Bár az első trailer után sokan arra gyanakodtak - köztük mi is -, hogy a Grand Theft Auto V-ben egész San Andreas lesz a játszóterünk, beleértve San Fierrót és Las Venturast is. Nos, úgy tűnik, nem erről van szó. A történetről ugyan semmit nem tudunk, de annyi bizonyos, hogy ismét egy jelentéktelen figurát kell felküzdenünk a bűnözés ranglétráján, hogy kellő tiszteletre, pénzre és hírnévre tegyen szert.
A Rockstar célja az volt, hogy visszaadja napjaink Dél-Kaliforniáját minden szépségével és a háttérben megbújó bűnözéssel egyetemben, de a játék korántsem akkora területet modellez le, mint gondoltuk volna. Egyetlen városban, Los Santosban és környékén fordulunk majd meg a a GTA V során.
A fejlesztést a Rockstar zászlóshajójaként szolgáló North stúdió végzi, melynek székhelye Edinburghban van. Ők a legrégebbi kirendeltség, a csapat magjai. A sajtóközlemény szerint a GTA V egy új irányt képvisel majd a nyitott világú játékok terén, megmarad a merész narratíva, a küldetésalapú játékmenet és a multiplayer is.
A Grand Theft Auto V újra feltalálja a GTA-univerzumot - tudtuk meg Sam Housertől, a Rockstar fejesétől. "Hihetetlenül izgatottak vagyunk, hogy az új elképzeléseinket megosszuk a rajongókkal." Hivatalos platformlista nincs - de erősen esélyes a PC-s, Xbox 360-as és PS3-as változat. Megjelenési dátummal sem rendelkezünk.
Na amit mondani akarok, hogy nem értem, és nem is tartom okos dolognak, hogy egy trailer alapján már előre temetitek a GTA5-öt. Miért kesergünk a lefelé mutató irányon, mikor nincs is így. A GTA4 is mérföldkő volt, persze jogos, hogy a belbecs lehetett volna kimunkáltabb is, de nekem szerethető volt Nico Belic és Liberty City is, maradéktalanul. Szerintem nagyon érezhető volt abban a játékban a rengeteg munkaóra. Ha a GTA évente jönne ki új címekkel (mint az említett játékok), és az utolsó 3 már a szürkeség homályába veszne, akkor jogosnak tartanám ezt a fajta pesszimista hozzáállást. De kár keseregni, inkább várjuk csillogó szemekkel a megjelenést.
Másik oldalról megközelítve: Jelen gazdasági körülmények között ha egy kiadó/fejlesztő cég túl akar élni, akkor a nagyobb vásárló erő felé kell fordulnia, ami vélhetően nem a HC gamer réteg. Ez a játékok "elkurvulásához" vezet valóban, de kb. nincs mit tenni... Futószalagon kell a cuccokat kinyomni, hogy pörögjön a biznissz. És nem elfelejtendő, hogy "amíg szar van, addig veréb is van". :)
Nagyon jól megfogalmaztad a dolgokat, jobban meg se lehetett volna! :)
Azok a játéksorozatok pedig amelyeket említettél, abszolút casual játékok lettek mára. (CoD, Fifa, Need for Speed, NFL)
Volt idő, mikor ezek a sorozatok is szilárd minőséget képviseltek a piacon, mert kőkemény HC gamer közösség állt mellettük, mikor ezek a HC-k még vásároltak
is vásároltak, ( -.-' ) és nem mellékesen teljesen komolyan vették a játék sorsát, és megesküdtek hogy meg nem veszik a következő részt, ha az nem üti a színvonalbeli mércét. Erre jött szépen az egyre terjedő szélessávú internet, és míg a sok-sok HC elkezdett warezolni, addig az eredeti játék vásárlás fogalma viszont eljutott a jómódú, a játékok iránt addig nem érdeklődő casual játékos (vagy játékos pénzes apukája) fülébe. A játékárak rakétaként az égbe röppentek, lett egy törés, ami után a legkomolyabb gamer már nem feltétlenül az, aki eredetivel játszik, maximum megengedheti magának, míg attól mert valaki a legújabb játékokból készült, 180 FPS-en száguldó vidikkel ámítja a népet a YouTube-on, még nem feltétlenül a legnagyobb gamer manapság. Nem csoda hogy manapság a warezről viszonylag kevés szó esik pl. a játékmagazinokban, ritkán lehet már csak fellelni fejmosást e témában, mert egyszerűen sokan érzik azt, hogy a mai játékok pénzt sem érnek, konzolosok pedig átverve érzik magukat, és a warez felé fordulnak mint PC-s társaik, mert a gépek nem hozzák az ígért színvonalat. Ezzel pedig el is érkeztünk a lényeghez: a felsorolt címeket mára szalagon nyomják, a maradék játékimádó Hardcore fanatikusok fanyalgása ellenére (függetlenül attól, hogy ezek a gamerek meg is veszik e a végső produktumot, vagy már csak dacból is tartózkodnak-e esetleg tőle), míg a casual vígan vásárolja őket tovább, minőség ide vagy oda, szanaszét dicsérve ezeket a neten. Jó, a sport játékok más tészta, néha minden HC-n erőt vesz a virtuális sportolhatnék (pláne ha a valóságban is űzi a választott sportot), ilyenkor pedig jól esik egy FIFA, egy kis NHL, NFL stb. Ettől függetlenül a mainstream sportjátékok kemény magja, így a FIFA is rengeteg HC rajongót vesztett az évek során, mert vagy 5 éven keresztül ugyanazt a játékot adták ki más színű menüvel, zéró újítással. Szerencsére ez a helyzet mára némiképp normalizálódott, de mégis mély nyomot hagyott a HC köztudatban ez az 5 év, ahogyan az NFS mélyrepülése is az Undercover és Pro Street korszakkal, hiszen sokan elfordultak ekkortájt ezektől az addig színvonalasnak nevezhető sorozatoktól. Ezt bizonyítja az is, hogy a te listádra is felkerültek ezek az említett címek.
A casual nem un rá semmire. Ez alapszabály. Amíg csini trailer, póló, alsógatya, kis bögre, cipellő vagy katonai dzseki, táska, netán műanyag pisztoly jár az adott gamekhez, addig elégedett, mert k**vára nem vágja hogy ez az egész nem erről kéne hogy szóljon. Szólhat(na), de ne a minőség rovására. Míg ezeket a tucat termékeket már csak divatból is venni fogják egyesek, addig a HC gamer egy-egy mélyrepülés idején mindig elfordul majd tőlük, maximum csalódottan legyint, letölti, kipróbálja, letörli. A casual nem. Ő nyomni fogja, a neten mások véleményét fikázza, őt megvette a vállalatok valamelyike, melyek egyre súlyosabban rátelepszenek a fejlesztői kreativitásra.
Míg a felsorolt címek mára mainstream casual játékok, addig a GTA-ra a következők voltak jellemzőek:
-A casual nem foglalkozik a történettel, nem is érti, nem is akarja érteni, a HC-nak sokat jelent mi bontakozik ki előtte a monitorán/képernyőjén.
-A casualt a grafika, a HC-t az élmény komplexitása vonzza.
-A casual elsiklik az újítások és új ötletek felett, számára az új GTA egy szebb, jobb (?), csillogóbb új márka, ami fényesen ragyog a polcán míg egyszer félig végig nem viszi... A HC minden újnak örül, de nem kerülte el a figyelmét a sorozat tartalmi megkopasztásra, ami az utóbbi években megfigyelhető a GTA-nál.
-A casual - főleg a tehetős apuka/anyuka - esetleg kipróbálja kicsiny gyerekével a gamet (mert hát minek is van ott az a 18-as karika kérem szépen?) - aztán kiborul a monitoron/tévében látott erőszakos képsoroktól, és perelni kezd. A HC nagyon jól tudja hogy ez csak egy játék, egy kreatív, humoros önkifejezési forma a fejlesztők részéről, amiről persze közben önmaga sem tudja eldönteni, hogy mennyire is kell ezt most komolyan venni. (Kb. ez adja a GTA-k varázsát is valahol.)
-A casual az másik oldalról, aki "poénból" még 10 beleölt óra után is örömét leli az ártatlan járókelők módszerek feldarabolásában egy láncfűrésszel, míg a HC már régen vállalkozik, virtuális bűnbirodalmat épít, vagy nyomja csak a sztorit. Előbbiek miatt mennek az iskolai lövöldözési perek egyfolytában a Rockstar háza táján...
-Legvégül egy paradoxon: a casual ez esetben gyakran csak letölti a játékot, míg ezt a sorozatot a HC, ha elégedett az infók, trailerek, tesztek, esetleg demók/kipróbálások után, szinte kivétel nélkül megvásárolja, hatalmas hasznot hozva ezzel a R* számlájára.
Véleményem szerint nagyszerű, hogy egyáltalán még létezik GTA, a sok pereskedés, cenzúra és minden egyéb ellenére, azonban látni kell, hogy jó magyar szóval élve az "el-casual-osodás" veszélye fenyegeti legintenzívebben a sorozatot, mert a sikerek után más fejlesztők már tuti butított tucat játékokat nyomnának. Az én észrevételem lényege szerintem az volt, hogy már mutatkoznak jelek afelé, hogy ez a változás be is fog szépen lassan következni, ha nem jön egy új, erősebb hardvergeneráció, és nem kapnak a fejlesztők szabadabb kezet a médiában, úgy biztos. Persze felmerülhet a kérdés, hogy egy, a GTA4/5 motorjával megfejelt GTA6-ot, a teljes San Andreas/Vice City/Liberty City szerepeltetésével (ami már tényleges áttörés, és rettenetes mértékű technológiai forradalom lenne) vajon mennyi időbe telne elkészíteni (10 év?) - azonban valamilyen irányba változnia kell a dolgoknak, különben a pénz fog diktálni a fejlesztőknek (és ez most általánosan véve is igaz) a kreativitás és az innovativitás helyett.
Voltak korszakok, mikor a fejlesztők még szívből dolgoztak, és bár nem feltétlenül az anyagi hasznot tartották munkájuk során szem előtt, végül mégis megkapták fáradozásaikért a jól megérdemelt jutalmukat. (By gamers, For gamer. -By Inteplay.)
Ami jó az jó, az a folyamat ami viszont mostanában megindult, az nem jó. Legalábbis szerintem.
amugy még valami: a blue ray hez most annyit tudok hozzátenni , hogy
BR olvasó 20 000
játék 15 000
új gép a TELJES SA bejárhatóságért 230 000
(föleg ha olyan moiton lóf*szt is akartok bele:D)
LED monitor 45 000
310 000 XDXDXD
vicc kategória
legalábbis az ÉN szüleim nem bírnák állni :D
az USA-ban rendszámra állam nevet nyomnak pl.: california
ha postázol vagy pontos helyet határozol meg etc hasonlók általában USA>*state/állam/megye/county*>város>kerület/házszám etc.
tehát butítva pl.:
ameróka>san andreas>los santos
inreallife.:
amerika>california>los angeles
szarkazmust félretéve, szerintem kicsit túlpörgitek ezt a kérdést. ha akkora terület lesz benne, mint amit a fejlesztő mond (és miért ne akkora lenne), az is bőven jó. ha visszaemlékeztek, hogy készült a 4, akkor ehhez is bődületes fejlesztési idő kell. (kimentek helyszínre, fotóztak mindent, tipikus embereket, ruhákat, arcokat, szövegeket figyeltek, viselkedési normákat, stb. és ezek valóban érezhetőek is a GTA4 világában.) szóval ha az eddigi alapossággal dolgoznak, akkor a világgal nem lesz baj.
a lehetőségeket meg lehet bővíteni, van fantáziájuk a fiúknak bőven. a SA-ban általam igen kedvelt tetoválás, hízás, gyúrás, fodrász stb vonal hiányzott a 4-ből, ebben visszahozhatnák. repülés sztem nem csak helikopter lesz, a mezgés repülőből ítélve... de én nem is találgatnék annyira, biztos vagyok benne, hogy feltétel nélkül fogom imádni minden hibájával együtt (még a GTA12-t is), szó nem lesz itt megúnásról, ezt a fajta véleményt mindenféle beszólás nélkül is csak rosszmájúságnak tudom titulálni. nagyon várom a megjelenést, ami a trailer minőségéből ítélve fél éven belül eljön. vagy nem. :)
A következő GTA viszont nagyon remélem, hogy Vice Cityben fog játszódni majdan! :)
http://kepfeltoltes.hu/111104/GTAV_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Most már csak be kell szereznem a megjelenésig egy paksi atomerőművet valamint egy komplett Nasa központot, hogy fusson is valamin:D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.