A VG247 kapott információkat azzal kapcsolatban, hogy a PlayStation 4 teljesítménycéljait már 2 évvel ezelőtt belőtték, és hogy az utolsó pillanatokban még a Vita végleges hardverén is változtattak, hogy a kézikonzolt majd zökkenőmentesen lehessen használni a PS4 kontrollerének - beleértve az érintőképernyőt is, ahogy a Wii U esetében.
A meg nem erősített információk szerint a Sony is a 2013-as ünnepi szezonra időzíti a saját gépét, azonban teljesen biztos benne, hogy még a Microsoft előtt tudja megjelentetni a konzolt.
A hardverrel kapcsolatban sok újdonságot nem tudtunk meg, de ami valószínű, hogy a Sony végre le akar számolni a legendásan fejletlen és nehézkes saját fejlesztési környezetével, és közelíteni akarja azt a PC-hez és az Xboxhoz, így valószínűleg a következő PlayStation a DirectX API-t használja majd.
Ehhez kapcsolódik, amiről már korábban is beszámoltunk, hogy a különböző tudományos számításokhoz és egyéb felhasználásokhoz kiváló, de játékokra nem kifejezetten alkalmas Cell processzort nyugdíjazzák, a helyét pedig egy AMD CPU venné át.
Ezen a ponton ismét a Crytek kerül képbe, akinek a fejlesztői állítólag azon feltételezés mentén kezdték el a munkát, hogy a PS4-ben 24 magos (a jelenlegi 8 magos) Cell processzor dolgozik majd, így több ponton újra kellett indítaniuk a fejlesztéseket.
inkább egy 6-8 (esetleg 10-12) magos Power architektúra kellene ide teljesértékű magokkal (SMP) mivel fejlesztők főleg a Cell procira panaszkodtak inkább
Kár érte. =/
Nem akarom,hogy ezeket az izéket tegyék bele :O
Aztán meg be haljon a gép 2-3éven belül :(
Ps1-től kezdve azt szerettem benne,hogy lazán ki húz/húzott a konzol/kézikonzol 6-10 évet....
Az egy dolog, hogy PC-s hardverekből építkeznek, de a PC nem azért van "agyontemetve", mert rosszak lennének a hozzá kapható hardverek, hanem mert a játékok szempontjából nem ideális a platform - nem egységes a hardver, nem megfelelő oprendszer/kezelőfülelet, driveres, telepítéses, beállításos nyűgök, általában nem a nappaliban van, komoly warez problémák, stb, stb, szóval itt sosem a hardverek minőségéről volt szó a PC esetében.
És ahogy már írtam, az átlag amerikai (európai, japán, tökmindegy) madarat marhára nem érdekli, és nem is tud róla, hogy a PS-en, vagy akár az Xboxon DirectX API fut, vagy hogy ki gyártja a hardvert a dobozban.
Persze, az amerikai lehet előbb veszi meg az Xboxot, mert a hazai cég neve van rajta, mint ahogy a japán is a Sonyt, de azt nem a benne lévő hardver, vagy a rajta futó API miatt teszi :)
Ettől függetlenül ironikus, hogy az agyon temetett PC-k viszik előre és belőlük építkezik most már mindkét nagy "konzolgyártó" (még csak nem is azok :)...
Ironikus, hogy végső soron a két uralkodó konzol is immár "csak" egy "Razer-PC" :)
Nem vagyok biztos abban, hogy az amcsik akik pláne nemzeti lobogós alsógatyában járnak (kéz a kézben a japókkal akik szintén) nem végső nyereségként (míg a japók "ismételten" vesztesként) élik meg a dolgot. Ha az eladásokat nézem, mindkét nemzet presztízsként kezeli a vásárlást. Mi itt a kulturált, civilizált Európában (muhahah) leszarjuk, és megvesszük bármelyiket, amelyik szimpatikus, de ők nem (egy Sony feliratú BOX, DirectX-el ??? brrrrrr. :)...
Játékos és fejlesztő szempontjából tényleg jó dolog, hogy ha mindhárom (négy ? wii-U ?) platformon ugyanaz az API fut, látszólagosan ugyanolyan vason. Csak felvet egy alapvető kérdést... Tényleg szükség van 4 platformra, ha egyszer mindegyik ugyanazt tudja, csak picit erősebb / gyengébb HW van benne ?! Persze tudom, üzlet de azért roppant kíváncsi vagyok mi lesz ebből. Szerintem a végére az egyik megy és arra is mernék fogadni, hogy melyik kettő (és fél) marad... :D
Ez maximum minket, geeket foglalkoztat egy kicsit, érdekesség szempontjából, de akármi is lesz benne, úgyis meg fogjuk venni :)
Ha pedig mindez igaz, akkor a Sony végre talán jó úton indult el, és lehet, hogy előbb-utóbb még arról is leszokik, hogy magát szopassa meg újra és újra, mint a PS3 hardverrel, meg a Vitával.
2.) Gyanítom az teljes amerikai játékos társadalom a sony-n fog röhögni, hogy beállnak a sorba és csinálnak PS4 helyett egy XBOX-ot :)
3.) Még azt is megkockáztatom, hogy az eddigi japán lojalitás-t is kockára teszik egy ilyen lépéssel...
4.) A Videó feldolgozást leszámítva kb. 3-4 mag mindenre elég. Egy 24 magos processzor maximum szerverbe, de semmiképp nem "játék-pc-konzolba" (nem is tudom minek nevezzem ezeket a hibrid pc-ket :) való. A videót viszont külön GPU csinálja... ooops! :/
Hát mindenesetre nagyon kíváncsi leszek mi sül ki ebből !
11 - Ha CELL-t AMD-re cserélig szerintem biztosra vehető, hogy nincs visszafelé kompatibilitás. Aztán lehet, hogy kitalálnak, majd megint valami emulálást mint a PS3 esetén. (persze az se lepne meg, ha PSVitához hasonlóan némi extra pénzért PSN-ről máris megfelelően játszható lenne a már birtokolt játék)
Mert ha nem, (Sony eddig is b@szott a visszafele kompatibilitásra miért most kezdené el? ) akkor egész kis konzoltornyunk lesz, szobába épített hőerőmű.
Ami viszont érdekes, hogy megint a Crytek-esek voltak beszédes kedvükbe. Vagy nagyon tudnak valamit, vagy csak szeretnek pletykálkodni. Amúgy nem hinném, hogy a box visszafogja a fejlődésbe a pc-ket. viszont ha így is van, még akkoris 1 év van a megjelenésig(leg optimistábban nézve is) így egy darabig még nem lesz nagy grafikai változás. És ami még szintén érdekes, hogy a Crytek-nél a fejlesztéseket több ponton újra kellet indítaniuk. Vagyis már egy ideje fejlesztenek az új konzolokra. A két konzol nyitócímének egy Crysis 3-at azért meglesnék :D:D
Eddig az X360 korlátai visszafogták a fejlődést PC-s téren, így nincs nagy szükség HD7970re vagy GTX680-ra, de ha kijönnek az új konzolok, kíváncsi vagyok ez mennyit változik ez. Ugye régebben nem csak 10-20% eltérés volt egy VGA generációba volt, hanem akár 100% körüli fejlődés is volt. Kíváncsi vagyok visszatér-e ez a tendencia.
3: GK boltban kapható ez a bögre: http://shop.gamekapocs.hu/index.php?main_page=product_info&products_id=1302
És nem tudok tervekről, hogy a közeli jövőben új sorozat készülhet majd :(
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.