Call of Duty: Black Ops 2 teszt

  • Írta: InGen
  • 2012. december 7.
  • black ops 2, call of duty, teszt, x360
Link másolása
Értékelés 9.0
Raul Menendez káoszt akar hozni világunkba. A múltban és a jövőben kalandozunk az utóbbi évek legjobb Call of Duty-epizódjában, hogy megállítsuk a valaha létezett legnagyobb terroristát.

Mivel a tapasztalataink szerint a Gamekapocs olvasóinak legnagyobb része a cikkeket egészen eddig a részig olvassa el, majd megnézi a pontozást, és megy kommentálni, hogy miért nem kapott 0,2-vel többet, innentől kezdve akár bemásolhatnék életviteli tanácsokat a Nők Lapjából, az sem tűnne fel senkinek. A helyzet természetesen még rosszabb akkor, amikor Call of Duty-játékról írunk, hiszen, habár évről-évre szórakoztatóipari rekordbevételeket hoz, és minden elképzelhető AAA-kategóriás játékot felülmúló sikert arat, a kommentáló jónép szerint a sátánnak kellene már elvinnie az egész sorozatot a fenébe, és maximum 3,5 pontot érdemel ez a szutyok, ami biztos ugyanolyan, mint tavaly. 


Hogy az a több millió ember, aki évről-évre megveszi a játékot, és mindig elégedett, miért nem kommentál, az rejtély. Valószínűleg inkább játszanak. Mindenesetre, akinek kevés az ideje, vagy csak nem szeret sokat olvasni, vagy már nagyon izzik a keze alatt a billentyűzet, és menne inkább hozzászólni, annak leírom a dolgot zanzásítva: a Black Ops II a legjobb Call of Duty a Modern Warfare óta, és valószínűleg a legtökéletesebb FPS-élmény ebben a generációban. Néhány hibájától eltekintve mindent kihoz a műfajból, amit csak ki lehet hozni, és nem, egyáltalán nem teljesen ugyanolyan, mint tavaly, vagy azelőtt.


Először is, ott van a kampány, ami nagyjából a már bejáratott formulát követi, ez tény. De az is tény, hogy a sorozat eddig is tökéletesen használta ezt a formulát, és pont a Medal of Honor: Warfighter mutatta meg, hogy lehet ezt nagyon rosszul is csinálni. Szóval a szokásos hullámvasútra ülünk fel, ahol egy pillanatra nincs megállás, mindig történik valami grandiózus esemény, a tűzharc adrenalin-pumpáló és élvezetes, zsigeri. Habár vannak „szokásosnak” tekinthető járműves, drónos, kísérgetős küldetések, ezekbe mindig hoznak a készítők valami csavart, ami miatt sosem tudjuk kiszámítani, mi fog történni legközelebb. Talán ez a legjobb az egész kampányban: érdekes és egyáltalán nem kiszámítható.


Ráadásul a sztori is keményen odabasz. A David S. Goyer (The Dark Knight, Man of Steel) által írt történet gyakorlatilag két szálon fut: a múltban, az 1980-as években Alex Mason és Frank Woods kergeti a közeli jövő legnagyobb terroristáját, Raul Menendezt, ahol megismerhetjük a motivációit, és megtudhatjuk, mi vezette rá őt erre az útra. Mármint arra az útra, hogy a történet másik szálán, 2025-ben egy cybertámadással meg akarja bénítani az egész Egyesült Államokat, amit nekünk Alex fiát, Davidet irányítva kellene megállítanunk. Habár az elején, szokás szerint, minden kicsit zavaros, később elkezd összeállni a kép, és hamar rájövünk, hogy Menendez a játéktörténelem egyik legjobb főgonosza. Ráadásul az egész kampány tele van véres és brutális, végtelenül cool jelenetekkel.


Közben olyan, FPS-ben talán még soha nem látott jeleneteket élhetünk át, mint a lovaglós üldözés, és az is felüdülés, hogy a sztenderd háborús shooterekkel ellentétben itt nem minden barna, és nem mindenhol terroristák vannak. A környezetek változatosak és elég részletgazdagok is, már amikor nem próbálják túlzottan erőltetni a nagy tereket.  Ami azonban még ennél is fontosabb, hogy a Call of Duty-sorozatban először vannak választási lehetőségeink! Nem csak ott, hogy egy küldetésen belül például sniperkedni szeretnénk, vagy nem, hanem kulcsfontosságú karakterek sorsát is a kezünkbe adják, és a döntésünk befolyásolja a játék történetének végkimenetelét. Persze, nem kell szerepjáték-szintű dolgokra gondolni, de a megvalósítás így is remek.


Aztán pedig érdemes még megemlíteni a szintén teljesen új Strike Force-küldetéseket. Ezeket a történet bizonyos pontjain teljesíthetjük, és a felhasználható csapataink száma fix, így egy bizonyos ponton túl már nem próbálkozhatunk velük újra. A dolog lényege, hogy gyakorlatilag stratégiai játékként kezelhetjük a különböző egységeinket, hogy teljesítsük az adott pálya objektíváit. Mivel azonban a mesterséges intelligencia által irányított bakák önmagukban nem feltétlenül tudnának sikereket elérni, bármikor belepattanhatunk bármelyik emberünkbe, és FPS-nézetből vehetjük kezelésbe a dolgokat. Habár az RTS-nézetre ráfért volna még némi polírozás, a Strike Force-küldetések egész egyszerűen telitalálatok, sajnáltam, hogy ilyen kevés van belőlük.


Aztán itt van nekünk a Treyarchtól megszokott zombis játékmód. Pontosabban játékmódok, mert mára már akkorára nőtt ez az eredetileg csak poénnak indult rész, hogy akár külön kiegészítő lemezként is árulhatná az Activision, ha tényleg annyira pénzéhes lenne, ahogy a rosszmájúak állítani szokták. Az alap Survival mód természetesen ezúttal is visszatér, ám a legfontosabb, hogy kaptunk két teljesen új játékmódot is, mindkettő eléggé mókás. A Grief lényege, hogy két csapatot rak egybe a játék, akik mindketten a zombik ellen küzdenek, és nem tudják lelőni egymást. Azonban különböző power-upokkal, például egy darab hússal az ellenséges csapat felé orientálhatjuk az emberevő hordát.


A legfontosabb, hogy megnehezítsük az ellenséges csapat életét, miközben megóvjuk a saját embereinket. A nyertes az, akinek a végén marad állva élő ember a csapatában. Az egész olyan, mint egy hatalmas buli, a konstans röhögőgörcs garantált. Ennél azonban komolyabb a szintén új Tranzit mód, mely gyakorlatilag egy külön „kampány”, hatalmas világgal, amit teljesen felfedezhetünk. A fontosabb állomások között egy turistabusszal lehet közlekedni, és menet közben különböző alkatrészeket lehet gyűjtögetni, melyekből aztán mindenféle spéci cuccot, fegyvert építhetünk. Hatalmas öröm, amikor valakinek sikerült összerakni valamit, és ez rögtön motivál is arra, hogy tovább haladjunk, felfedezzünk, és kiagyaljuk, hogyan tudjuk visszaverni a támadó zombikat.


És akkor a kooperatívről nyergeljünk át a kompetitív multiplayerre, ami a kampányhoz hasonlóan alapjaiban nem változott, de sokat finomodott és fejlődött. Maga az alapvető élmény ugyanaz maradt, mint eddig: pörgős, gyors, akciódús, aki tehát ezt nem szerette eddig, az ezután sem fogja. Ettől eltekintve azonban az osztályok testreszabásának új változata gyakorlatilag teljesen a feje tetejére állítja a dolgokat. A rendszert úgy hívják, hogy „Pick 10”, vagyis válassz 10-et, mégpedig azért, mert 10 pontot használhatunk fel katonánk összeollózására. Ebből egyet-egyet elvesznek a különböző fegyverek, gránátok, kiegészítők, na meg persze a perkek. Kevesebb perkkel szeretnél csatába indulni, de vinnél magaddal extra gránátot vagy fegyvert? Semmi akadálya. Inkább sok perkkel mennél harcba, és nincs szükséged annyi fegyverre? Az is megoldható. Az egész rendszer nagyon átgondolt és finomhangolt, remekül megvalósított.


Ehhez hasonlóan komolyan megváltoztak a Killstreakek is, melyeket most már Scorestreaknek hívnak, nem véletlenül: a pontok nem csak a gyilkolásért járnak, sőt, ha csak kempelsz, és leszeded a mit sem sejtő áldozatokat, jóval lassabban fogsz pontokat szerezni, mint azok, akik a pálya objektíváinak teljesítésére törekednek a társaikkal. Ez pedig sokkal koncentráltabbá, értelmesebbé teszi a multiplayer meneteket, nagy szüksége volt már a Call of Dutynak erre. De van még két teljesen új dolog is: az egyik a League Play, ami a képességeinknek megfelelő szintű ellenfelekkel rak össze minket, a másik pedig a játék streamelésének lehetősége, shoutcasttel együtt. Sajnos azonban a stream nem marad meg, így, ha a közvetítéssel együtt későbbre is el akarjuk tenni, akkor továbbra is külső programot kell használnunk.


Grafika? Nos, igen, hiába a fejlesztések, látszik, hogy már egy 5 éves motor dolgozik a játék alatt. Technikailag már eléggé elavult a cucc, a látványt azonban megmenti a fantasztikus művészeti megvalósítás, látszik, hogy a Call of Duty-sorozaton továbbra is az iparág legjobbjai dolgoznak. Ráadásul, ahogy azt mindig elmondjuk: egy ilyen játék esetében a látványnál is sokkal fontosabb, hogy stabil 60fps-sel fut, minden körülmények között, és ezt jelenleg más konkurens nem mondhatja el magáról konzolon - itt azért hozzá kell tenni, hogy a Wii U-s változatnál nem annyira stabil a képkocka-szám, mint a többi konzolon, de mire számítunk egy olyan géptől, amibe egy mikrósütő processzorát rakták, ugyebár.


Egyéb dolgok? Nos, a legendás Trent Reznor által írt zene iszonyatosan jó, a szinkronhangok között továbbra is ott van Sam Worthington, Michael Rooker, Clancy Brown, Nolan North és a többiek, szóval abban sincs hiba. Sőt, valójában nehéz hibát találni a Black Ops II-ben. A Treyarch bebizonyította, hogy a sorozat messze van még a kifáradástól, és a generáció egyik, ha nem a legjobb FPS-élményét szállította. Az persze kétségtelen, hogy lassan végleg kimerül a formula, amire a széria épül, és előbb-utóbb teljesen meg kell újulni, de minden valószínűség szerint erre a következő generációs konzolok megjelenésével sor is kerül. Az pedig már nincs olyan messze.

 

Kapcsolódó cikk

185.
185.
DON GONDOCS
Black ops zombie mód valaki?
184.
184.
DON GONDOCS
Ja akinek van kedve vegyen fel friend listre vagy psn Simatonimusha.
183.
183.
pkflavio
#180: A multi a jó benne, sokan vannak. A story átlagos 4-5 h alatt kivittem.
182.
182.
strike19
#180: PS3-mon BO 2 szebb,mint a Ghost.Látszik a Ghoston ,hogy a fejlesztők szándékosan a kisebb felbontású textúrákat rakták bele ,hogy az embert rá kényszerítsék a next-gen változatra.
181.
181.
strike19
#179: Nekem ez volt az első codom az COD 1 óta.Én se értettem az embereket mért hajszolják ezt a frencsájzt :D ,Pörgős akció dús pályák.A legnagyobb előny a BF-el szembe hogy lehet tolni osztott képernyőn.
180.
180.
DON GONDOCS
Ja és igen ez egy 2012 konzol játékhoz mérten is csúnya, tudom a codot nem graf miatt szeretjük, de ennél messze szebb fpseket is láttam (Resistance, Dishonored, Metro, BioShock)
179.
179.
DON GONDOCS
#178: Igen észrevettem :) És még érvényesülni is tudok pedig multiban az átlagosnál egy fokkal rosszabb vagyok de itt nekem is terem sikerélmény. Kezdem érteni mért veszik évről-évre annyian a codot.
178.
178.
strike19
#177: Nagyon megéri jobb mint a Ghost.Nagyon sokan tolják mai napig BO 2-őt.
Én is tolom PS3-mon.
177.
177.
Neo1989
#175: Ez meg az elődje (a BO 1) teljes mértékben megérik az árukat.
Nyugodtan vedd meg.
176.
176.
pkflavio
#175: Annyit bőven megér, főleg ha van hozzá NUKETAWN 2025-ös reedem kód.
175.
175.
DON GONDOCS
#174: 3ezer csak nem nagy ár érte és helyben van szóval szállítási költség sincs.
174.
174.
pkflavio
#173: nagyon megéri! Attol függ mi neked az olcsó?
173.
173.
DON GONDOCS
Megéri megvenni ps3-ra olcsón? Csak mert tervezem megvenni és kíváncsi vagyok hogy milyenre sikerült ps3on.
172.
172.
strike19
Szerintem nagyon jó sikerült ez a rész.Utoljára COD 1-el játszottam.
Úgyhogy tudok mihez viszonyítani.Nekem ez nagyon nagy előre lépés volt,mind grafikába,mind multiplayer módokba.
171.
171.
pecek
#170: Sose lesz semmiben se egyező vélemény, mert ahogy Te is mondtad, mindenkinek más az ízlése. :D Ki kell próbálni, aztán akkor mindenki el tudja dönteni, hogy melyik tábornak az oldalára áll :) Régen én is nagy CoDos voltam, csak valahogy aztán a BFeket (3-4) sokkal hangulatosabbaknak találtam, viszont ez a BO2 szerintem is nagyon jó lett.
168as kommentelőnek az írása meg teljesen jogos a grafika terén, mert erre tudom példának hozni a FIFA sorozatot, állandóan ment a hőbörgés, hogy évek óta milyen a grafika és semmit se változtatnak, aztán amikor közölték az új gépigényt, az emberek nagyrésze meg azért sírt, hogy hova kell ekkora gépigény, meg, h újíthatom fel a gépet stbstb, sose jó semmi., mert ha ilyen a grafika akkor miért ilyen szar, ha új a grafika akkor miért kell hozzá ekkora gépigény bla bla bla.
170.
170.
csöszy
Anyira más mindenkinek a véleménye erről a játékról. Még tesztekben is vagy dicsőitik vagy lehúzzák. Általába a negatív kommentelők vagy bf-eznek vagy nem FPS-eznek. Nekem bejöttek az eddigi CoD-ok,mivel ez is ugyan az ezért tetszik nekem és másoknak is. Akinek nem tetszik annak meg nem ilyen az izlése. Amúgy a grafika kérdéssel úgy vagyok hogy mindegy milyen ronda,már hozzászoktam. Tehát ez is egy szokásos Call of duty.
169.
169.
pecek
#168: Én a grafikával úgy voltam, hogy amikor feltettem a játékot és elkezdtem tolni high beállításokkal, már akkor fogtam a fejemet, h úristen milyen baromi ronda és nem is értettem hogy lehet egy 2012es játék ennyire csúnya, á mondom megnézem ultra grafon, feltettem, az fps számláló ugyanúgy 30-40 között mozgott és akkor már azon csodálkoztam, hogy a high és az ultra beállítás ég és föld ennél a játéknál, kb. akkora különbség volt a 2 között, mintha egy lowról beállítást teszel fel maxra, nem is értem.
Szóval nekem az tűnt fel ennél a játéknál, hogy ha nem ultra grafon játszol, akkor bizony nincs mit szépíteni, tényleg ronda, nem úgy mint pl. egy BF, vagy bármilyen más játék, hogy medium, vagy ritka esetben low grafon is szépen tud kinézni.
u.i.: a fraps számlálót azért hoztam fel, mert a játék low és ultra grafon is 30-40el pörög, legalábbis nálam.
168.
168.
Én1996
Üdv,látom itt sokan panaszkodnak a grafikára,de bele lehetne gondolni abba is ha egy új motort tesznek bele akkor egy páran ezzel jönnének "hú de jó,vehetek új gépet mert ezen a vízhúzó motoron nem futna el."Szóval az se lenne jó...

A sztorija nagyon is jó lett,talán az eddigi legjobb.Mondjuk kíváncsi lennék hogy kapták el Mason-t és Hudson-t.
167.
167.
MantarayHUN
#162: igen,ez a ko-operatív mód remélem nem szúrja ki a szemed,asszem a multisban van vagy a singlebe,nem tom.....
166.
166.
UKHNUM
A grafikával kezdeném. Szószerint rosszabb mint a BO-nak, ez főleg a részletességen látszik, pl: az autók töbsége kritikán aluli (közeli-és-közepes távolságból). A fegyverek is rosszabak, ez főleg a Zombie módban érzékelhető. A BO-ban úgy csillogott a pisztoly ahogy kellet, itt meg mintha matt lenne. És szinte a legtöbb tárgy/objektum grafikailag közelről visszafejlődött. Bár a nagy akciók közepette nem zavaró a grafika, de azért felháborító, hogy valamit kicsit jobban megnézel és máris elhányod magad. Singliplayer a megszokott lerágott csont, az egészet tekintve a régi séma, de ennek ellenére elmegy. A fegyverek szerintem pocsékak, ugynéznek ki mint valami játékok és a hangjuk is olyan. Eltekintve néhány klasszikustól (főleg a futurisztikus fegyokra céloztam). A multyplayer élvezetes a megszokott módon, a pályák számát keveslem, és a grafika itt sem a legjobb. Sajnálom, hogy itt nem szerverek futnak mint a BO-ban, hanem szavazni kell a pályákról, nekem a hagyományos szerveres megoldás jobban tetszett. A zenék és a szinkronok jók, de a fegyver hangokon lenne mit javítani. Az egyik kedvencem a zombie mód, nagyon tetszett, hogy külön kampányt kapott. A zombi-bus-os újjítás nagyon tetszett, és az is hogy hatalmas nyilt mapp áll elöttünk. A helyszínek pl: Town, Farm, Busdepot önmagukban, rosszak. A raygunon kívül nincsen semmilyen magical fegyver mint pl: thundergun, ice-raygun mint a BO-ban, lehet hogy ez csak engem bánt. Kivették az automata fegyot, és az áramfalat, és viszonylag önmagukban kis mappok. Kaptunk egy ujj perket és egy sokkolot aszt ennyi. Jó hír viszont az összeszeréles,pl turbina, power stb. Összeségében jó a zombie mód, de sokkal többet kihozhattak volna belőle ha akarnak. Végül ez a helyzet a játék egészét nézve.: Jónak jó, de sokkal többet kihozhattak volna a játékból, de ezt nemtették meg. Ponpás példa arra, hogy a játékokat már nem műalkotásokként kezelik, hanem csupán pénzalkotó programoknak, a lehető legkevesebb erőbefektetéssel csinálják a játékaikat hangyalehelletnyi ujjitással. csavarnak rajta egy kicsit és kész. Szánalmas hogy ugyanaz a Gmotor fut rajta már hosszú ideje. Az ember úgyérzi miközben évről évre adja a 10.000-ret és még késöbb a DLCkre legaláb ugyanannyit, hogy elemként használják és csak annyit nyujtanak neki amitől még éppen megveszi a gamet. Nemszámyt a játékosok véleménye.
165.
165.
Falcon
a vadászrepülős részt kihagyatták volna a kampányból, mert nagyon gagyi és illuzó romboló hogy nekimentem minden felhőkarcolónak és lepattanok róluk mint a gumilabda és a zombi mód sem az igazi sokkal kisebbek a pályák és nem annyira részletgazdagok! de a multi nagyon jó és végre a pajzs is használható és van értelme :)
164.
164.
Hungary86
Hat en nem adtam volna neki meg ennyit sem! Azon csodalkozok, hogy hogy nem 9,9 pontot adott a GK?! XD
163.
163.
Falcon
most sikerült beszereznem egy pár napja ps3 ra és nagyon kellemes meglepetés volt!! ezt most nagyon eltalálták:) grafika végre szép ps3 ason is és nem lagól a multi sem ! nagyon magasra tette a lécet a modern warfare 4 nek:)
162.
162.
Apfel
Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy lehetséges-e a campaign-ben, hogy 2 játékos játszon, úgy mint pl Halo:Reach-ben is? Tehát aki nem értené, nem multiplayer, hanem egymás mellett ülve két ablakos módban való történet kijátszása lehetséges-e?

Köszi!
161.
161.
Peet66
szép és jó a game de 9 pont? egy erős 7.5 nek bőven megfelel azért számomra nem lett rossz de 9 et soknak érzem,am az írás nem rossz!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...