Három érv a PlayStation VR mellett

  • Írta: fojesz
  • 2016. október 13.
Link másolása
A PlayStation VR egyáltalán nem tökéletes, de kiváló beugró lehet a virtuális valóságba. Messziről süt róla a Sony rutinja, a japánok remekül éreztek rá, hogyan lehet előléptetni az egyelőre úri huncutságnak számító VR-t.

Nagyjából január első hetéig tartott ki a sajtó és a játékosok lelkesedése, miután fény derült az Oculus Rift árazására, már csak a bátrabbak merték kijelenteni, hogy az idei tényleg a VR éve lesz. Lényegében a bejelentés pillanatában világossá vált, hogy a mozgásérzékelős technológiával érkező HTC Vive már csak drágább lehet, és akkor értettük meg, hogy 2016 inkább az első bizonytalan lépéseké, meg persze azoké, akik megengedhetik maguknak, hogy kifizessenek 600-800 eurót egy videojátékos kiegészítőért, meg még egyszer ennyit a csúcs PC-ért, amely képes meghajtani azt.

Mindez független a VR-szemüvegek minőségétől és a hosszú távú sikertől, az üzleti realitásról beszélünk: a VR-nak végig kell járnia a szamárlétrát, egész egyszerűen olyan költséges technológiai váltás ez, amit a gyártók első körben az early adopterek közreműködésével finanszíroznak meg. Innen próbálnak majd továbblépni, és közben gőzerővel azon dolgoznak, hogy ne fulladjon ki, ne jusson vakvágányra a VR-sztori; ne veszítsen a bájából, míg tömegpiaci termék válik belőle.

A Sony belépése erre a területre mindenképpen érdekes volt, hiszen már jó előre sejtettük, hogy a cég nem hajlandó majd bevállalni ezt a felállást. A PlayStation-üzletág a Sony elsődleges profitforrása ma már, nem igazán éri meg neki kísérletezni, és a PlayStation 3 kezdeti küszködése és a Vita erőltetése is megtanította arra, hogy egy túlárazott különccel nem sokra megy. A PS4 mögött álló alapgondolat azonban zseniális volt a maga módján, és ez köszön vissza itt, valamint a PS4 Prónál is: figyeljünk az árcédulára, igazítsuk hozzá a teljesítményt, és persze ne felejtsük el, hogy a játékosok elsősorban játszani akarnak.

Múlt héten volt szerencsém kipróbálni a PlayStation VR-t, körülbelül másfél óráig nyúztam a Sony VR-szemüvegét. Ez a cikk az akkori, sajtóeseményen szerzett tapasztalatok alapján készült, és nyilván korántsem teljes; ilyen rövid idő alatt csak felületesen tudtam szemügyre venni a kiegészítőt, úgyhogy a megjelenés után mindenképpen visszatérünk egy átfogóbb tesztre is. Ha már azonban így alakult, igyekeztem kihasználni a helyzetet, a próbakör során nemcsak az élményből szerettem volna kedvcsinálót kapni, nagyon érdekelt, hogyan oldotta fel a Sony a fent említett problémát. Három érvet találtam mellette.

1. Nem köpi ki a nappalid

Lássuk be, a felső kategóriás VR-szemüvegek jelen formájukban borzasztó otrombák. Egyelőre ott tartunk, hogy a virtuális valósághoz szükséges technológiát egy viszonylag méretes dobozba kell besűríteni, amiből nettó 63 méter kábel lóg ki. Ráadásul ezeknek az eszközöknek sokszor a nappaliban kellene helyt állniuk, mert igenis teret igényelnek, ehhez képest heti egyszer biztosan az a program, hogy próbáljuk betuszkolni a szekrénybe, mert a vendégek azért mégsem láthatják.

Félreértés ne essék, a PlayStation VR is nagy, és persze kábelei is vannak, de legalább szép. A PlayStation 4 miatt alap, hogy a nappaliban a helye, a Sony dizájnerei pedig gondoskodtak arról, hogy kint merjük hagyni a tévészekrényen. A megjelenése egyszerre játékos, futurisztikus és elegáns, és már első blikkre érezni rajta, hogy a végletekig csiszolták a tervezők. A letisztult külső persze nemcsak a szemnek kedves, a PlayStation VR ugyanis kifejezetten kényelmes és könnyű beállítani.

Habár a merevített fejpánt miatt robusztusnak hat, ez és a méretes "homlokvédő" lehetővé teszi, hogy huzamosabb ideig is játszhass vele, ne váljon kényelmetlenné. Egy gomb benyomásával minden egyes felhelyezés előtt széthúzhatod a fejpántot, így egyszerűen a fejedre ültetheted, azután egy másik gomb segítségével a szemeidhez igazítod a lencséket, és nagyjából eddig tart a beüzemelése. Persze egy pici gyakorlást igényel, hát még kitapogatni a fejhallgatód és a kontrollert, de néhány kör alatt ebbe is bele lehet jönni.

A kialakítás leggyengébb pontja, hogy a lencsék körüli “árnyékoló”, az ugyanis nincs kimerevítve, valószínűleg épp a könnyebb testreszabás érdekében. Kényelmesnek kényelmes, meg jó, hogy szellőzik, de nálam azért be-bezavartak a háttérfények. Igaz, hogy én egy kivilágított csarnokban ültem, és a beállítást sem sikerült 100 százalékosan kiismernem, de erre azért nem árthat felkészülni.

2. Gazdag játékfelhozatal

A PlayStation VR-ral jelenleg több mint 230 fejlesztő dolgozik, és ha minden igaz, az év végéig 50 PlayStation VR-cím kerülhet majd boltokba. Persze a mennyiségnél még mindig fontosabb a minőség, és tény, az első tesztek éppen azt bizonyítják, hogy a nyitócímek többsége nem sikerült tökéletesen. Ugyanakkor a Sony játékgyáros tapasztalata megkérdőjelezhetetlenül hasznos, a PlayStation VR játékfelhozatala változatos, a belsős fejlesztéseken túl pedig olyan, rutinos fejlesztők által szállított exkluzívokat húzott be a cég, mint az Ace Combat, a Star Wars: Battlefront, a Rez, a Psychonauts, a Resident Evil vagy a Batman.

VR-fronton illik megjegyezni, hogy nemcsak a hardver tekintetében zajlik gőzerővel a kísérletezés, hanem a játékok terén is. A fejlesztőknek számolniuk kell a teljesítménykorlátokkal, ki kell találniuk, melyik koncepció működik VR-ban és melyik nem, és még ott van egy sor dizájneri kérdés, például az, hogy miként oldják meg az irányítást. Habár adja magát, hogy a VR-hoz mozgásérzékelős kontrollereket használjunk, a tesztkörünk a bizonyíték rá: a Sony jól tette, hogy a fejlesztőkre bízta a PlayStation Move és a DualShock 4 közötti választást.

Mi öt játékba nézhettünk bele, ezekből három hagyományos kontrollert használt. A konklúzió? Ezeknél a játékoknál egyáltalán nem éreztem hiányát a mozgásérzékelésnek, a DualShock 4 pontossága pedig egyenesen elengedhetetlennek tűnt. Persze a PlayStation VR Worlds bűnözős demójában, a The London Heistban baromi jó móka volt egy furgon anyósán ülve lövöldözni a Move-val, hihetetlen, hogy a VR mennyire fel tud dobni egy olyan középszerű autós üldözést, amit már az aktuális Call of Dutyból is kihagynának a fejlesztők. Kihajolhatsz az ablakon, kidughatod a kezed, két felé lőhetsz, amikor pedig először nyúlsz bele a melletted pihenő sporttáskába, és csapod bele az uziba az onnan kivett tárat, egész biztos, hogy átérzed, más dimenzióba kerültél.

Hogy jó ötlet volt-e a tavalyi év legjobb horrorjátékát egy pontvadászós rail shooter formájában folytatni, azon vitatkozhatnánk, miután azonban az Until Dawn: Rush of Blood maximum nyomokban emlékeztet az alapanyagára, kár lenne emiatt izgulni. És igazság szerint más sem ad erre okot: shooterként viszonylag átlagos az Until Dawn vadhajtása, és leginkább az a félelmetes benne, hogy a VR mennyire át tudja verni az agyadat. A hullámvasutas utazás például alaposan megdolgoztatja az ember szervezetét, a nagyobb lejtőkön a gyomrod is megindul lefele, és reflexszerűen csúszol le a székről, ha egy méretes körfűrész vág be eléd...

A gyomorliftezésből egyébként az EVE: Valkyrie adta a legjobb ízelítőt, már egy pár perces menet után is úgy álltam fel a játék mellől, hogy le kellett gurítanom egy kólát utána. A multiplayer dogfightra kihegyezett űrhajós cím egyébként baromi szórakoztató, a DualShock 4-gyel végtelenül egyszerűen irányítható, azonban hajlamos voltam elfelejteni, hogy egy dugóhuzó a VR-ban egészen másként hat rám, mint máshol. A játék lényege persze éppen az, hogy gyors cikázásra kényszerít, kezdő VR-osként azonban érdemes moderáltan pörögni és nézelődni. Életem egyik legrosszabb döntése volt hátralesni egy ilyen légi mutatvány után!

A VR tehát fiziológiailag is megszokást igényel, a Guerrilla műhelyéből érkezett RIGS elején fel is hívják a figyelmed, hogy kezdetben rövidebb etapokkal próbálkozz. A mechás multiplayer játék egyébként meglepően mélynek tűnik, nem is nagyon sikerült kiismerni. A játékosok két csapatba tömörülnek, mindannyian különböző képességű robotok közül választhatnak. A játékmenet a shootereket és a kosárlabdát ötvözi: a cél az, hogy az ellenfelek levadászásával és a power-upok gyűjtögetésével túltöltsük a mechánkat, majd ebben az állapotban kell átpattanni vele a pontszerzést jelentő karikán. Egy sor taktikai lehetőség bújik meg a játékban, simán esélyes, hogy a VR alapvető eSport-anyagává váljon!

A felsorolás végére tartogattam a kedvencemet, a Battlezone rebootját. A játék egészen eddig hidegen hagyott valamiért, a PlayStation VR-ral próbálgatva azonban azonnal beleszerettem. Egyetlen előzetes vagy gameplay videó, sőt a kontrollerképernyőre kivetített nettó játékmenet sem képes azt visszaadni, hogy ez a játék mennyire poén VR-szemüveggel. A harckocsi és az elindulás előtt bemutatott hangár méretei, a harcok intenzitása és a retrósra vett látványvilág is meggyőzőbb a virtuális valóságban, a Rebellion fejlesztése biztosan az első VR-címeim között lesz majd.

A PlayStation VR játékfelhozatala azért biztató, mert többségében valódi játékokból áll, nem pedig techdemókból, “interaktív” filmekből vagy úgynevezett “VR-élményekből”. Ilyenek is lesznek persze, de nem ez a jellemző, ha a PlayStation Store-ban bogarászol, jó eséllyel olyan játékra bukkansz majd, ami valóban játszható. Az persze megint más kérdés - kanyarodjunk vissza a kísérletezésre -, hogy ezek a játékok általában egyszerűek, nem olyan összetettek és tartalmasak, mint a nagygépes anyagok.  Mint minden platformnál, itt is el kell telnie egy kis időnek, míg a fejlesztők megismerik a masinát, megtanulják kezelni a korlátait - ezt a kezdetlegességet itt is érezni. Abból a szempontból viszont mindenképpen szerencsés a helyzet. hogy a VR nyújtotta élmény egy darabig kompenzálni tud, még a legegyszerűbb játékok is izgalmasabbnak tűnnek a segítségével.

3. Belefér, hogy karácsonyi ajándék legyen belőle

Mindezek mellett a PlayStation VR az első olyan VR-szemüveg a piacon, amely vállalható, hardcore játékosok számára is elfogadható élményt nyújt, és az árcédulája is viszonylag barátinak mondható. A PlayStation VR-vásárlók többsége azok közül kerül majd ki, akiknek már van otthon PlayStation 4-e, nekik egy 400-500 eurós befektetést jelent a Sony VR-szemüvege. Ez persze még mindig rengeteg pénz, viszont ha új platformként tekintünk az eszközre, korrekt összeg, a konkurensekhez képest pedig konzollal együtt is jobb befektetés: a Vive és a Rift esetén kétszer ennyit kellene kicsengetnünk, hogy beszálljunk a buliba.

Persze nem véletlenül, már a rövid próbakörünk alapján is kiderült, hogy a kedvező árszabásért cserébe erős kompromisszumokat kell kötnünk. A PlayStation VR alacsonyabb felbontáson üzemel, mint a riválisok, ráadásul a PlayStation 4 jelenlegi hardvere még így is súlyos korlátokat szab; habár a Sony mérnökei bizonyos akadályokat bravúrosan vettek (a rendszer erőfeszítés nélkül imitálja a 120 fps-t a 60 fps-es játékok esetében), arra nem árt felkészülni, hogy a játékok kinézete javarészt az előző generációt idézik. Az irányítás terén se legyenek illúzióink: a PlayStation Move egy előző generációs szerkezet, a Vive fagyijai köröket vernek rá, és valószínűleg az Oculus Touch sem ok nélkül kerül 200 dollárba. A Move pontossága és sebessége felett azért eljárt már az idő, ezt sem árt észben tartani.

Vegyek vagy ne vegyek?

A PlayStation VR jelen formájában kétélű fegyver, nehéz megtippelni, hogy segít-e a VR-piacon, vagy sem. Mint említettem, a VR-élmény a legtöbbek számára annyira friss lesz, hogy simán kompenzálni tudja a teljesítménybeli hiányosságait, és ezt bizonyítja, hogy az Oculus is lát fantáziát a koncepcióban: a múlt heti bejelentésük alapján már a Rift is megelégszik a gyengébb hardverrel, cserébe ők is trükköznének a képkockaszámokkal. A nagy kérdés az, hogy ezek a korlátok mikor keményednek meg, mikor mondják azt a fejlesztők, hogy márpedig ennél többet ebből a hardverből nem lehet kihozni. Valóban szintet lép a videojátékozás, vagy újabb Kinect-jelenség előtt állunk?

Akárhogy is, a VR-nak ennél jobb esélye nem lesz egy darabig arra, hogy tömegpiaci szereplővé váljon. A bizonytalanok minden korábbinál jobb lehetőséget kaptak arra, hogy mélyebben is bevizsgálják a virtuális valóságot.

Kapcsolódó cikkek

63.
63.
delphijos
Egyébként nekem is van 4k- s Sony tv-m , de az is igazából 8k, mert a Sony szoftveresen megduplázza a pixeleket. Tokióból jön a 8k kontent légkábelen. :D
62.
62.
delphijos
#60: Ráadásul saját magának ellentmond , mert előtte meg arról irt hogy milyen szar a psvr felbontása, most meg arról hogy az látszik kevésbé pixelesnek. A Vive persze mégse az 8K-n hajtva. :)
60.
60.
ADMlN
#57: "Nem lesznek pixelek, mert a sony egy layer-el szoftveresen összehúzza a képkockákat."
Ezeket az ordas nagy baromságokat magadtól találod ki? XD
57.
57.
VRLab
#56: Nem vagyok se politikus se üzletember se egyetemi docens. Ezért fogalmazok úgy mint bármelyik másik gamer. Azt javasoltam hogy próbáljátok ki mindegyiket, mielőtt a nyers specifikációk alapján akarnátok eldönteni melyik jobb. Mondok egy egyszerű példát. A PSVR felbontása ugyebár papíron is szarabb mint a másik kettőé. Ennek ellenére ha azt fölteszed, alapvetően egységesebb képet fogsz látni. Nem lesznek pixelek, mert a sony egy layer-el szoftveresen összehúzza a képkockákat. Oculuson és Vive-on ilyen megoldást nem alkalmaznak, így azoknak sokkal pixelesebb a képe. Van akit ez annyira zavar, hogy emiatt jobban bejön neki a PSVR. Ezért mondom hogy látni kell saját szemmel. Ez minden :)
56.
56.
delphijos
Én nem mondom hogy a Supersampling-tól nem szépül kicsit a látvány, de a Vive natív felbontása 2160 x 1200. (Mellesleg az Oculus-nak is pont ekkora a felbontása, nem értem hogy látták a Vive felbontását sokkal jobbnak) Nehogy már 8k-ban ( 7680 x 4320 ) renderelve legyen annyival szebb a látvány hogy "közel van a fotórealisztikushoz". Arról nem is beszélve, hogy a 90 fps nem árt ( a minimum ) , mégis milyen géppel tolták 8K 90 fps-el? És megjegyzik hogy 300-ból ez nem jön ki.... Ki gondolta volna... Meg ezek a kifejezések "A felbontás atom szar" "Ráflashelnél". Tényleg így beszél egy profi.
51.
51.
VRLab
Tények a VR szemüvegekről:

Először is meg kell védenem a hír szerkesztőjét. Amiket ír a PSVR-ról az szóról szóra igaz. Egy dologban nem értünk egyet, abban hogy érdemes lesz megvenni. Sőt.
Mi VR specialisták vagyunk, egyelőre az ország legfelszereltebb VR stúdióját üzemeltetjük. Mi a tapasztalat? Leírom a 3 nagy VR gyártóról külön-külön:

PSVR:

A felbontás atom szar. A játékok textúrái néhol szemfájdítóan rondák és homályosak a kép széle felé. Magyarul a VR térélményt kapásból lehúzza a csúnya látvány. Ráflash-elnél a távolban lévő hatalmas hegyekre, de azok olyan alacsony felbontásúak, hogy a részletek kivehetetlenek. Kiábrándító az egész. A kontroller pontatlan és nem elég reszponzív pl. egy lövöldözős címhez.

Oculus: A PSVR-nél egyértelműen élvezhetőbb és élethűbb térélményt nyújt. A felbontás jól láthatóan magasabb. A kontrollerek egész jól használhatók, bár a játékok egy része nem támogatja, így továbbra is billentyűzettel vagy gamepaddal kell tolni. És itt jön a gikszer, ami a szűkös tartalom kérdése. Az elérhető játékok közt van kb 3 komoly cím. A többi vagy játékmechanikailag rossz, vagy nagyon rövid kvázi techdemó az egész. Megvenni tehát ezt sem érdemes mert bár egész jó a technológia, értékelhető tartalom kevés van rá.

HTC Vive:

Fényéveket ráver bármi másra. Jelenleg ez a nagybetűs VR élmény. Mi végül emellett tettük le a voksunkat. A felbontás teljesen vállalható, erősebb konfiggal akár 4K-ig vagy még följebb húzható. 8K-ban a látvány már nagyon közel van a fotórealisztikushoz, bár egy ezt kiszolgáló gép build már nem jön ki 300 ezer forintból. Viszont az alap felbontás is teljesen meggyőző, főleg a másik két szemüveg kipróbálása után. Oculusnál sokkal jobb, a PSVR pedig egyenesen rossz viccnek tűnik mellette. Vive-ra már temérdek "A" listás tartalom van a steam-en, ráadásul a kontrollerek is hibátlanul működnek, a játékok többsége remekül kihasználja a szobaléptékű VR-ezést. A rendszer hátrány egyértelmű. Ez a legdrágább mind közül, és bár nagyon jó játékok vannak és jelennek meg újak folyamatosan, megvételre otthonra ezt sem ajánljuk. Nagy hely kell hozzá, nagyon erős gép kell hozzá, ráadásul a teljes testkövetés miatt a legegyszerűbb akciójáték is sokkal intenzívebb és fárasztóbb mint bármi, amit valaha játszottunk. Ez azt is jelenti, hogy a VR-ben nem töltesz el 1-2 óránál többet. Simán azért, mert elfáradsz, leizzadsz, keményebb akciók után beáll a derekad is ha úgy van. :)

Próbáljátok ki a szetteket, rendezvényeken mérjétek össze ha lehet, de mi technológiailag a Vive-ra esküszünk. Más kérdés hogy megvételre ezt sem ajánljuk. Majd ha egy 1080-as Nvidia ára lemegy 60 ezer köré, majd akkor érdemes lesz gondolkodni benne otthonra is :)

50.
50.
delphijos
#47: Lehet félreérthető, de én nem "igét akarok hinteni", mindenki azt csinál amit akar. Csak én működöm így. Ha valami létfontosságú dolog kellene meggondolnám, de főleg szórakozásra szeretem csak a saját pézemet költeni. Amúgy konstrukció ide vagy oda, semmi sincs ingyen.
49.
49.
KőbányaKispest
48.
48.
#47: Ja és rátesznek +30-40 százalékot, még véletlenül sem hitel.
47.
47.
KőbányaKispest
#46: Am feltalálták az áruhitelt. Nem kell hitelt felvenni egy ilyenért. Ha netán valaki nem tudja kifizetni (mint kurva sokan) és kéne, akkor igy oldja meg. De szerintem ismerős, biztos találkoztál vele.

Sokat segit.
46.
46.
delphijos
#45: Még annyi, hogy azért a lakáshitelnél sem kell feltétlenül nulla önerővel 40 milás hitelbe ugrani. Szóval a lehetőségekhez képest próbálni okosan csinálni.
42.
42.
delphijos
#34: Én is ezt az elvet vallom. Van egy hitelkártyám, a tankolást és az álelmiszert azzal veszem, mert kapok rá visszatérítést, de minden fizetéskor visszateszem az arról költött pénzt. Ezen kívül én se veszek semmit hitelre. Lehet paranoia, de történhet bármi, és akkor meg van lőve az ember.
41.
41.
delphijos
#36: "agyba is vihetem"

A fene tudja, én inkább csajokra szavazok ilyen téren, de hideg téli estéken egy PC is biztos fel tud melegíteni. :D
40.
40.
Yanez
#39: Tulajdonképpen mindkettô nélkül is remekül megvagyok!
39.
39.
zozo76hun
#36: ne szarakodj yanez! pro es psvr! ez kell neked! :)
38.
38.
shatterhand
Karacsonyi ajandek.. Na persze;)
37.
37.
zozo76hun
itt-ott mar olvastam a neten hogy kurva pixeles a kep. kicsit messzebb nezve a terben "hatrebb" mar nem is lehet felismerni a targyakat, annyira pixeles a kep. kivancsi lennek tenyleg milyen.
34.
34.
zozo76hun
en viszont semmihez sem veszek fel hitelt. ha nem tudom megvenni akkor nem veszem meg. igy folyamatosan szabad vagyok. nem koltok esz nelkul es rendesen felreteszek. a mai vilag mar nem engedi meg azt hogy ne legyen mogotted boven tartalek. meg husegem sincsen sehova. barmikor lemondhatok barmilyen szolgaltatast. addig kolts amig van mibol, ha hitelt kell felvenned hogy valamit megvehess akkor tulkoltekeztel!
33.
33.
Yanez
#30: Na az a legrosszabb, amikor emberek egy tonna hitelt vesznek fel! Ismerek is olyat, es folyton sir, hogy nincs mibol fizetnie a hitelt. Pedig csak annyi az egesz, hogy itt is kell tudni a merteket, s akkor nagyon faszan kilehet jonni. En max 2 dolgot szoktam hitelbe venni, de azt is ritkan, legjobb esetben csak egyet. Ezeket hamar kifizetem, es szabad vagyok, ill ha kell valami mas, akkor siman johet. Plusz kozben meg gyujtok is egy keveset az aprobb kadasokra, mint pl egy premier game, vagy egy uveg jo itoka. :) Most a 4k tv-et es az all-in-one pc-met fizetem, mar nem sokaig. Aztan ha ez a vr jo lesz, beruhazok egyre, bar ahogyan a technika fejlodik, gondolom nemsokara majd ebbol is jon vezeteknelkuli, egy PS5 bundle-ban! Arra befizetnek.
26.
26.
DON GONDOCS
Ezt a mondatot kiragadnám. a legtöbbek számára annyira friss lesz, hogy simán kompenzálni tudja a teljesítménybeli hiányosságait, de meddig?
11.
11.
Henry82
#8: Lehet, sot az osszes VR sisak kozul ezt lehet a legkenyelmesebben hasznalni szemuveggel.
9.
9.
Starkiller89
#8: Dioptriát a Oculus Rift-nél lehet állítani, azt tudom, ennél még nem tudom, nem találtam rá választ sehol sem, reménykedek benne, hogy lehet, habár mi a helyzet azokkal, akiknek nem sima dioptriájuk van, hanem cylinderes lencse, na az mutatvány lenne :D
8.
8.
Őrnagy
Ezt a cuccot lehet szemüveggel használni?
6.
6.
Norbiii
Ez egy brutál jó dolog, nem mindennapi élmény lehet egy VR játékkal tolni! Az ára viszont drága, egy konzol ára, sőt...még drágább, mint egy Ps4, igaz az élmény az bizony élmény. :) Az ára miatt szerintem itthon nagyon kevés embernek lesz, többnyire azok engedhetik majd meg, akik (jóval) jobban is keresnek.
5.
5.
Datzy
Óriási lehetőségek vannak a VR-ben remélem 2-3 (inkább 3 lesz az) generáció múlva "alap" gamer kellék lesz, mint most egy egér.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...