. Persze, ha kedved van hozzá. Ha beruházol, nem feltétlenül leszel boldogabb: semmi igazán delejesebb többletet nem fog nyújtani a cucc. Viszont, ha ingyen akarsz furikázni tovább, megteheted, és nem feltétlen fogsz irigykedve nézni a magasabb szintű társaidra.


Az NFS World egy fakó, unalmas, nulla rászokási-faktorral sújtott próbálkozás. Még a 2000-es évek elején kísérletezett egy hasonló, havidíjas anyaggal a kiadó, Motor City Online néven, ám a konzervatív lehetőségekbe hamar bele is bukott az EA. Legutóbb a Test Drive Unlimited kínált egy egész hawaii stílusú szigetet féktelen online száguldásra, amely még ennyi év távlatából is bőven kirívóbb kezdeményezés, ha pedig tényleg fejlődni akarsz, akkor a Blur multija lehet ideálisabb választás, mint ez. Kezdetben minden klappol: a térképet felnyitva hamar eligazodunk, nosza, választunk egy alap járművet, némi diszkrét fényezést, és egy egyjátékost tutorialban szépen eldarálják nekünk, amit már úgyis tudtunk. Nem vagyunk idegenbe szakadt hazánkfia, aki fel szeretne törni az illegális autóversenyzés panteonjába, szexi segítőink se küldik az SMS-t, hogy merre van a performance shop. Nulla történet, ami nem is baj, hiszen mindig is ez volt az egyik leggyengébb láncszem az NFS-szériában; csak a futamok, villogás, és a nem túlzottan kiegyenlített autósport.


Darálhatunk tehát online, vagy a számítógép ellen – de most őszintén: ki az az elvetemült, aki az utóbbira teszi a voksát? Főleg mivel ugyanaz az a csaló, utolsó körben mindig beelőző MI képviselteti magát itt is, mint eddig. A sima versenyeken kívül elérhető még a Pursuit mód, amelyben a rendőrök orra alá kell borsot törnünk. Ideális helyezésekért pénz üti a markunkat, amit aztán újabb verdákra, vagy a meglévőek fejlesztéséré költhetünk. Teljesítményünk alapján hírnevünk is növekszik, tapasztalatot gyűjtünk és szintet lépünk. Szépen feltornászva magunkat a fejlődés keserédes létráján pazarabb járgányok, és durvább futamok vállnak elérhetővé. Ezen kívül képességeink is nőnek, ami alatt a felvehető power-upok hatását értem. Az alap lehetőségek tehát nem okoznak meglepetéseket, változatosság szinte semmi. De sebaj, lássuk, milyen versenyfajták várják az agilis fiatalokat!


Ha most hosszasan sorolnám az NFS: World ínycsiklandozóbb eventjeit, hazudnék egy nagyot. Kapunk egy sima körversenyt Circuit néven, és az A-pontból B-be való minél hamarabb eljutást szorgalmazó Sprintet, és ezennel a végére is értünk a játékmódok taglalásának. Köszönöm, leülhetsz, egyes. Nem mondom, lehetett volna megbonyolítani annyival, hogy pl. Voksán Virág kacsacsőre cuppan a sebváltónkra menet közben, és ilyen ingerültség mellett abszolváld a futamokat, de semmi ilyesmire ne számítsunk. Hol van a gyorsulás, a kieséses körversenyek, a driftelés, vagy a harc az óra ellen? Talán majd egyszer, de addig viszont ennyiből áll a program: ismétlődés a hatványon, a betéve ismert nyomvonalak, néha unalomban, néha őrjöngve, hogy megint rossz társaságba csöppentünk.


Hiába vizslatod meredten a térképet, hiába néz ki az egész úgy, mint egy ízléstelenül teleaggatott karácsonyfa, csalódtál a single-ben, hiszen nem nyújt többet, mint az n+1-edik NFS. Nosza, irány multizni egyet! A probléma ott kezdődik, hogy nehéz ellenfélre akadni, ha csak nem céltudatosan privát meccsekre csatlakozol. Önként és dalolva ne is akarj csatlakozni egy versenyhez, mert előbb-utóbb megunod a hosszas, akár öt perces várakozási időt, és itt is megmutatkozik a free-to-play hatalmas hátránya, hogy minden jöttmenttel összeakadsz. Ezzel csak a nagyszerencsédnek köszönheted, ha a Te képességeidnek megfelelő partnerrel találkozol, mert a program nem figyeli, hogy hasonló kocsi, vagy tapasztalati szinten álló brigádot hozzon össze, viszont te sem tudod szűkíteni ez alapján a találatokat. Aki fizet, az előnyből indul – nincs ez másként itt sem, egy látszatra ingyenesnek beállított cucc esetében.

Motor City Online

2001-re tehető  az EA első MMO-s próbálkozása az autóversenyek világában, sajnos két év után a lagymatag érdeklődés folyományaként be is zártak a szerverek. Az elgondolás nem volt rossz: a játék RPG-elemekben sem szűkölködött, ám a járműpark csak az amerikai izomautókra helyezte a hangsúlyt, igaz, széles palettán lavírozva, egészen a ’30-as évektől kezdve. A külcsín akkori viszonylatban erős közepesnek számított, az NFS: High Stakes motorját használta. A kedélyeket lehűtő lag itt is általános volt.



Aki az alantasabb elfoglaltságokban megcsömörlött, talán a rendőrséggel való rabló-pandúrosdiban kiélheti vágyait. Fityfenét. Bár a Pursuit módban még mindig hatalmas királyság alázni a yardot, a megszokott keretek között: szakadj le tőlük, amilyen gyorsan csak tudsz, cikázz a forgalommal szemben, térj le az aszfaltról, törd át a blokádjukat, és a többi. Lökdösődés, adok-kapok, hirtelen irányváltások teszik mókássá ezt a versenytípust, a sajnos még mindig a csapnivaló MI pedig prezentálja azt, hogy bizony a rendőrviccek nem légből kapottak. Viszont nincs motiváció online vizeken, hiszen ugyanaz, amit korábban láthattunk, meg aztán a Free Roamban bármilyen nagy kárt okozol az államnak, töröd a békés családapák terepjáróit, gyorshajtással hergeled a kedélyeket, a zsaruk sehol nem lesznek. Csak menj nekik és máris eltűnnek a rivális sofőrök, te pedig rázhatod le a rend őreit. Vagyis csak ráznád, hiszen jól manőverezhető kocsi kéne ide, amit meg ingyenes változatban hát… elég nehézkes találni.


Öntsünk tiszta vizet a pohárba: ha legalább a mikro-tranzakciós cuccokért nem fizetsz, hamar belefásulsz a játékba. Az NFS: World pénze a Boost, melyet valódi pengőért is lehet vásárolni. Ezer Boostért már egy bikább verdát is tudsz bérelni, igaz csak három napra, ráadásul a versenyek közbeni nitró is a mi pénztárcánkat apasztja. Ha komolyabban foglalkozol a cuccal, akkor bizony utalni fogsz. Apropó, power-upok! Minden verseny után kapsz öt lefedett kártyát, melyek jutalmul több kisebb-nagyobb ajándékot rejtenek. Ismerős ugye? Lehet extra Boost, némi pénzmag, vagy esetleg ilyen-olyan power-up. Futamok elején tudod betárazni őket, tehát nem a Blurben látott módon, száguldozás közben, ott már csak elsütöd őket. Nem mindegyik hatásos kellőképpen: az autómágnes viszont nagyon is – ezt aktiválva az ellenfeleinkhez csapódik egy civil jármű, amit a pajzzsal védhetünk ki, bár ez utóbbi csak magasabb szinteken lesz igazán hatásos. Extra nitró mindig jól jön, de akadnak durvább, mindent elsöprő energia-impulzusok is, amik főleg akkor hasznosak, ha már nem kapsz levegőt a sok zsernyáktól.


Ténykedéseink színhelye alaposan eltér a manapság divatosnak számító rombolható  környezettől: lepattanunk a korlátról, hirdetőtáblákat sem tudunk porrá zúzni, rámpákon sem rugaszkodhatunk el, és semmi ilyesmi. A statikus környezet mára már nem divat, pláne egy Split/Second után. Betudható ez annak, hogy a grafikus motor már a fél évtizede toldozgatott Most Wanted engine-jére épül; nem ronda, de semmi kiemelkedő nincs benne. Az NFS World egyébként hemzseg a kisebb-nagyobb bugoktól is: legbosszantóbb, hogy reputációnk növekedését hipp-hopp elveszíti a szerver, gyakoriak a fagyások is, szóval nem kiforrott a kód. Ha hihetünk a Black Box ígéretének, javítások követik majd egymást, sőt a régi játékmódok is belekerülnek majd előbb-utóbb. A zene a program nagy erőssége lehetne, ha lenne játékon belül, így viszont mehet a voice-chat és az anyázás.


Szóval kaptunk egy herélt Black Box-féle NFS-t, némileg komolyabb hálózati lehetőségekkel, de ezen felül semmi többet. A potyázókat ne tévesszék meg az EA marketingesei, ha igazán érvényesülni akarsz, fizetni fogsz a Boostért, és azért, hogy a 10. szint után se apadjanak el a lehetőségeid. Ez pedig csúnya lehúzás, hiszen a tehetősebb játékosok lesznek előnyben, durvább power-upokkal szépen lemosnak majd a pályáról, s már csak a bosszú kedvéért is fizetsz egy kört te is. Szociális szempontból viszont verhetetlen a World: zajlik az élet keményen, szerveződnek a meccsek, s nagyon úgy tűnik, hogy sokan csukott szemmel játszanak, és nem látnak a dolgok mögé. Béta lévén nem pontozzuk le a játékot, ha viszont ez lenne a végleges, akkor nem érdemelne többet egy gyenge 6-osnál.

57.
57.
GolD9906
sziaszitok!
valamiért nekem mindig ha kilépek a játékból és másnap vissza akarok menni megint le frissiti ami egy kicsit több időt vesz igénybe. Ha valaki tudna segiteni nagyon megköszönném!
előre is kössz!
56.
56.
szili.anna
A játék jó, csak néha akadnak mechanikai problémák, legalábbis nálam szoktak lenni ilyenek.
55.
55.
Daveee675
Basszus... Ezt miért írja ki?
"Az adatok amelyekkel dolgozott valószínűleg elvesztek."
Ezt lehet egyáltalán orvosolni valahogy?
53.
53.
peti1212
sziasztok nekem eszt irjaki ERROR:There has been an error starting the application.Please contact Customer Support if the problem persists.
Hellp!!
52.
52.
abydos
Azért a Team Coop nem semmi... http://www.needforspeed.com/post/thats-right-new-content-coming-need-speed-world
51.
51.
Quent1n
#44: Engem még ingyen se kötött le sajna... Az Asus tower defense játékával többet nyomtam.. :)
50.
50.
greenmelon
De ha te ilyen különc fajta vagy, akkor játszál csak a szaroddal tovább, én nem gátollak benne.
49.
49.
greenmelon
#48: Ahhoz képest, hogy nekem alacsony a szellemi színvonalam te mész szembe mindenkivel, tehát lehet, hogy nem nálam van a gond. oO
48.
48.
abydos
#46: Úgy látszik neked alacsony a szellemi színvonalad ennyi üzenetem után még csak szikrát sem kaptál arról amit mondani szeretnék és mint egy magnó ugyanazt a nótát fújod újra és újra, bocs de veled nem vitázom tovább.
47.
47.
greenmelon
Ja és én is fizettem már több játékért is ami megfogott, miután lement az ára feleannyira. ;)
46.
46.
greenmelon
#44: Te még mindig nem érted? Ennél a játéknál nem az a helyzet, hogy míg nem fizetsz érte addig nem kapsz szinte semmit, hanem hogy még ha fizetsz érte akkor is ugyanazt kapod: kb a nagy SEMMIT, csak 40 szinttel följebb. 6000 forint nem a világ, de ennyiből megveszem a TDU-t és játszok azzal, hónapokig-évekig. Ami ebből ingyenes, az lényegében egy rövid demó, és ennyi erővel leszedem akármelyik NFS demóját amivel lehet multizni, szólok a haveroknak, hogy töltsék le ők is és toljunk le pár menetet: máris jobban élvezem mint ezt.

Egyébként ha nem tűnt volna fel, rajtad kívül itt mindenki ócsárolja a játékot, okkal. De ha te szeretsz széllel szemben pisilni...
45.
45.
Mortician
#19: Ha nem lennél olyan hülye, mint, amilyennek látszol akkor észrevetted volna, hogy ismeri ezt a szánalmas kifejezést, csak éppen azok közé tartozik, akiknek feláll a szőr a hátán ettől az undorító beszédstílustól. De nem baj, legyen még ő a paraszt, amiért a hozzád hasonlók nem tudnak beszélni.
44.
44.
abydos
#43: Én a Black Boxot féltem, nem az EA-t, hidd el, az Undercocer óta 50% ukat már leküldték, ha ez nem lesz sikeres (amit kétlek) akkor a mostani csapat is megy. Akkor viszont már beszélhetünk megélhetési gondokról...

Az Alien Swarm sem jótékonyságból készült, hanem a Steam reklámozása miatt. Semmit sem fizetnek a két szép szemünkért. Fizetést csak azoknak nem kell, akik nem a megélhetésért csinálják (pl modderek), hanem rajongásból vagy gyakorlásból, hogy később a tudásukat pénzért beváltsák.

Ingyenes játéknak szerinted Quent1n elfogadhatatlan a World, vagy egy jó kikapcsolódás? Mert én imádok versenyezni és ingyen megtehetem mások ellen (vagy barátokkal) hasonló autókkal és esélyekkel, ez nekem bőven megér pár gigát a vinyómon, mivel jó autósjáték ritka ami ennyibe kerül... Nem fizetnék érte egy Forintot sem, de mint ingyenes játék sokkal többet nyújt mint az ingyenes társai kategórián belül...
43.
43.
Quent1n
#40: Csak eredeti gammám van szóval erről azt hiszem ennyit. És nem vagyok gazdag, csak keveset veszek nem top árakért. A VALVE se jótékonysági egylet és lám-lám mégis ingyé van az Alien Swarm nahát. Ezzel a játékkal az a baj, hogy ingyen szinte semmit nem nyújt és még ha fizetsz is bőven hagy kívánnivalót maga után. Innentől kezdve nincs nagyon miről beszélni. És bár a pontozás ilyen esetben nem túl szerencsés de a többi ingyenes játékhoz képest ez valóban elég gyenge. Akik pedig a World-öt kreálták órabérben dolgoznak nagy valószínűség szerint, és nem hiszem hogy megélhetési gondjaik vannak... :) Nem kell félteni az EA-t ebből is jól meg fogja szedni magát.
42.
42.
abydos
#41: Félre ne érts, én mindig azt mondom, annak lehet igazán véleménye, aki megveszi a játékot és nem annak, aki csak letölti és nem fizet érte!
41.
41.
Swordfish85
#40: Mindenki annyi jogtiszta jatekkal rendelkezik amennyiert ugy erzi megeri neki penzt kiadnia..Ez a jatek nem azert lett szar mert mindenki warezol es van viszonyitasi alapja,hanem mert nem fektettek bele eleg munkat.En eleg sokat nyomtam es fizettem is erte,de ennyi,a dolgok moge nezve valoban gyenge eresztes ,es ez nem lehuzas csak egy velemeny ami ugye mindenkinek lehet.
40.
40.
abydos
Kíváncsi vagyok, aki itt panaszkodik, hogy lehúzás, az hány db jogtiszta játékkal rendelkezik otthon. Mert ha valaki havonta vesz játékot és valaki soha, akkor bizony érezhető, hogy melyik ingyenes játék minősége milyen és mit nyújt... De hagyjuk, ha ma kijönne egy fizetős NFS, itt akkor is lehúznátok sokan ha tényleg jó lenne (Pl.: NFS: HP).

Mégis mit gondoltatok miért csinálják ezeket a játékokat? Pénzért, érdekes módon, pénzért dolgoznak. Elég morbid dolog, de ezzel meg kellene barátkozni. Teljesen logikus, hogy az NFS World ingyenes verziója után az veszi meg a játékot, akinek tetszik, akkor mégis hogyan gombolnák le az emberek pénzét, ha nem tetszik annak aki megvásárolta? Ez paradoxon! Aki megveszi, annak tetszik, szívesen ad érte pénzt, nem verték át, tudta jól, hogy mire fog költeni, hisz kipróbálhatja előtte. Bizony, akik kreálták a Worldot szerettek volna pénzt látni belőle, hogy ha apuka hazamegy a munkából, az éhes szájakat etethesse, úgy mint a te apád. Nem jótékonysági szervezet az Electronic Arts, erre már rájöhettetek volna, nem kéri az adónk 1%-át, de minden termékük "támogatható" pénzzel (amiért adnak játékot), de azt is jó lenne észben tartani, hogy bizony, ezt ingyen adták, az Undercovert ami 3-szor rosszabb ennél azt nem! Azért pénzt kértek cserébe, ezért pénz adható! Nem ugyanaz, de befejeztem innentől ezt a témát, ezen fölösleges veletek vitázni, aki a kicsit nem becsüli, a nagyot úgy sem érdemli meg.
39.
39.
moustache
Ez a cikk mélyen lesújtó és igaz! Nem mondom a Voksán Virágos rész elég komoly ;-).....De valaki azt írta hogy 10 óra után unta meg, igazság szerint nekem elég volt 43 perc, ki is kellet kapcsolnom a gépet és szanatóriumba vonulnom, olyan sokkhatás ért!!!!! EZ EGY SZ..AR JÁTÉK! Eddig is voltak problémáim az elődökkel, de ez.....se tuning, se verseny, se izgalom, és még fizetős! A pofám leszakad, tényleg összekaphatnák magukat végre, mert az NFSU2 óta színvonal, már mínuszban van!
38.
38.
greenmelon
#37: Hát igen, az Underground széria óta sajnos úgy tűnik, hogy csak a pénzért csinálják :(
37.
37.
Quent1n
Ez jó írás! Totál ugyanezt éreztem a játék alatt. A lehető legminimálisabb erőbedobással igyekeznek pénz kihúzni az emberekből. Pont jó, hogy itt van zoenn másik írása az Alien Swarmról. Érdemes összehasonlítani a kettőt! Egyből ki fog derülni, hogy míg azt egy lelkes csapat csinálta azért, hogy elismerést, rajongókat, és jó pár kellemes órát szerezzenek, addig a Black Box kiizzadt egy alapjában véve ingyenes de egyértelműen a pénztárcánkat könnyíteni vágyó herélt NFS akármit. Olyan is.
36.
36.
greenmelon
#35: Bocsi hogy kétszer küldtem el, az első kattintásra azt hittem nem reagál.
35.
35.
greenmelon
#33: "Amúgy ha nem tudsz ingyenes és ingyenes között különbséget tenni, az nem az én problémám..."

Még is mit értesz ez alatt? Ami ROSSZ, az ROSSZ, mindegy, hogy fizetős vagy nem, csak épp a fizetősnél meglepő, hogy van pofájuk pénzt kérni érte.

De ha te meg azt nem érted meg, hogy ez az NFS nemhogy nem mutat fel semmi újat, de még a TÖREDÉKÉT se mutatja fel annak amit az előző NFS-ek tartalmaztak, emellett merő bug az egész, az meg nem az én problémám.
34.
34.
greenmelon
#33: "Amúgy ha nem tudsz ingyenes és ingyenes között különbséget tenni, az nem az én problémám..."

Még is mit értesz ez alatt? Ami ROSSZ, az ROSSZ, mindegy, hogy fizetős vagy nem, csak épp a fizetősnél meglepő, hogy van pofájuk pénzt kérni érte.

De ha te meg azt nem érted meg, hogy ez az NFS nemhogy nem mutat fel semmi újat, de még a TÖREDÉKÉT se mutatja fel annak amit az előző NFS-ek tartalmaztak, emellett merő bug az egész, az meg nem az én problémám.
33.
33.
abydos
#28: Ennyi mindenért nem szabad fizetősnek lennie, de ha úgy tekintünk rá mint egy tartalmasabb demó verzióra, akkor sztem jó játék, főleg haverokkal egy-egy online verseny.

@greenmelon: Csupán onnan gondolom, hogy rengeteg verseny van mögöttem, de 12 nél nagyobb szintűt még nem rakott be se mellém, se a barátaim mellé. Amúgy ha nem tudsz ingyenes és ingyenes között különbséget tenni, az nem az én problémám...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...