Norbiii

Norbiii

34/F
Moderátor
üzenetet írok neki

Prince of Persia élménybeszámoló, teszt

Link másolása
Rövid teszt

Szép napot!

A Castlevania X Dracula után, most gyermekkorom legnehezebb játéka következik.

Prince of Persia: (SNES)

Aki elkezdi a játékot annak már a legelején egy valami nagyon furcsa lehet, és ez pedig a karakter mozgása, ami finoman fogalmazva sem szokványos, sőt sokszor igen zavaró is tud lenni, de egy kis idő után megszokható. A Prince of Persia a kihívások játéka: Nehéz, és sokat kell rajta gondolkodni, méghozzá olyannyira, hogy néhány esetben már-már el is túlozták. Az még oké, hogy gondolkodjon, törje a fejét egy gamer, ezáltal az is oké, hogy rejtett helyeket kell keresnie, és még az is oké, hogy sokat kell töprengeni azon, hogy megtaláljuk a megoldást, ezzel semmi baj nincs, de jelen esetben volt, hogy olyan eszméletlen helyen voltak a megoldások, ahol talán az ember eszébe sem jutna, hogy igen mondjuk oda kell ugrani, és ami még ennél is rizikósabb, hogy ha mégis megtetted és hibáztál, utána elvesztetted az életed, és az egész pályát kezdheted előről, és így tovább...! Ha itt nem nyomok mentéseket, lehet végem. xd

A lényegről azért mégiscsak szót kéne ejtenem, ez pedig, hogy az egész küzdelem egy leányzó megmentéséért megy, akit fogságban tartanak, és csupán két óránk van, hogy megmentsük. A játékidő ettől függetlenül korrektnek mondható, normál esetben több órácskát kell áldoznunk a játékra, 2 óra alatt csak akkor vihető át, ha nagyon iparkodunk, és keveset hibázunk, ami azért nem egyszerű. A főgonosz egyébként mindent elkövet, hogy megnehezítse a dolgunkat, és el kell ismerni, hogy egészen ügyes kis harcosokat állított az utunkba. Ezekből a harcosokból, akiket egyébként egy jó kis kardpárbajban kell legyőznünk, több féle van: vannak, akiket könnyebben, vannak, akiket kicsit nehezebben lehet legyőzni, ez függhet az adott karakter életétől, és erősségétől is. Hogy nehezen legyőzhetőek legyünk és, hogy hoszabb életünk legyen, érdemes úgymond varázsitalokat keresgélni és azokat meginni, mert ezáltal több életünk lehet.

Fentebb szó volt a hibákról, mert ebben a játékban ugye elég könnyű egyet, sőt többet is bakizni, ezáltal értelemszerűen a pályák is eléggé nehezek. Elég egy rossz ugrás, egy rossz lépés és végünk (ugye a karakter is furcsán mozog). Sokszor a talaj is okozhat kellemetlen meglepetéseket, de akadályok nélkül is előfordulhat, hogy ahová mondjuk ugrani szeretnénk, az nem éppen a legjobb, és legkönnyebb helyen van. Erre azért is kell odafigyelnünk, mert sok játékkal ellentétben, itt mindig csak egy adott teret látunk, hiába megyünk előre, a következő térbe csak akkor látunk át, ha átérünk. Egyszerű példa: Nem látjuk a másik oldalt, de ugranunk kell a semmibe. Nos itt előfordulhat, hogy kicsit többet ugrunk és leesünk, de az is, hogy mikor átugrunk egyből egy harcos fogad minket, és ha nem kapcsolunk időben, akkor leszúr minket.

Annyit még érdekesség képpen ell kell mondjak, hogy ez a nagyszerű alkotás nagy hangsúlyt fektett a kapukra, és annak nyitogatására. Mindig arra kell törekednünk, hogy megtaláljuk az adott kapu nyitásának a lehetőségét, hogy tovább tudjunk haladni. Valamelyiket egész könnyedén ki lehet nyitni, viszont sok olyan kapu van, ahol mindent fel kell forgatni ahhoz, hogy megtaláljuk a nyitásának a megoldását.

A grafikáról csupán annyit, hogy eléggé átlagos. Nem tartozik a legszebb SNES játékok közé, de azért nem is annyira rossz, tehát átlagos. A zenék meg illenek a játék harcias, és komor hangulatához, igazi Persia feeling. :)

Összegzés:

A Prince of Persia az egyik legjobb Super Nintendo game. Aki nehézségre, kihívásra vágyik, annak csak ajánlani tudom, szerintem nem fogja megbánni!

8/10.

A rövid teszt végetért, azonban hamarosan jövök egy másik játékkal. Köszönöm a figyelmet, további szép napot kívánok! :)

16.
16.
Norbiii
#15: Hát ja, de szerintem jóval több idő. :)
15.
15.
DON GONDOCS
#13: Amit itt leírtál már egy 3-4 hónapos elfoglaltság.
14.
14.
Norbiii
#12: Köszi daenath!

Hát igen, mostanság ez a trend sajnos, de azért ha nem is annyit mint régen, de találni még ilyesmit most is.

Yanez: Ezeket lehet átnézem köszi.
13.
13.
Yanez
#12: Hát nem csak azokat. Pl: Hotline Miami, Trine, Limbo, Valiant Hearts, Journey, Stick it to the Man, Papo & Yo, The Swapper, CounterSpy, Rayman, Rogue Legends, Apotheon, Giana Sisters, Steamworld Dig, FEZ, Puppeteer, Dust: An Elysian Tail, Spelunky, Velocity, Joe Danger, Pixeljunk, Dragon's Crown, Mutant Mudds, Mercenary Kings, Thomas Was Alone, Lone Survivor, Outland, Hard Corps... izé ezek csak most hirtelen bekattantak, úgyhogy plusz sok-sok más!
12.
12.
daenath
Nekem meg mai nap is megvan, csak japan verzioban :D Jo kis jatek ez, kar hogy manapsag csak az ultrarealistichypermegasupergraphic jatekokat csinaljak.
11.
11.
Norbiii
#10: Szeretem a kihívásokat, szerintem idővel kitolom, csal most elég volt a Prince of Persia, de felcsigáztál azért....:)

Az elsőre is-is. Vannak játékok, amik alapból nem voltak nehezek, csak max nem voltunk olyan tapasztaltak, de biztosan voltak nehezek is. Ha egy mai gamernek, egy adott mai játék nehéz, és mondjuk tapasztalt, akkor valószínűleg nem ő a bénus, hanem tényleg nehéz a játék. Szóval is-is, de egy biztos: Sok olyan játék, ami 15.20 éve nem ment, azt most simán átviszem, szóval van valami abban amit írsz...:)
10.
10.
#9: Ezt a megfogalmazást már én sem tudom kifogásolni. :)

Én a LotR: The Fellowship of the Ring-et vettem elő egy hete, amiben hiába akadtam el állandóan még úgy 12 éve (a balrogon sosem jutottam túl), most röhögve végigjátszottam. Furcsa belegondolni, hogy szalad az idő.. és mi is fejlődünk közben. Ilyenkor elgondolkodom mindig, talán mégse annyira egyszerűek a mai játékok, csak mi lettünk tapasztaltabbak. De akkor a régiek sem voltak nehezek, csak mi bénák? :D

Ami azt illeti, nem mondanám, hogy jobban vagy többet szívatnak ezzel az ugrálással. Viszont helyette esetenként a továbbjutáshoz olyan dolgokat kell tenned, amire egyszerűen soha nem gondolnál, teljesen ki kell fordulnod magadból. Sőt, van egy konkrét pont, ahol lehetetlen továbbmenni, és nem is fogsz. Csak amikor már a faszod tele lesz az egésszel, esetleg vered az asztalt és szikrázik a szemed. Tudom, ezt most így nagyon nem érted, de majd ott élesben hirtelen minden világos lesz. Egyébként majd ha végigvitted, gyere vissza és olvasd el újra ezt a bekezdést. :D Sok szerencsét előre is. :)
9.
9.
Norbiii
#8: Köszönöm a hozzászólásod!

Egyébként igazad van, biztosan volt nehezebb játék, max így hirtelen nem emlékszem rá. Egyébként gyermekkorom legnehezebb játéka, inkább ez a pontos megfogalmazás! Javítom, és köszönöm.

Abban is igazad van, miszerint évek elteltével könnyebb. Gyermekkoromban nem is tudtam a Prince of Persiát átvinni, most meg azért átvittem, és azért jóval könnyebben, bár ez így is nehéz volt. És sok más olyan játékot simán átviszek, vagy simábban, amit régebben nehezebben tudtam.

A második résznek most nem tervezek nekifutni, de jönni fog. A folytatásban rosszabb lesz??? Jaj nekem....XD
8.
8.
Azért ez a legnehezebb játék kijelentés túlzás szerintem. Az ősidőkben még én is megszenvedtem vele, de 1-2 éve elővettem, és meglepett, mennyivel egyszerűbb volt haladni, mint anno. Hozzáteszem ez PC-n volt. SNES verzióról eddig nem is hallottam, de az itteni képek és gyors youtube alapján látom, hogy a látványt és a zenét is felturbózták, így nem tartom elképzelhetetlennek, hogy nehezítettek is rajta. (De ugyanakkor valószínűnek se. :P) A mozgás amúgy tényleg szokatlan lehet elsőre, a karakternek lendülete van, de ahogy mondtad, megszokható.

Jöhet az írás a második részről. :) Ha már az nem tetszett, ahogy itt szopattak azzal, hogy nem látod hova ugrasz, rossz hírem van: a folytatásban rosszabb is lesz. És máshogy is fognak szopatni. :D
7.
7.
Norbiii
#6: Bocs! Ha ez igaz, akkor jövök neked egy sörrel, és egy kis ajándékkal:

http://elitefon.ru/pic/201211/1600x900/elitefon.ru-11863.jpg

:)

6.
6.
drat576
#3: Csak vicceltem, nem kell mindent olyan komolyan venni :)
3.
3.
Norbiii
#2: Kedves drat576!

A GK történelmében számtalan retro játékról keletkezett már poszt (teszt, beszámoló és egyéb) szerintem ezzel semmi gond nincsen. Lehet figyelmetlen voltam, de más retró jellegű posztnál, nem nagyon láttam, hogy így megnyilvánultál volna, mert ennek a hozzászólásodnak sok értelme nem volt, a rosszindulatú megjegyzésen kívül.

Akkor mi is a gond? A teszt szó? Az élménybeszámoló az jó, a teszt szó már nem? Semmi gond legyen élménybeszámoló, mert remélem nem vitatod, hogy számtalan retró írás született már eddig a GK-n. :)
2.
2.
drat576
Az elsők közt tesztelve (y) ^^
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...