Gaurav Khanna kutató egy tizenhat darab PlayStation 3-ból álló szuperszámítógépet épített, amelyet Linux hajt meg - a gép a legolcsóbb szuperszámítógép.
Gaurav Khanna kutató egy tizenhat darab PlayStation 3-ból álló szuperszámítógépet épített, amelyet Linux hajt meg - a gép a legolcsóbb szuperszámítógép.
Ezen cluster feladata nem más, mint az univerzumban található feketelyukak működésének szimulálása. A nem mindennapi cluster egyébként az University of Massachusetts fizika tanszékén található, teljesítménye (azaz a 16 PS3-é) felér egy 400 gépes szuperszámítógépével. A PS3-ból lehet a legolcsóbban szuperszámítógépet építeni: nem drága, hihetetlen erő rejlik benne és nagyon jól teljesít clusterben.
Ezen cluster feladata nem más, mint az univerzumban található feketelyukak működésének szimulálása. A nem mindennapi cluster egyébként az University of Massachusetts fizika tanszékén található, teljesítménye (azaz a 16 PS3-é) felér egy 400 gépes szuperszámítógépével. A PS3-ból lehet a legolcsóbban szuperszámítógépet építeni: nem drága, hihetetlen erő rejlik benne és nagyon jól teljesít clusterben.
Azóta viszont olyan címek vannak ps3-ra, meg 2011-ben is olyanok lesznek, hogy most már elbújnának az xbox-osok :)
ha vki tud rá írni szoftvert, ami ki is használja ahogy kell, akkor ez szép dolgokat tud produkálni az biztos.
majdcsak elkezdenek most már szállingózni a jobb címek ps3-ra is, ami miatt érdemes lehet megvenni :)
inkább egy link, mint pl ez:
http://www.winsupersite.com/showcase/xbox360_ps3_wii.asp
3 db 3.2 GHz-en működő mag
2 szál/mag, 6 szálas feladat-végrehajtó
1 VMX-128 vector egység magonként, összesen 3 db
128 VMX-128 register szálanként
1 MB L2 gyorsítótár
CPU Matematikai sebesség: 9 billió pont kiszámítása másodpercenként
ATI grafikus processzor:
FSB 500 MHz
10 MB beágyazott DRAM
48 utas párhuzamos lebegőpontos dinamikusan ütemezett shader pipeline
Egységes (univerzális) shader architectura
Polygon teljesítmény: 500 millió háromszög másodpercenként
Képpont kitöltési teljesítmény (Pixel fill rate): 16 gigasamples/sec fillrate 4X MSAA-val
Shader teljesítmény: 48 billió shader művelet másodpercenként
Memória: 512 MB G-DDR3 RAM
700 MHz DDR sebesség
Egységes memória architektúra
Memória sávszélesség: 22.4 GB/s sávszélesség a buszon, 256 GB/s sávszélesség az EDRAM-ban, 21.6 GB/s az FSB-n
A rendszer teljes lebegőpontos számítási teljesítménye: 1 TerraFLOP
Háttértár:
20 GB cserélhető merevlemez
12X Dual layer DVD-ROM
I/O:
Max 4 db vezetéknélküli játékvezérlő támogatása
3 db USB 2.0 port
2 db memória egység slot
Internetre optimalizálva:
Az Xbox Live szoftverrel egyedivé varázsolható konzol, játékos profil, chat-elés másokkal, videó nézés, zene hallgatás
RJ-45 Ethernet Port integrálva
Wi-Fi 802.11 A, B és G támogatás
Videókamera fogadása
Digitális Média támogatás:
DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD
Hordozható zenelejátszó, digitális kamera, Windows XP-s PC jelfolyam támogatása
Felvétel készítés az Xbox 360 merevlemezére
Egyedi lejátszási lista készítése akár játékonként
Windows Media Center kiterjesztés
Interaktív, teljes képernyős 3D-s látvány
Processzor:
IBM PowerPC
- PowerPC alapú 3,2 GHz-es CPU három maggal, 1 MB level2 cache
- 512 MB GDDR3-RAM (700 MHz)
- 12 x DVD ROM meghajtó
- ATI grafikai chip: 500 MHz, 10 MB Embedded RAM, 48 shader unit
- HDTV támogatás (720p / 1080i)
- csatlakozók: analóg videó, max. 4 vezérlő, 3 x USB 2.0, 2 x memóriakártyahely
- 10/100 Mb/s Ethernet csatlakozó
- hangkártya: 48 KHz 16 bit, 32 bit audio feldolgozás
- támogatás: WMA, MP3 és JPEG-CD (CD-R/-RW) formátumok
- kábeles játékvezérlő (Force Feedback)
PS3 konzol:
CPU: Cell Processor
PowerPC-base Core @3.2GHz
1 VMX vector unit per core
512KB L2 cache
7 x SPE @3.2GHz
7 x 128b 128 SIMD GPRs
7 x 256KB SRAM for SPE
* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy total floating point performance: 218 GFLOPS
GPU: RSX @550MHz
1.8 TFLOPS floating point performance
Full HD (up to 1080p) x 2 channels
Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines
Sound: Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing)
Memory:
256MB XDR Main RAM @3.2GHz
256MB GDDR3 VRAM @700MHz
System Bandwidth:
Main RAM: 25.6GB/s
VRAM: 22.4GB/s
RSX: 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
SB: 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)
System Floating Point Performance: 2 TFLOPS
Storage:
HDD
Detachable 2.5 HDD slot x 1
I/O:
USB: Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
Memory Stick: standard/Duo, PRO x 1
SD: standard/mini x 1
CompactFlash: (Type I, II) x 1
Communication: Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x3 (input x 1 + output x 2)
Wi-Fi: IEEE 802.11 b/g
Bluetooth: Bluetooth 2.0 (EDR)
Controller:
Bluetooth (up to 7)
USB2.0 (wired)
Wi-Fi (PSP®)
Network (over IP)
AV Output:
Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
HDMI: HDMI out x 2
Analog: AV MULTI OUT x 1
Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1
CD Disc media (read only):
PlayStation CD-ROM
PlayStation 2 CD-ROM
CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
SACD Hybrid (CD layer), SACD HD
DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
DVD Disc media (read only):
PlayStation 2 DVD-ROM
PLAYSTATION 3 DVD-ROM
DVD-Video: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
Blu-ray Disc media (read only):
PLAYSTATION 3 BD-ROM
BD-Video: BD-ROM, BD-R, BD-RE
Nagyjából ennyi!
Ja, ha tudtomra jut vallami Ps3-as okosság arról is írok.
És mivel egy jó videókárlya árából inkább egy jó konzolt veszek, már mindíg is akadni fog a gépemen a HL2...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.