New York városa földönkívüli ostrom alatt áll. A felhőkarcolók ledőltek, a gépfegyverek daráló zaja messzire hallatszik, már az óvóhelyek sem biztonságosak, mindenhol a kín és a rettegés az úr. Az ellenállás egyre elkeserítőbb, egy titkos kormányprogram részeként azonban elkészült a világ valaha volt legkeményebb hadi kiegészítője, a Nanosuit 2. Az öltözék a huszonegyedik század egyik legnagyobb forradalmi újítása, különleges ereje szuperkatonává változtatja viselőjét, aki erősebb, gyorsabb, és ellenállóbb lesz, mint amiről valaha is álmodott.
A Crysis 2 többjátékos demója rövid, de annál izgalmasabb betekintésként enged az amerikai nagyvárost sújtó harcokba. Az események egy Skyline nevű régi bérházban zajlódnak, az öreg téglaépület felső szintjeit iroda és edzőterem foglalja el, a tetőn pedig egy házi biogazdaság maradványai nehezítik a tájékozódást. A távolban kiégett épületeket, és háborús nyomokat látni, az égen repülők és helikopterek köröznek, pokoli hangulat uralja az egészet, légy akár CELL katona, akár tengerészgyalogos, az egészen biztos, hogy itt keményen meg fogsz izzadni!
Bátorságunkat két játékmódban tehetjük próbára. A team instant action névre keresztelt kihívás a klasszikus TDM módnak felel meg, a két fél egymásnak esik, és addig lövi a másikat, míg valamelyik el nem éri az ötven fraget, laza és könnyű szórakozást nyújt ez még az újonc sorkatonáknak is. A crash site ezzel ellentétben egy komolyabb taktikát igénylő, területfoglalós csapatjáték, melyben a harc idegen transzferkapszulákért megy, s az a fél nyer, mely a leszállási pontot több ideig tudja őrizni. Fontos azonban, hogy összedolgozzunk a többiekkel, kell ember, aki fogja a kapszulát, és még fél tucat, aki az oda vezető utakat őrzi, ha egy is kiesik, akkor kezdhetünk aggódni. Szerencsére azonban már a demóban is működik a meghívásos játék. A lobbiban összegyűjthetjük az Xbox LIVE ismerősöket, állíthatunk be klán előtagot, a privát voice chat csatornának köszönhetően pedig folyamatosan kapcsolatban leszünk, nem kell idegeneket hallgatni. Mindkét játékmód jópofa és izgalmas, az utóbbi komolytalan csak egy kicsit, nagy a fejetlenség a pályán, reméljük, hogy a teljes játékban lévő assault, capture the relay, extraction és instant action módok között lesz olyan is, ami lassabb, megfontoltabb játékot igényel majd mindenkitől.
A multiplayer mód legnagyobb, és legfontosabb eleme a karakterfejlődés, mely részlegesen már a demóban is elérhető. A lelőtt ellenségek és a megoldott csapatfeladatok XP-t érnek, a rendszer rendkívül egyszerű, minél többet játszunk, és minél jobbak vagyunk, annál magasabb rangot kap a karakter. Ez a kitüntetésen kívül hasznos kiváltságokkal is jár, az ötödik szinttől kezdve testre szabhatjuk a magunknál tartott felszereléseket és kiegészítőket, a hatodiktól pedig kipróbálható a crash site játékmód is, kezdőt nem engednek oda, csak ha már legalább egy-két órája a csatamezőn van.
A tengerészgyalogostól kezdve, a támadóegységen keresztül, egészen a mesterlövészig pontosan öt karakterosztály bőrébe bújhatunk bele, melyből az egyik teljes mértékben mi kívánságunk szerint áll össze. Vehetünk fegyvert, rakhatunk rá távcsövet, célsegítőt, hologram vetítőt, és még több tucat, különböző kiegészítőt, de maga a Nanosuit 2 is fejleszthető, három ponton. Az armor kategóriában van olyan eszköz, ami gyorsabb pajzs újratöltődést, vagy fürgébb mozgást eredményez, és olyan is, ami automatikusan jelez, ha a közelünkben van az ellenség, vagy megmutatja nekünk, hogy merről lőnek. A stealth eszközök el tudják nyomni bakancsunk hangját, összezavarják az ellenség radarját, vagy kiemelik a látószögünkben lévő embereket, míg a power kategóriában gyorsabb újratöltést, pontosabb célzást, vagy sebesebb golyókat biztosító modulok várnak ránk. Természetesen a legtöbb kiegészítő megszerzése ranghoz kötött, s a három kategóriából is csak egyet-egyet lehet magunkhoz venni, de egy jó kombináció megtöbbszörözheti az esélyünket, érdemes hát gondosan válogatni.
A Nanosuit 2 képességeit játék közben bármikor használhatjuk. Az előbb felsorolt automata kiegészítőkön kívül van hőkamera, sprint, láthatatlanság, óriásugrás, és pajzs, sőt ha magasról vetjük alá magunkat, akkor leérkezésnél bele lehet boxolni a földbe, ilyenkor egy energiahullám minden körülöttünk állót földre terít. Jópofa apróság pedig, hogy a lelőtt ellenségek összegyűjtött dögcéduláit további különlegességekre válthatjuk be, három darabbal egy percre láthatóvá tehetjük radarunkon az ellenséget, öt darabbal műholdas támadást kérhetünk, héttel pedig helikopteres segítség hívható.
Karakterünk helyzetéről részletes statisztikát lehet kérni, az operative status menü minden piszkos részletre fényt derít. Megmondja, hogy milyen szinten vagyunk, mennyit sikerült fejleszteni a ruhánkon, hányszor használtunk speciális képességet, miket tettünk elérhetővé, illetve hogy állunk a világ-, és barát ranglistákon. Kriminál adataink aranyat érnek, néhány hónap múlva lesz mivel hencegni a haverok előtt.
Pazar kis játék lesz a Crysis 2, ez a kis multiplayer bemutató minket egyértelműen meggyőzött. A grafika remek, fordulásra kicsit elmosódik a kép, de könnyen megszokható, a hangulat adrenalin pumpáló, a hangok rendben vannak, már csak az apróságokon kell javítani. A karakterek mozgása még nem a legfinomabb, bénán esnek el, és van egy kis lag is, de ez a márciusi megjelenésre biztosan eltűnik majd, s az tuti, hogy ha a single player élményeket hasonló szintre emelik, meglesz a tavasz kedvenc játéka!
Kapcsolódó cikkek
Lehet, hogy írtátok kommentekben és a cikkben is esett róla szó, de sajnos nincs időm végig olvasni ezeket, szóval azt szeretném kérdezni, hogy az irányítása milyen?
Megvan X-Dobozra a Medal of Honor Airborne és azt igen macerás szerintem irányítani (tudom, hogy nem mai darab meg kicsit bugos, de azért mégis). Más FPS-em nincs és nagyon érdekel ez a játék :)
A Crysis 2 is fog persze dijat kapni biztos, a grafikai motorjaert tuti. :-)
A legjobban fogyó alkatrészek a középkategóriába taroznak. Kb 3 éve egy középkategóriás gép lehagyta a boxot. És még élsimítás is van.
De azt gondolom, hogy az emberek 80%-nak nincs is olyan PC-je ami többet tudna grafikában produkálni, mint az 5 éves box.
Én teljesen meg voltam elégedve a grafikájával.
Nem is tudom mi lesz majd a következő generációban.... gondolom legalább annyit azárt fejlődnek majd a konzolok, ÉS a játékok is, hogy FULL HD felbontásban lesznek (a mai játékok zömmel csak 720p-sek) és legalább 8xAA legyen már...
A jelen generáció legnagyobb hátránya a PC-khez képest, hogy gyakorlatilag o az élsimítás sok esetben, de max 2x. Ezen a téren azért kell majd fejlődni
Amig PC-re nem jon vmi belole, addig engem momentan nem hoz annyira meg lazba. :-)
Ezt most jó vagy rossz értelemben írtad?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.