Friss részletek a No Man’s Skyról

  • Írta: zoenn
  • 2014. december 4.
  • Hír
Link másolása
Befutott a Game Informer előzetese a Hello Games nyitott világú felfedezős játékáról, a No Man’s Skyról. A játékosok célja az, hogy megtalálják a véletlenszerűen generált galaxis közepét. Ez körülbelül 40-100 órába telik.

Mint ismert, a No Man’s Skyban egy procedurálisan generált galaxist fedezhetünk fel. A Game Informer legfrissebb számának előzeteséből kiderült, hogy nem vakon bolyongunk az univerzumban, a cél az, hogy megtaláljuk a galaxis közepét.

A játék elején egy véletlenszerűen kiválasztott bolygón kezdünk, semmi másunk nincs, csupán egy alap űrhajónk. Ingame pénzt bányászattal, az ellenség megölésével és más cselekedetek után szerzünk. Pénzünket a bolygók kereskedelmi állomásain, vagy más űrállomásokon költhetjük el karakterünk, vagy a hajónk frissítéseire.

Ahogy egyre mélyebbre nyomulunk a galaxisban, a kihívás úgy növekedik. Amellett, hogy a planéták élővilága potenciális veszélyt jelent, néhány bolygót még robotok is őriznek, akik szíves örömest megtámadják a játékost, ha úgy ítélik meg, felborítják a természetes egyensúlyt. Magyarul, ha ész nélkül öljük a bennszülött vadvilágot, szembe kell néznünk retorzióval is.

A fő cél elérése nagyjából 40-100 órát vesz el az életünkből. A játékból a multi sem hiányozhat majd, a játékosok egymás ellen is harcolhatnak - akár még a hajónkat is elveszíthetjük, de a mentőkabinunkkal egy közeli bolygóra katapultálhatunk -, és kereskedhetnek is. Nem muszáj jófiúnak lennünk, kizsákmányolhatjuk a planétákat, ha szeretnénk.

A No Man’s Sky 2015 folyamán jelenik meg PC-re és PS4-re. A hétvégi PlayStation Experience-en még többet láthatunk a Hello Games alkotásából.

19.
19.
simon 555
#13: Szerintem alap, hogy nem lesz olyan mint a valóság.
A valóságban alapból lehetetlen lenne egy űrcsatát kivitelezni :) Meg úgy repkedni mint az ilyen játékokban.
De egyébként a legutóbbi gameplay óta már nem egyszer mondta Sean, hogy az a gameplay nem teljesen mérvadó mert azóta rengeteget változtattak már a játékon. Lehet ezen is változtattak amit írtál.
18.
18.
simon 555
#12: Ilyet sosem mondtak. Egy galaxis nem lehet végtelen.
Az igaz, hogy kicsúszott a "végtelen" szó a fejlesztők száján, de azért használták azt a szót mert olyan felfoghatatlanul nagy lesz, hogy egy embernek az végtelen, mert sosem fogod látni az egészet. Alul az egyik kommentemben írtam, hogy mennyi bolygó lesz benne.
17.
17.
vnm51
#16: *pontosabban az is LOD, de az akkor a közelinek, és nem a teljes objektumnak, utóbbi lenne öles bráner.
16.
16.
vnm51
#15: Mivel elég sokat moddoltam pontosan tudom mit jelent, ez ért írtam a problémát.
A betöltés azonban már nem LOD, ez a lényeg, különben az nagy meló lenne (ebben az esetben).
15.
15.
Ecneb
#14: Amit írtál az egyszerű: LoD keress rá.
14.
14.
vnm51
#13: "Senki se higgye el hogy olyan lesz mint a valosag Mikor le vagy fel szallunk a bolygora pillanatok alatt a foldfelszint latjuk mihelyst megkozelitjuk a bolygo szelet."

Ez eddig egy játéksorozatnak sikerült, a neve Elite, de az új sem fogja már ezt tartalmazni (mind hardver mind programozási okokból húzós, utóbbi szerintem b@szottt nagy meló lenne). Valószínűleg úgy lesz, hogyha elérünk egy bizonyos közelséget a bolygóhoz, egyszerűen betölti a közeli térképet, ha más nem legalább az illúzió megmarad. Nekem mondjuk különösebben nem jelent ez gondot.

"Meg ha mar beleoltunk 50orat nagyon monoton lesz."

Kötve hiszem. A játékstílust kedvelőknek több ezer óra lesz. Ennyi erővel minden lövöldözős játék is monoton lenne a második pályától, mivel ugyanazt kell csinálni.
Aki játszott pl. a Frontier-rel az tudja mire gondolok. Ott is az volt, hogy 100 élet is kevés lett volna, hogy a galaxis összes csillagrendszerét felfedezd, de mégis arra törekedett az ember, hogy mindet felfedezze, pedig tudta, hogy esélytelen.
Amúgy szerintem annó az a játék túl hamar jött ki és túl magasra tette a lécet.

Nekem is város ez a cucc, remélem megüti majd a lécet.

13.
13.
Dízel
Volt egy trailer ahol urhajoval volt prezentalva a jatekmenet. Senki se higgye el hogy olyan lesz mint a valosag. Mikor le vagy fel szallunk a bolygora pillanatok alatt a foldfelszint latjuk mihelyst megkozelitjuk a bolygo szelet. Ilyen nezopontbol a galaxis meretei is zsugorodni fog. Meg ha mar beleoltunk 50orat nagyon monoton lesz. Sok bolygon ismetlodnek az elemek targyak es fajok. En is nagyon varom mert oriasi potencial van benne, de nem hinnem hogy megvaltja a vilagot, tul sokat akar mint a starcitizen.
12.
12.
Kraudo
Hát én ezt nem így képzeltem el az eddigi infók alapján.. Nem úgy volt h egy végtelen folyamatosan random generált galaxis? Nekem ez így eléggé hatarok közé van szorítva.
11.
11.
simon 555
#9: Most olvastam egy kicsit bővebben egy másik oldalon.
Lesznek bolygók a játékban ahol lesznek ősi templomok, ahol találhatóak majd portálok amik közelebb juttatnak a galaxis közepéhez. Ezeket kihasználva már elfogadható a 40-100 óra. Én nem fogom ezeket használni :D
10.
10.
Ecneb
#6: Januári előzetesről tudok én is, de majd elválik. Viszont, a számokkal kapcsolatban egyet értek, szerintem 400 és 1000, az már reálisabbnak tűnik egy ekkora játékban.
Az, hogy ezt mondják a fejlesztők most és mi fog megjelenés után reálisan a játékban szerepelni megint más, még mindig kételkedek abban, hogy ne futnék össze mással, persze gyakrabban mint ahogy te írtad, de nem vitatkozni akarok, meg valósat akkor tudok meg, amint kijött a játék, addig csak találgatok és feltételezek.
9.
9.
Naridar
A Spore-ban el lehetett jutni 4 óra alatt a galaxis közepére ha az ember rohant (de van 2 óra 30 perces speedrun is youtube-on és mennyi csillagrendszer volt így is! pláne hogy nem gömb alakú volt a galaxis hanem lapított és csak néhány vékony karja volt, ha gömb lett volna, elfért volna kb. háromszor-négyszer annyi csillag). Ha itt a 40 óra a minimum negyedakkora tempóban (mert mondjuk az utazás több időt vesz el), akkor 2.5x akkora távolságra lehet számítani, ami viszont egy egyszerűsítve gömb alakú galaxisnál 2.5 a harmadikon vagyis kb. 16x akkora teret jelent.

A spore-ban volt kb. 500'000 csillag, ha ebben 16x akkora tér lesz ideálisan gömb alakban (mondjuk 4x annyi csillagot jelentve mint egy spirálgalaxis), csillagonként átlag 4 bolygóval, akkor az kb. 128 millió bolygó. Én elégedett lennék ennyivel :)

Amúgy írták valahol hogy nem lesz benne egyjátékos rész? Én mindenesetre megvárom a PC-s verziót.
8.
8.
simon 555
#4: Gondolom lesz majd üzemanyag, fejleszteni kell a hajót meg hasonlók.
7.
7.
simon 555
#5: Plusz mindenkinek meg lesz a saját külön bolygója a galaxis szélén. Senki nem lesz ott. Azzal el is veszne a felfedezés, mert épp azt akarják megcsinálni a fejlesztők, hogy felfedezhess olyan bolygókat ahol még senki más nem járt előtted.
Na de majd a TGA-n vagy a PS Experiencen remélhetőleg többet megtudunk. Esetleg gameplayt is láthatunk majd. Állítólag sokat változott a játék, remélem a jó irányba.
6.
6.
simon 555
#5: Nem tudom tisztában vagy e vele mennyi bolygó lesz a játékban?
18,446,744,073,709,551,616 bolygó lesz.
Ez a fejlesztőktől jön.
Arról meg már ne is beszéljünk, hogy a bolygók valós, bolygó méretűek lesznek, ezért ha 20 ember van ugyan azon a bolygón, még akkor sem találnátok meg egymást könnyen. Már csak a puszta számok végett is elképzelhetetlen, hogy 3 millió játékossal(akik nem fognak egyszerre játszani soha) összefuss valakivel.
Ezt a 40-100 órát úgy tudom elképzelni, hogy mész egyik bolygóról a másikra felfedezés nélkül. Vagy pedig elírták. Vagy ami még lehet, hogy megváltoztatták a játékot, remélem nem ez a helyzet.
Amúgy nem úgy volt, hogy a Januári lapban lesz az előzetes?
5.
5.
Ecneb
#3: Nagyon egyszerűen el lehet jutni 40 és 100 óra alatt, úgy, hogy nem lesz akkora, mint ahogy azt sokan elképzelik. Az meg, hogy anto MMo-nak nevezted, nem is értem, szerinted ha 3 millán elkezdenek vele játszani (és itt számításba veszed, hogy mennyi idő a közepére eljutni), akkor bőven előfordulhat, hogy már a generált kezdő bolygón 20 ember fogja nézni a másikat.
4.
4.
A Pulyka
#3: Pont ezt akartam írni én is :D Ha az a cél, hogy elérjuk a galaxis kozepét, akkor minek kell leszállni kulonféle bolygokon? Hisz ezzel csak idot pocsékolnék.Igy az egész online versengésnek nem lesz sok értelme. En viszont szintén nem fogok elindulni a galaxis kozepe felé :D
3.
3.
simon 555
Nekem jobban tetszett amikor még úgy beszélt róla Sean, hogy ez egy anti MMO lesz, mert bár a játékosok egy világban lesznek, olyan nagy lesz, hogy kicsi lesz az esélye egy találkának. Gondolom túl nagy volt a nyomás egy online résznek...
Mind1, jó lesz ez így is ha a multiplayer az egy külön játékmód lesz.
A 40-100 óra meg elég tág :D De ha tényleg akkora a játék mint mondják akkor valahogy kevésnek tartom. Ennyi idő alatt, hogy érhetnénk el a galaxis széléről a közepét? Főleg, hogy ha még fel is akarunk fedezni út közben. Én szerintem el sem fogok indulni a közepe felé először.
2.
2.
macilaci40
Nagyon jól hangzik ha nem lennék XBOX ONE-s akkor tuti PS4-t vennék :D
1.
1.
giga321
Na ez egyre jobban tetszik.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...