Pletyka: Xbox 360-játékokat futtat a Windows 8

  • Írta: InGen
  • 2011. július 6.
  • Pletyka
Link másolása
Igazi, kőkemény pletykával van dolgunk, de annyira érdekes a dolog, hogy mindenképpen szólnunk kell róla. Külföldi források szerint ugyanis a Windows 8 futtatni tudja majd az Xbox 360-as játékokat, s így a PC-s felhasználók is megtapasztalhatják majd a konzol felhozatalát.

Az egyik külföldi oldal, mely jellemzően belsős információkat tereget ki a nagyközönség elé, most azzal jött elő, hogy a Windows 8 támogatni fogja az Xbox 360-as játékokat. Steve Ballmer ígéretet tett arra, hogy a következő operációs rendszer már tényleg nagy lökést ad majd a PC-s játéknak, s ezzel valóra is válthatja ígéretét.


Az állítólagos belsős forrás szerint egy előfizetési díjra lesz szükség ahhoz, hogy az Xbox 360-as anyagok fussanak a PC-n, illetve a multiplayer külön, a Windows Live Marketplace-n keresztül fog működni, így a PC-sek nem mérkőzhetnek meg online a konzolosokkal.

A spekulációk szerint persze az Xbox 360 már életciklusának végéhez fog közelíteni, mire ez valóra válik, így a Microsoft még egy kis pénzt szedhet be a konzolra megjelent játékokból, mielőtt végleg elköszönne a jelenlegi generáció.

Mindez persze rengeteg kérdést felvet: vajon minden játék futtatható lesz, vagy csak azok, melyeket kifejezetten felkészítenek erre? Hogy oldják meg a hardveres eltéréseket, s az ezerféle PC-s konfiguráción történő zökkenőmentes futást? Mi a helyzet az irányítással?

108.
108.
hakydakillah
107. Xbox 360 viszi az előző generációs játékokat is :-D
107.
107.
Extol
Ez a jó a PCben, azzal lehet 10-15 évvel ezelőtti játékokat is játsszani, de pl xboxxal hogy játsszol régebbi generációs ps1-2 gamakat? Gyanítom sehogy.
106.
106.
bazsko
#104: mint pl a kinect bevonása PC-be erről annó videó is volt, hogy milyen lesz a live win8-ban... kinézetre xbox dashboard, annyi különbséggel hogy más volt a színe :D
105.
105.
dareal
#103: hátrányt én sem nagyon látok, mivel az ms-nek teljesen mindegy, hogy milyen brand név alól folyik be neki a lóvé. a lényeg, hogy profit legyen. lehetőleg a legtöbb. minél nagyobb felületet fed le, annál nagyobb a bevétel.
a handheld gaming piac meg iszonyat nagy és most van az igazi robbanása előtt. ráadásul pont a nagy ellenfél, az apple viszi szinte az egészet. ez az ms szemszögéből tarthatatlan (arról nem is beszélve, hogy az anno szép korokat megélt winmo - talán piacvezető is volt - a mostani winphone szériával csak sereghajtó).
104.
104.
dareal
#102: igen, az xbox live alá kerül be a windows live. továbbá több egyéb egybevonás is történik.
103.
103.
Gamer
Minél többet olvasom ezt a hírt annál inkább elhiszem, mert ha ezt jól tudják majd kivitelezni, akkor ez egyszerűen zseniális ötlet, mindenféle szempontból, de főleg üzleti, rengeteg előnye lenne, még hátránya szinte semmi!
102.
102.
Starkiller89
Márpedig így összeállna a kép, hogy miért akarja összevonni a Games for Windows Live-t egy kupacba... :) ha jól tudom erről is volt egy hír még múltkor. :)
101.
101.
Lordnekroseth
Alapvetően az egész konzol vs pc mizéria bukásra van itélve. Egyszerűen túl sok gyártó van és túl nagy a piac. Túl sokfajta szarság van ahelyett hogy lenne 2 max 3. Mindenki utálja azt hogyha a pénz hijján lemarad valamiről(pl nincs kozolod és nemtudsz vele játszani)

Arról nem beszélve, hogy hiába mond bárki bármit a technika még a SZÁMÍTÁSTECHNIKÁBAN IS meg fog állni. Ha eléri azt a szintet hogy arra amire használni akarod hibátlanul jó. PL : Az ajtó tökéletesen ellátja feladatát, legyen az hidraulikus,üveg vagy fényérzékelős az ajtó az ajtó marad és nem fejlődik tovább. legfeljebb a külcsín. Ha pedig ez eljön nemlessz szükség 3 fajta konzolra és pc re meg egyébre...lessz 1 ami lessz számtalan kinézetben.
Úgyhogy ezt az egészet egy kibaszott baromságnak tartom...szalmaszálakba kapaszkodnak, ahogy a telefon gyártók is.
100.
100.
vuliem
Sztem ez a Microsoft részéről hatalmas öngól lenne, max akkor nyernének rajta, ha már a x360-at annyira "elfeledték", mint a régi xboxot.
97.
97.
dareal
#94: tévedsz! a wine nem windows emulator, sőt, a fejlesztők külön fel is hívják rá a figyelmet. a wine: Wine Is Not an Emulator, nézd meg a projekt honlapját. ezzel kezdik :)
nem windowst emulálja, hanem relatíve hidat képez a windows és a linux között.
természetesen nagyobb feladat architektúrák közötti átjárást meglépni, de a microsoftnak erre megvan a lehetősége (saját rendszerük, lóvé dögivel van, nvidia is ott áll mögöttük (nvidiának is előny, ha az ő procijaikat tolják (lásd tegra, asztali gépekben, nem kell licenszelni az x86-ot az inteltől)).

egy dolog biztos, az ms szinte kiröhögte az intel vezetőjét, teljes nyugalommal mondta, hogy felkészültek, működni fognak az x86 alkalmazások arm-on is.
de egyébként ott az idézet, nézd meg azt.
paul is azzal mentegetőzött, hogy jó-jó, arm-os windows, de minek, csak az armra fordított appok mennek majd. erre volt a reakció, hogy tévedés, van rá megoldásuk :)

azzal meg szerintem a kételkedők is egyetértenek, hogy az ms nem nézi tétlenül, hogy az apple magáévá teszi a handheld gaming piacot (3 év alatt relatíve egyeduralkodó lett, nagyobb bevételre tesz szert, mint az évtizedek óta ott lévő nintendo, vagy a szintén nem mai belépő sony). ezzel a lépéssel mondhatni lágyékon rúghatnák az apple-t, mert olyan felhozatallal tudnának berobbanni, amit igen nehezen hozna be az apple. vagy bárki más.
96.
96.
dareal
#92: még annyit a cloud-ról, hogy noha nem cloud-on keresztül, de én már szoktam a táblagépeimen játszani, lagmentesen. kell hozzá egy fizetős szoftver, egy szerver a gépemre és már megy is a stream. játékok és videók továbbítása a fő profilja, teljesen jól fut. persze jó kapcsolat is kell hozzá (kliens oldalon, mert 4 megán szórják pl az iptv-t is). wifi és az ahhoz kapcsolt ~2 megás netkapcsolat erre már elegendő.

splashtop a neve, itt egy videó róla:

http://www.youtube.com/watch?v=hY4Fs5LCwkk&feature=player_embedded

akkor a legjobb egyébként, ha egy bluetooth kontrollert csatlakoztatsz hozzá. persze nem a böszme nagyokat, hanem a már direkt mobilhoz gyártottakat. pl icontrolpad (http://www.148apps.com/wp-content/uploads/2010/03/new_case2.jpg), vagy mondjuk egy zeemote-al (http://www.youtube.com/watch?v=euvnSlCcTic).
elég sok lehetőség van az irányításra :)
95.
95.
bezier
#93: Na ennek akkor lenne értelme, ha minden létező eszközben ez lenne, és azontúl, hogy energiatakarékos, full kompatibilis mindennel. Örülök, hogy belinkelted ezt.
94.
94.
bezier
#90: De akkor tisztázni kellene, hogy mi a különbség, a compatibility layer és az emulátor között. Azt mondod, hogy a wine(Windows EMULATOR) egy comp layer. Persze nyílván van különbség, hiszen itt hasonló rendszerek közti utasításkonverzió van, míg konzol emulációnál az egész konzolt emulálod. Emiatt baromi lassú a ps2 emulátor, mert azontúl hogy a procidnak a ps2 prociját kell emulálnia, emulálja még a memóriakezelést, meg még sok mindent. Emiatt szerintem nem lehet ilyen comp layert készíteni pcre(a 86os család). Windows arm (és lehet, hogy itt erre gondoltál ezért beszéltünk el egymás mellett:)) egy más tészta, az arm architektúrát nem ismerem, de a google képkeresőbe rákerestem a diagramjára, és elég sok a külömbség a megszokott 86hoz képest. Az már más kérdés, hogy az arm mennyire hasonlít az xbox architektúrájához, viszont egy ilyen gépen a pc-s windows szoftverekkel lenne gubanc. Ha változtatás nélkül nem is futnának, de mondjuk egy másik fordítóval lehetséges ugyanazt a kódot két eltérő architektúrára fordítani.
Egy biztos, a platformfüggetlen java kódok futni fognak az összes gépen:)
93.
93.
dareal
#92: ez nem igaz, illetve részben igaz. számtalan játék jobban is fut, mint windows-on. például star wars galaxies. anno a tony hawk (windows-on el sem indult nekem, linuxon minimumon futott (az elsőről van szó). egyébként osx alatt is így futnak a nem natív osx-es játékok, szükséges layert, az osx meg így vígan viszi a windows-os játékokat (bár ez csak intel-intel esetében, ppc-n már nem, ez már a következő lépcső, amin itt most a vita folyik. de mivel erre az ms-nek van a legjobb lehetősége (gyk.: saját rendszere, azaz nem kell annyit szívni mint a wine csapatnak))

egyébként, egy érdekesség:

http://prohardver.hu/hir/windows_8_keszul_tegra_4_wayne.html

bezony, készül a tegra4, kifejezetten a windows 8-hoz. lehet kapaszkodni, ez már nem csak mobil eszközökbe kerül be, hanem asztali gépekbe is. bizonyára nem tudják, hogy mit csinálnak, nem kérték ki Ibanez78 véleményét.
remélem a kételkedők kezdik kapizsgálni, hogy miért írtam, hogy mr Paul félti a seggét. előbb-utóbb vége az x86 architektúrának, ez meg egy igen komoly lépés ezen a téren.
92.
92.
bazsko
én is dareal-al értek 1-et :) igaz hogy a winel olyan gépeken amin menne simán maxon egy játék, csak lowon megy, de működik! különben is! az xbox 360-as játékokban nagyon ocsmány textúrák szoktak lenni, amita PC-s játékokban (sajnos nem mindegyikben) kijavítanak... egyébként másik megoldás is létezik! GAIKAI! Rémlik? Cloud gaming! xbox 360-as játékokat is simán megcsinálhatnák streamelésbe, csak lusták... és tudtommal a win 8-ban aktív lesz a cloud technológia (aki nem értené: Felhő alapú, vagyis csak valami P1-es gép kell hozzá és jó net! ilyenkor menne a gyerek dicsekedni hogy az én 10 éves gépemen akadás nélkül megy a dead space 2, a tiéden meg nem...) csak ennyit akartam... tudom! sokan nekem fogtok ugrani, de nem nagyon izgat...
91.
91.
Gamer
nehéz ezt beismerni nekem, de itt most dareal-al értek 1-et
simán elképzelhető ez a dolog és nagyon is logikus lépés lenne, az meg, hogy megszűnne emiatt a konzol a legnagyobb marhaság amit eddig halottam
90.
90.
dareal
#89: tiszta sor, de az megvan, hogy az MS mit reagált mr Paul kirohanására? :) (félti a seggét és az x86-ot. pedig bőven megérett már a váltásra, csak hát az a rohadt kompatibilitás, nagy előny)
említettem még példának a wine-t, ami szintén egy compatibility layer. persze vannak hiányosságai, de ahhoz képest, hogy nem látnak bele a win kódjába, egész szépen összerakták :) (speciel vannak programok, amik jobban is futnak vele, mint windows-on ez a vicces :))
89.
89.
bezier
#87: Ismerem, itt arról van szó, hogy a 32bites winre írt programok nem kompatibilisek a 64 bites windowssal. De ettől függetlenül felrakhatsz egy 32bites windowst egy 64 bites gépre. A két architektúra nagyon hasonló, ahogy a többi 86os alapú architektúra, ez olyan mint egy család:). De a játékkonzolok teljesen más felépítésűek.
88.
88.
Lordnekroseth
Erre annyit tudok mondani hogy végre egy értelmes megközelítése a dolognak. Nagyon jó lenne.Hajrá
87.
87.
dareal
#85: tessék, wow64 ismertetése. itt is mit írnak? compatibility layer :)

http://en.wikipedia.org/wiki/WoW64

The WoW64 subsystem comprises a lightweight compatibility layer that has similar interfaces on all 64-bit versions of Windows. It aims to create a 32-bit environment that provides the interfaces required to allow 32-bit Windows applications to run unmodified in the 64-bit system.
86.
86.
dareal
#85: kulcsszó: compatibility layer. egyébként ez a felülről kompatibilisek sem igaz (már a 32 és 64 bites, sőt, épp hogy ott is egy compatibility layer oldja meg, hogy 64 bites rendszeren fusson a 32 bites.
ezt a windows-ban wow64-nek hívják.
épp ez az, amit itt nem akarnak felfogni, csak igen kevesen. ez nem emuláció, teljesen másról van szó.
85.
85.
bezier
#84: De ezt mégis hogyan képzeled el? Csak mert más architektúra, más utasításkészlet, és itt most nem olyan különbségekre gondolok, mint a 32bites meg a 64bites között, mert ezek felülről kompatibilisek egymással. Hogy lehetséges az, hogy beraksz egy x360 dvd-t a gépbe és pörög a GTA?
84.
84.
dareal
#83: ez így igaz, de a megfogalmazása úgy pontos, hogy azzá nőtte ki magát. eredetileg x360 sdk volt. de ez is érdekes nem? idővel a fejlesztőkörnyezetet is egybevonják. de érdekes :)
ismét csak ezt tudom idézni:

Runtime/Plugin based apps will run provided the runtime/plugin runs in Windows ARM. This means Java/JavaFx, .NET, AIR, XNA, Unity, Flash/Flex, Shockwave and Silverlight based apps and games will run without changes. This accounts for a huge amount of apps and games that will run without any changes.

arm, xna, without any changes. ez már önmagában eléggé sokat mond egy következetesen gondolkozó egyénnek :)
83.
83.
bezier
#81: A win7 nem csak az Xbox 360 kontrollert telepíti fel, de tény, hogy az a kontroller kompatibilis a pc-vel. (Tudtommal pl. a Gears of War PC-s verziója csak ezt támogtja). A kinect fejlesztőeszközét szerintem azért adták ki, hogy boxos kinectes alkalmazásokat is tudjanak PC-re portolni gond nélkül (létező kontrollerrel).
#65: Az XNA jóval több, mint az xbox fejlesztőkörnyezete, lehet windows 7re, és windows phone-ra is fejleszteni vele.
82.
82.
dareal
#81: sok embernek problémás a szövegértelmezés. akár te, én sem azt írtam, hogy 100%, hogy ez lesz. ellenben totál logikus lépés és bőven afelé tart a microsoft (tessék megnézni - nem neked szól persze :) - a jelenlegi fejlesztések irányát).
nem mellesleg a többször beidézett résznél külön említik a játékokat is és az xna-t :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...