A Sony pont egy éve leplezte le a VR-szemüvegét, a Project Morpheust. A vállalat elmondása szerint azóta sokat változott a technológia, de nagyobb lett az elvárás is, lévén több cég is előállt a saját megoldásával.
A cég mérnökei nem unatkoztak a színfalak mögött, a legújabb prototípus már csaknem a végleges állapotokat tükrözi. Ennek megfelelően az új verziót OLED képernyővel szerelték, amely 1920xRGBx1080-as felbontásra képes, minden képpont vörös, zöld és képksub-pixelből áll.
Talán a legfontosabb változás, hogy a Project Morpheus immáron 120 Hz-es képfrissítéssel bír. A Sony Worldwide Studios elnöke, Shuhei Yoshida szerint a 120 képkocka per másodperces sebesség a legideálisabb a VR-játékokhoz.
Ennek megfelelően a PlayStation 4-et is felkészítették a 120 Hz-es játékok futtatására, noha az ezzel kapcsolatos részletek jelenleg még nem ismertek. A konzol rendelkezik egy olyan szoftveres funkcióval, amely a 60 fps-sel futó játékokat 120 fps-esre alakítja át.
A késleltetést sikerült a felére redukálnia a Sonynak, így a VR-szemüveg esetében az 18 ezredmásodperces. Az 5,7 hüvelykes kijelző mintegy 100 fokos látómezővel rendelkezik. A kütyüt immáron kilenc tracking LED-del látták el, amely hárommal több, mint az előző prototípusnál.
A Project Morpheus 2016 első felében landol a boltokban. Az ára még nem ismert.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.