Burnout 3: Takedown Teszt

  • Írta: Ca$h
  • 2004. szeptember 18.
Link másolása
„We are the lazy generation...” – énekli a kölök az igen látványos és a játékról sokat mondó intróban, ami valljuk be teljesen igaz. Manapság már szinte mindenki autóra vágyik, kinek jobbra kinek egyszerűbbre futja, de még többen vannak, akik gyűjtenek rá, hogy majd egyszer legyen nekik is. Elkényelmesedtünk, de ez nem baj, hiszen a távolságok nagyok, és ki az aki különösebben oda lenne a B.K.V.-ért... ugyebár... ;)

Régóta vártuk és végre megérkezett, a Burnout 3, sokak kedvenc sorozatának következő része. Egy rövid időre az ugyancsak Electronic Arts által kiadott N.F.S.U. (Need for Speed Underground), ledöntötte a trónról az autós játékok királyát a Burnout 2-öt, de mindenki tudta, hogy ez csak addig lesz így, amíg a Takedown alcímet viselő folytatás meg nem érkezik. Az, hogy az NFSU folytatása újra trónfosztó lesz-e, majd csak később (idén karácsony körül) derül ki, de addig is élvezzük a rengeteg újdonságban teli, véleményem szerint tökéletes szórakozást nyújtó B3-at! „I love this game!”

 

  A Takedown, mint alcím a játékban lévő legfontosabb újításra utal, vagyis arra, hogy végre nem kell tétlenül néznünk, ahogy a szinte már isten módjára közlekedő ellenfeleink állandóan megaláznak minket, hanem minden ügyességünket és gyűlöletünket kiélve, kiüthetjük őket a játékból. Nem is akárhogyan, hanem szinte mindenfajta módon, de erről majd később. Le sem lehet írni, hogy milyen érzést okoz a játékban az, amikor, 300-350 km/órás sebességgel szinte már repülünk a pályán, akadályokat, autókat, buszokat, kamionokat, villamosokat kerülgetve, a szemben lévő forgalomról nem is beszélve, miközben a többi versenyzővel gyilkos hajszát játszunk. Folyamatosan arra megyünk mi is és a többiek is, hogy kiüssük a másikat a játékból, és ha ez sikerül, akkor egy pillanatra megáll a játékmenet, bullet-time-ban, oldalra fordul a kamera, megmutatja az ellent, aki éppen szanaszét törve, jobbra-balra bukdácsolva szétkenődik egy villamos orrán, majd a kép megáll és kiírja, hogy „Tram Takedown” majd a pontokat hozzáadja a többihez. Majd a kép felgyorsul, visszamegy a kamera a kocsinkra, a zene felhangosodik, a burnoutunk duplájára nő, az őrület folytatodik...ez kérem a Burnout, a jövő generációjának játéka...de FIGYELEM...a játékon belül történő dolgokat a valóságban nem érdemes kipróbálni, mert a halálra való esélyeitek 100%-ról, 250%-ra növekszenek. ;)

 

  Lássuk, hogy mik az újdonságok az elődhöz képest. Először is a szimpla játékmenet nagyjából megmaradt, ugyanúgy tudjuk feltölteni a burnoutunkat, (kockázat egyenlő jutalommal) mint régebben, azzal az apró különbséggel, hogy sokkal eredményesebben tudjuk ezt megtenni, ha Takdownozunk, mert ilyenkor teljesen feltöltődik sőt mi több a duplájára nő a burnout. Logikusan ebből adódik, hogy ha minket ütnek ki, akkor pedig a felére csökken. Ellentétben az előző résszel a burnoutunk nem tűnik el, ha nekimegyünk valaminek, ugyanannyi marad belőle, mint volt, csak természetesen időt azt sokat vesztünk egy-egy ilyen hibázással. Szóval a lényeg az, hogy minnél több ellent üssünk ki, velünk meg ne nagyon tegyék meg ugyanezt, illetve fontos, hogy kerüljük a baleseteket, mert azok is csökkentik a burnoutot”. A másik hatalmas nagy újítás és remek ötlet, hogy minden karambol után az „A” gombot nyomva tartva a szétroncsolódott kocsinkat bullet-time-ban irányítani tudjuk. Természetesen nagyon nehézkes a dolog és csak addig működik, amíg van lendülete a kocsi roncsának, de ha ügyesek vagyunk, akkor még ilyenkor is telibe tudjuk kapni az ellenséges autókat és ekkor kapjuk az igencsak sok pontot érő „Takedown Aftertouch”-t. Nagyon poénos és előnyös is tud lenni, hiszen ha ügyesek vagyunk akkor senki sem fog minket leelőzni, míg mi karamboloztunk. A következő újítás a sokak kedvencében a Crashben van. Fel tudunk venni a pályán dollár jeleket, amik különböző értéket képviselnek, nyilván az arany színű a legértékesebb. Ezeken kívül fel tudunk venni pontunkat felszorzó jutalmakat (x2, x4), illetve pontcsökkentő büntetéseket is, (sajnos). A Crash másik nagy újdonsága a „Crashbreaker”, amit a képernyő alján számol vissza a gép, és ha elértük a nullát, akkor a „B” gombbal fel tudjuk robbantani az amúgy is totálkáros verdánkat, amit természetesen bullet-time-ban irányítani is tudunk, ezzel újabb károkat okozva, vagy esetlegesen utólag felvéve egy-egy jutalompénzt, vagy szorzót. A játék menete is látványosabban és egszerűbben, szabadabban lett megoldva, hiszen a három adott kontinensen belül (USA, Európa, Távol Kelet), több helyszínen is szerencsét próbálhatunk, és mindegyik helyhez több pálya is kapcsolódik, amiket unlockolva szépen apránként meg tudjuk csinálni a játékot. Természetesen a legtöbb jutalmat, pénzt, pontot és extra kocsit akkor kapjuk, ha mindenből az aranyat csináljuk meg, de ez csak a hozzám hasonló, fanatikus, maximalistáknak fontos.

 

Lássuk akkor a játék menetét egy kicsit közelebbről. Több fajta versenyben lesz majd részünk, ezek a következők, de előtte egy jó tanács, ha mindenből aranyat szereztek és minél több ellenfelet Takedown-oltok, akkor több kocsi is a rendelkezésetekre fog állni, ami létfontosságú a versenyek eredményes befejezésénél. Jobb kocsi egyenlő jobb eredmény:

 

-          Preview Lap: ez általában azoknál az  eventeknél szokott leni, ahol több pálya is van és nem árt, ha az ember ismeri is az út adta nehézségeket. Ezek nagyon nehezek szoktak lenni, de ha sikerül arannyal megcsinálni, akkor a többi pályán sem lesznek különösebb nehézségeid.

-          Burning Lap: hasonlít az előzőhöz csak annyival nehezebb, hogy itt szinte csak akkor tudunk nyerni, ha végig burnoutozunk.

-          Special Event: az előző kettőnek az ötvözése, általában a legnehezebb fajtából, ilyenre gondolok, minthogy forma 1-es autóval végigmenni burnouttal (300 mérföld/órával, ezt szorozd meg 1,6-tal, így kapod meg a km/órát, vicces a sebesség), egy forgalmas belvárosban. Fincsi nagyon a dolog, de ha sikerül aranyat szerezni, akkor emlékképpen kapunk majd egy képeslapot. Vicces, jópofa dolognak tartom...

-          Race: a klasszikus verseny, megadott kört kell teljesíteni, érdemes a többi játékost minnél többször kiütni, a pontok, nomeg az élvezet miatt is.

-          Road Rage: ez kérem szépen a személyes kedvencem, itt adott idő alatt, minél több ellent kell kiütni...vigyázat a kocsink egy idő után totálkárra széttörik, kb. 5 karambolot bír ki.

-          Eliminator: az NFSU-ból már ismerős játékmenet, 5 kör, 6 kocsi, az utolsó minden új körben kiesik, itt éppen felrobban. Szóval érdemes elsőnek lenni! :)

-          Face Off: a szokásos párbaj két kocsi között, ha győzöl, akkor tiéd lesz asz ellenfeled kocsija, ha veszítesz...mi az hogy veszítesz? Olyan nincsen... :)

-          G.P. (Grand Pri): a szokásos 3 versenyből álló megpróbáltatás. Nehéz pályák, nehéz ellenfelek, de a lényeg csak a   végén lévő összpontszámban rejlik. Érdmes legalább egyszer elsőnek lenni, de in  k  á bb kétszer...sosem lehet tudni.

-          Crash Event: ezeket onnan lehet megismerni, hogy egy kis dollárjellel vannak jelölve a térképen. Ezekből van alegtöbb, ha jól emlékszem akkor 100 db. Tuti szorakozás, akár barátnővel is vagy akár nagyobb társaságban egy jó kis buli keretében...próbáld ki!

 

  Körübelül ezekkel fogsz majd találkozni. A pályákon rengeteg pontot fogsz majd összegyűjteni, a pontok alapján kapod a jutalmakat, legtöbbször kocsikat, úgyhogy érdemes minél többet szerezni belőlük. Vannak különleges jutalmak is, mint például a Special Eventes képeslapok, vagy vannak olyan különlegesen durva koccanások, amikről a gép egy polaroid képet készít nekünk emlékképpen. Vagy a nagyon durva Crash-eket az újság le is közöl, mint az NFSU-ban.

 

Ezeket nagyon szeressük ugyebár. De a kedvencem az összes közül a Trófeák. Mégpedig a Takedown trófeák, amikből a játék folyamán négyet lehet összegyűjteni. Érdemes megnézni, hogy mik a  követelmények hozzá és ennek fejében kiütögetni az ellenfeleinket. Jöjjön pár lehetséges Takedown a játékból:

 

-          Wall Takedown                    (falnak passzírozás)

-          Car Takedown                      (kocsinak csattanás)

-          Takedown Aftertouch            (koccanás utáni puszika)

-          Takedown Rampage (5-6 Takedown zsinórban)

-          Triple Takedown                   (3 Takedown egyszerre)

-          Revenge Takedown  (miután minket ütöttek ki rögtön mi is kiütjük)

-          Psyche Out             (paráztatjuk a gépet, ami miatt hibázik a másik)

-          Big Rig Takedown    (kamionon szétkenődés)

-          Bus Takedown                     (busznak toccsanás)

-          Tram Takedown                   (villamos smaci)

-          Trailer Takedown                  (vontatóval való kellemetlen incidens)

 

  Végül jöjjön egy kis apróság, ami szerintem nagyon el lett találva a játékban. Ebből csak arra tudok következtetni, hogy nemcsak én vagyok maximalista a játékosok közül. A főmenüben van egy „Driver Details” pont, ahol nyomon követhetünk minden apró eredményt, amire kíváncsiak vagyunk! Érdekes volt, amikor először néztem meg, hogy mennyi időt játszottam már a játékkal, azt írta ki, hogy 5 óra 30 perc. Ekkor döbbentem rá, hogy későn este kezdtem el játszani a játékkal, és lehet, hogy már nagyon hiányzom valakinek. Szerencsére sikerült őt kiengesztelnem, de elalváskor még mindig a Takedown-ok mentek a fejemben és azon sem csodálkoznék, ha az álmom is erről szólt volna! :)

 

Szóval röviden csak annyit tudnék mondani, hogy az anyag tökéletes, még egy olyan embernek is, aki nem igazán kedveli az autós stuffokat. A grafika hibátlan, a hangulat hihetetlen, a hangeffektek eszméletlenek, a folyamatosan szövegelő Crash Fm-es DJ is nagyon nagy arc. Talán egyedül csak a játékban lévő számokkal lehet gondja az embernek, de én szeretem ezeket az Amerikai Pités zenéket, jó kedvem lesz tőlük. A választék pedig 40 számon felül van, és ki is lehet kapcsolni őket, illetve igény szerint alakítgatni, hogy melyik szám hol szóljon és hol ne. Régóta tesztelek már játékokat, de ez volt idáig az első 10!!! pontos tesztem. Ezért érdemes Box-ot venni, ezért érdemes játékokkal foglalkozni, mert aki erről lemarad, nagyot veszít, a teljes szabadság érzésétől fosztja meg magát...

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...