Nehéz a ninják élete. Annak ellenére, hogy javarészt a civilizációtól eldugott gyönyörű kis falvakban laknak, valahogy mindig akad valami csúnya gonosz kósza démon aki békés életükre tör.
Egy ninját minden esetben végtelenül gyönyörű, giga keblekkel megáldott nők veszik körül, akik egytől egyig kegyeiért epekednek. Szabadidejükben Dead or Alive bajnokságokra járnak, de igazából csak edzésképpen, hogy formában maradjanak. Mert a ninja legfőbb feladata nem más, mint a végtelen mennyiségű szeletelés. Ryu Hayabusa arra szentelte az életét, hogy a ninják között a legjobb legyen. Nehéz az élete… de ő ezt a munkát választotta magának…
Kevesen tudják, hogy a Ninja Gaiden név egészen a hős NES (Nintendo Entertainment System) konzolos időszakig vezethető vissza. Az első rész 1988-ban jelent meg Japánban, amit további két fejezet követett. Nagy-nagy múlttal rendelkező trilógia volt ez, ami többek között a játéktermeket is meghódította. Innen maradt meg az elképzelhetetlenül nehéz és iszonyatos kihívással bíró játékmenete, amit az előző generációs Xboxnál élesztettek újra. A Ninja Gaiden, mondanom sem kell, hogy hatalmas sikert aratott, amit az utána következő feltuningolt változat, a Black még inkább felülmúlt. A gyönyörű grafika, addiktív játékmenet és történet, a végtelen brutalitás és legfőképpen a minden képzeletet felülmúló nehézség mind-mind teljesen egyedivé tették a piacon. Éppen ezért várta mindenki epekedve a folytatást, ami sajnos csak sok-sok évvel később, Xbox360-ra érkezett meg.
A második rész megosztotta a rajongókat, hiszen sokkal többre számítottak ennél, igaz szép is volt, nehéz is volt, de az eléggé zavaros története miatt egy ilyen hatalmas sikereket elért első rész után, valljuk be eléggé nehéz dolga volt a készítőknek. Persze így is nagyon jó kritikákat kapott, de érezni lehetett rajta, hogy valami hiányzik. Ezeket a hiányzó foltokat volt hivatott pótolni a kizárólag PS3-on debütált sigma-sorozat, aminek nemrég jelent meg a második része. A Ninja Gadien Sigma 2 kérem szépen minden szempontból tökéletes élményben részesíti a sorozat rajongóit, akárcsak az újoncokat. Szebb, jobb, hosszabb, tartalmasabb és egy picivel még játszhatóbb is mint a boxos testvére. Természetesen csak a legkönnyebb fokozaton, mert elég csak eggyel nehezebbel próbálkoznunk és már veszélybe is került a maradék hajállományunk. Egyetlen hibája van csak, mégpedig a vér és brutalitás hiánya, ami igencsak a sorozat sajátosságává nőtte ki magát az évek hosszú sora alatt. Ryu ezúttal is olyan bravúrosan és gyönyörűen szeleteli az ellent mint eddig, csak éppenséggel a vérfürdő fog elmaradni, ami egyfajta furcsa steril érzést kölcsönöz eme remekműnek.
Amiben sigma
Az első dolog, ami mindenkinek rögtön fel fog tűnni, hogy a gamma grafikája valami elképesztően gyönyörű lett, ez legfőképpen a jelenleg kizárólag csak PS3-on létező (sajnos igencsak ritkán), valós Full HD grafikának köszönhető. Gondolom nem kell elmesélnem senkinek sem, hogy X360-on a 720p-s grafikára írtak egy upscale rutint, ami lehetővé teszi a Full HD megjelenítést, de ez nem valós felbontás sajnos, mert attól az Xbox igencsak meghalna szegénykém. Viszont a PS3 Cell processzorának ez semmilyen gondot nem jelent, ennek ellenére valahogy a fejlesztők mégsem írnak szinte semmilyen játékot erre a felbontásra, maximum csak arcade-okat. Érthetetlen, de ez van.
A második fontos dolog -amit mindenki imádni fog-, hogy a történetet kissé felturbózták, érthetőbbé tették, még Ryunak is van legalább három mondata a játékban, aminek köszönhetően teljesen olyan érzésünk lesz, hogy ő is csak egy ember, nem pedig valami brutális gyilkológép. Természetesen csokorban fogják körülvenni a gyönyörű bögyös macák, akik egytől egyig kapni fognak a történetben egy saját pályát, nem kevés örömöt és szórakozást biztosítva ezzel nekünk. Az egyik ilyen pályán tapasztalhatjuk meg a sixaxis eddig soha nem tapasztalt felhasználási módját. Tetszeni fog nektek, ezt garantálhatom!
A harmadik és egyben legjobb újítás, hogy ezúttal co-opban is hentelhetjük a csúnya gonosz lényeket, mégpedig egy jó nagy halom pályán keresztül, amik egyre jobban nehezedni fognak. Érdemes nekifutni mindegyiknek, maximum bele fog törni a bicskánk. A legnehezebb fokozaton az egyik cimborám (aki mellesleg vérprofi Gaidenes) például nem arra ment, hogy megcsinálja a pályát, hanem azt a pár másodpercet próbálta megdönteni ameddig életben sikerült maradnia előző rekordjánál. Ha ez nem lenne még elég, akkor bele raktak nekünk egy videofelvétel funkciót is, tehát bármikor visszanézhetjük a legszebb közös mészárlós pillanatainkat.
A Ninja Gaiden Sigma 2, akárcsak az első rész egy vérbeli profi próbálkozás arra, hogy új rajongókat szerezzenek ennek a legendásan tökéletes sorozatnak. Azt kell mondanom, a Sigma-sorozat sokkal, de sokkal jobban sikerült, mint az eredeti Xboxos címek. Valahogy olyan érzése van az embernek közben mintha mindig is ilyennek akarták volna ezeket a játékokat, csak arra vártak, hogy meglegyen hozzá a megfelelő gép és elég legyen hozzá az ötlet.
A madarak azt csicseregték, az árnyak azt suttogták a sötétben, hogy állítólag nem lesz már több kalandja Ryunak. Nem tudom, hogy ezeknek lehet-e hinni, de valahogy nehezem tudom elképzelni, hogy két ilyen Sigma után végleg búcsút kell intenünk ennek a szinte hibátlan játéksorozatnak. Remélem, hogy nem, s addig is jó szeletelést kívánok mindenkinek és ha valaki esetlegesen képes lenne platinumra kitolni a gammát, annak maximum respect, és nyugodtan felírhatja nevét a legnagyobb gémerek panteonjába…
Kevesen tudják, hogy a Ninja Gaiden név egészen a hős NES (Nintendo Entertainment System) konzolos időszakig vezethető vissza. Az első rész 1988-ban jelent meg Japánban, amit további két fejezet követett. Nagy-nagy múlttal rendelkező
Ninja Ryukenden
A Ninja Gaiden japán címe 忍者外伝, eredetileg pedig Ninja Ryukendennek (忍者龍剣伝) nevezték, ami Legend of the Ninja Dragon Swordöt jelent. A játék végül az amerikai címén lett híres, melyben a Gaiden szó a sztori hatalmas múltjára utal.
A második rész megosztotta a rajongókat, hiszen sokkal többre számítottak ennél, igaz szép is volt, nehéz is volt, de az eléggé zavaros története miatt egy ilyen hatalmas sikereket elért első rész után, valljuk be eléggé nehéz dolga volt a készítőknek. Persze így is nagyon jó kritikákat kapott, de érezni lehetett rajta, hogy valami hiányzik. Ezeket a hiányzó foltokat volt hivatott pótolni a kizárólag PS3-on debütált sigma-sorozat, aminek nemrég jelent meg a második része. A Ninja Gadien Sigma 2 kérem szépen minden szempontból tökéletes élményben részesíti a sorozat rajongóit, akárcsak az újoncokat. Szebb, jobb, hosszabb, tartalmasabb és egy picivel még játszhatóbb is mint a boxos testvére. Természetesen csak a legkönnyebb fokozaton, mert elég csak eggyel nehezebbel próbálkoznunk és már veszélybe is került a maradék hajállományunk. Egyetlen hibája van csak, mégpedig a vér és brutalitás hiánya, ami igencsak a sorozat sajátosságává nőtte ki magát az évek hosszú sora alatt. Ryu ezúttal is olyan bravúrosan és gyönyörűen szeleteli az ellent mint eddig, csak éppenséggel a vérfürdő fog elmaradni, ami egyfajta furcsa steril érzést kölcsönöz eme remekműnek.
Amiben sigma
Az első dolog, ami mindenkinek rögtön fel fog tűnni, hogy a gamma grafikája valami elképesztően gyönyörű lett, ez legfőképpen a jelenleg kizárólag csak PS3-on létező (sajnos igencsak ritkán), valós Full HD grafikának köszönhető. Gondolom nem kell
Ryu Hayabusa
Ryu Hayabusa a Ninja Gaiden játékokon kívül rendszeresen tiszteletét teszi a Dead or Alive sorozatban, de látható volt a japán OVA animében, illetve a Halo 3 Hayabusa páncélja is róla kapta a nevét.
A második fontos dolog -amit mindenki imádni fog-, hogy a történetet kissé felturbózták, érthetőbbé tették, még Ryunak is van legalább három mondata a játékban, aminek köszönhetően teljesen olyan érzésünk lesz, hogy ő is csak egy ember, nem pedig valami brutális gyilkológép. Természetesen csokorban fogják körülvenni a gyönyörű bögyös macák, akik egytől egyig kapni fognak a történetben egy saját pályát, nem kevés örömöt és szórakozást biztosítva ezzel nekünk. Az egyik ilyen pályán tapasztalhatjuk meg a sixaxis eddig soha nem tapasztalt felhasználási módját. Tetszeni fog nektek, ezt garantálhatom!
A harmadik és egyben legjobb újítás, hogy ezúttal co-opban is hentelhetjük a csúnya gonosz lényeket, mégpedig egy jó nagy halom pályán keresztül, amik egyre jobban
Team Ninja
A Team Ninja 1995-ben alakult, azóta ők fejlesztik a Ninja Gaiden és a Dead or Alive játékokat. Az első ettől eltérű címük a Metroid: Other M lesz, ami 2010-ben jelenik meg Nintendo Wiire.
A Ninja Gaiden Sigma 2, akárcsak az első rész egy vérbeli profi próbálkozás arra, hogy új rajongókat szerezzenek ennek a legendásan tökéletes sorozatnak. Azt kell mondanom, a Sigma-sorozat sokkal, de sokkal jobban sikerült, mint az eredeti Xboxos címek. Valahogy olyan érzése van az embernek közben mintha mindig is ilyennek akarták volna ezeket a játékokat, csak arra vártak, hogy meglegyen hozzá a megfelelő gép és elég legyen hozzá az ötlet.
A madarak azt csicseregték, az árnyak azt suttogták a sötétben, hogy állítólag nem lesz már több kalandja Ryunak. Nem tudom, hogy ezeknek lehet-e hinni, de valahogy nehezem tudom elképzelni, hogy két ilyen Sigma után végleg búcsút kell intenünk ennek a szinte hibátlan játéksorozatnak. Remélem, hogy nem, s addig is jó szeletelést kívánok mindenkinek és ha valaki esetlegesen képes lenne platinumra kitolni a gammát, annak maximum respect, és nyugodtan felírhatja nevét a legnagyobb gémerek panteonjába…
Kapcsolódó cikk
Nos, azt lépem, hogy ezek hülyék. A Ninja Gaiden nagyon király vérrel, talán a legnagyobb poén a sok levágott végtag benne, és többek közt ez is egy olyan dolog, ami miatt ki tud elégíteni a szörnyű nehézségek ellenére is. Szóval nem nagyon értem a Sony politikáját - pláne nem a God of War után...
Hát igen, végre valaki aki érti miről beszélek. Ha azt mondom, hogy egy csepp sincsen, akkor arra mit lépsz? :(((
De ez a nincs sok vér téma komoly? Elég gáz, ha a 360-asra gondolok...
persze a nagy? baz, légzsák méretű cickókkal rendelkező bukszák fognak a legjobban hiányozni, irreálisak de nagyon megdobják a hangulatot :P
DOA-t nagyon sajnálom, szerintem jobb volt mint a Tekken sorozat.
Meglátjuk mit mutat majd a 6. most, remélem mondhatom azt két hét múlva hogy megérte rá várni! :)
elég vsz hogy a DOA sorozatnak is annyi emiatt. pedig birtam mindkettőt :(
Pain: en ertelek teged, de egy Ninja Gaiden ver nelkul olyan mint a Dallas Bobby nelkul... :D
Raam: nem akarom, hogy fenykardodba dolj, de Ayane-vel hentelni maga a hetedik menyorszag!!! =]
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.