Nem olvasunk könyvet, mindenünk megvan. Hollywoodi filmek, méregdrága játékok, laptop, internet: felnőttünk tán, vagy tényleg annyira körbeveszi mindennapi életünket a technika, hogy saját fantáziánkra már szükségünk sincs? Bezzeg régen. Akkor minden más volt. A padlót láva borította, a járda repedéseire se szabadott lépni, a BMX-et pedig egy üdítős doboz kerregő hangja varázsolta chopperré, szabadok voltunk, és boldogok.
Az Aniwey meghallgatta generációs segélykiáltásunkat, s visszaforgatva az időt kerekét, egy böngészőben játszható, régi vágású, igazi RPG-t készített. Az április utolsó napjaiban megjelent Candy Box fehér háttérre vetett karakterekből áll, az ASCII játékok legendás sorát gyarapítva hozzád fordul, s csak annyit akar, hogy használd a képzeleted. Találj ki egy hőst, varázsolj köré egy sötét, szörnyekkel teli erdőt, vagy küldd el őt a pokol határára, démonokkal, szellemekkel vívni véres csatát. Nő lesz tán, vagy férfi? A nép alázatos szolgálja, vagy egy vérszomjas, állatias fenevad? Rajtad múlik. A fejedben fog életre kelni, nem láthatja őt senki, egyedül csak te.
A képzeletet te adod, minden másról viszont a játék gondoskodik. Óriási csatákat nyit meg előtted, hősöd egyszerű parasztfiúból küzdi fel magát a legfélelmetesebb lovagok közé, böngésződ egyik füle folyton nyitva van, a gépet éjszakára se kapcsolod ki, minden pillanat számít. A Candy Box játékmenete amennyire egyszerű, annyira mesteri. Kezdetben nem látsz mást, csak egy számlálót, a játék minden másodpercben ad neked egy cukorkát, megeheted, vagy eldobhatod, mi lesz ebből, kérdezed magadban, majd ahogy telnek a percek, úgy nyílnak meg előtted a lehetőségek. Egy kereskedő fogad téged, az összegyűjtött cukrokért szinte bármit vehetsz nála, első kardod megszerzése után pedig kezdődik is a kaland, egy erdőt kell megtisztítani a koboldoktól, rutinfeladat lesz.
Hősöd fiatal még és gyenge, pengéje alig fog az ellenségen, minél több küldetésre mész azonban, annál fejlettebb, erősebb leszel. Tápolnod kell folyamatosan, a legyőzött ellenségekért cukorkát kapsz, a kereskedő pedig egyre komolyabb fegyvereket, és egyre hasznosabb tárgyakat kínál neked, a játék megszállottá tesz, alig pár tucat betű és szám van csak a képernyőn, abbahagyni viszont az egészet lehetetlen. Figyeled, ahogy gyűlnek a cukrok, és erősödik a karakter, hamarosan építesz egy farmot, ahol nyalókát termelhetsz, az új édesség később a fejlesztéshez lesz jó, eleinte alig kapsz naponta néhányat, aztán viszont másodpercenként sokszorozódnak, megéri kitartónak lenni.
A küldetések mellett lehetőség van mindenféle különleges helyre is ellátogatni. A tóparti béka találós kérdésekért cserébe például már a játék legelején gazdag ajándékokkal jutalmaz meg téged, a varázslónő pedig pár ezer nyalókáért ugyan, de nem csak egy különleges karddal képes megajándékozni, de még a cukorkák gyűjtését is felgyorsítja. S hogy mi várható később? Még több tápolás és még több kaland, a fórumokat olvasgatva mások egy hete megszállottan erősítenek rá a bálnára, a sárkányra, és más főellenségre, ennyire megszállottak még a Skyrimnál se voltunk, hamarosan beérjük őket, s hogy utána mi következik, tán még senki se tudja.
Némi negatívum, hogy a mentésre nagyon oda kell figyelni. Állapotunk későbbi elővarázslása nem a megszokott módon történik, nincs regisztráció, se cookie, vagy bármi hasonló, amit más játéknál megszokhattál. A save gombra kattintva kapsz egy egyéni URL-t, mely a kedvencek közé rakva később elérhetővé teszi számodra a profilodat, ha nem kattintasz rá, vagy elfelejted a linket, akkor magaddal szúrsz ki, legközelebb elölről kezdheted az egészet. A dolog jó oldala viszont, hogy a link birtokában bárhonnan, bármikor elérheted a játékot, csak nyisd meg munkaidő elején, tedd le az asztalra, a végére pedig már olyan hősöd lesz, aki kisujjal öli a polipokat és a trollokat.
Lett volna még mit dolgozni rajta. A történet hiánya rendkívüli fájó pont, hősünkről és kalandunkról szinte semmit se tudunk, a játék beindítja a fantáziánkat, azt nem tudjuk viszont, hogy milyen úton induljunk el, min gondolkodhatunk. A Candy Box ezt leszámítva különleges és egyéni játék, a megjelenés óta eltelt nagyjából egy hét közel se volt elegendő ahhoz, hogy a játék mélyebb képességeit bárki fel tudja mérni. Döbbenetes dolog, hogy az Electronic Arts, a UbiSoft, meg az Activision dollármilliókat költ fejlesztésre, játékaikat pedig alig néhány nap alatt végigjátsszuk, majd továbbcseréljük, ez pedig szög egyszerű, mégis mennyire leköt bárkit. Próbáld ki, megéri.
A tábortűz halk pattogása, a flaska utolsó korty bora, a legyőzött ellenségek emléke. Mint szerető asszony meleg ölelése, úgy ringatja ez álomba a megfáradt vándort, hajnalban újabb kaland, újabb dicsőség vár.
A lényeg, hogy jelentős utalások vannak rá. Ha végigviszed, majd rájössz.
(De ha gondolod, töltsd be az általam írt mentést, és az utolsó quest-et indítsd el, és majd látni fogod a sok jelből az egyiket, ami erre utal.)
Egyébként nagyon jó játék szerintem, és még humoros is.
Azt most megjegyzem, végigvinni csak hackeléssel lehet. (Erre van pár utalás is a játékban.)
Az felszerelés alján lévő linkkel át lehet lépni a hard mode-ba. :)
A mentés: 9t4qj
egyébként megéri 100 lp/sec után ültetni? mert az se csinál már semmit felette
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.