Resident Evil: Outbreak Előzetes

Link másolása
Ha azt mondom Resident Evil, azok többsége, akik ezen sorokat olvassák, egyből tudni fogják, hogy miről is van szó, ami nem is csoda, hiszen ez az a sorozat, ami világszerte emberek millióit szegezte időtlen időkön át a monitorok/tv képernyők elé.

És biz ennek oka van. Tekintettel tehát a sorozat sikereire, ezért most nézzük is, hogy mit fog nyújtani nekünk annak legújabb darabja. Hölgyeim és Uraim: Resident Evil:Outbreak!

 

Előzményezések

 

Az RE sorozatot a Capcom készítette mindig is, és ők is adták ki, ami nem is csoda, hiszen az ember miért is szabadulna meg az aranytojást tojó tyúkocskájától? Mondjuk azok az aranytojások nem mindig ragyogtak olyan fényesen, biztos berozsdásodott a tyúkok püspökfalatja, de erről majd később. Nézzük legelőször is mi volt az első részben. A többi rész ismertetésétől eltekintenék, egyrészt mert teljesen felesleges, meg nem is erről szól most a cikk, másrészt meg nagyjából amit illik tudni, az az első részben úgyis benne van. Tehát volt egy kis falucska, nevezett Raccoon City, ahol egy titokzatos társaság (Umbrella) furcsa kísérleteket végzett. A dolog akkor kezdett érdekessé válni, mit több, a kis falucska lakóinak szemet szúrni, mikor élőhalott, golyvás szemű, agyatlan zombik kezdek el mászkálni városka szerte. Ahogy az már lenni szokott, a mi hős amerikai kormányunk ellentmondást nem tűrő hangon kivezényelt egy kommandót, hogy járjanak a végére az ügynek, hogy tulajdonképpen mi a túró is folyik itt. Valószínűnek tartom, hogy a filmet elég sokan látták közületek is, ezért tovább nem is taglalnám az egészet, a lényeg, hogy mindenféle csúnya vírusokról meg hasonló rémségekről van szó. Amiért ezt most elmondtam, az az, mert az RE sorozat összes tagja ebben a kis városkában játszódik/játszódott. Ehh, változatosság mindenekelőtt. Na mindegy, végül is minek változtassunk a bevált dolgokon, mikor így kényelmesebb is, ugyebár…

 

Tehát a játék tényleges előzményei azok ott kezdődnek, hogy mindenki meghalt. Nem ám. :D Pusztán arról van szó, hogy a játék időben az RE 1 és 2 között játszódik, csak itt nem a szokásos szereplőket találjuk a gémben, hanem egyszerű Raccoon City-i polgárokat, ergo az ő szemszögükből követhetjük végig az eseményeket. Már ha valaki még emlékszik ezekre, mert Capcomék úgy keverték a levest, ahogy azt nem szégyellték, tekintve, hogy mindenféle nulladik meg 3 és feledik verziókat adtak ki a sorozaton belül, szóval ember legyen a talpán aki követni tudja. Vagy fanatikus. :D Ha már említettem embereinket, akkor nézzük is meg őket szépen sorban. Egészen pontosan 8 darab van belőlük, és mindegyik játszható karakter! Itt figyelnek:

 

Kevin: Egy Raccoon City béli fakabátot tisztelhetünk benne. Kissé hasonlatos a RE 2-ből ismert Leon-hoz, ám az évek alatt tapasztalt rengeteg erőszak sokkal keményebbé tette őt, mint nyálas képű kollégáját.

 

George: Egy sebész, kinek keze nem csak az emberekben nyúlkál, hanem a politikában is. Elvált ember, amúgy.

 

Yoko: Egy titiokzatos hölgy Japániából, akinek igenis több köze van a Raccoon City-i eseményekhez, mint azt elsőre gondolnánk.

 

Mark: Egy biztonsági cégnél dolgozik, itt pedig a Vietnámi háborúban megszerzett tapasztalatait kamatoztatja. Az elviselt szörnyűségek hatására részleges emlékezetkiesése van.

 

Cindy: Nem több mint egy egyszerű bártündér, alias pincérnő.

David: Vízvezeték szerelő, amolyan csendes, magának való, „kiütökmindenkit” típus.

Jim: Egy szerelő egyenesen a Raccoon City-i metróalagutakból. Gondolom látott ott már egy két érdekes dolgot…  

Alyssa: Egy egyszerű kis zsurnaliszta hölgyike, amolyan bulvárlap író féleség.

Most az egyszeri játékos felkapja a fejét, hogy mi a fene, eddig jó ha két karakter közül választhattunk kalandjaink során, most meg mi ez az elsöprő túlkínálat? Arról van itt szó kérem szépen, hogy az RE:O egy online játék lesz, mármint olyan értelemben, hogy választott karakterünk mellé szegődik még 3 azaz három darab mellékszereplö, a már fent említett nyolcból, hogy vállvetve oldják meg a rájuk váró kihívásokat. Amennyiben nincs 3 haverunk, aki éppen ráérne egy kis közös zombivadászatra, akkor az ö helyüket  a gép veszi át, ő irányítja őket. Hoppá, ilyen sem volt még. Ez már csak azért is fontos, mert embereink egyenként különböző tulajdonságokkal bírnak, pl.: Kevin-nek valamilyen speckó fegyvere lesz, Alyssa viszont majd a tolvajkulcs használatában jeleskedik majd. Elengedhetetlen tehát a csapatmunka. Azt hiszem, ha adottak a feltételek, nem kis móka lesz majd a zombi gyilok kooperatívusz móduszban! :D

 

A szörnyűségek elkezdődnek

 

Avagy mit is várhatunk a játékmenettől? A fent taglaltak már elegendő bizonyítékot rejtenek, hogy ezt már csak nagyon nagy művészettel lehet elrontani, ebből egy nagyon ütős játék fog kikeveredni. Ott van például a minden eddiginél elsöprőbb zombi horda áradata, ami rendkívül tetszetős kis henteléseket fog szavatolni, gondolom paradicsomlében nem lesz –ahogy eddig sem volt ;D- hiány. Gondoljuk csak el, hogy milyen jól megadhatjuk majd a szemét kis zombiknak egy nagyobb horderejű shotgunnal a végső beöntést! :D De ők sem adják ám könnyen magukat! Úgy látszik némi értelmet is sikerült valakinek a puha fejükbe verni, hiszen már akár szobáról szobára követnek minket, mi több üldöznek, és ha netalántán úgy döntenénk, hogy elbújunk előlük, akkor sincs könnyebb dolgunk, mert ha nem is lát, azért ott nézelődik, hallgatózik, figyel, hátha valaki eltüsszenti magát közülünk… Ha azonban mégsem tudnánk elmenekülni, és már minden töltényünk kifogyott, akkor sincs semmi gáz, hiszen a kézitusa részt minden eddiginél jobbra fejlesztették (mondjuk ez nem volt nehéz ;D). Bizony, bizony, jókorákat bepancsolhatunk majd haragosaink arcába. Kíváncsian várjuk, hogy fog ez kinézni. Azt már kevésbé, mikor egy rothadó fej megharap minket, ekkor ugyanis nem csak az életerőnk csökken, hanem az infections meter (fertőzöttség mérő) is vészesen elkezd kúszni felfele. Ekkor baj van, mert ha eléri a kritikus részt, folyamatosan csökken az életerőnk. Ha ez eléri a nullát… Nos akkor is baj van. :D Jelentősen megreformálták az irányítást is, hiszen míg az Onimusha cikknél pont az RE féle irányítást hoztam fel példának, erre itt meg pont megváltoztatják nekem. Tehát itt a „jobbra-húzom-a-kart-akkó’-jobbra-megyek” szisztéma került képbe. Ennek okait jelen pillanatban nem tudnám megmondani, de az okos Capcoméknak bizonyosan meg volt rá az okuk, szóval nem kell aggódnunk. Nem szóltam még egy radikális változásról, ez pediglen a kamera! Immáron nem lerenderelt fix hátterek előtt kell rohangásznunk, hanem bizony teljes 3D-ben! A kamera követ minket, zoomol, forgolódik meg mindent csinál amit kell. Ez szintén sikerhúzás gyanús esemény lesz, gyakorlatilag egy filmet játszunk végig, most már tényleg a „majdnem valóságban”.

 

Néhány utószó

 

A PS2-es kiadás ez év március 30.-án fog megjelenni az égiek szerint, reméljük így is lesz. Szomorú, de igaz, hogy mindig az Öreg Kontinens marad utoljára, ha egyáltalán marad. Értem ezalatt, hogy a március 30.-a az amerikai kiadásra vonatkozik, az Európairól nincs még hír.L Mindegy, valószínűleg Capcomék sem teljesen idióták, és nem akarnak elesni dollármillióktól, csak azért mert nem portolják ide az anyagot. Tehát türelem Resident terem.:D Bizton állíthatom, hogy a sorozat ezen része nem fog akadályokba ütközni, hogy könnyedég megmássza az eladási listák rögös hegyét, nem úgy mint azt már néhány eddigi rész tette (lásd: Code Veronica). Addig is kellemes várakozást elvtársak! :D

Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...