Sok-sok évvel ezelőtt Aion megalkotta az Örökkévalóság Tornyát, hogy egyensúlyt teremtsen a világban. Ám a béke nem tartott sokáig, a balaurok elszánt csapata elpusztította a Tornyot, s a világ kettészakadt. Kezdetét vette a háború, amely talán sohasem ér véget...
Újdonság az MMO-k állóvizén?
Már a játék bejelentésekor sejteni lehetett, hogy az Aion valami más lesz, mint a többi MMO. Felkavarja majd az állóvizet, de hogy ez jó avagy rossz értelemben érthető, az a cikk során kiderül. Koreában már tavaly megjelent a játék, ám az európai változat megannyi dologban eltér az ázsiai társától, így nekünk többet kellett rá várnunk. Köszönhetően a hazai forgalmazónak, az AN-Tecnek, lehetőségünk nyílt kipróbálni a játékot még a zárt béta teszt alatt, ám mint azt sokan tudjátok, az egy tavalyi build volt, még az eredeti hangokkal és szegényesebb animációkkal. Azután elérkezett a nyílt béta kezdetének ideje, ahol már a sokat dicsért 1.5-ös verziószámú játékot próbálhatták ki a szerencsések. Nos, ehhez meglehetősen sokat kellett töltögetni, ugyanis nem kevesebb, mint 16 GB-ot foglal el merevlemezünkön az Aion, de ami ezután jött, azért megérte ezt az adatmennyiséget felhalmozni.
Eredetek
A játékban két faj közül választhat a játékos, ők az Elyos és az Asmodian. Előbbiek a bolygó világosabb felén élnek, fővárosuk pedig a csodálatos Elysea. Ők leginkább az angyalokra hasonlítanak, hófehér szárnyakkal rendelkeznek, szépek és okosak. Az asmodianok a bolygó sötétebb felén élnek, s ez meg is látszik kinézetükön: bőrük hamuszürke, karmaik vannak, szárnyuk pedig fekete, mint az éj sötétje. Fővárosuk, Pandaemonium is leginkább a sötét utcáiról híres, ám mégis minden szegletében gyönyörű. A világ, Atreai kettéválásához a sárkányszerű lények, a balaurok lázadása vezetett, akiket Aion azért teremtett a világra, hogy ők uralkodjanak, ők tartsák fenn a békét. Ám mint tudjuk, a hatalom sokakat képes elvakítani, ezért fellázadtak alkotójuk ellen, s ebben a hatalmas csatában elpusztult az Örökkévalóság Tornya, s kettészakadt a világ. Így a harcban álló felek nem csak egymással, hanem egy harmadik ellenséggel is szembeszállnak, s ezeknek a csatáknak az Abyss néven ismert terület ad otthon, amely a Torony maradványainál található. Csak itt lehet átjárni a bolygó egyik feléről a másikra, és a legnagyobb csaták is itt zajlanak.
Első lépések egy új világban
Indításnál egy kellemes menü fogad bennünket, ahol a háttérben Atreia csodálatos világának egy aprócska részletét csodálhatjuk meg. Bejelentkezésünk után kiválasztjuk az szánunkra legszimpatikusabb szervert, és frakciót, majd indulhatnak is a kalandok egy mindenre részletre kiterjedő karaktergenerálással. Első lépésként a szánunkra szimpatikus karakterosztályt kell kiválasztanunk, a lehetőségeink pedig a Warrior, a Scout, a Mage és nem utolsó sorban a Priest. Természetesen nem csak ennyi választásunk van, ám erről majd később. Lehetőségünk van előre beállított arcok közül is szelektálni, valamint mi is teljesen személyre szabhatjuk karakterünk kinézetét. Nem csak a haj típusát, a szem színét választhatjuk meg, hanem akár az áll nagyságát, a szem mélységét és a nyak magasságát is. Ezután a testi tulajdonságok következnek, ahol szintén teljesen ránk van bízva a választás. Ha kedvünk tartja, akkor törpét vagy óriást is alkothatunk, de maradhatunk a szokványos nagyságnál is. Ha sikeresen elkészítettük és elneveztük a karakterünket, akkor már indulhat is a játék. Mint azt már említettem, a két faj két teljesen különböző területen kezd. Az Elyos kezdeti zónái a zöld rétekről és mezőkről híresek, míg a bolygó másik felén a kopár sziklák köszönnek vissza. Néhány alap képességünk megfelelő használata és az első küldetés teljesítése után máris szintet lépünk, majd a hármas szint környékén ellátogathatunk a közeli kis faluba, ahol már a trainerünk is vár ránk. Az Aionban nem magukat a képességeket vásároljuk meg, hanem az ezekhez szükséges könyveket, majd a táskánkban jobb klikkel megtanulhatjuk a skillt. Ahogy fejlődünk, egyre erősebbek leszünk, ezzel pedig egyre több kihívás és döntés elé állít bennünket a játék. Az egyik legfontosabb döntés az, hogy amikor Daevává válunk, akkor melyik irányba is fejlődünk tovább.
Egy Daeva élete
A történet szerint a Daevák úgymond félistenek, ők vigyáznak az egyszerű halandókra. A játékosok karakterei is ilyen isteni lények, s erre a történet során megfelelő magyarázatot is kapunk. A 9. szinten kapunk egy küldetéssorozatot, amelyet teljesítve eljutunk frakciónk fővárosába, ahol végérvényesen Daevává lépünk elő, s megkapjuk az Aion egyik legnagyobb újdonságát, a szárnyakat. Ezen a szinten egy nagy döntést is meg kell hoznunk, ugyanis más MMO anyagokkall ellentétben itt nem az elején választjuk a végleges karakterosztályt, hanem akkor, amikor ilyen lénnyé válunk. Minden kezdő karakterosztálynak két specializációja van, amelyek közül egyet választhatunk. A Warrior lehet Gladiator vagy Templar, a Scout választhatja a Ranger vagy az Assassin útját, a Magek a Spiritmaster és a Sorcerer között dönthetnek, míg a Priestek lehetnek Clerikek vagy Chanterek. Érdemes már jó előre elgondolnunk, hogy melyik úton is szeretnénk továbbhaladni, ugyanis később nincs mód ennek megváltoztatására. Miután kiválasztottuk a számunkra szimpatikus osztályt és megkaptuk a szárnyakat, akkor indul csak be igazán a játék. A küldetéseket ezentúl nem csak a földön, hanem szárnyalás közben is teljesíthetjük, ezzel egy teljesen új élményt nyújtva a játékosoknak. Képzeljük csak el, mennyivel egyszerűbb egy igazán nehéz lény legyőzése, ha ütései elől elröppenhetünk, így megkímélve féltett életerőnket. Természetesen nem repkedhetünk egész nap, ugyanis a szárnyak csak egy rövid ideig használhatók. Ahogy lépjük a szinteket, úgy vásárolhatunk majd egyre jobb szárnyakat, amelyeknek a kinézete is egyre lélegzetelállítóbb lesz. Mivel a játék lényegében nagy figyelmet fordít a PvP (Player versus Player) harcokra is, ezért okosan kell beosztanunk a repülésünket, hiszen az ellenfél tudhatja, hogy mennyi ideig tudunk a levegőben maradni, s ha nem landolunk időben, akkor csúnya véget érhetünk. Noha Daeva lévén elpusztíthatatlanok vagyunk, az életerőnk teljes lecsökkenésével bizony kénytelenek leszünk megválni egy kevés tapasztalati ponttól, valamint a legközelebbi temetőből folytatni kalandozásainkat. Daevaként az életerő és mana mellett egy új csíkot is felfedezhetünk, amely a DP, vagyis a Divine Power nevet viseli. Ez a harc során töltődik, s segítségével a karakterosztályunktól függően különleges támadásokat hajthatunk végre.
A csodálatos Aetria
A grafikáról mindeddig nem szóltam, ám most elérkezett az ideje, hogy megdicsérjem a fejlesztőket, ugyanis az optimalizálásra és a látványra nem lehet panaszunk. Ám ez még kevés lenne ahhoz, hogy az Aion igazán elvarázsolja a játékost, így nagy hangsúlyt fektettek a helyszínek és a lények megvalósítására is. Ilyen esetekben nehéz dolga van a fejlesztőknek, hiszen egy teljesen egyedi világot kell felépíteniük, de az Aion esetében ezt nagyszerűen végrehajtották. A helyszínek változatosak, hangulatosak és részletgazdagok. Az időjárás és a napszakok dinamikusan változnak, ám az idő nem a valódinak megfelelően telik, hiszen vannak olyan küldetések is, amelyeket csak éjszaka hajthatunk végre. A helyszínek mellett a lények is igazán változatosak, talán leginkább a Final Fantasy népeire hasonlít némelyik, ami az európai szemnek kicsit különös lehet. A grafikai résznél érdemes még megemlíteni az animációkat is, amelyek szintén jól ki vannak dolgozva, ám a futáson azért még lehetne mit javítani, az kissé furcsának tűnik. A képességek animációja szintén megér egy misét, ugyanis eddig nem találkoztam két egyformával, teljesen más minden karakterosztály képességeinek az ábrázolása. Talán amin még lehetne mit javítani, azok a skill ikonok. Ötletszegények, alig láthatóak. Hiányzik belőlük az egyediség és az erős színvilág.
Az érdekességek garmadája
A jelenlegi piacvezető MMO-hoz képest megannyi újdonságot tartalmaz az Aion: például nem csak aukciós házban árulhatjuk portékáinkat, hanem utazásunk során bármikor leülhetünk, s magunk is elárusítóvá válhatunk. Ilyenkor egy kis zászló jelenik meg mellettünk, s ha valaki vásárolni szeretne, akkor láthatja az általunk megszabott árakat és eldöntheti, hogy kell-e neki az áru vagy nem. Ezt remek ötletnek tartom, így nem a chatet spammelik tele az eladni kívánó játékosok. Másik nagy érdekesség, amely több ázsiai MMO-ban is megtalálható, az a csatornaváltás lehetősége: ilyenkor a világnak egy másik csatornájára kerülünk, ahol esetleg kevesebb játékos gyilkolja azokat a lényeket, akikre mi is vadászunk. A temérdek küldetés mellett a PvP-t is remekül oldották meg a fejlesztők, hiszen akár az ellenséges fővárost is megtámadhatjuk, de az Abyssban bármikor szembeszállhatunk az ellentétes frakcióval.
Végítélet
Az Aion egy nagyszerű MMO-nak ígérkezik, ám van egy nagy hátránya: nem kifejezetten az a nyugati irányvonalú, amelyhez a legtöbb játékos hozzászokott. Persze ezt sokan pozitívumként is felfoghatják, mégis érdemes megemlíteni, hogy leginkább az ázsiai országokban népszerű címekre hasonlít. A fejlesztők mindent megtettek annak érdekében, hogy a nyugati játékosok is örömüket leljék a játékban, az össze hang és átvezető szinkronos, teljesen új karakterhangokat is építettek a játékba a keleti változathoz képest. Összességében azt kell mondanom, hogy az Aion egy remek játék lett, s aki egy kicsit vágyik egy újfajta MMO élményre, és nem utolsó sorban az keleti játékoktól sem riad vissza, az mindenképp adjon egy esélyt ennek a remekműnek, nem fogja megbánni.
Már a játék bejelentésekor sejteni lehetett, hogy az Aion valami más lesz, mint a többi MMO. Felkavarja majd az állóvizet, de hogy ez jó avagy rossz értelemben érthető, az a cikk során kiderül. Koreában már tavaly megjelent a játék, ám az európai változat megannyi dologban eltér az ázsiai társától, így nekünk többet kellett rá várnunk. Köszönhetően a hazai forgalmazónak, az AN-Tecnek, lehetőségünk nyílt kipróbálni a játékot még a zárt béta teszt alatt, ám mint azt sokan tudjátok, az egy tavalyi build volt, még az eredeti hangokkal és szegényesebb animációkkal. Azután elérkezett a nyílt béta kezdetének ideje, ahol már a sokat dicsért 1.5-ös verziószámú játékot próbálhatták ki a szerencsések. Nos, ehhez meglehetősen sokat kellett töltögetni, ugyanis nem kevesebb, mint 16 GB-ot foglal el merevlemezünkön az Aion, de ami ezután jött, azért megérte ezt az adatmennyiséget felhalmozni.
Eredetek
A játékban két faj közül választhat a játékos, ők az Elyos és az Asmodian. Előbbiek a bolygó világosabb felén élnek, fővárosuk pedig a csodálatos Elysea. Ők leginkább az angyalokra hasonlítanak, hófehér szárnyakkal rendelkeznek, szépek és okosak. Az asmodianok a bolygó sötétebb felén élnek, s ez meg is látszik kinézetükön: bőrük hamuszürke, karmaik vannak, szárnyuk pedig fekete, mint az éj sötétje. Fővárosuk, Pandaemonium is leginkább a sötét utcáiról híres, ám mégis minden szegletében gyönyörű. A világ, Atreai kettéválásához a sárkányszerű lények, a balaurok lázadása vezetett, akiket Aion azért teremtett a világra, hogy ők uralkodjanak, ők tartsák fenn a békét. Ám mint tudjuk, a hatalom sokakat képes elvakítani, ezért fellázadtak alkotójuk ellen, s ebben a hatalmas csatában elpusztult az Örökkévalóság Tornya, s kettészakadt a világ. Így a harcban álló felek nem csak egymással, hanem egy harmadik ellenséggel is szembeszállnak, s ezeknek a csatáknak az Abyss néven ismert terület ad otthon, amely a Torony maradványainál található. Csak itt lehet átjárni a bolygó egyik feléről a másikra, és a legnagyobb csaták is itt zajlanak.
Első lépések egy új világban
Indításnál egy kellemes menü fogad bennünket, ahol a háttérben Atreia csodálatos világának egy aprócska részletét csodálhatjuk meg. Bejelentkezésünk után kiválasztjuk az szánunkra legszimpatikusabb szervert, és frakciót, majd indulhatnak is a kalandok egy mindenre részletre kiterjedő karaktergenerálással. Első lépésként a szánunkra szimpatikus karakterosztályt kell kiválasztanunk, a lehetőségeink pedig a Warrior, a Scout, a Mage és nem utolsó sorban a Priest. Természetesen nem csak ennyi választásunk van, ám erről majd később. Lehetőségünk van előre beállított arcok közül is szelektálni, valamint mi is teljesen személyre szabhatjuk karakterünk kinézetét. Nem csak a haj típusát, a szem színét választhatjuk meg, hanem akár az áll nagyságát, a szem mélységét és a nyak magasságát is. Ezután a testi tulajdonságok következnek, ahol szintén teljesen ránk van bízva a választás. Ha kedvünk tartja, akkor törpét vagy óriást is alkothatunk, de maradhatunk a szokványos nagyságnál is. Ha sikeresen elkészítettük és elneveztük a karakterünket, akkor már indulhat is a játék. Mint azt már említettem, a két faj két teljesen különböző területen kezd. Az Elyos kezdeti zónái a zöld rétekről és mezőkről híresek, míg a bolygó másik felén a kopár sziklák köszönnek vissza. Néhány alap képességünk megfelelő használata és az első küldetés teljesítése után máris szintet lépünk, majd a hármas szint környékén ellátogathatunk a közeli kis faluba, ahol már a trainerünk is vár ránk. Az Aionban nem magukat a képességeket vásároljuk meg, hanem az ezekhez szükséges könyveket, majd a táskánkban jobb klikkel megtanulhatjuk a skillt. Ahogy fejlődünk, egyre erősebbek leszünk, ezzel pedig egyre több kihívás és döntés elé állít bennünket a játék. Az egyik legfontosabb döntés az, hogy amikor Daevává válunk, akkor melyik irányba is fejlődünk tovább.
Egy Daeva élete
A történet szerint a Daevák úgymond félistenek, ők vigyáznak az egyszerű halandókra. A játékosok karakterei is ilyen isteni lények, s erre a történet során megfelelő magyarázatot is kapunk. A 9. szinten kapunk egy küldetéssorozatot, amelyet teljesítve eljutunk frakciónk fővárosába, ahol végérvényesen Daevává lépünk elő, s megkapjuk az Aion egyik legnagyobb újdonságát, a szárnyakat. Ezen a szinten egy nagy döntést is meg kell hoznunk, ugyanis más MMO anyagokkall ellentétben itt nem az elején választjuk a végleges karakterosztályt, hanem akkor, amikor ilyen lénnyé válunk. Minden kezdő karakterosztálynak két specializációja van, amelyek közül egyet választhatunk. A Warrior lehet Gladiator vagy Templar, a Scout választhatja a Ranger vagy az Assassin útját, a Magek a Spiritmaster és a Sorcerer között dönthetnek, míg a Priestek lehetnek Clerikek vagy Chanterek. Érdemes már jó előre elgondolnunk, hogy melyik úton is szeretnénk továbbhaladni, ugyanis később nincs mód ennek megváltoztatására. Miután kiválasztottuk a számunkra szimpatikus osztályt és megkaptuk a szárnyakat, akkor indul csak be igazán a játék. A küldetéseket ezentúl nem csak a földön, hanem szárnyalás közben is teljesíthetjük, ezzel egy teljesen új élményt nyújtva a játékosoknak. Képzeljük csak el, mennyivel egyszerűbb egy igazán nehéz lény legyőzése, ha ütései elől elröppenhetünk, így megkímélve féltett életerőnket. Természetesen nem repkedhetünk egész nap, ugyanis a szárnyak csak egy rövid ideig használhatók. Ahogy lépjük a szinteket, úgy vásárolhatunk majd egyre jobb szárnyakat, amelyeknek a kinézete is egyre lélegzetelállítóbb lesz. Mivel a játék lényegében nagy figyelmet fordít a PvP (Player versus Player) harcokra is, ezért okosan kell beosztanunk a repülésünket, hiszen az ellenfél tudhatja, hogy mennyi ideig tudunk a levegőben maradni, s ha nem landolunk időben, akkor csúnya véget érhetünk. Noha Daeva lévén elpusztíthatatlanok vagyunk, az életerőnk teljes lecsökkenésével bizony kénytelenek leszünk megválni egy kevés tapasztalati ponttól, valamint a legközelebbi temetőből folytatni kalandozásainkat. Daevaként az életerő és mana mellett egy új csíkot is felfedezhetünk, amely a DP, vagyis a Divine Power nevet viseli. Ez a harc során töltődik, s segítségével a karakterosztályunktól függően különleges támadásokat hajthatunk végre.
A csodálatos Aetria
A grafikáról mindeddig nem szóltam, ám most elérkezett az ideje, hogy megdicsérjem a fejlesztőket, ugyanis az optimalizálásra és a látványra nem lehet panaszunk. Ám ez még kevés lenne ahhoz, hogy az Aion igazán elvarázsolja a játékost, így nagy hangsúlyt fektettek a helyszínek és a lények megvalósítására is. Ilyen esetekben nehéz dolga van a fejlesztőknek, hiszen egy teljesen egyedi világot kell felépíteniük, de az Aion esetében ezt nagyszerűen végrehajtották. A helyszínek változatosak, hangulatosak és részletgazdagok. Az időjárás és a napszakok dinamikusan változnak, ám az idő nem a valódinak megfelelően telik, hiszen vannak olyan küldetések is, amelyeket csak éjszaka hajthatunk végre. A helyszínek mellett a lények is igazán változatosak, talán leginkább a Final Fantasy népeire hasonlít némelyik, ami az európai szemnek kicsit különös lehet. A grafikai résznél érdemes még megemlíteni az animációkat is, amelyek szintén jól ki vannak dolgozva, ám a futáson azért még lehetne mit javítani, az kissé furcsának tűnik. A képességek animációja szintén megér egy misét, ugyanis eddig nem találkoztam két egyformával, teljesen más minden karakterosztály képességeinek az ábrázolása. Talán amin még lehetne mit javítani, azok a skill ikonok. Ötletszegények, alig láthatóak. Hiányzik belőlük az egyediség és az erős színvilág.
Az érdekességek garmadája
A jelenlegi piacvezető MMO-hoz képest megannyi újdonságot tartalmaz az Aion: például nem csak aukciós házban árulhatjuk portékáinkat, hanem utazásunk során bármikor leülhetünk, s magunk is elárusítóvá válhatunk. Ilyenkor egy kis zászló jelenik meg mellettünk, s ha valaki vásárolni szeretne, akkor láthatja az általunk megszabott árakat és eldöntheti, hogy kell-e neki az áru vagy nem. Ezt remek ötletnek tartom, így nem a chatet spammelik tele az eladni kívánó játékosok. Másik nagy érdekesség, amely több ázsiai MMO-ban is megtalálható, az a csatornaváltás lehetősége: ilyenkor a világnak egy másik csatornájára kerülünk, ahol esetleg kevesebb játékos gyilkolja azokat a lényeket, akikre mi is vadászunk. A temérdek küldetés mellett a PvP-t is remekül oldották meg a fejlesztők, hiszen akár az ellenséges fővárost is megtámadhatjuk, de az Abyssban bármikor szembeszállhatunk az ellentétes frakcióval.
Végítélet
Az Aion egy nagyszerű MMO-nak ígérkezik, ám van egy nagy hátránya: nem kifejezetten az a nyugati irányvonalú, amelyhez a legtöbb játékos hozzászokott. Persze ezt sokan pozitívumként is felfoghatják, mégis érdemes megemlíteni, hogy leginkább az ázsiai országokban népszerű címekre hasonlít. A fejlesztők mindent megtettek annak érdekében, hogy a nyugati játékosok is örömüket leljék a játékban, az össze hang és átvezető szinkronos, teljesen új karakterhangokat is építettek a játékba a keleti változathoz képest. Összességében azt kell mondanom, hogy az Aion egy remek játék lett, s aki egy kicsit vágyik egy újfajta MMO élményre, és nem utolsó sorban az keleti játékoktól sem riad vissza, az mindenképp adjon egy esélyt ennek a remekműnek, nem fogja megbánni.
27: Sztem ua részleg volt
A játékkal az a baj, h a rövidítésében nincs W mert: WoW, PW, GW XD Am sztem olyan lehet, mint a PW, nem próbáltam még, de azt szerettem. Maga a cikk remek, kedvcsinálónak Nr.1. Hamarosan megveszem majd, és kipróbálom.
Nekem a design is nagyon hasonlónak tűnik túl a mangás vonalon, a kasztrendszerről meg a piacolásról nem is beszélve
A cikk nagyon jó kedvcsináló, majd ha én nyerem meg akkor ki is probálomXD
Annyit még hozzá teszek ehhez a játékhoz, hogy ez is hozzáálláson múlik nagyrészt. Én pl jobban szeretem a japán meg kínai rpg-ket mint a nyugatiakat. Szívesebben eljátszok egy FF-al mint egy Elderscroll-lal. Így vagyok az mmokkal is. Szívesebben játszok egy PW-vel mint a WoW-val. Ízlések és pofonok.... :D
pwben "utvalasztas" meg 89es szinten történik ahol eldöntöd hogy holy leszel-e vagy demon. a skilljeid is ennek megfelelően változnak. az hogy meglegyen a hiper szuper ultimate cuccod meg pwben egyenenlő a "nolife" kifejezéssel. azok a cuccok tényleg olyanok mint a jo rendszergazda... mindenki hallott rola de még senki sem látta
13: Ha olyannal akarsz játszani, amiben gondolkodás nélkül mész és ölsz, akk játsz vmi HacknSlash-el vagy FPS-sel, de sztem egy MMORPG-ben télleg a csapatmunkára kéne törekedni. Pl ahhoz h tovább juss egy magasabb fejlettségi szintre (értem úgy h több skillt vehess meg ) meg kell ölnöd egy bosst, amit csak mások segítségével, csapatmunkával, ELŐRE MEGBESZÉLVE tudtok megölni.
Sztem ez a lényege egy jó mmorpg-nek. Ha csak az ölés meg a vér számít játssz single játékokat, ha beszélgetni is akarsz, "szocializálódni" akk válassz egy jó mmorpg-t
Na de az meg akkor megse ua olyan nem?:)
igazából úgy tudom röviden megfogalmazni, hogy mindenki rohan, csinálja a kis dolgát, amivel megkaparinthatja a Diseased Ultimate Armort és hozzá a fegyverszettet, egyszerűen hiányzik az, hogy ha mész valahova, szembejön valaki, akkor megálljon és egy kis eszmecserét folytassatok. akár hiszitek, akár nem, de ez nagyrészt a themepark alap miatt van így.
akármelyik sandbox mmo-ra gondolok vissza, nagyon nagy szerepe volt a közösségnek, egyszerűen az emberek igényelték is, az ilyen mmo-k leginkább azért mmo-k, mert tényleg sokan vannak, de mégis valahogy egyedül érzed magad.
swg-ben, wurm-ban (stb) meg nagyon sok esetben nem a harcon van a lényeg, az csak egy mellékes dolog. pl nem egy olyan ember volt az swg-ben, vagy most a wurm-ban, hogy hónapokig el sem hagyták a városukat (játékosok által építhető városok, nem npc városok).
Ghost, a cikk egyébként nagyon faint, részletes, átfogó, szóval Ghost-os :)
remélem, hogy hamarosan írhatsz egy szintén tökéletes cikket, de már egy jó kis sandbox mmo-ról :)
Egyébként nagyon jól nyitott a játék, éjszaka már tudtak játszani az előrendelők. Látszik, hogy hatalmas érdeklődés övezi, s sokan a WoW után kipróbálják ezt is, mivel egy teljesen új világban találják magukat.
a class rendszert azért erőltetik, mert jóval kevesebb melót okoz a fejlesztőknek (rettenetesen kevés a játékos lehetősége), ellenben egy skillpoint alapú rendszerrel rengeteg a munka, viszont a class rendszerrel szemben jóóóóóval nagyobb szabadságot ad a playernek.
class rendszer kötött, ok, hogy már vannak dual class rendszerek, de az is kötött, míg a skillpoint alapúnál a player dönti el, hogy akár ebből is egy pici, majd abból is egy pici (pl swg-ben az egyik legkomolyabb ellenfelem egy olyan fejvadász volt (fejvadászok a jediket vadászták csak), aki rendelkezett jedi skillekkel is (a jedi elérése minimum fél év volt, de hogy ki is gyúrd a jedidet, az még legalább fél, de inkább 1 év), közel 1 órás volt a harcunk, ő volt az egyetlen, aki 1v1-ben lenyomott, a végén adtam is neki a fejpénz mellé még 1 millió kreditet, mondván, ilyen jó küzdelemben soha nem volt részem, utána egész jó ingame cimbi is lett :)) a többi fejvadászt általában pár másodperc, de legrosszabb esetben pár perc alatt elkalapáltam, naponta 10-20 jött rám, azért, mert nem igen haltam meg és így a fejvadász terminálban nagyon nagy volt a fejpénzem.
szóval, egy skillpoint alapú rendszerrel hihetetlen dolgokat ki lehet hozni, nincs megkötve a kezed, ami a játékban elérhető, azokat keverheted (pl volt olyan jedi, aki mellette creature handler is volt, az mondjuk beszarás kategória :))
egy nagy mmo esetében rohadt nagy meló az utólagos kiegészítés (a nem fizetős addonok, a mezei updateek), a szerverpark bővítése és szinten tartása.
ott van pl az swgemu, a szerverünkön egy pre-pre-beta állapot van fent, de azzal is 0-24-ig el tudnánk lenni, ráadásul ez még közel nem kiadott, ahogy kiadják és elindulunk több tucat embert kell felvennünk, csak gm-nek, ezen felül scriptírókat, történetírókat stb.
egy mmo nem arról szól, hogy kiadjuk, elkészült és mehetünk hawaii-ra, onnan indul be az igazi meló (mert ha egy alphában elszúrsz valamit és törölni kell a karikat, senki le se tojja, de ezt nem teheted meg egy futó szerveren, ki is herélnének)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.