Az epicentrum Fortune City, a világ éppen, hogy fellélegzett az első nagy élőholt invázió után, amikor a kaszinóvárosban ismét elszabadult a kór. Valaki kinyitotta a megsemmisítésre váró dögök ketrecét, a tévé szerint Chuck Greene tette, bosszúból kislányáért, az pedig eszébe sem jutott senkinek, hogy a videók esetleg hamisítványok, és a felvételeken nem is ő szerepel. Hősünk így kénytelen volt az utóbbi napokat azzal tölteni, hogy tisztára mossa a nevét, s noha ez eddig nem jött össze, azt legalább sikerült kiderítenie, hogy kik akarták bemocskolni. A Zombrexet gyártó Phenotrans a felelős mindenért, a gyógyszerük nélkül az emberek átváltoznak, az üzlet világra szóló, a mértéke pedig dollármilliárdokban már nem is kifejezhető.
A Dead Rising 2: Case West futtatásához nincsen szükség az eredeti lemezre, a DLC a letöltést követően azonnal indul, s nem csak meghosszabbítja a féktelen vérfürdőt, de méltó epilógusként is szolgál a történethez. Kalandjaink az előző játék első számú befejezése után kezdődnek, Chuck éppen TK-vel vív harcot, amikor egy idegen megmenti az életét. A segítségére siető, napszemüveges, jól öltözött alak nem más, mint Frank West, az eredeti Dead Rising főszereplője, aki nem is olyan régen a willametti bevásárlóközpontban tapasztalta meg, hogy tömegeket elérve a kór mekkora pusztításra képes.
Menekülni kell, vissza sem szabad nézni. A hadsereg le fogja bombázni a várost, Chuck és Frank azonban nem hagyja ennyiben a dolgot, és elhatározza, hogy kerüljön bármibe is, de szerez bizonyítékot a Phenotrans ellen. A volt motoros kaszkadőr önmaga becsületéért küzd, a fotóriporter pedig élete nagy sztorijára készül, a két zombivadász veterán útjába most nem állhat semmi, el is indulnak hát, hogy betörjenek a gyógyszergyár szigorúan őrzött épületébe. Ha valahol, akkor ott bent biztos nyomra bukkannak, a sivatagi komplexumban azonban a legmocskosabb, leghitványabb képzeletet is felülmúló dolgok várnak rájuk.
A gyárban elszabadult a pokol. Az élőholtakat óriás, fém konténerekben tárolták, a jó ég tudja, hogy mi volt velük a Phenotrans célja, de most mind szabadon vannak. A fegyveres őrség egyelőre tartja magát, hatalmas tűzerejük biztonságot nyújt a rohadékok ellen, és az elektromos viperával felszerelkezett smasszerek sem ijednek meg tőlük, igazi háború ez, melyben mi csak az áldozatok lehetünk. A gyárban kétfrontos támadást kell túlélnünk, a biztonságiak és a zombik is mind ránk vadásznak, nem lesz hát könnyű dolgunk, ha karcolás nélkül szeretnénk túlélni az estét.
A Case West DLC-ben két főszereplőért izgulhatunk. Chuck és Frank testvérként harcolnak, az előbbit az egyjátékos kalandok során kell irányítani, de ha egy kis kooperatív mókára vágyunk, akkor sem kell felborítani a játékot, egyszerűen hívjunk meg egy ismerőst, hogy vegye át Frank szerepét, vagy csatlakozzunk mi egy baráthoz. A páros kihívások fantasztikusak lettek, nincs is jobb móka annál, mint közös vasárnap délutáni mészárlásba kezdeni egy régi cimborával.
A játékmenet a co-op módot leszámítva semmit sem változott. Ezúttal is nekünk kell beosztani az időnket, szabadon bejárhatjuk az egész pályát, és kedvünkre tizedelhetjük a lágyfejűeket, a lényeg, hogy mindig érjünk vissza a következő megbízásig. Természetesen a kiegészítő a részletekben azért hozott még újdonságot, vannak benne új ellenfelek, új fegyverek, új párosítható eszközök, de gyűjthetünk friss újságokat, fényképezhetünk, valamint kutathatunk túlélők után, akik ráadásul kis mellékfeladatokkal is rendszeresen megbíznak. A kalandok pedig mit sem érnének poénok nélkül, hírnevéhez hűen a Dead Rising ezúttal is rengeteg feldobott labdát kínál nekünk, csak le kell őket csapni.
A kiegészítő története nem sorolható a posztmodern szépirodalmi művek közé. Pontosan ugyanazt kapjuk a Case Westtől is, mind az elődöktől, annyi különbséggel, hogy itt már egy rozsdás gyártelepen kell bizonyítanunk, melynek sötét, kiszolgáltatott atmoszférája rányomja a bélyegét a hangulatra is. A játék horrorisztikusabb lett, de a vele töltött két, legfeljebb három óra ennek ellenére sem fog komolyabb nyomot hagyni senkiben, s a régi hibák is mind megmaradtak.
A grafika nem változott, nagyobb ráncfelvarrás csak a Dead Rising 3-ban lesz majd, a harc továbbra is komolytalan, a történetvezetés pedig ugyanolyan B-kategóriás, mint volt. Mindig úgy alakulnak az események, hogy valamire várnunk kelljen, az átvezetők rendezése vetekszik egy véletlenszerűen kiválasztott brazil szappanopera minőségével, a legfőbb ellenségünk pedig ezúttal is minden korábbinál gonoszabb, elszántabb, és kegyetlenebb, kit csak hosszas, komoly harcok árán lehet legyőzni. A végén azért szerencsére kikerekedik valami értelmes is mindebből, kaptunk már annyi szemetet 800, meg 1200 pontért, hogy a szívünk szakadt meg a vásárlás után, itt viszont nincs ez, a játék pont ennyit ér, ami az árcédulára van írva, se többet, se kevesebbet.
Mindent összevetve, a Dead Rising 2: Case West egy jól összerakott, tartalmas és izgalmas DLC, mely a negatívumait csak örökölte, neki nem is róható fel semmi. Aki hozzám hasonlóan imádja a sorozatot, és nem riad vissza egy kis fekete humorral fűszerezett, értelmetlen mészárlástól, az jól el lesz a játékkal, annak viszont, aki még nem kóstolt bele az ilyesfajta kikapcsolódásba, annak inkább a nagy játékokat ajánljuk. A bevásárlóközpont és a kaszinó sokkalta jobb helyszín egy öreg gyárépületnél, ott aztán lehet tombolni keményen, és ez az, amiben a Dead Rising igazán jó!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.