Egy öreg 486DX2-esnél nem lehetett jobb gépünk még, mikor Rayman először nézett farkasszemet a gonosz seregeivel. Great Protoon világa ezernyi színben pompázott, a csúcsmodern SVGA monitoron csak úgy ragyogtak a színek, 16 MB RAM, 4x-es CD-ROM meghajtó, turbó gomb, ezek voltak csak a szép idők. S ahogyan a játékvilág más nagy legendái, úgy Rayman is elkísért minket a felnőtté válás útján.
1999-ben, majd 2003-ban jöttek a folytatások, immáron három dimenzióban, velük párhuzamosan pedig olyan spinoffok láttak napvilágot, mint a Junior, a Brain Games, az Arena, vagy a Golf. Hősünk legutóbb 2006-ban kapott önálló játékot, a Raving Rabbids viszont inkább a nyulaknak, mintsem neki hozott népszerűséget, a fehér kis BWAAAA-szörnyek azóta minden évben visszatértek, önálló címekkel, változatlan siker mellett. De ennek vége. A megannyi életképtelen, és szánalmas próbálkozás után a UbiSoft úgy határozott, hogy feltámasztja a régi értékeket, és visszahozza Raymant úgy, ahogyan mindig is szerettük. Két dimenzióban, nyulak nélkül.
A Rayman Origins megalkotásához magát Michel Ancelt, az eredeti trilógia alkotóját kérték fel. A játékmenetet, a stílust, a hangulatot, és az egész összhatást úgy tervezték, hogy tökéletesen kielégítse a rajongók igényeit, a játék eredetileg egy epizódokban letölthető PSN és XBLA cím lett volna, de annyira jól alakult, hogy teljes értékű cím lett belőle. A két nagykonzolon kívül pedig Wiire is kiadták a játékot, s noha mi ez utóbbi platformon próbáltuk ki, a teszteredményen mindez semmit sem változtat, a három változat az utolsó pixelig teljesen ugyanaz.
A történet szerint az Álmok Tisztásán járunk. A sötétség seregei előmerészkedve rejtekükből, megszállták ezt a csodálatos mesevilágot, az egész egy nagymami kicsinyes bosszújával kezdődött, Rayman a hangos horkolásával nem hagyta őt pihenni, de mostanra több lett ez egy sima szomszédi viszálynál. A rettegett Mr. Dark a káoszt kihasználva megszökött a börtönéből, s véres inváziót indított a jók ellen, Rayman feladata nem kisebb, mint szembeszállni a rosszakkal, kiszabadítani a fogságba esett tündéreket, visszaváltoztatni a megbabonázott királyokat, s száműzni Mr. Darkot oda, ahová való. Az alvilágba.
A kalandokat oldalnézetből követhetjük. Ugrálni és verekedni kell, Rayman nem riad vissza semmitől, ha népe jövője a tét, s minél mélyebbre hatolunk, annál több képességet szerez. A futás gomb nyomva tartásával sprintelni kezd, megtanulja, hogyan lehet néhány másodpercre a levegőben maradni, sőt elsajátítja a falon futás fortélyait, illetve a szúnyogon lovaglás művészetét is, vannak részek, ahol csak a kis vérszívó segítségével juthatunk át. Ha pedig elakadtunk volna, akkor sem kell pánikba esni, a játék rejteget egy four player jump in jump out co-op módot is, melynek segítségével bármikor bárki bekapcsolódhat hozzánk, csak egy szabad kontrollerre van szükség. De jó hír, hogy a UbiSoft munkatársai a karakterekkel se fukarkodtak. Raymannel együtt nem kevesebb, mint 16 különböző szereplő bőrébe bújhatunk bele, mindegyik hasonló képességekkel rendelkezik, de külsőre eltérőek, nem nehéz kitalálni, melyik lesz a kedvenc.
Az Álmok Tisztása szigetekre, azon belül állomásokra van osztva, melynek a végigjátszás során folyamatosan, sorra nyílnak meg előttünk. Minden sziget egyéni környezettel rendelkezik, a helyszínek változatosak, vannak szárazföldi, légi és vízi küldetéseink, maga a játékmenet pedig úgy lett kialakítva, hogy nem elég végigszaladni a pályán, teljesítenünk is kell. A kis sárga electoonok összeszedése a végső értékelésnél jutalmat ér, ahogyan a rejtett barlangok felfedése, és az ott lévő ellenségek legyőzése is, s ha arra vetemednénk, hogy másodjára is végigjátszunk egy pályát, akkor egy újabb feladatot is kapunk. Beindul a stopperóra, és ha időn belül végzünk, plusz egy jutalmat zsebelhetünk be.
A kivitelezés szuper lett. A rajzfilmes látványvilág hibátlan, a játék a vadonatúj UbiArt Framework motort használja, mely a jövőben megjelenő, hasonló stílusú címekhez készült, a technológia feladata nem kisebb, mint egy kész keretprogramot adni a fejlesztők kezébe, akik így a hosszas programozás és tervezés helyett a játékélményre, és a designra helyezhetik erőforrásaikat. A játék 1080p felbontásra és 60 frame per sec sebességre képes, amivel tökéletesen helyt áll minden technikai kívánalomnak, de a hangok se lettek rosszak. Utunkat aranyos platformer zajok kísérik, szinkron nincsen, csak hümmögés, rettentően aranyos az egész.
Az év platformjátéka. Tavaly a Donkey Kong Country Returns nyerte el ezt a címet, idén pedig a Rayman Origins, aki imádja a régmúlt idők ugrabugráit, az nem fogja kibírni, hogy ne játssza végig ezt is. A játék közel tökéletes, az irányítás az egyetlen, melyen lehetne még csiszolni egy kicsit, nem könnyű mindig eltalálni az ellenséget, és a rendes futáshoz is mindig nyomni kell egy plusz gombot, de mindez a második pálya után megszokható, szót se érdemelne tán. Próbáld ki, megéri. Tényleg.
1995. Beregisztrálták a Yahoo.com és az eBay.com címeket, kijött az Opera 1 és az Internet Explorer, megrendezték a világ első E3 kiállítását, bemutatkozott a Windows 95, a Pentium Pro, a DirectX 1, és az USB szabvány. S megszületett ő. Rayman.
30 eredeti játék, az igen, nekem Steamen van csak 500
Pc-n is imádtam annak idején ;-)
Az egész warez téma a kapzsi kiadók miatt van. Csak mert letöltöttek valamennyien egy játékot az nem jelenti azt, hogy azok meg is vették volna, ha nem lehetett volna warezolni. Főként, hogy manapság ez az egyetlen módja a demózásnak. Igaz, hogy a PC-n sose fognak(hacsak nem kifejezetten arra készült) annyit eladni egy játékból, mint konzolra, de az inkább a játékosok száma miatt van.
Amúgy Boldog Új Évet!
Pedig régen a Rayman nagyon jó volt. Még pár éve jött a Rayman Raving Rabbids, ez a nyuszis Rayman. Ez már jóval másabb volt mint az első (azt hiszem) 3 Rayman, de nekem ez is tetszett és a régi Raymanek is jók voltak, amikor már lehetnek 10 évesek is. Azt hiszem PS1-en játszottam.
KeXxX: Igen van PS3-am, oks küldöm.
Köszi a választ Balázs!
Lehet megveszem, de nem biztos. Hány óra szórakozást nyújt kb?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.