Sitting Ducks, Garfield 2, Ratatouille, Wall-E. A francia Asobo csapat srácait eddig nem lehetett komolyan venni, a Codemasters azonban adott nekik egy esélyt. A rájuk bízott feladat nem más volt, mint egy olyan offroad autóverseny megalkotása, mely méltó ellenfele lehet a Playstation 3 exkluzív Motorstormnak. De vajon sikerült-e bizonyítani? Hamarosan kiderül!
Képzelj el egy kerek 14000 négyzetkilométeren elterülő, szabadon bejárható, globális felmelegedés, és természeti katasztrófák sújtotta világot. A vidéken igazi Mad Max hangulat uralkodik, mindenhol felborult és kiégett autóroncsokat látni, a FUEL versenyzői pedig összedőlt házak között, sivár prérin, erdőtűz sújtotta hegyvidéken, és kietlen sivatagban küzdenek meg egymással, sokszor olyan körülmények között, ami elől normális, épeszű ember fejvesztve menekülne. Tornádó, homokvihar, hurrikán, hirtelen feltámadó orkán erejű szél, mindent szétverő zivatar, jégeső, és még sorolhatnám, az environmentális hatások ezúttal senkinek sem kegyelmeznek.
Összesen 72 futam és 190 challenge kihívás vár ránk ebben a földi pokolban, az egyes összecsapások között pedig amolyan kikapcsolódásképpen lehetőség nyílik egy kis szabad kóborlásra is. Ilyenkor élvezhetjük a szabadságot és a kilátást, de vannak felfedezhető bónusz cuccok is, a hangsúly viszont értelemszerűen a menüből is egyenként elérhető karrier versenyeken van.
A játék képzeletbeli világa 19 kerületre lett osztva, az egyes új részeket pedig a karrierben nyerhető csillagokkal lehet elérhetővé tenni. A végigjátszás során 74 különböző verda volánja mögé pattanhatunk, van crossmotor, quad, buggy, izomautó, terepjáró, de még kamion is, a Motorstormmal ellentétben itt azonban nincsenek mixelt versenyek, egyszerre csak egy kategória állhat rajthoz. Egy-egy csoportban többféle modell is megtalálható, eltérő tulajdonságokkal, a válogatásnál a legfontosabb tényező azonban, hogy betonúton, avagy offroad zajlik-e a soron következő verseny. Előfordult már velem, hogy aszfaltra teremtett motorral indultam el, aztán csak úgy pislogtam, mikor az első sáros emelkedőn fel kellett volna menni.
A futamoknak három nehézségi szintje van, és egyenként nagyjából 3-5 perc alatt teljesíthetőek is. A legjellemzőbb a checkpointos verseny, ahol különböző távokon ellenőrzőpontok vannak felállítva, a célba pedig csak ezeken keresztül lehet bejutni. Akad még körverseny is, az én kedvencem viszont a raid, ahol nincsenek kijelölve utak, bárhogy el lehet jutni a célba, ha kedvünk tartja, akkor akár nyíl egyenesen is átvághatunk a vadonon, a döntés rajtunk áll.
A látvány teljesen korrekt, a járművek kellőképpen kidolgozottak, és még koszosodnak is, a pálya jól berendezett, dús növényzettel rendelkezik, egyes hegycsúcsokról pedig olyan panoráma tárul az ember elé, hogy tovább se akar menni a versenyben. A grafikára még ráférne egy kis elsimítás, de amúgy rendben van, az időjárás effektek nagyon kemények, és a fényekkel sincsen gond. A kinézetben engem egyedül a motion blur zavart, amikor a gép őrült maszatolásba kezd nagy sebességnél, azt valahogy sosem csíptem egy játékban sem.
A hangulatra és a kinézetre nem lehet tehát panasz, mi az ami miatt mégis bukás lett a FUEL? Az, hogy élvezhetetlen az egész. Sztori mód nincs, csak megyünk és versenyzünk sorra, azt se tudjuk kik vagyunk, vagy milyen évet írunk. De még el is tekintenék ezektől, ha a verseny ne lenne teljes szívatás. A járművek lomhák és nehezen irányíthatóak, állandóan csúszkálunk, az ellenfelek pedig annyira buták, hogy néha képesek tömegesen telibe találni egy több száz méterrel korábban kiszúrható, úton keresztbe fordult kamiont.
A vezetési élményt tovább rontja, hogy a fákat nem lehet kidönteni, még a legkisebb cserje is olyan, akár a vasbeton, sőt a bokrokon se lehet átmenni, így pedig értelmét veszti az offroad, mint fogalom. A lényeg az lenne, hogy olyan brutális gépállatokat irányítsunk, amik nem ijednek meg egy kis tereptől, erre vesződhetünk a kavicsok és a palánták kerülgetésével, hát köszönjük. A fizika is botrányos, egy-egy ugrató után nem hogy száguldanánk tovább, földre érkezéskor odavágódunk a talajhoz, 100-ról 30-ra lassulva egy pillanat alatt. És még ezt akarták a Motorstorm ellen küldeni?
A kijelölt úton haladva a játékost kevésbé részesíti orális frusztrációban a FUEL, pont ezért is, szerintem összességében kevésbé szar, mint ahogy azt sokan mondják, de komoly pontot nem érdemel még az ütős időjárási hatások miatt se. Az csak egy kis plusz lett volna, egyfajta adalék, ami kiemelné a játékot a középmezőnyből, a fent felsorolt borzalmak miatt azonban egyedül kevés, hogy megmentse a címet. A fejlesztők maradhattak volna inkább a terepjáró szimulátornak indult, de 2006-ban végül a FUEL miatt leállított Grand Raid Offroadnál, a DiRT 2-re várva most az nagyon jól jönne!
Összesen 72 futam és 190 challenge kihívás vár ránk ebben a földi pokolban, az egyes összecsapások között pedig amolyan kikapcsolódásképpen lehetőség nyílik egy kis szabad kóborlásra is. Ilyenkor élvezhetjük a szabadságot és a kilátást, de vannak felfedezhető bónusz cuccok is, a hangsúly viszont értelemszerűen a menüből is egyenként elérhető karrier versenyeken van.
A játék képzeletbeli világa 19 kerületre lett osztva, az egyes új részeket pedig a karrierben nyerhető csillagokkal lehet elérhetővé tenni. A végigjátszás során 74 különböző verda volánja mögé pattanhatunk, van crossmotor, quad, buggy, izomautó, terepjáró, de még kamion is, a Motorstormmal ellentétben itt azonban nincsenek mixelt versenyek, egyszerre csak egy kategória állhat rajthoz. Egy-egy csoportban többféle modell is megtalálható, eltérő tulajdonságokkal, a válogatásnál a legfontosabb tényező azonban, hogy betonúton, avagy offroad zajlik-e a soron következő verseny. Előfordult már velem, hogy aszfaltra teremtett motorral indultam el, aztán csak úgy pislogtam, mikor az első sáros emelkedőn fel kellett volna menni.
A futamoknak három nehézségi szintje van, és egyenként nagyjából 3-5 perc alatt teljesíthetőek is. A legjellemzőbb a checkpointos verseny, ahol különböző távokon ellenőrzőpontok vannak felállítva, a célba pedig csak ezeken keresztül lehet bejutni. Akad még körverseny is, az én kedvencem viszont a raid, ahol nincsenek kijelölve utak, bárhogy el lehet jutni a célba, ha kedvünk tartja, akkor akár nyíl egyenesen is átvághatunk a vadonon, a döntés rajtunk áll.
A látvány teljesen korrekt, a járművek kellőképpen kidolgozottak, és még koszosodnak is, a pálya jól berendezett, dús növényzettel rendelkezik, egyes hegycsúcsokról pedig olyan panoráma tárul az ember elé, hogy tovább se akar menni a versenyben. A grafikára még ráférne egy kis elsimítás, de amúgy rendben van, az időjárás effektek nagyon kemények, és a fényekkel sincsen gond. A kinézetben engem egyedül a motion blur zavart, amikor a gép őrült maszatolásba kezd nagy sebességnél, azt valahogy sosem csíptem egy játékban sem.
A hangulatra és a kinézetre nem lehet tehát panasz, mi az ami miatt mégis bukás lett a FUEL? Az, hogy élvezhetetlen az egész. Sztori mód nincs, csak megyünk és versenyzünk sorra, azt se tudjuk kik vagyunk, vagy milyen évet írunk. De még el is tekintenék ezektől, ha a verseny ne lenne teljes szívatás. A járművek lomhák és nehezen irányíthatóak, állandóan csúszkálunk, az ellenfelek pedig annyira buták, hogy néha képesek tömegesen telibe találni egy több száz méterrel korábban kiszúrható, úton keresztbe fordult kamiont.
A vezetési élményt tovább rontja, hogy a fákat nem lehet kidönteni, még a legkisebb cserje is olyan, akár a vasbeton, sőt a bokrokon se lehet átmenni, így pedig értelmét veszti az offroad, mint fogalom. A lényeg az lenne, hogy olyan brutális gépállatokat irányítsunk, amik nem ijednek meg egy kis tereptől, erre vesződhetünk a kavicsok és a palánták kerülgetésével, hát köszönjük. A fizika is botrányos, egy-egy ugrató után nem hogy száguldanánk tovább, földre érkezéskor odavágódunk a talajhoz, 100-ról 30-ra lassulva egy pillanat alatt. És még ezt akarták a Motorstorm ellen küldeni?
A kijelölt úton haladva a játékost kevésbé részesíti orális frusztrációban a FUEL, pont ezért is, szerintem összességében kevésbé szar, mint ahogy azt sokan mondják, de komoly pontot nem érdemel még az ütős időjárási hatások miatt se. Az csak egy kis plusz lett volna, egyfajta adalék, ami kiemelné a játékot a középmezőnyből, a fent felsorolt borzalmak miatt azonban egyedül kevés, hogy megmentse a címet. A fejlesztők maradhattak volna inkább a terepjáró szimulátornak indult, de 2006-ban végül a FUEL miatt leállított Grand Raid Offroadnál, a DiRT 2-re várva most az nagyon jól jönne!
A bokrokon meg at lehet menni,azokon a fakon nem lehet atmenni amik nagyobbak mint az auto (magassagban),en cross motorokkal jarok csak es mindig egyenesen az erdokon,hegyeken keresztul mejek.
Megeri kiprobalni nagyon jo jatek,az ember ha leveszi a jatek zenejet es halgassa a kedvenc mixeit annak egy olyan szabadsag elmenyben lessz resze amit semmi nem potol.
Kedvenc mixeid,freeride,tobb nem is kell,talan kaja es pia melle.
A versenyek meg nagyon konnyuek,ugy lehet csalni hogy en 3-4 km-el is levagom a versenyeket amelyiken lehet es mindig egyenesen a chekpoint fele megyek ha nem full road a jarmu.Ilyen csalos jatek nincs meg,20km tavot megcsinaltam ugy hogy 12 mentem le belole es en nyertem,minek kanyarodni ha egyenesen is lehet menni... 8/10 siman nalam
mert én eddig nem akadtam el 1 bokorban sem....
Aki teheti, inkább játsszon Pure-al, vagy Burnout-al, vagy maradjon a MotorStormnál.
Jogos:D
A pontozasrol: ha egy offroad versenyben nem lehet rendesen offroadolni, mert mindenbe beleakadsz, az auto meg kilinccsel elore kozlekedik, akkor az ugy el van baszva, ahogy van :)
amúgy pontozásról még: akár egy igen durva hiba is sokat ronthat valaminek az értékén...itt játékok szempontjából több durva hibát is írtál...pl. nem egy filmmel voltam úgy hogy ha nem lett volna "az a plusz ötperces jelenet" akkor húdejó...aztán lett...és bumm, ment a süllyesztőbe.a jót könnyen el lehet cseszni. nem valami összefüggő hozzászólás de a lényeg kivehető:D
egy az uccsó előtti szakaszban:
"...gépállatokat irányítsunk, amik MEG ijednek meg egy kis..."
egy pedig az uccsóban:
"...pont ezért is, szerintem összességében szerintem kevésbé szar..."
16: Igen! A -2-3 pont meg kicsit kevésnek tűnik annak fényében, ha elolvastad a cikket. :) Még az értékelésen is látszik, hogy negatívumokból kicsit sokkal több van...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.