Destruction AllStars teszt

  • Írta: Baloo
  • 2021. március 6.
Link másolása
Értékelés 5.5
PS5-exkluzív roncsderbi-parkour játékkal jelentkezett a Lucid Games, amire a PlayStation Plus-előfizetők több hónapon át ingyen lecsaphatnak. A végeredményt látva az utóbbi kezdeményezés igazán bölcs döntésnek bizonyult a Sony részéről.

Méregdrága járműveket törni-zúzni mindenki szeret. Ezzel a gondolattal - na, meg azzal, hogy a PlayStation-tulajok már évek óta Burnout-, illetve MotorStorm-elvonásban szenvednek - ült le a tervezőasztalához az autós játékok műfajában már korábban szerencsét próbált Lucid Games csapata. Mivel a Gran Turismo 7-et ismét elhalasztották, egyelőre kénytelenek leszünk a Destruction AllStarsszal beérni, mint PS-exkluzív versenyjáték, amit ráadásul a PS Plus-előfizetők ingyen zsákolhatnak be. Habár az utóbbi dolog kedves gesztusnak tűnik, egy pár óra játék után azért gyorsan kiderül, hogy ez nem a véletlen műve.

Általában szeretem a kivesézést a történettel kezdeni, de érthetően a fejlesztők nem fárasztották se magukat, se minket olyan mondvacsinált indokkal, hogy a versenyzők egy különleges betegségben szenvednek, amit csak autók széttörésével tudnak gyógyítani, vagy ilyesmi. Sőt, igazából a korábbi besorolásom sem fedi le rendesen a Destruction AllStars műfaját, hiszen lényegében autóverseny sem lesz a játékban. Ellenben kapunk rengeteg arénaharcot és kocsizúzást, amit négy különböző játékmódban tehetünk meg - akár offline, akár online játszunk.

A kvázi sztenderd meccsnek felfogható Mayhem nincs túl bonyolítva: a klasszikus free-for-all, ahol egységnyi idő elteltével minél több pontot kell gyűjtenünk koccanásokkal, rongálásokkal és más játékosok elütésével. Az utóbbival kapcsolatban érdemes megemlíteni, hogy a Destruction AllStars összes játékmódjában egy gombnyomásra kikatapultálhatjuk sofőrünket a volán mögül, ami hasznos, ha új autót vadásznánk, mikor a régi már nagyon tropára ment, valamint így gyűjtögethetünk shardokat is. A kristályszerű felvehető tárgyak a karakterünk különleges képességének és a speciális járműve lehívásának lehetőségét gyorsítja meg.

A Gridfall játékmód nagyon hasonlít a Mayhemre, azzal a különbséggel, hogy itt mindenki egyetlen egy élettel indul, és plusz újraéledési lehetőséget csak úgy szerezhet - bármilyen meglepő is -, hogy minél nagyobb kárt okoz a többiek verdájában. A respawnpontokra szükség is lesz, ugyanis ebben a játékmódban folyamatosan szűkül a pálya, és így egyre nehezebb lesz nem belehajtani a tátongó szakadékokba.

A Carnado elnevezésű játékmódban két csapat feszül egymásnak, ahol miközben egymás autóit és karaktereit terrorizáljuk, pontokat gyűjtünk, azonban ezeket a pontokat csak úgy tudjuk bedobni a közösbe, ha beleszáguldozunk a pálya közepén táncoló tornádóba. Hasonló a cél a szintén csapatalapú Stockpile-ban is, csak itt a szétzúzott kocsikból kinyert fogaskereket kell eljuttatnunk a pályán elhelyezett pontokra. Fontos csavar a receptben, hogy a zsákmányt csak gyalogszerrel tudjuk bankolni, illetve a fogaskereket is csak két lábon közlekedve tudjuk felvenni, így kiemelt szerepet kap a korábban már említett katapultálós játékelem.

A négy játékmódon kívül természetesen akármennyit gyakorolhatunk a practice-módokban, valamint rendelkezésünkre áll a Challenge Series is - pontosabban annak egy része, hiszen egy ingyenes fejezetet leszámítva a kihívások 75 százaléka mikrotranzakciók mögé van zárva. Mondanom sem kell, hogy egy nem free-to-play játék esetében - ami ráadásul nincs eleresztve a tartalmat tekintve - ez mennyire rosszul veszi ki magát, mindenesetre így legalább tudjuk, hogy miért lett már most drasztikusan megnyirbálva a játék árcédulája.

Kanyarodjunk vissza egy bekezdés erejéig a korábban már említett 16 választható karakterhez! Látszik, hogy a fejlesztők kiemelten figyeltek a dizájnjukra, mert sikerült egy kifejezetten változatosan kinéző felhozatalt összeállítaniuk. A kidolgozottság már kevésbé mondható el az extra képességeikről és hősautóikról, amik annyira kibalanszolatlanok, hogy találunk köztük teljesen haszontalant, valamint akár már csalásnak felérőt is. A karakterekkel való parkourozás, valamint a kocsik irányítása egyébként jól sikerült, reszponzívak, és jól adják vissza a sebességérzetet, amibe csak a borzalmas netkód zavar be általában.

A Destruction AllStars ugyanis hanyagolta a peer-to-peer megoldást, viszont a szerverei nincsenek a topon, ezért a lag és a bizarr ütközésregisztráció visszatérően képes hazavágni a játékélményt az online meccseken. Szintén nem túl motiváló a fejlődésrendszer, ami szintenként hozzánk vág 1000 kreditet, de ez egyrészt nem túl sok, másrészt amire költhető, az is annyira harmatgyenge, hogy a szereplők alapöltözékei jobban néznek ki, mint a feloldható magasabb besorolású (egyszerű átszínezéssel megoldott) ruhái. Hasonlóan demotiválók a pályák is, amikből összesen négyet találunk - azt hiszem, legalábbis, ugyanis a helyszínek olyannyira egyformák és ötletszegények, hogy ha forró vassal égetnek, akkor sem tudom megmondani köztük a különbséget.

Pedig maga a játék - ahogy azt egy next-gen címtől elvárhatjuk - szép és gyors is. A 4K-s felbontás csak a nagyon forgalmas helyzetekben skálázódik vissza, amit szabad szemmel nyilván nem fogunk látni, és ugyanez a helyzet a 60 fps-sel is, ami nem stabil, de egyszer sem zuhan le a kibírhatatlan tartományokba. Sajnálatos, hogy semmiféle zene nem tombol az összecsapások alatt, hogy ezzel is adrenalint pumpáljon a játék a szervezetünkbe, de cserébe legalább hallgathatjuk a kommentárok kínos és egyben nagyon gyorsan repetitívvé váló szövegelését.

PlayStation 5-exkluzív játékként természetesen a Destruction AllStars kihasználja a DualSense-t, így remek pillanatokat tud szerezni, amikor például az ütközések és a meghibásodott kerekek miatt jobbra-balra rángatózik a kontroller a kezünkben. Az adaptív ravaszoknál is jó érzés, amikor egy nagyobb fékezésnél a kemény fékpedált, vagy az indításnál a kuplung lenyomását imitálják a ravaszok. Sokan panaszkodtak azonban a kontrollálhatatlan voice chat miatt, amiért kénytelenek más játékosok csámcsogását és egyéb zajait hallgatni, de úgy tűnik, hogy ezt orvosolták a készítők, mert én elnémíthatatlan játékosokkal szerencsére nem találkoztam a teszt alatt.

Bíztam benne, hogy a Rocket League üzleti modelljét (és kicsit stílusát) követve a Destruction AllStars is egy sikeres cím lesz, viszont a jelenlegi állapotában ez nem mondható maradéktalanul el róla. Pár óráig el lehet vele szórakozni, de úgy érzem, hosszú távra nem igazán fogja a kontrollerhez tapasztani a játékosokat. Nyilván a pontozás játék jelenlegi állapotára vonatkozik, és lehet, hogy amennyiben a jövőben sok új tartalom érkezik hozzá, akkor érdemes lesz újra a vezetőülésbe pattanni, de addig sajnos nem tudja levetkőzni azt érzést a Lucid Games alkotása, hogy pár meccs után már kijátszotta az összes aduászát. Az biztos, hogy jót tett a játéknak a PS Plus-felhozatalba költöztetése, ugyanis nem a Destruction AllStars miatt fogunk bánkódni azon, hogy nincs a boltokban PlayStation 5.

A Destruction AllStars kizárólag PlayStation 5-re jelent meg.

7.
7.
Aanash
Szóval a játèk kula, de a mikrotranzakció az megy.
2.
2.
A játékból egy trailert láttam még korábban és különösen nem fogott meg az sem, de azt nem hittem volna, hogy ilyen rosszul sikerül. Gondolom most megpróbálnak majd belőle valamiféle fenntartható dolgot, vagy pénznyomdát csinálni és ha nem megy, akkor hamar lelövik. De ehhez azért kéne egy jó játék is, aminek nem az az egyik legfeltűnőbb tulajdonsága, hogy 2 óra alatt leuntad már benne az életed. De ez még az élvezetesebb része volt, a kinézet gyűjtős single player meg paywall mögött van. Ez így is fos, meg úgy is gagyi.

Kíváncsi vagyok mennyire lesz sikeres és hogy elkezdik-e fejleszteni a játékot, hogy jobb legyen, vagy szokás szerint így hagyják és amikor már nem tejel, akkor meg lelövik.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...