A Kotaku belsős forrásra hivatkozva állítja, hogy a PlayStation 3 utódjában már nem a Sony által kidolgozott Cell processzor fog dolgozni. Annak idején az egykori PlayStation-vezér, Ken Kutaragi még úgy gondolta, a Cell egy univerzális központi egység lesz, amit a Sony számos termékében fel lehet majd használni. Végül a komplikált CPU nem igazán terjedt el, és a fejlesztők sem szerették - főleg a konzol korai korszakában.
A mostani pletykák szerint a Sony a következő generációra teljesen dobja is a Cell architektúrát, s ahelyett, hogy továbbfejlesztené, az AMD-vel készítteti el a központi processzort és a grafikus vezérlőt is, ami lehetővé tenné, hogy az AMD egy integrált, Fusion chippel szerelje fel a PlayStation 4-et - aminek létezését vagy fejlesztését persze továbbra sem ismeri el a Sony.
Az egykori PlayStation-vezér, Ken Kutaragi agyából pattant ki annak idején, hogy a Sony egy (részben) saját fejlesztésű központi processzorral hajtsa meg az összes termékét, amibe processzor kell. Ez lett a végtelenül komplikált Cell, de a története véget is ér. Valószínűleg.
De félre ne érts, én imádom a mostani játékokat, és a Ps3-at is!
Csak sajnos, ha kijön a következő generáció, lehet nem lesz rá elég anyagi keretem,és muszáj leszek eladni a mostanit!
( amit egyáltalán nem szeretnél )
És ha már meg kell tennem, legalább a játékokat átmenthettem volna! : )
Persze tudom én is, hogy valószínű nem lesz kompatibilis. : (
Ez csak egy "álom" a részemről!
És a remény hal meg utoljára! : )
De ha ez jót tesz...., hát akkor majd örülhetünk!
Remélem azért a kompatibilitást azért valahogy majd megoldják?
Nagyon nem örülnék, ha az eddig verejtékesen összeszedett játékok mehetnének a "kukába"!
Persze, akkor is meg fogom majd venni az új gépet( ha a tesztek jók lesznek ) ,
ha nem így lesz!
Csak akkor kezdhetem az egészet előlről! : (
Viszont, ez előre vetití, hogy vagy cserélhető alkatrészek jönnek a """konzolokban""" idővel, vagy megint 1-2 év alatt lemaradnak ... Már csak az kellene, hogy legyen rajta Directx11 és \o/ whoooaaaa ! De szép világ elé nézünk. Konzoltalan konzolok, egységes platformok és Unreal4 mindenhol, ugyanúgy :)
Ami érthető ha arra alapozunk h pl ps2-böl 2009-ben adták el a legtöbbet valszeg a 3-al is így lesz .
Vajon tényleg szükség van a hat SPU-ra? Nem igazán, a játékokban nincs ennyi párhuzamosítható rész. Pl. a BF 3-ban az SPU-kat nem is a játéklogikához használták fel, hanem a fények számításához. Ezt az Xbox-on el tudták intézni a VGA-n. Nézz meg egy BF 3 Xbox-PS összehasonlító videót. Én nem látok nagy különbséget. Egyébként a számok is a PS 3-ra való fejlesztési nehézségeket támasztják alá, nézd meg hány olyan játék van ami kijött PC-re és Xbox 360-ra, és hány olyan, ami PC-re és PS 3-ra...
Szóval maradjunk csak annyiban, hogy a játékosoknak lehet hogy így kellemetlen lesz a visszafele kompatibilitás hiánya miatt, de egy jól bejáratott, gyakorlatban működő architektúrával a fejlesztők, és a játékosok is jobban járnak hosszútávon.
Itt nem arra gondolok, hogy felhívják egymást telefonon, és adatokat cserélnek!! :)
Hanem arra, hogy a sajtónak mindig engednek olyan fontos információkat megjelenni, hogy a "konkurens" cég tudjon róla!!
Az hogy a Sony nem saját fejlesztésű központi procit használ az meglepő, de lehet, hogy így olcsóbb és gyorsabb a konfig összeállítása mint elkezdeni tovább fejleszteni a CELL-t!!
De én nem aggódóm, ha lesz is PS4 úgyis kivárom amíg nem jön egy "javított"/nyomott árú slim verzió. Addig meg végére is jutok talán a PS3-as címeknek amiket kiszemeltem.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.