2065? Eidos? Hm… jól indul a dolog, a szimatotok minden bizonnyal nem fog csalni mivel egy hihetetlenül jó játékkal lesz dolgotok, ami a cyber-korszak tavaszán játszódik és egy meglehetősen érdekes felirattal kezdődik: „A játékban lévő szereplők és történések megtörtént eseményeken alapszanak…” Hogy is van ez? Majd kiderül…
Nem tudom ti hogyan vagytok ezzel a dologgal, de én nem igazán hallottam erről a programról annak idején, úgyhogy amikor először szembesültem a látott képek által nyújtott vizuális gyönyörrel, nem győztem ujjongani. Manapság már érezhető a boxon, hogy nemsokára itt a nextgen-es gép, ami abban nyilvánul meg, hogy nem jönnek ki igazán nagyágyuk rá, mint mondjuk 1-1,5 évvel ezelőtt, amikor nem győztem a fejem kapkodni a nagy nevek után. Bár jött nekünk Halo2 meg Chronicles of Riddick, nomeg természetesen Burnout3, de sajnos ezek sem elegek ahhoz, hogy örökre lekössenek minket. Arról nem is beszélve, hogy ezek a gémek olyan szinten magas vizuális és élvezeti színvonalat ütnek meg, hogy utánuk már majdnem minden játék csak C64-es grafikának tűnik. Szerencsére a P.S.-el nem ez a helyzet, sőt…
Miután elolvashattuk azt a bizonyos elgondolkodtató feliratot, rögtön bele is csapnak a lecsóba, nincsen előjáték, nincsenek bemelegítő események, kapunk egy rövid helyre igazítást, amit a felettesünk be sem tud fejezni, mert már meg is támadnak minket. (Az elnyomó köztársasági erők olyan szinten kiterjesztették hatalmukat az egész világra, hogy az ellenállásnak már nem sok esélye maradt ellenük. Már csak egy utolsó dobásuk maradt, mégpedig a Poject Snowblind, egy szigorúan titkos kísérlet, amit a Hong Kong-i bázison fejlesztettek ki és nekünk és az osztagnak akár az élete árán is meg kell védelmeznie ezt.) Szóval indul a roham a felszínen és a levegőben egyaránt és mi azt sem tudjuk hirtelen, hogy hol vagyunk, hova kapjuk a tekintetünket. Az első pálya erről fog szólni, hogy a bázis különböző pontjait védelmezve irtjuk az ellent rendesen. Az egész olyan, mint valami háborús szimulátor, annyira pörgős, izgalmas és látványos, hogy arra szavak nincsenek. A mély vízbe dobva, pillanatok alatt meg fogunk ismerkedni az alapirányítással, a vége felé, amikor már azt hisszük, hogy sosincs vége egyszer csak csönd lesz…
A katonák egy ideig feszült csendben néznek jobbra, ballra, majd felfelé is, amikor is rádöbbennek, hogy vége van, ezt a napot is túlélték, üdvrivalgásba kezdenek, de örömük nem tarthat sokáig, mert már nyílik is a helikopter alja és a bomba elindul feléjük. Mi megpróbáljuk menteni az egyik bajtársunkat, aki fájlalva a lábát szorítja, de már nem tehetünk érte semmit, sem magunkért… robbanás… pokoli fájdalom… sötétség… majd erős fények, visznek a hordágyon, nem látunk semmit, csak halvány foltokat, hangok mindenütt… rengeteg emlék jön elő… nem is akartunk igazából katonák lenni, csak a bátyánk halála utáni űrt akartuk kitölteni… ez volt az a nap, amikor már nem volt visszaút, amikor már bele kellett törődni az elkerülhetetlenbe… ez volt az a nap, amikor meghaltunk…
És ekkor jön a felirat, a címe a játéknak. Mert ugyebár ez lett volna a tutorial (bemelegítő) küldetés. Ezzel a zseniális húzással rendesen fel is keltik az ember figyelmét, aminek a következménye a végkimerülésig tartó feszült játék lesz. Igen, ez a gém nagyon egybe van rakva, nagyon rendben van vele minden. Természetesen vannak hiányosságai, mint minden hasonló projectnek, de ezekkel nem törődik az ember, mert a játék kárpótol mindenért. Remek a hangulat, remek az irányítás, a zene a grafika és a történet is. Maga a játék ha jól tudom a Deus Ex egyik folytatásának készült, de mivel a Deus Ex2 nem lett valami nagy siker, ezért inkább átdolgozták egy kicsit a dolgokat és új köntöst adtak neki. Az eredmény egy nagyon jó kis játék lett, ami igaz nem Halo, nem Riddick, de nagyon ott van a helye még a dobogón, az FPS-ek olimpiáján. Lehet egyébként, hogy elfogult vagyok, mert nagyon szeretem az ilyen cyber-feelinges történeteket és gammákat, de az emberek reakcióit figyelve szerintem nem vagyok egyedül a véleményemmel!
Hogy mi is az a Project Snowblind? Természetesen egy olyan fejlesztési program, amiben az embert megpróbálják különböző mesterséges anyagokkal és szerkentyűkkel erősebbé hatékonyabbá tenni. Erről szól a cyber-korszak legalábbis William Gibson agyszüleménye szerint. Szerinte 2065 környékén jutunk el technikailag olyan szintre, hogy mindent képesek leszünk mesterségesen helyettesíteni, és a számítógépes technológia már annyira magas mércéket fog megütni, hogy akár képesek leszünk mi élő emberek is benne lenni egy mesterséges világban, lásd mátrix, (innen jött a film is). Szóval úgy gondolta, hogy gépek és az emberek teljesen egybe fognak kötődni, nem lesz egyik a másik nélkül. Figyelve a mai világot, valóban efelé halad az emberiség és hogy ez most jó-e vagy rossz, az majd ki fog derülni. A filmeknek köszönhetően már láthattunk sok fajta eshetőséget, de a jövőt senki sem láthatja, Nostradamust meg ugyanúgy csak kitalálta pár okos ember, mint annak idején a bibliát… ;) Node befejezem ezt a sok filózást, lássuk, hogy mire is vagyunk képesek a játékban, mire is számíthatunk. Rengeteg fegyverünk lesz, ráadásul mindegyiknek két fajta lövése van, ezen kívül ott vannak még a különböző gránátok és kütyük, amik közül majd azt sem fogjuk tudni hirtelen melyiket használjuk és végül de nem utolsó sorban ahogy előre jutunk a játékban, egyre teljesebb lesz a belénk épített mesterséges képességek sorozata, mivel annyira sietősen raktak össze minket, hogy eleinte nem funkcionálunk 100%-osan, ezért majd csak véletlenszerűen fognak egymás után aktiválódni a speckóink. Akkor lássuk röviden, hogy mikkel is lesz dolgunk:
Fegyverek:
Pisztoly(Pistol) – aminek az elsődleges lövése egy sima halál pontos golyó, míg a másodlagos egy pici robbanó rakéta. Ezzel remekül tudjuk kiiktatni a minket nem észre vevő katonákat illetve a kamerákat.
Gépfegyver(Carbine) – ez volt az egész játékban a nagy kedvencem. Ez nem más, mint egy remekbe szabott gépfegyver, aminek a másodlagos lövése egy gránát, amivel elég szép pusztítást lehet véghez vinni, még akár egy tankot is ki tudunk nyírni vele.
Shotgun – nem használtam túlságosan sűrűn, pedig eléggé hatásos volt időnként, a másodlagosa robbanó sörétek, amivel remekül ki tudunk iktatni, akár 2-3 ellenfelet is egyszerre, ha jól célzunk.
Icepick – ez egy nagyon trükkös kis mütyür, aminek köszönhetően bármilyen távolságból (ha jól célzunk), telibe tudunk találni egy kis konzolt, vagy számítógépet. Miután ezt megtettük képesek vagyunk meghackelni ezeket, tehát, kinyitni kapukat, eltüntetni erőtereket, előhívni robotokat, vagy akár biztonsági gépágyukat is irányítani tudunk vele.
Kicker – Ez egy hasonló fegyverféleség, mint ami a HL2-ben van, ezzel tulajdonképpen ellökni és magunkhoz húzni tudunk tárgyakat. Embereken sajnos nem működik, csak egy pillanatra tudjuk kizökkenteni őket a koncentrálásból. Viszont arra remekül használható, hogy a messze lévő tárgyakat felvegyük vele, tárakat, energiát, vagy elsősegély dobozocskát.
H.E.R.F. – ez egy EMP fegyver, vagyis ezzel igazából a mechanikus lényeket tudjuk a legjobban megsebezni, de a sima emberek sem szeretik ha jól megrázzuk őket vele. A másodlagos lövése egy időzített EMP bomba, ami ráadásul tapad is arra amire vagy akire kilőttük.
Sniper puska – a szokásos fegyver, amit már mindenki olyan jól tud használni ugye? ;) A másodlagos lövése nagyon ötletes, igaz rámegy az egész tár, de ha eltalálunk vele valakit, akkor az illető elkezdi lövöldözni a saját társait, addig, amíg le nem lövik szegényt, szóval egymásra ugrasztásra nagyon jól lehet alkalmazni.
Rakétavető(Rocket Launcher) – ez is a szokásos, szerencsére a másodlagos lövése ha folyamatosan nyomjuk a ravaszt, akkor célkövetős rakéta.
Flachette – ez egy teljesen leírhatatlan típusú fegyver. A lényege annyi, hogy valami testmeleget követ energialöketet lő ki magából, ami meglehetősen sokat sebez. A másodlagos támadásával meg kilőjük az egész tárat a nagy semmibe, ami ezek után elkezdi keresni az áldozatát, és ha megtalálta akkor addig rázza, míg meg nem hal, nagyon hasznos tud lenni, mondjuk ha előörsnek használjuk egy szobába lépés során…
Lézerágyú(Rail Laser) – ez a legerősebb fegyverünk a hatása is igen erős. Egy lövéssel kinyírunk vele akárkit és még a falon keresztül is pusztítani tudunk vele. A másodlagos lövése egy hatalmas energiarobbanás, amit nem igazán fog túlélni senki sem a közelében.
Ezek lettek volna a fegyvereink, ember legyen a talpán, akinek ez nem elég. =) Most akkor jöjjenek röviden a gránátok és kütyük:
Herkentyűk:
-repeszgránát-EMP gránát
-gázgránát
-fénygránát
-robotpók (ez igazából nem teljesen eredeti ötlet, mert a „Robotok Lázadása” című Tom Selleck filmben már láthattunk ilyet és igazából nem is valami hatásos fegyver. A lényege annyi, hogy miután eldobtuk a bombát, pók lesz belőle és elkezd össze-vissza rohangálni, ha ellenfélbe ütközik, akkor megrázza őket. Ez igazából csak ellenünk idegesítő, mert ha minket talál meg egy ilyen és megráz, akkor egy ideig nem látunk semmit, csak zúgó képernyőt, ami elég kellemetlen tud lenni mondjuk egy hatalmas csata hevében…)
-riotwall/védelmi fal/ (ez egy olyan bomba, amit ha magunk elé dobunk, akkor egy energia fallá alakul át. Nagyon húzós eseteknél jól tud jönni, amikor sokan támadnak ránk és nem tudunk mit tenni, de én ennek ellenére sem használtam valami sokat.)
-Nanoboost (ez tulajdonképpen egy újraélesztő rendszer, amit arra találtak ki, hogyha esetlegesen mondjuk meghalnánk… és ha van ilyen nálunk megnyomhatjuk a fekete gombot, ekkor rövid időn belül újra éledünk ugyanazon a helyszínen, ahol kinyírtak minket, nem kevés meglepetést okozva ezzel az ellennek!)
Ezek voltak tehát az extra bizergék. Akkor most jöjjön az egész játék lényege, ami miatt mi tulajdonképpen a Project Snowblind részesei vagyunk. Jöjjenek a cyber képességek:
Képességek:
Vision – ez az első speckónk, amit rögtön a játék elején is tudunk már használni. Ez nem más, mint egy infra látás, aminek segítségével nem csak a sötétben láthatunk, hanem az ellenséget is tisztán, sárgán fogjuk érzékelni, még falon keresztül is.
Reflex Boost – ez a második képességünk, aminek köszönhetően képesek vagyunk a saját belső óránkat felgyorsítani, aminek természetesen az lesz a következménye, hogy minden lelassul körülöttünk a hatás erejéig. Ezzel remekül tudjuk majd mészárolni az ellent, mintha csak mi lennénk Neo a Mátrixból. =) Nagyon cool!
Ballistic Shield – a gém vége felé, már szinte csak erre fogjuk pazarolni az értékes energiánkat, mert ez egy erőteljes pajzs, ami minden fajta lövés ellen megvéd minket, még a tank ágyúja ellen is. Kellemetlen dolog az, hogy lesznek olyan katonák, akik ugyanilyen pajzzsal lesznek felszerelve ellenünk. Ilyenkor jó az EMP fegyver vagy gránát…
Invisibility – ez azoknak a játékosoknak lesz a kedvence, akik a stealth action módszereket tartják hasznosnak. Ennek köszönhetően teljesen láthatatlanok tudunk lenni, és ha jól emlékszem akkor még ütni is tudunk vele. Csak akkor leszünk újra láthatóak, ha a fegyverünkkel lövünk egyet.
Electric Storm – ez már csak a játék vége felé lesz használható, ami nem is csoda, mert ezzel már tényleg olyanok leszünk, mint az istenek. A dolog úgy néz, ki, hogy kinyújtjuk a kezünket, és egy hatalmas elektromos erőtér jön ki belőle, mint a gonosz jediknek.. ;). Ez előre haladva, mindenkit halálra ráz, aki a közelben van. Kisebb hiányossága a dolognak, hogy csak horizontálisan tudunk vele támadni, tehát felfelé nézve nem fog felfelé menni ez a viharszerű támadás. Nagyon gyilkos fegyver, használjátok bölcsen, mikor nagyon sokan jönnek ellenetek!
Hát ennyi! Nem tudom, hogy soknak, vagy kevésnek tűnt-e ez az arzenál, de higyjétek el, hogy a játékban pontosan elég volt ennyi, és nem kellett volna semmivel sem több. Egyébként szükség is van rendesen mindenre, mert annyira sokan szoktak ellenünk jönni egyszerre, mintha tényleg egy háborúban lennénk. Ezen kívül a speckó képességeink energiája hamar lemerül, főleg ha nem kapcsoljuk, ki hanem végig használjuk valamelyik képességünket, tehát ilyenkor már csak a fegyverekre és a kütyükre hagyatkozhatunk…
Értékelés:
Igazából ez egy olyan játék, amit látni kell és át kell élni, jó hangos hangcuccal, egyedül, minden zavaró tényező nélkül. Nekem nagyon tetszett, nem sok kivetni valót találtam benne. A grafika nagyon szép, nekem nagyon tetszett ez a kissé homályos megjelenítési mód is. Egyedül talán csak az átvezető animációkkal nem voltam megelégedve, mert azoknál még a játék is sokkal szebb volt… Hm… fura, ez általában fordítva szokott lenni nem?! =) A hangra zenére senkinek semmi panasza nem lehet, még a szinkron színészek is nagyon profin végezték el a munkájukat. A játszhatóság és a hangulat a cucc erőssége, tökéletesen kézre áll az irányítás, a hangulat meg valami egészen különleges, leírhatatlan, át kell élni, ennyit tudok mondani róla. Talán csak a szavatossággal lehetnek apró gondok, mert akinek nincsen lehetősége XBox Live-ra, vagy gépek összekötésére, annak csak az egy játékos mód marad, ami viszont sajnos nagyon rövidnek tűnt nekem. Mindent egybe vetve, a PS egy olyan gamma, amire még sokáig emlékezni fogunk, ha esetlegesen ti nem is, én mindenképpen, csak ajánlani tudom mindenkinek!!!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.