Minden
egyes alkalommal ugyanaz történik. Vagyis, nem történik semmi. A hangos és
súlyos léptek egyre közelednek, megfordulok, és nincs ott semmi a sötétségen
kívül. Kezdek megőrülni? A távolban pislákoló fényre leszek figyelmes, nincs
mit veszítenem, ám ekkor sercegni kezd a kezemben szorongatott kamera képe,
szívem úgy kalapál, hogy majd’ kiugrik a helyéről. S akkor meglátom Őt. A
Slender: The Arrival készítői talán maguk sem gondolták volna, hogy egy
internetes mém ennyire kinövi magát, és az ingyenes előd, a Slender: The Eight
Page kibővített formában, új történettel és mechanikával felvértezve – immáron fizetős
címként – is megjelenik. A Blue Isle Studios sietett a független Parsec
Productions segítségére, ám ettől még a The Arrival nem lesz egy szavatos
szórakozás. Az viszont tény, hogy első-második nekifutásra olyan félelmetes
élménnyel gazdagodunk, ami abszolút hiányzott a legutóbbi Dead Space-ből, vagy
a Resident Evilből. Olyan, mint egy rövid LSD-trip, viszont annál töményebb.
Kezdésnek
nem sok támpontot kapunk: egyedül annyi a teendőnk, hogy elérjük barátunk, Katy
házát. Ám az autóval megtett utunkat kidőlt fák hiúsítják meg, így gyalogszerrel
kell nekivágnunk az útnak. Szép őszi nap van, a falevelek sárgán hullanak alá,
barátságos napfény borít meleg árnyékokat a vidékre. Az első percekben még
semmi nem utal arra, hogy életünk egyik legdurvább hideglelős élménye vár ránk.
Ahogy haladunk tovább az ösvényen, az események hátborzongató fordulatot
vesznek: a nap perceken belül eltűnik és meg mernénk esküdni rá, hogy léptek
zaja hallatszik a hátunk mögött. Rövidesen rálelünk Katy házára, amelyben igen
nagy a felfordulás: bizarr firkák vannak a falakon, a telefon süket, az ajtókat
gondosan elreteszelték ismeretlen okból, a garázsban megtaláljuk barátunk
autóját, de a tulajdonosa sehol sincs. A rajzok, egy arctalan, titokzatos és
nyurga embert ábrázolnak – szegény Kate látszólag képtelen szabadulni az
alaktól. A nyomokat jelentő lapokat követve mi is belecsöppenünk az események
sűrűjébe.
A
recept ideáig hasonló az első játékhoz, ám jó néhány apró módosítással
szembesülünk. Hősünk, Lauren egy sebezhető ember, akinek nincs fegyvere, s bármikor a
fűbe harap, ha nem vigyázunk. A kötelező grafikai tuning mellett új
helyszíneket is felfedezhetünk, persze csak akkor, ha bírjuk cérnával. A
program folyamatosan méri az időt, s ha nem vigyázunk, hamar vége szakad a félelmetes
kalandunknak – ez elsősorban úgy következhet be, ha a Slender Man karmai közé
tévedünk, vagy nem menekülünk el előle. A cél az, hogy összegyűjtsük az összes
lapot, így nagyjából körvonalazódik a rejtély – rajtunk áll, hogy meddig jutunk
el a játékban. Ez lehet 15-20 perc, vagy akár pár óra is – még szerencse, hogy a játék öt fejezetre oszlik, s nem kell mindent a legelejéről kezdenünk. Mindössze egyetlen
árva elemlámpával és egy kézikamerával indulunk útnak, az előttünk lévő utat
gyér fény világítja meg, az erdő zajai hátborzongatóak, a titokzatos hangoktól
egy perc nyugalmunk sem lesz. Erőteljes és végletekig kimunkált rémisztgetéssel
szolgál a Slender: The Arrival, amely már-már az Amnesia: Dark Descent szintjét
is képes megütni. Unikumdarab a műfaj szerelmeseinek.
Persze nem ilyen egyszerű az egész: hősünk mozgásba csigalassú, az ajtókat eléggé esetlen módon nyitja ki. Slender Man random módon teleportálgat ide-oda – ahogy csak kedve szottyan, s mindig közelebb és közelebb. A
játékban egy új, barátságtalan női karakter is tiszteletét teszi, aki bizonyos
szempontból veszélyesebb, mint Slender Man – a vele való találkozástól az
ereinkben is meghűlt a vér. Sokat látott játékosként is képes meglepetést
okozni a produktum, amely elsősorban nem az olcsó ijesztgetésre épít, hanem a
folyamatosan nyomasztó hangulatra. Úgy tűnt, hogy derék ellenségünk immáron
bárhol megjelenhet a játékban, nincs jól működő taktika ellene, ami nagyban
hozzájárul a feszültség megteremtéséhez. Minél tovább haladunk, úgy növekszik a
kihívás is, mely olykor már túlságosan is igazságtalanná válik. Ez designeri
döntés következménye – rajtunk múlik, hogy elfogadjuk-e, vagy sem. Az
eseményeket a kameránkon keresztül látjuk, amely csavar egyet a korábbi
megoldáson: kevésbé statikus a játék, figyelnünk kell a fehér zajokra, az
elmosódás-effekt filmszerűvé varázsolja az egészet – így legalább nem tűnnek
fel annyira a grafika sarkalatos pontjai.
A
klasszikus helyszínek még most is remekül vizsgáznak: találunk
kukoricaföldeket, gyengén megvilágított belső tereket, farmházakat és persze
végtelennek tűnő erdőt. Soha nem leszünk biztonságban, a veszély folyton a sarkunkban
lohol, s amikor megpillantjuk a távolból, az ütő is megáll bennünk. Lehet, hogy
észrevétlenül settenkedik oda hozzánk? Nem hörög, nem lóbál pengeéles karmokat,
csak áll egy helyben, arctalanul mered ránk – mi pedig idegesen kapkodunk,
menekülni próbálunk, mígnem csúfosan elbukunk. Nem kis szerencse kell ahhoz,
hogy mind a nyolc lapot összegyűjtsük, alighanem alaposan megizzadunk majd a
végére, s talán idő előtt le is teszünk a tervünkről. Egy biztos: egyhamar nem
fogjuk elfelejteni a játékkal töltött perceket. A Slender: The Arrival nem egy
tökéletes játék, hiába csiszolták tovább, még mindig az előd hagyatékára épül –
e tekintetben nem is tud újat mutatni. Néhány zavaró hiányosság belerondít az
összképbe, a kód optimalizálatlan - indokolatlanul kerregteti a gépet -, bugok is vannak, de azért simán lehet szeretni.
Kétségtelen,
hogy az épkézláb történet felé tett lépés jót tett a játéknak, ám korántsem
olyan zsigeri és újszerű az élmény, ami az elődöt naggyá tette. De mi mást is
várhatnánk egy bővített változattól? Egy biztos, kíméletlen meglepetéseket tartogat
a régi rajongók számára is, de lehet, hogy az új irány nem nyeri el a
tetszésüket. Hanghatások tekintetében a játék még mindig képes a székbe
szegezni, minden apró nesz felgyorsítja a pulzusunkat, a zene vasmarkokkal
szorongatja a torkunkat, a hirtelen zörejektől tutira lesz néhány ősz
hajszálunk. Első nekifutásra a játék logikája szokatlan lehet, főgonoszunk móhóbb, mint valaha, de amint minél
jobban beleássuk magunkat, a láthatatlan kötelek egyre szorosabban fonódnak
ránk, a varázslat kiteljesedik, ám gyorsan abba is marad. A cím legnagyobb
hibája a rövidsége, a játékidő többszörösét is elviseltük volna, ha némileg szelídebben
adagolják a feszültséget, még több felfedezéssel. Van még mit javítaniuk a fejlesztőknek
és bízzunk benne, hogy potenciális horrorfrencsájzzá érik a Slender.
Esküszöm, hogy lépteket hallok magam mögött. Zihálva fordulok a hangok irányába, de csak a mélabús fák néznek vissza rám értetlenül. Egyedül vagyok a koromsötét erdőben, halott levelek ropognak a talpam alatt.
https://www.youtube.com/watch?v=lNBH4gfPkjI&feature=c4-overview&list=UU-lHJZR3Gqxm24_Vd_AJ5Yw
Játékról annyit, hogy Unity-t nem tudom, hogy nem lehet rendesen optimalizálni, első rész is agyon szaggatott nekem, ez még annál inkább. Remélem a későbbiekben odafigyelnek majd erre.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.