Miért
csak majdnem? Az Activison első zseb-FPS-e, a PlayStation Vitára megjelent Call
of Duty: Black Ops Declassified silány minősége még mindig képes megríkatni
minket, s a Black Ops: Zombies sem állt a helyzet magaslatán teljesen. Ám a hét
dollárért vesztegetett Strike Team már merészen új ötleteivel azért bőven
elgondolkodtatja a mobileszközök tulajdonosait. A játék szinte a semmiből
érkezett az Activision Leeds tagjaiból verbuvált The Blast Furnace jóvoltából,
a srácok eddig csak a Pitfall iPhone-os verzióját tették le az asztalra, de
köztük van a Rockstar Leeds egykori fejese, Gordon Hall is. Látszik, hogy ez az
első próbálkozásuk a lövöldözős játékok piacán.
A
Strike Team az FPS és a csapatalapú taktikai stratégia keveréke, s mint ilyen,
újszerűnek hat a sorozatban. Habár a "két játék egyben" dolog nem mindig sül el
tökéletesen, legalább lehet valamit odatolni a fanyalgók orra alá, hogy „nesze,
újítást akartál, tessék”. A történetről nem estünk hanyatt: csapatunk egy
minden hájjal megkent akciócsoport, akik a Cordis Die nevű
terroristaszervezettel akasztják össze a bajuszt. A küldetésválasztó képernyő
voltaképpen a földgolyó, a világ számos pontján várnak ránk missziók, nekünk
pedig csak a kívánt helyszínre kell böknünk. Vért onthatunk az Északi Sarkkörön,
Kínában és Afganisztánban is. A kampány mellesleg nem a leghosszabb: e három
helyszínen elosztva, 16 hadművelet vár a 2-4 fős osztagunkra. A feladataink
ugyan sokrétűek, de nem rugaszkodnak el túlzottan a szabályoktól:
kutatóállomásokra szivárgunk be, hadurakat likvidálunk, robbantgatunk és persze
lőjük az elénk toppanó ellenfeleket, ahogy a csövön kifér.
S
most jön az újdonság: katonáinkat alapesetben belső vagy TPS-nézetből irányíthatjuk,
játék e tekintetben nem mutat túl más próbálkozásokon, megállja a helyét, ne
várjuk tőle mást. Ilyenkor kicsit leesik a framerate, az automata célzás is
nagy terhet levesz a vállunkról, de használható. Egy gombnyomásra viszont
felülnézetből (egy drón szemszögéből) követhetjük az eseményeket, illetve
utasításokat adhatunk társainkat, hasonlóan az XCOM: Enemy Unknownhoz. A váltás
gyors és sima, ráadásul a taktikai nézőpont is remekül használható. Mivel a látómezőnk
ezzel jelentősen kibővül, így tudjuk, majd, hogy az ellenség hol áll lesben,
tisztában leszünk a biztonsági kamerák helyzetével stb. Mialatt mi sakkban
tartjuk a terroristákat, addig a társaink szépen oldalba kaphatják őket. A
térkép forgatható, katonáinkat utasíthatjuk, hogy csendben intézzék el az ellenséget,
vagy minden bele alapon. A holttesteket eltüntethetjük, számítógépeket
hackelhetünk, kikapcsolhatjuk a riasztókat, s zárt ajtókat nyithatunk. Rajtunk
múlik, hogy mit kezdünk a lehetőségekkel. Értelemszerűen a vak rambózástól
egyhamar padlót fogunk.
Ha
egy mesterlövészbe botlik a csapatunk, ott már ki kell vennünk a részünket az
akcióból. Gyorsan váltsunk belső nézetbe, kapjuk elő a távcsövest és szedjük le
a zavaró tényezőt. A zárt szobákba való behatoláskor az idő lelassul, mi pedig
egyenként szedegethetjük le a meglepett delikvenseket. Acsikat gyűjthetünk a
fejlövésekért és sok minden másért, s bár az irányítás az érintőképernyőből
kifolyólag nem a legjobb, a program legalább kihasználja a kütyü giroszkópját,
ami főleg a célzásnál jön jól. A kampány végigjátszása után ott lesz még a
Survival mód, ahol már nincsenek csapattársak, sem légi támogatás – egyedül kell
túlélünk az ellenség hullámokban érkező támadásait, fokozatosan erősödő kihívással.
A
játékban tapasztalati pontot gyűjthetünk és szintlépések után bizonyos számú
token üti a markunkat, amely egyfajta ingame pénznemnek felel meg. Különböző
perkökre és fegyverekre költhetjük el. A tízedik szint után elérhetővé válik a
veteránmód, ahol, ha jól teljesítünk, veterán medálokat gyűjthetünk. A
maximális szint elérése után, Prestige-státuszba kerülünk, újra az egyes
szinten találjuk magunkat, de a megnyitott térképek, fegyverek és perkek
megmaradnak. Valódi pénzt is elköthetünk a játékban tokenekre, amiért
páncélfejlesztéseket vehetünk, illetve több gránátot, aknát és egészségügyi
csomagot vihetünk magunkkal a küldetésekre. Megijedni nem kell, e könnyítések
nélkül is teljesíthető a játék, igaz, lassabban.
Multiplayer nincs, s ezzel a Call of Duty legfőbb eszenciája veszik el, elvégre az M.I.
ellen nem olyan nagy élmény küzdeni, mint hús-vér játékosokkal. Olykor a kód
összeomlik, Android 4-et használó eszközökön kizárólag Wi-Fi-kapcsolat mellett
nyomulhatunk, ami kissé beárnyékolja a mobilitást. A grafika sem olyan nagy durranás,
mint például a Modern Combaté, de a remek újrajátszhatósági ráta és a belső és
a taktikai nézet közti akadálytalan váltás mégis vonzóvá teszi a Strike Teamet
a rajongók előtt. A minőségen esett csorbák, valamint az irányítási problémák
miatt nem tökéletes az összkép, de az Activision érezhetően rálelt a járható
útra a mobiljátékok piacán is.
A Call of Duty: Strike Teamet az ASUS PadFone 2 készülékén teszteltük, melyet az ASUS Magyarország biztosított számunkra.
Call of Duty mobilon? A Black Ops 2: Zombies óta már semmi sem lehetetlen. A Strike Team arra született, hogy a konzolminőségű shooterként álljon hadrendbe iOS-en és Androidon. Majdnem össze is jött neki.
Épp ezért hülyeség Xiaomit venni. Igaz hogy relatív occsó, cserébe semmi szupportja nincsen. Magyarországon is csak szürke importtal lehet majd hozzájutni, amihez feltételezem nem jár majd garancia. Inkább egy Nexus5, amit legalább egy európai ember is ki tud ejteni.
2. Visszaküldi kínába.
Nálunk leköthed magad 2évre, egy jó drága mondjuk 30eurós csomaggal, aztán egy S4-et megkapsz 150euróval olcsóbban... Ez említett csomag telefon nélkül 27E lenne, szóval további 60at kifizetsz két év alatt azért, mert telefonnal vetted ki. Szóval spóroltál 90E-t ... Rohadjanak meg...
Én is most érzem az idejét egy cserének. 2GB RAM szerintem még nagyon jóóóó darabig elég lesz - főleg azoknak, akik csak a rendszert, és egy-két programot akarnak futtatni. Az enyém 512MB-al még mindig nagyon szépen fut.
Ha majd eljön a 4GB időszak, az szerintem megint csak a megnövelt CPU-k száma + jobb játékok futtatása miatt lesz. A szokásos vegyél csúcsmodellt dolog...
Ebayt böngészve a Nexus5 beszerzése nálam a legesélyesebb - 16GB-os 370dolcsi, amíg a MI3 500.
Nekem jó eséllyel csak az m3 jöhet szóba, mert végre szeretnék egy vérbelí csúcstelefont. A nexus 5 nekem pont azért esik ki, mert vannak megvonásai, mint a 8mp-s kamera, a kissebb akksi , lg g2-nél biztos nem csinálhatta jobbra az LG stb. Másrészt meg azért, mert a 64gb-s(!) m3-at áfával ha jól számolom kevesebbért kapom meg viszonteladótól 500 dolcsiért, mint a 16gb-s nexus 5-öt. Persze, most csak hirtelenjében árukeresőben megnéztem a nexus 5-öt, és az m3-nál persze én ügyelek az áfamentességre is :P.
Ezekre a samukra, sonyikra, meg iphone-okre gondolni sem merek, olyan drágák, és végképp nincs pénzem rá, ediig is csak 30ezres okostelóm volt.
Én is 3 évre tervezem, és jó lenne, ha annyi ideig szuperálna. Gondolom addigra 4gb ram lesz az alap, és a 16 mag...
Jónak tűnik ez a cod de nem teszek vele próbát.
Nálam három nagyon várt teló szerepel a listán - Xiaomi MI3, Xperia Z1S, Nexus 5.
Igaz Nexus már jóformán ideért, tudni mindent, de mindhárom telefonnak van erős oldala:
MI3 - teljesítmény - ár + számomra a világ legjobb romja a MIUI
Z1S - gyönyörű, brutális teljesítmény végre nem tepsi méretben, viszont tartok az árától
Nexus5 - főleg letisztult rendszere, gyorsasága, na és google támogatottsága miatt. Nála is az ár szerintem 16gb-os verziónál egész baráti lett. S4teljesítménye féláron.
Megvárom mindhárom telefon érkezését, és szerintem felhasználói tapasztalatok, meg az ár fog dönteni, mert mivel én általában legalább 3évre vásárolok telefont.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.