BMW M3 Challenge

  • Írta: Daks
  • 2007. szeptember 16.
Link másolása
Nem sűrűn fordult még elő a Gamekapocs történelmében, hogy egy egész cikket szentelünk egyetlen egy freeware játéknak. Most elérkezett az idő, hiszen a BMW M3 Challenge nem mindennapi szórakozást ígér – ráadásul ingyen!
Szeptember második hetében komoly reklámanyaggal rukkolt elő a BMW. Nem röplaposztogatással, nem nyílt hétvégével, és még csak nem is ajándék klímával hívták fel magukra a figyelmet. Amit most kaptunk, az nem más, mint egy ingyenesen elérhető, freeware licenszt használó játék, a BMW M3 Challenge!


A játékot a 10tacle Studios a bajor autógyár mérnökeivel közösen fejlesztette ki, a mozgásba hozását pedig a GT Legends felturbózott motorjára bízta. Mint ahogy a neve is mutatja, itt az új BMW M3 Coupé autók kapták a főszerepet, a programozók pedig már a bejelentéskor esküdöztek, hogy új produkciójuk tökéletesen adja majd vissza a 420 pacis német gépek vezetési élményét. Szereztünk hát egy kormányt, és a megjelenés napján azonnal neki is álltunk tesztelni az anyagot.


A cucc vérbeli szimulátor lett, itt bizony nem az jár jól, aki 200-nál kézifékkel akarja bevenni a kanyart, majd ezek után laza padlógázzal óhajt továbbhajtani. Itt figyelni kell, időben fékezni, visszaváltani, tartani az ideális ívet, és még sorolhatnánk. A Need for Speed-es arcade játékoktól nagyon messze van a BMW M3 Challenge, itt csak a profiknak van helye. Apró lábjegyzetként megjegyeznénk azért, hogy mintha kissé túlzásokba estek volna a készítők az irányítás terén. A játék állítólag teljesen visszaadja az M3-asok vezetési élményét, az autó mégis sűrűn elveszti a tapadását, sőt a manőverezgetés sem olyan könnyű. Bár lehet, hogy csak a mi agyunkat tompította el az a sok, belső körökben fél-szimulátornak hívott cím, mely az utóbbi időben megjelent, azért még ennek a tükrében is bizton állítjuk: az irányítás nem lett könnyű.


Na de félre a siránkozással, lássuk inkább, hogy mit kínál a játék. Ha versenyezni kívánunk (már pedig ezért telepítettük fel a cuccot), akkor a főmenübe való belépés után az egy-, illetve többjátékos módok közül választhatunk. Open Practice-ben futhatunk néhány gyakorlókört, Race Weekend-ben egy teljes hétvégi nagydíjon vehetünk részt, szabadedzéssel, időmérővel, és futammal, míg a Time Trial-ban saját időeredményeinken csiszolgathatunk. A többjátékos mód is a hagyományos lehetőségeket kínálja: van internetes multiplayer, és LAN-os móka, itt a beállításoktól függően akár egy teljes versenyhétvégére is nevezhetünk.


Az egészet mindössze az árnyékolja be, hogy csak egyféle autót választhatunk – a BMW M3-ast ugye. Kellemes lett volna, ha a régi modellek is helyet kapnak a rajtrácsnál, de azért az új Coupé se semmi. Jó hír viszont, hogy többféle színből, és felniből választhatunk, egyénivé téve így saját verdánk megjelenését. Az autók amúgy nagyon jól ki lettek dolgozva, verseny közben van belső, motorháztető, lökhárító, és követő kameranézet is. Meglepő, hogy az autóink roncsolódnak - kellemes látvány, ha meccs közben lekoccoljuk a másikat, annak meg behorpad az oldaleleme. Azért nem vitték túlzásba a készítők, járgányunk 200-nál is simán túléli a frontálist...


Kevés autóhoz kevés pálya dukál – gondolhatták a készítők, ugyanis mindössze egyet, a Nürnburgring-et építették be a játékba, de legalább két verzióban. Van hagyományos Grand Prix hossz, és egy rövidített, Sprint nevű változat. A pályák amúgy jól kidolgozottak, és bár megjelenésük meg sem közelíti a PS3-as Formula One Championship játékban látottakat, azért így is megállják a helyüket. Jó pont, hogy verseny elején mi magunk állíthatjuk be, hogy hány órakor kezdődjön a futam, és milyen gyorsan teljes az idő – vagyis milyen hamar esteledjen ránk.


Vezetési tudásunknak, illetve bátorságunknak megfelelően a játékban ki-be kapcsolgatjuk az ABS, a DSC, és a TC is. Az ABS ugye a hirtelen fékezéskor leblokkoló kerekeket engedi tovább forogni a jobb tapadás és gyorsabb megállás érdekében, a DSC pedig az elektronikus menetstabilizáló BMW-s szókincse. A TC rövidítés még az autógyár technikai szótárába se volt benne, csak sejteni tudjuk, hogy Traction Control-t hivatott pár betűvel megrövidíteni, és ily módon komolyabbá varázsolni. A biztonsági beállításuk amúgy életmentőek is lehetnek, úgyhogy igazi autójában senki ne kapcsolja ki azokat, csak azért, mert a játék ezt vagánynak mutatja. Ja, és always wear your seatbelt!


Már mindent áttekintettünk, ezek után nem marad más, csak az önfeledt száguldozás. A játék sajnos ennél nem kínál többet, de nem is nagyon várjuk el tőle, hiszen csak promóciós célokat szolgál. A grafika megszólalásig GTR 2, és a játékélmény is hasonló – csak itt egy főszereplő van. Amit mindenképp meg kell még említeni a cikk végén, az a fantasztikus zene. Nagyon eltalálták a muzsikát, ahogy az a menü alatti videó alatt üvölt, valami eszméletlen lett. Az embernek gombóc van a torkában, a zenétől késztetést érez, hogy azonnal beugorjon az M3-ba, és tövig nyomja neki. Ha akad olyan, aki örökbe is el szeretné tenni a számot, az a játék mappájának Music könyvtárában megtalálja!


Kellemesen csalódtunk a játékban, mindig szívesen fogadjuk az ingyenes cuccokat, főleg ha igényesek is. Kicsit demó feelingje volt a BMW M3 Challenge-nek, nem is biztos, hogy fél év múlva elő fogjuk venni, de egy pár futamra mindenképp jó volt. Több ilyen cucc kéne, és nem full price kategóriában árulni a förtelmes Ford Racing-eket vagy Volkswagen Golf Racer-eket, hanem megragadni a marketing ilyesfajta lehetőségeit is. Summa summarum, azért kár, hogy a készítők nem törték össze magukat egy kicsit jobban, de kifejezetten csípjük a játékot!

5.
5.
huszti
honna lehet ezt leszedni? Engem asszem utál a google:D
4.
4.
t.roli
Vélemény:JÓ. Ahoz képest h ingyenes. Nem vártam többettőle, de amit elvártam azt megadta. De én azért nem veszek BMW-t mert drága:P
3.
3.
SWBF2
Egész jó.1 hézt után rászántam magam hogy kipróbálom,állat.
2.
2.
Norboy
A Live For Speed 2 után ez csak egy kis sétaautózás.
1.
1.
kenny22
nem semmi 8.1 egy ingynes játékért??? amugy ezt a játékot nem igazán billentyűzetre írták hanem kifejezetten kell hozzá kormány +miegymás, de azért jó lett, jah és nehéz is, mint ahogy az cikkben is van
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...