Quadok és crossmotorok ádáz csatája ez, itt nincsen helye a puhányoknak. Utad hegyi ösvényeken, sziklás sivatagon, dzsungelen és mocsáron keresztül vezet, a tempó halálos, bármelyik pillanatban összetörheted magad, olyan helyeken kell százötvennel csapatnod, ahol Bear Grylls is csak biztosítókötéllel merne leereszkedni. Ha adrenalinra, pörgésre, és száguldásra vágysz, akkor ez a te játékod lesz, a Pure és a Motorstorm vasárnap délutáni séta a mostani zúzás mellett.
Extrémsportolói karrierünket a Nail’d segítségével egy négy országon átívelő, hosszú, és brutálisan izgalmas motorbajnokságban teljesíthetjük ki. Kalandjaink a homokviharok ostromolta nagy arizonai sivatagban kezdődnek, majd ha sikerült törött csontok nélkül megúsznunk a versenyt, akkor az egyesült államokbeli Yosemite nemzeti parkban kell megküzdenünk az ezer veszélyt rejtő, érintetlen erdőséggel. A nagy halászlén túlra utazva a görög istenek misztikus otthona, a nyári bozóttüzekkel csúfított Olümposz vár ránk, ahonnan utunk egyenesen a hófödte Andokba vezet, csak hogy egyszer se érezzük magunkat kényelmesen. A versenyek során összesen tizennégy fordulóban kell részt vennünk, mindegyik helyszín egy több állomásos versenysorozattal vár minket, az biztos, hogy aki itt bizonyít, az megérdemli, hogy a nevét a világ legjobbjai között emlegessék.
A tournament játékmód mellett természetesen van lehetőség némi kötetlen száguldozásra is. A time attack pontra nyomva az idő a legnagyobb ellenségünk, quick eventben pedig klasszikus gyorsversenyek várnak ránk, egy szabadon választott pályán. Jó hír, hogy itt már elérhető majdnem mindegyik helyszín, így nem kell értük vért izzadni a karrierben, de jópofa mód még a custon tournament is, melyben saját bajnokságokat állíthatunk össze, olyan nehezet, és olyan hosszút, amilyet csak akarunk. Mindegyik mód remek kikapcsolódást ígér, osztott képernyő azonban nincsen, ha baráti meccsekre vágyunk, akkor a tizenkét játékos multiplayer lesz a segítségünkre.
Helyszínből és pályából sajnos nincsen sok, cserébe viszont eszméletlenül izgalmas futamok várnak ránk. Az ösvények hollywoodi játékélményt kínálnak, az utak többször is elágaznak, akár mindegyik körben más kihívásokkal találkozhatunk, fák dőlnek ki előttünk, és sziklák mozdulnak meg, ugratni pedig akkorákat lehet, hogy az embernek a lélegzete is eláll. A tökéletesen kiszámolt leérkezésekkel ráadásul a gépekre szerelt nitrók is újratöltődnek, de akkor is kapunk plusz üzemanyagot, ha áthajtunk az ilyen célra épített, lángba borított kapukon. Rossz hír pedig, hogy a versenyszámok tekintetében igen szűkre sikeredett a felhozatal, a hagyományos körversenyek és távolsági futamok mellett csak time challenge és stunt vár ránk, előbbiben egy óra folyamatosan számol vissza, és a checkpointok adnak plusz másodperceket, míg utóbbiban hatalmas ugratókkal kell pontokat gyűjteni. Panaszkodásra persze nincsen okunk, hiszen az élmény mindenért kárpótol, és ezt a legkomolyabban mondjuk.
Pilótának választhatunk izmos férfi, vagy csöcsös női modellt, a garázsban pedig a járművet szabhatjuk testre. Az unlockolható alkatrészek között van többféle kasztni, motor, felfüggesztés, kipufogó, és kerék is, melyek mind hatással vannak az irányításra, attól függően, hogy mit pakolunk fel a motorra, változik a földi- és légi kormányzás, a gyorsulás, továbbá a boost kapacitása, erőssége és újratöltése is.
A látvány rendben van, a Chrome 4 Engine tökéletesen helyt áll, néha még sár és víz is fröcsög a kamerára, csak hogy nehezítse a dolgunkat, az üvöltő metál pedig csak fentebb tornássza szervezetünk adrenalin szintjét. A játékhoz akkora előadók adták a nevüket, mint a Fear Factory, a Hatebreed, a Deftones, vagy a Static X, vannak azonban olyan hibák a Nail’dben, melyek bizony nem engedik, hogy igazán magas pontszámmal jutalmazzuk a játékot. Ilyen az irányítás, a gépünk csutkáig húzott nitró mellett is tökéletesen manőverezhető, padlógázzal veszi be a hajtűkanyarokat, lerombolva így minden kihívást, amit egy sáros, hegyvidéki út adna, de a fizika se valami erős. Össze-vissza pattogunk a pályán, néha egy apró kőben is elbukunk, míg máskor az se gond, ha beleszállunk a mellettünk elrobogó tehervonatba, vagy fejjel előre felkenődünk egy fára. Karambolnál ráadásul le sem maradunk, nem ritka ugyanis, hogy a játék több hellyel előre helyez minket vissza, így előzgetnünk sem kell, a legbénább játékos is simán nyeri a versenyeket.
A Call of Juarezt is fejlesztő lengyel Techland nem először mocskolja be a csizmáját, az Xpand Rally Xtreme néhány évvel ezelőtt már volán mögé ültetett minket, a játék csapnivaló minősége miatt pedig aggódtunk is, hogy a Nail’d nem fog sikerülni. Szerencsére azonban nem kellett benne csalódnunk, az akadályokkal teli pályák, a fantasztikusan megrendezett futamok, a brutális játékélmény, és az önfeledt száguldás kárpótol az árkád stílus minden hibájáért, ha laza kikapcsolódásra, és egy kis adrenalinra vágysz, ezt a játékot meg kell venned.
Kapcsolódó cikk
Én sokat toltam ezzel...Szégyen gyalázat, hogy a pozitívumoknál nincs ott a Mesteri OST! Adrenalin pumpáló zenékkel van tele a játék és nem azokkal a szenny zenékkel amiket manapság hánynak bele a gammákba. Azt látom, hogy megemlítetted, de, hogy nincs a pozitívumok közt, nagyon zavar...:)
A PURE-t imádtam, de ez übereli azt is...
Nah, ahogy látom, szép lassan összemelegszünk mi :-)
PS: viccnek szántam mindent, nem sértésnek
A játék hangulata is nagyon jó, csak tényleg az irányítás lehetne jobb, nem ennyire arcade. Mindenesetre a Pure, Motorstormnál nem jobb, ezért a borzalmas Fulhez hasonlítva, ha az 5,7et kapott, ez legalább 1 ponttal többet kell, hogy kapjon, ha másért nem, akkor legalább a grafikáért. És +1pont mert ezekből a játékokból nagyon kevés van, szóval nagy öröm nálam egy ilyen stílusú játék. Szóval számomra is megéri azt a 7,7et. Amúgy meg köszi a cikket!
Ettől függetlenül egy komment kiverte nálam a biztosítékot.
"#35: Nagyon édes ez a passzív-agresszív stílusod, puszikállak :)"
Ha igaza van, ha nincs, a tesztjeiddel és veled kapcsolatban. Hogy vagy képes ilyen paraszt módon reagálni rá? Lehet nálam van a hiba, de az ilyen jellegű reakciót sok helyen hatalmas pofonnal díjazzák. Nem semmi..
TEHETNÉTEK egy pozitív gesztust a felhasználók felé, és a hírek végén lehetne, egy pipa és egy X jel, amikre kattintva a felhasználók szavazhatnának, hogy melyik hírrel mennyire vannak megelégedve. Sok oldalon ez működik, és legalább tükröződne egyes cikkek minősége, és nem lenne az embereknek olyan érzése mint most, hogy ha nem tetszik valami, azt nem lehet megbeszélni, ergo le vagyunk szarva.
Nem te mondtad az előbb hogy nem lehet nail'd ben , nem lehet quaddal vaskarikákon átugratni?
"Kicsit körbenézek, megnézem az emberek reakcióját..."
Na többek között pontosan ezt nem szabad csinálni egy teszt írásakor. Féligazságokat hirdetsz, mert a teszt, ami egy kritika, sosem lehet teljesen objektív. SOSEM. Mindig benne van valakinek a véleménye, csupán vannak objektív szempontok, amire lehet építkezni. InGen így ír cikket, én is így írok és a többiek is. Így is lehet minőségi egy cikk, és InGen cikkei konkrétan kurvajók, és ezt a GK-s munkásságától függetlenül állíthatom. Az ő nevében is elnézést kérek, hogy nem fordítgatja le az IGN és a GameSpot cikkeit.
(az pedig vicc, hogy sokan úgy dobálóznak a szubjektív-objektív szavakkal, hogy az érvelésüket úgy kezdik, hogy ők 5 pontot adnának erre a játékra, nem hetet.)
fojesz out
Mafia 2 egy átlagosan magasabb pontozású játék volt, és ő úgy leszarozta, olyan módon, mint egy kisgyerek, aki mást várt egy játéktól, aztán a földhöz vágja. Kicsit körbenézek, megnézem az emberek reakcióját, végig viszem a játékot, információkat gyűjtök, és kialakítok egy objektív kritikát, ami valós is lesz, nem egy blog stílusnál is alacsonyabb minőségű munka. De ezzel a "cikkével" híres lett, mert betört az amerikai piacra, mert vettem a fáradságot, és lefordítottam a Mafia2 tesztet angolra, hogy a srácok lássák, ilyen hibát SOHA ne merjenek elkövetni.
Postal 3 hír talán a leggusztustalanabb a sok közül. Igen, erős társadalom kritikája megosztotta a játékosokat, voltak 10pontot adó, és voltak 3 pontot adó csoportok, átlagosan 7-8pontnál végzett a játék. Olvasd el tőle, mint a világ legnagyobb szemete, förtelme, hányása sajnos folytatódik, erről szól. Ez nem blogra való lenne? Ha minőséget igértek nekünk lelkes gamekapocs látogatóknak, akkor hogy lehet ilyenre rábólintani, és megjeleníteni az oldalon?
És végül mindig jöttök, tisztelet a kivételnek, hogy nézzétek el Ingen tesónak, rossz napja van szegénynek, majd szólunk neki... De nem történik változás, és az elégedetlenkedő kommentek eltűnnek.. Kérdésedre válaszolva, igen, személyeskedem, mert több ízben is megsértett, pedig be sem szóltam neki, nem kommenteltem durván, semmit se tettem, de neki mindent lehet.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.