Magamból kiindulva szerintem nincs olyan Star Wars rajongó, akik nem képzelte el, hogy milyen is lehet valójában egy csillagközi csata. Biztos mindenkinek megvannak a kedvenc ütközetei az immáron hat film valamelyike közül, hiszen akadt néhány igencsak kolosszális méretű háború is a sorozatban. Milyen lehet ott harcolni? Milyen lehet AT-AT-t vezetni? Milyen lehet Darth Vader oldalán gyilkolni a szánalmas lázadó söpredéket?
A Pandemic Studios (Full Spectrum Warrior, Army Men) segített nekünk beleélni magunkat a Star Wars-kultusz legfontosabb részébe: a konfliktusok agresszív levezetésébe, ergo a harcba. Hatalmas várakozás előzte meg a Star Wars Battlefrontot, míg meg nem jelent 2004 őszén. A játék lényege nagyon egyszerű. Választhattunk két időtartam közül, melyek közül az egyik a klón háborúk korszakát ölelte fel, vagyis végigjátszhattuk az első és a második film legfontosabb csatáit (ugye ekkor még messze volt a harmadik rész premierje, így szó sem lehetett az utóbbi filmnek ütközeteiről). Így a droidok oldalán apríthattuk a gungan-ek piciny, ámde lelkes csapatát (mit sem sejtve, hogy ezalatt az ifjú Anakin az űrben kolbászolva próbál minket és seregünket „csellel" kiiktatni), de akár Naboo fővárosában is rendet tehettünk, ha úgy tartotta kedvünk. Mégis nekem a Geonózison zajló csata tetszett legjobban, ahol a klónok csaptak össze az előbb már említett droidokkal. A másik „éra" a galaktikus polgárháború alatt játszódott, vagyis az utolsó három részből élhettünk át fontos részleteket. Talán a legemlékezetesebb mindmáig a Hoth bolygón zajló csata maradt ebből az időből, ami szinte egy és ugyanaz, mint a Birodalom Visszavág (Empire Strikes Back) című epizódban. A lázadók nevetségesen kevesen voltak, és alig volt esélyük a hatalmas AT-AT-k pusztító ereje ellen, tehát a hangulat ott volt a szeren. De mégis a legérdekesebb az, hogy a játék rendszere, játszhatósága teljesen megegyezik a Battlefield játékok (Bf1942, BfVietnam, Bf2) játékmenetével, ötleteivel és így tovább. Vagyis a Pandemic-os arcok fogták magukat, és szépen átfordították a Dice csapatának műveit, egy Star Wars nyelvű játékra. Tehát a játék lényege ezen esetben is a többjátékos mód volt, és az egyedüli játék máris hanyagolható volt, bár nehezebb szinten gyakorlásra tökéletesen megfelelt. Itt is volt két bizonyos számú sereg, és időnként voltak szövetségeseink (vagy éppen pont fordítva), akik mintegy harmadikként szálltak csatába. Továbbá el kellett foglalnunk kontrollpontokat, melyek mindegyikének birtoklása esetén megnyertük az adott csatát (tehát nem kellett teljesen kiirtanunk az ellenfél harcosait). Voltak kasztok is, így indulhattunk egyszerű közkatonaként, mesterlövészként, rakétavetősként (ide nem passzol az anti-tank kifejezés… :)), vagy pilótaként is. A pilóták sokkal több szerepet kaptak itt, hiszen ők töltötték be a nagy sikerű elődök utászainak tisztjét is. A speciális egységek jelenléte (mint például a droideka) már csak a habnak számított a tortán, hiszen ott voltak a szinte legyőzhetetlen hősök is, így Darth Vader és Dooku gróf társaságban is küzdhettünk. Vezethettünk a járműveket is: hatalmas fíling volt mikor, egy A-Wing vonókötelével felbuktattunk egy AT-AT-t, vagyis óriáslépegetőt. Pont, mint a filmben? Igen! Mindenesetre megvoltak ennek a játéknak is a hibái, tehát elvárt volt egy folytatás, hogy elérjék a hőn imádott Battlefieldek szintjét (bár biztos vagyok benne, hogy vannak páran, akik szerint ez már sikerült). No, de mit húzom az időt? Engedjétek meg, hogy meséljek egy kicsit a Battlefront 2-ről, mely még nagyobb királyság lesz, mint elődje!
Mivel már elég régóta látható a szenzációs, fergeteges és überbrutál mozifilm, így a SWBF2 már az ott szereplő helyszínekből is fog válogatni. Szám szerint 12 bolygó lesz összesen a játékban, így valószínűleg a többi epizódból is lesz egy-két pikánsabb csata válogatva. Az előzetes képek és videók alapján biztosan sokan kitalálták már a helyszínek nagy részét, párat érdemes is megemlíteni. Visszatérünk majd a Naboora illetve a Tatooinrera, ahol ismét előtérbe lesznek helyezve drága gungan barátaink, sőt Darth Maul is fel tűnik a színen majd. A harmadik filmhez kapcsolódóan biztosan elmegyünk majd a Kashyyyk-ra, hogy az ifjú Chewbacca mellett harcolhassunk majd, és Grevious tábornok rejtekhelyére is megállunk egy hevesebb küzdelem erejéig. Továbbá lesz egy-két olyan bolygó is, ahol nem igazán volt hadakozás két hadsereg között a filmben, inkább egy fontosabb jelenet játszódott ott. Ilyen hely a vulkanikus Mustafar is, ahol Obi-Wan és tanítványa összecsaptak, vagyis ahol a délceg Skywalker megpörkölte magát elég csúnyán. Fontos szerepet játszanak az űrbéli csaták is, hiszen 12 bolygó nem túl sok, hamar kimeríthetőek. Űrbéli csatákat mondtam volna? Igen, lévén végre igazán megvívhatjuk a csillagok háborúját. Elég a Sithek lázadása elején lejátszódó Coruscant feletti harcra gondolni. Ez a rész teljesen benne lesz a játékban, minthogy az már az egyik videóban világosan ki is derült. A bázisnak a cirkálók számítanak és csak rajtunk fog állni, hogy az anyahajókat védjük majd meg, vagy inkább önkéntesként fogunk repkedni, vállalva ezzel az esetleges kullancs droidok támadását. (Én valószínűleg az előbbi fogom választani, mert a Battlefrontban ugyanúgy nem tudok űrsiklót vezetni, mint a Battlefieldben vadászgépet. :)) Egyébként az űrcsatákkal együtt 16 helyszín lesz, tehát nyugodtan vonhatjuk le a következtetést: ezzel a résszel hosszabb ideig elleszünk talán, mint elődjével.
Ahogy nézegettem az animációkat sokkal pörgősebbnek tűnt a játékmenet, mint eddig. Tény, hogy a multiplayer mód sokkal gyorsabb, mint az egyjátékos mód, de a fejlesztők szerint ezúttal sokkal izgalmasabb lesz az utóbbi is, hiszen annyit gyúrtak a mesterséges intelligencián, hogy azt fogjuk hinni, hogy élőjátékosokkal játszunk. Majd ez is elválik, bár én erre a csodálatos tökéletességre nem vennék mérget. Az egyedüli játék változatosságát elősegítendő, hogy most már nem csak annyi lesz a célunk, hogy bázisokat és kontrollpontokat foglaljunk el, egyéb feladataink is lesznek sztoritól függően. Az előző részben gyakran én és szerintem még sokan kapcsolták ki a hősök jelenlétét, tehát csupán közönséges katonák harcolhattak a pályán, ugyanis a hírók segítségével én például elfuseráltnak éreztem egy idő után a játékot. A fejlesztők ezen is alakítottak és sokkal használhatóbbak lesznek ígéretük szerint ezek a szereplők. Én teljesen megbízom bennük, lévén tudomásomra jutott, hogy a hősöket most már irányíthatjuk is! Így a legjobban játszó player kiérdemli, hogy rövidke időre ő irányíthassa az egyik jedit (pl. Mace Windu vagy Obi-Wan), vagy sithet (pl. Darth Maul, Darth Vader). Értelemszerűen így ez a kiváltságos bajtárs fénykarddal fog harcolni, és ha ügyes emberről van szó, akkor hatalmas pont mennyiségeket szerezhet majd csapatának. Ebből látszik, hogy a játéknak meg lesz a maga kis hangulata, és ha még ehhez hozzá vesszük a csaták nagyságát is, akkor menten le fog még az is döbbenni, aki esetleg nem zárta túlzottan a szívébe az elődöt. A multiplayer mód PC-n maximálisan 64 játékost jelent, amihez bőségesen hozzájárulnak pluszba a mesterséges intelligencia által vezérelt egységek is. PS2-n 24-n, míg a fekete dobozon, vagyis az Xbox-on 32 játékos mérkőzhet meg. A Battlefront 2 az E3-on többek között, ezért is nyerte el a „2005 legjobb Xbox Live-ot támogató játéka" nevű díjat.
Lesznek ám új járművek is, így például az X-szárnyú elődje is itt lesz, amit a harmadik filmben már észrevehettek az éles szeműek. Az előző rész összes lépegetője, siklója és egyéb járműve, egyszóval az összes gép jelen lesz az új epizódban is. Mindez látványos körítésben fog elénk tárulni, hiszen az előző rész motorját újították fel erősen a srácok. Így 2005-ben már nem egy nagy szám, de nem is ronda. A jobb gépek tulajdonosai még jobb minőségben élvezhetik a játékot, mint az előző részt, hiszen elmarad a FPS (képkockák száma másodpercenként) korlátozás, tehát lehet felkészülni a vizuális látványra, ami a Blur-effektnek köszönhetően igen mosottas lesz időnként :). Tulajdonképpen már csak azért kell izgulnunk, hogy végre megjelenjen a játék, mivel egy igen „pontos" dátumot jelöltek a fejlesztők: még az idén. Kösz. Reméljük nem lesz ez az idén jövőre tologatva, mert akkor pánikban leszünk. De addig is nyugodjunk bele, hogy jó munkához idő kell, márpedig ez egy jó munka lesz. Úgy néz ki az előző rész hibáit sikerül majd orvosolni, illetve az újítások tömkelege is tetszik. A zenéről ugyan nem beszéltem, de szerintem beérjük egy névvel is: John Williams. Ha egyszóval kéne jellemeznem a Star Wars Battlefront 2-t, akkor az a „csodás" kifejezés lesz. Valószínű, hogy minden számítógéppel vagy konzollal rendelkező Star Wars rajongó ki fogja próbálni ezt a játékot, hiszen minden megvan benne, ami csak kellhet. Hangulat, Star Wars és még több Star Wars…
Mivel már elég régóta látható a szenzációs, fergeteges és überbrutál mozifilm, így a SWBF2 már az ott szereplő helyszínekből is fog válogatni. Szám szerint 12 bolygó lesz összesen a játékban, így valószínűleg a többi epizódból is lesz egy-két pikánsabb csata válogatva. Az előzetes képek és videók alapján biztosan sokan kitalálták már a helyszínek nagy részét, párat érdemes is megemlíteni. Visszatérünk majd a Naboora illetve a Tatooinrera, ahol ismét előtérbe lesznek helyezve drága gungan barátaink, sőt Darth Maul is fel tűnik a színen majd. A harmadik filmhez kapcsolódóan biztosan elmegyünk majd a Kashyyyk-ra, hogy az ifjú Chewbacca mellett harcolhassunk majd, és Grevious tábornok rejtekhelyére is megállunk egy hevesebb küzdelem erejéig. Továbbá lesz egy-két olyan bolygó is, ahol nem igazán volt hadakozás két hadsereg között a filmben, inkább egy fontosabb jelenet játszódott ott. Ilyen hely a vulkanikus Mustafar is, ahol Obi-Wan és tanítványa összecsaptak, vagyis ahol a délceg Skywalker megpörkölte magát elég csúnyán. Fontos szerepet játszanak az űrbéli csaták is, hiszen 12 bolygó nem túl sok, hamar kimeríthetőek. Űrbéli csatákat mondtam volna? Igen, lévén végre igazán megvívhatjuk a csillagok háborúját. Elég a Sithek lázadása elején lejátszódó Coruscant feletti harcra gondolni. Ez a rész teljesen benne lesz a játékban, minthogy az már az egyik videóban világosan ki is derült. A bázisnak a cirkálók számítanak és csak rajtunk fog állni, hogy az anyahajókat védjük majd meg, vagy inkább önkéntesként fogunk repkedni, vállalva ezzel az esetleges kullancs droidok támadását. (Én valószínűleg az előbbi fogom választani, mert a Battlefrontban ugyanúgy nem tudok űrsiklót vezetni, mint a Battlefieldben vadászgépet. :)) Egyébként az űrcsatákkal együtt 16 helyszín lesz, tehát nyugodtan vonhatjuk le a következtetést: ezzel a résszel hosszabb ideig elleszünk talán, mint elődjével.
Ahogy nézegettem az animációkat sokkal pörgősebbnek tűnt a játékmenet, mint eddig. Tény, hogy a multiplayer mód sokkal gyorsabb, mint az egyjátékos mód, de a fejlesztők szerint ezúttal sokkal izgalmasabb lesz az utóbbi is, hiszen annyit gyúrtak a mesterséges intelligencián, hogy azt fogjuk hinni, hogy élőjátékosokkal játszunk. Majd ez is elválik, bár én erre a csodálatos tökéletességre nem vennék mérget. Az egyedüli játék változatosságát elősegítendő, hogy most már nem csak annyi lesz a célunk, hogy bázisokat és kontrollpontokat foglaljunk el, egyéb feladataink is lesznek sztoritól függően. Az előző részben gyakran én és szerintem még sokan kapcsolták ki a hősök jelenlétét, tehát csupán közönséges katonák harcolhattak a pályán, ugyanis a hírók segítségével én például elfuseráltnak éreztem egy idő után a játékot. A fejlesztők ezen is alakítottak és sokkal használhatóbbak lesznek ígéretük szerint ezek a szereplők. Én teljesen megbízom bennük, lévén tudomásomra jutott, hogy a hősöket most már irányíthatjuk is! Így a legjobban játszó player kiérdemli, hogy rövidke időre ő irányíthassa az egyik jedit (pl. Mace Windu vagy Obi-Wan), vagy sithet (pl. Darth Maul, Darth Vader). Értelemszerűen így ez a kiváltságos bajtárs fénykarddal fog harcolni, és ha ügyes emberről van szó, akkor hatalmas pont mennyiségeket szerezhet majd csapatának. Ebből látszik, hogy a játéknak meg lesz a maga kis hangulata, és ha még ehhez hozzá vesszük a csaták nagyságát is, akkor menten le fog még az is döbbenni, aki esetleg nem zárta túlzottan a szívébe az elődöt. A multiplayer mód PC-n maximálisan 64 játékost jelent, amihez bőségesen hozzájárulnak pluszba a mesterséges intelligencia által vezérelt egységek is. PS2-n 24-n, míg a fekete dobozon, vagyis az Xbox-on 32 játékos mérkőzhet meg. A Battlefront 2 az E3-on többek között, ezért is nyerte el a „2005 legjobb Xbox Live-ot támogató játéka" nevű díjat.
Lesznek ám új járművek is, így például az X-szárnyú elődje is itt lesz, amit a harmadik filmben már észrevehettek az éles szeműek. Az előző rész összes lépegetője, siklója és egyéb járműve, egyszóval az összes gép jelen lesz az új epizódban is. Mindez látványos körítésben fog elénk tárulni, hiszen az előző rész motorját újították fel erősen a srácok. Így 2005-ben már nem egy nagy szám, de nem is ronda. A jobb gépek tulajdonosai még jobb minőségben élvezhetik a játékot, mint az előző részt, hiszen elmarad a FPS (képkockák száma másodpercenként) korlátozás, tehát lehet felkészülni a vizuális látványra, ami a Blur-effektnek köszönhetően igen mosottas lesz időnként :). Tulajdonképpen már csak azért kell izgulnunk, hogy végre megjelenjen a játék, mivel egy igen „pontos" dátumot jelöltek a fejlesztők: még az idén. Kösz. Reméljük nem lesz ez az idén jövőre tologatva, mert akkor pánikban leszünk. De addig is nyugodjunk bele, hogy jó munkához idő kell, márpedig ez egy jó munka lesz. Úgy néz ki az előző rész hibáit sikerül majd orvosolni, illetve az újítások tömkelege is tetszik. A zenéről ugyan nem beszéltem, de szerintem beérjük egy névvel is: John Williams. Ha egyszóval kéne jellemeznem a Star Wars Battlefront 2-t, akkor az a „csodás" kifejezés lesz. Valószínű, hogy minden számítógéppel vagy konzollal rendelkező Star Wars rajongó ki fogja próbálni ezt a játékot, hiszen minden megvan benne, ami csak kellhet. Hangulat, Star Wars és még több Star Wars…
Kapcsolódó cikkek
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.