Assassin's Creed: Pirates teszt

  • Írta: InGen
  • 2014. január 17.
  • assassin's creed: pirates, mobil, teszt
Link másolása
Értékelés 5.5
Mobilos eszközeinket is célba vette a Ubisoft az Assassin's Creed kalózaival. Azonban bármennyire jól is néz ki a játék, sajnos hamar meg lehet unni minden egyes szegmensét.

Oké, szóval az Assassin's Creed 3 gyakorlatilag egyetlen értékelhető pontja a tengeri ütközetek megvalósítása volt, olyannyira, hogy a készítők aztán a negyedik részt teljesen erre építették fel. Az egész kalózos míliő, egymás hajóinak rommá robbantása, és a nyílt vizek meghódítása annyira bejött a közönségnek, hogy a Ubisoft joggal gondolta úgy, hogy kidob minden mást a francba, és csinál egy mobilos játékot kizárólag ebből. Így született meg az Assassin's Creed: Pirates, aminek ennek megfelelően már nem sok köze van a sorozathoz, de sebaj.


Mi a lényeg? Nos, természetesen a tengeri ütközetek, melyek teljesen 3D-ben, fantasztikus látványvilággal tárulnak a szemünk elé. Békésen hajózgatunk a napfényes óceánon, bárkánkat a képernyőn található gombokkal gyorsítva és lassítva, illetve a kormány virtuális tekergetésével irányítva, mígnem egyszerre szembe érkezik velünk a gaz ellenség, és indulhat a csihipuhi. Ebben egyszerre két (néha három) hajó vesz részt, a játékmenet pedig annak ellenére, hogy teljesen folyamatos, gyakorlatilag mégis szakaszokból épül fel. Az egyik szakaszban mi célzunk, majd lövünk a képernyő alján  látható, fegyvereinket jelképező ikonokkal.


Ha sikerül betalálnunk, akkor örülünk, de ha nem, akkor sincs semmi katasztrófa, de akárhogy is, ezután meg kell várnunk, amíg a hajónkon a láthatatlan csapatunk újratölti a fegyverzetet. Addig viszont az ellenséges hajó lőhet, nekünk  pedig a képernyő két szélére kikerülő gombokkal kell gyakorlatilag előre vagy hátra dash-elni, és így kikerülni a felénk érkező lövedékeket. Mindez persze teljesen irreális, és nagyon bután is néz ki, de mint játékelem, nos, elég szórakoztató. Ez a két "fázis" váltakozik tehát egészen addig, míg remélhetőleg az ellenfél frigátja kipurcan, mi pedig győztesként, felvont lobogóval hajózhatunk tovább a naplementébe.


Az Assassin's Creed: Pirates világa küönböző régiókra van osztva, melyek mindegyikén számos kihívást találhatunk. Ha teljesítettük őket, és eléggé felfejlődtünk, akkor megnyílik a következő régió, és máris áthajózhatunk újabb kihívásokat keresve. Amikor éppen nem csatázunk, akkor kincset keresünk, felülnézetből vezényeljük a lélekvesztőnket a térképen, ujjunkkal megrajzolva a kívánt útvonalat, miközben próbálunk ellopakodni az ellenséges hajók között (igen, lopakodó hajó!), hogy kimentsünk valakit, és persze keressük a világítótornyokat, hogy az alapból fog of war által borított pályából egyre többet láthassunk.


Mindeközben persze dől fedélzetünkre a kincs és a loot, amiből aztán fejleszthetjük a hajónkat, fegyverzetünket és a brigádunkat. Az Assassin's Creed: Pirates alapból 1300 forintba kerül, és szerencsére nincsenek benne mikrotranzakciók, bár úgy érzem, eredetileg lehetettek, mert sokszor gyanúsan sokat kell grindolni a fejlesztésekért és a régiók közti továbblépésért, amit eredetileg tippem szerint valós pénzzel lehetett volna meggyorsítani. Mindegy, mert szerencsére a Ubisoftnál győzött a józan ész, és habár a játék nem ingyenes, úgy gondolom, még mindig jobban jártunk így.


Sajnos azonban a játék összképe már nem ennyire pozitív. Az Assassin's Creed története már régóta egy rettenetes baromság, itt pedig még a fő sorozathoz képest sincs sem értelme, sem jelentősége, így nem élveztem túlzottan az egyébként szépen megrajzolt, statikus képekkel előadott átvezetőket. A tengeri ütközetek pedig bármilyen jól is néznek ki, nagyon-nagyon sok van belőlük, és mivel mindenféle fejlesztéstől függetlenül ugyanarra a sémára épülnek, hamar beléjük lehet fásulni. Így az Assassin's Creed: Piratest igazából csak akkor tudom ajánlani, ha a sorozat megszállott rajongója vagy, bár akkor pedig gyanúsan hiányolni fogod, hogy a tengeren kívül nincs benne semmi, ami a klasszikus Assassin's Creedet naggyá tette.


Az
Assassin's Creed: Piratest az ASUS Transformer Pad TF701T készülékén teszteltük, melyet az ASUS Magyarország biztosított számunkra.

10.
10.
hurkagyurka2
#7 Nem azt írtam, hogy ha most jelenne meg az AC3, mennyit kapna, hanem akkor amikor megjelent, milyen pontszámot kapott. Amit írsz, az kb. olyan érvelés, hogy mai szemmel a The Last Ninja C64-en 0,00001-et ér csak. De anno hatalmasat durrant!
#8 Szerintem a vadon is egy óriási újítás volt a korábbi részekhez képest, aztán ott volt még a vadászat is, és még lehetne sorolni. Ne legyetek ennyire telhetetlenek... :)
Ja, és még valami úgy nagy általánosságban. Függetlenül kellett volna kezelni ezt az alkotást a nagygépes korábbi részektől, ez mégiscsak egy mobil app. Olyanoknak vitte el a címet, akik lehet, hogy sohasem konzoloztak korábban, vagy játszottak PC-n, mert nem is érdekli őket. Mobilon unalmas perceikben tetris helyett ezt indítják el. Abban a mezőnyben viszont nem annyira rossz, legalábbis láttam már egy-két rettenetet... Az Angry Birds ezredik részéhez képest, ami tényleg unalmas már, ez egy üde színfolt nem?
8.
8.
Daks
#4: Természetesen játéktervezési szempontból az egyetlen értékelhető pont, hiszen ez hozott egyedül nagy újítást. Nyilván az új sztorin, főhősön, korszakon kívül. Szerintem attól függetlenül, hogy 9.2 pontos játék, és tényleg nagyon jó, nagyon élvezetes, lehet ilyet mondani.
7.
7.
Giga0509
6.
6.
Giga0509
#5: Jó,csak az akkor még új volt.Most már,főleg a 4 után kezd nagyon unalmas lenni.Még ha mobilos játék is.
5.
5.
Yanez
5.5 egy AC? Aztán látom csak, hogy nem konzolra...
4.
4.
hurkagyurka2
"Oké, szóval az Assassin's Creed 3 gyakorlatilag egyetlen értékelhető pontja a tengeri ütközetek megvalósítása volt..." Ehhez képest 9.2-re pontoztátok anno itt a GK-n... :)
1.
1.
Gumiember
Névvel bármit el lehet adni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...