A Capcom nem a levegőbe beszél. A tavalyi év folyamán mind a bevétele, mind a nyeresége csökkent, viszont az online értékesítés útján bonyolított forgalma meredeken nőtt, miután az elmúlt időszakban gőzerővel fókuszált a közösségi platformok támogatására is. Christian Svensson, a cég alelnöke a GDC-n kifejtette: várakozásaik szerint 2017 lesz az az év, mikor az online és bolti eladások aránya megfordul az előbbi javára.
A Capcom úgy számol, hogy öt év múlva a bevételének több mint 50 százaléka folyik majd be online úton, a nyereségének pedig a masszív hányada származik majd az interneten keresztül eladott játékokből és kiegészítőkből - utóbbi egyébként "értékesebb" nyereség is, hiszen jelentősen kevesebb költséget emészt fel az online értékesítés, mint a hagyományos bolti terjesztés.
Svensson úgy gondolja, öt éven belül minden játék egyszerre jelenik meg a boltokban és a különböző online felületeken, a Sony már most is ezt a stratégiát követi: a PlayStation Vita egyértelműen ezen az úton halad, Európában pedig a PS3 esetében is megvalósul ez az elképzelés. Svensson szerint ez a tendencia elkerülhetetlen, a kérdés az, hogy mikor teljesül be egészen.
A bolti értékesítés sosem tűnik majd el természetesen, de a hangsúly értelemszerűen az online csatornák felé terelődik a kiadók részéről. Érdekes megállapítás a Capcomtól, hogy a jövőben a játékosok az online üzletekben intézik majd el a "tudatos", tervezett vásárlásaikat, a hagyományos játékboltok szerepe ilyen téren megváltozik, ezek inkább a hirtelen jött, impulzus vásárlásoknak adnak majd teret.
Tényleg ez lenne a jövő?
Természetesen megértem a másik oldalt is. :-)
Persze az is hozzájárul ehhez, hogy nincs netem a konzolhoz.
Mondjuk neten gyorsabb, és kényelmesebb lenne vásárolni!
De akkor is! : )
meg azt is bele kell kalkulálnom,hogy a dobozost el tudom adni
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.