Oké, szóval az Assassin's Creed 3 gyakorlatilag egyetlen értékelhető pontja a tengeri ütközetek megvalósítása volt, olyannyira, hogy a készítők aztán a negyedik részt teljesen erre építették fel. Az egész kalózos míliő, egymás hajóinak rommá robbantása, és a nyílt vizek meghódítása annyira bejött a közönségnek, hogy a Ubisoft joggal gondolta úgy, hogy kidob minden mást a francba, és csinál egy mobilos játékot kizárólag ebből. Így született meg az Assassin's Creed: Pirates, aminek ennek megfelelően már nem sok köze van a sorozathoz, de sebaj.
Mi a lényeg? Nos, természetesen a tengeri ütközetek, melyek teljesen 3D-ben, fantasztikus látványvilággal tárulnak a szemünk elé. Békésen hajózgatunk a napfényes óceánon, bárkánkat a képernyőn található gombokkal gyorsítva és lassítva, illetve a kormány virtuális tekergetésével irányítva, mígnem egyszerre szembe érkezik velünk a gaz ellenség, és indulhat a csihipuhi. Ebben egyszerre két (néha három) hajó vesz részt, a játékmenet pedig annak ellenére, hogy teljesen folyamatos, gyakorlatilag mégis szakaszokból épül fel. Az egyik szakaszban mi célzunk, majd lövünk a képernyő alján látható, fegyvereinket jelképező ikonokkal.
Ha sikerül betalálnunk, akkor örülünk, de ha nem, akkor sincs semmi katasztrófa, de akárhogy is, ezután meg kell várnunk, amíg a hajónkon a láthatatlan csapatunk újratölti a fegyverzetet. Addig viszont az ellenséges hajó lőhet, nekünk pedig a képernyő két szélére kikerülő gombokkal kell gyakorlatilag előre vagy hátra dash-elni, és így kikerülni a felénk érkező lövedékeket. Mindez persze teljesen irreális, és nagyon bután is néz ki, de mint játékelem, nos, elég szórakoztató. Ez a két "fázis" váltakozik tehát egészen addig, míg remélhetőleg az ellenfél frigátja kipurcan, mi pedig győztesként, felvont lobogóval hajózhatunk tovább a naplementébe.
Az Assassin's Creed: Pirates világa küönböző régiókra van osztva, melyek mindegyikén számos kihívást találhatunk. Ha teljesítettük őket, és eléggé felfejlődtünk, akkor megnyílik a következő régió, és máris áthajózhatunk újabb kihívásokat keresve. Amikor éppen nem csatázunk, akkor kincset keresünk, felülnézetből vezényeljük a lélekvesztőnket a térképen, ujjunkkal megrajzolva a kívánt útvonalat, miközben próbálunk ellopakodni az ellenséges hajók között (igen, lopakodó hajó!), hogy kimentsünk valakit, és persze keressük a világítótornyokat, hogy az alapból fog of war által borított pályából egyre többet láthassunk.
Mindeközben persze dől fedélzetünkre a kincs és a loot, amiből aztán fejleszthetjük a hajónkat, fegyverzetünket és a brigádunkat. Az Assassin's Creed: Pirates alapból 1300 forintba kerül, és szerencsére nincsenek benne mikrotranzakciók, bár úgy érzem, eredetileg lehetettek, mert sokszor gyanúsan sokat kell grindolni a fejlesztésekért és a régiók közti továbblépésért, amit eredetileg tippem szerint valós pénzzel lehetett volna meggyorsítani. Mindegy, mert szerencsére a Ubisoftnál győzött a józan ész, és habár a játék nem ingyenes, úgy gondolom, még mindig jobban jártunk így.
Sajnos azonban a játék összképe már nem ennyire pozitív. Az Assassin's Creed története már régóta egy rettenetes baromság, itt pedig még a fő sorozathoz képest sincs sem értelme, sem jelentősége, így nem élveztem túlzottan az egyébként szépen megrajzolt, statikus képekkel előadott átvezetőket. A tengeri ütközetek pedig bármilyen jól is néznek ki, nagyon-nagyon sok van belőlük, és mivel mindenféle fejlesztéstől függetlenül ugyanarra a sémára épülnek, hamar beléjük lehet fásulni. Így az Assassin's Creed: Piratest igazából csak akkor tudom ajánlani, ha a sorozat megszállott rajongója vagy, bár akkor pedig gyanúsan hiányolni fogod, hogy a tengeren kívül nincs benne semmi, ami a klasszikus Assassin's Creedet naggyá tette.
Az Assassin's Creed: Piratest az ASUS Transformer Pad TF701T készülékén teszteltük, melyet az ASUS Magyarország biztosított számunkra.
#8 Szerintem a vadon is egy óriási újítás volt a korábbi részekhez képest, aztán ott volt még a vadászat is, és még lehetne sorolni. Ne legyetek ennyire telhetetlenek... :)
Ja, és még valami úgy nagy általánosságban. Függetlenül kellett volna kezelni ezt az alkotást a nagygépes korábbi részektől, ez mégiscsak egy mobil app. Olyanoknak vitte el a címet, akik lehet, hogy sohasem konzoloztak korábban, vagy játszottak PC-n, mert nem is érdekli őket. Mobilon unalmas perceikben tetris helyett ezt indítják el. Abban a mezőnyben viszont nem annyira rossz, legalábbis láttam már egy-két rettenetet... Az Angry Birds ezredik részéhez képest, ami tényleg unalmas már, ez egy üde színfolt nem?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.